Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Jeg vil til enhver tid vælge Panasonic frem for Samsung til seriøs brug. De er måske lidt dyrere, men jeg synes billedet er bedre. Jeg har haft 5 forskellige Panasonic plasma og LED fjernsyn siden 2001, og ingen af dem har skuffet.

    Og så slipper man ikke mindst for Samsungs brugerflade og dens trælse automatiske funktioner. Vi har et Samsung LED og et Samsung QLED TV i sommerhuset. QLED tv'et er klart bedre end det almindelige LED. Men begge har noget automatik, som ikke umiddelbart lader sig slå 100% fra. Selv om jeg har slået al automatik fra mht. billede, så blænder den alligevel af og til op og ned afhængig af, hvor lyse scemerne er. 

    Jeg ville også til enhver tid vælge LG før Samsung - jeg har fornyligt installeret et nyt Samsung tv hos min mor - og det er tæt på at drive både hende og mig til vanvid - netop på grund af de automatiske funktioner, som intet godt gør.

    Wayne 9-02-22 12:40

  • ★★★★★★0

    Føj - jeg synes jeg var ved at dø da jeg skulle skifte til vinterhjul ovenpå en styg forkølelse, noget jeg heller aldrig har prøvet helt på samme måde før - men indrømmet dine lunger taget i betragtning, så har du det utvivlsomt hårdere.

    Om jeg har det hårdere, kan man naturligvis ikke måle. Jeg har bare aldrig oplevet, at jeg gik så meget død. Jo ikke kun på turen op, men resten af aftenen, kunne jeg ikke rigtigt komme over det og op i gear, over så lille en tur. Jeg var blevet både udmattet og dårlig. 

    T. Nielsen 9-02-22 12:43

  • 0

    Jeg synes at brugerfladen på alle moderne fjernsyn er irriterende. Mit Samsung begyndte at vise reklamer uden min samtykke og blev ved med at enten fjerne eller tilføje apps og genveje til min "hjemmeskærm". De vil virkelig gerne have, at man bruger deres streaming TV app.

    WebOS på LG ligner Ekstra Bladet uden en adblocker, så meget der kastes i ansigtet på en, så jeg er glad for at jeg købte en af de nye Chromecast med AndroidTV. LG har også en tendens til at slå HDMI CEC til automatisk, selvom det er slået fra og har ingen indstilling til at slå det fra permanent. Man skal også arbejde hårdt for at få slået soap-effekten fra på alle kanaler, indgange og de forskellige billedstandarder.

    Jeg ville foretrække en 55" eller større skærm, hvor der ikke var indbygget tuner og smartfeatures, men den slags ser ikke ud til at være lette at finde.

    SoyBoy 9-02-22 12:43

  • ★★★★★0

    Jeg sender også varme blikke mod LG C1 65" som indtil videre er min kandidat, ville bare ønske man ikke sku være nervøs for burn ins.

    Elwood 9-02-22 12:43

  • ★★★★1

    Jeg ville også til enhver tid vælge LG før Samsung - jeg har fornyligt installeret et nyt Samsung tv hos min mor - og det er tæt på at drive både hende og mig til vanvid - netop på grund af de automatiske funktioner, som intet godt gør.

    Rart at høre, at jeg ikke er den eneste, som er blevet drevet til vanvid af Samsungs automatik -:)

    S. Rico 9-02-22 12:44

  • ★★★★★★1

    Rart at høre, at jeg ikke er den eneste, som er blevet drevet til vanvid af Samsungs automatik -:)

    Jeg har intet godt at sige om det, billedet starter op på deres måde - og man skal trykke sig aktivt væk for at komme igang :-)

    Det sælger ingen billetter - eller fremtidige skærme hos mig. Desuden er jeg også skuffet over billedkvalliteten.

    Wayne 9-02-22 12:56

  • ★★★★★★0

    Om jeg har det hårdere, kan man naturligvis ikke måle. Jeg har bare aldrig oplevet, at jeg gik så meget død. Jo ikke kun på turen op, men resten af aftenen, kunne jeg ikke rigtigt komme over det og op i gear, over så lille en tur. Jeg var blevet både udmattet og dårlig. 

    Vi bliver sgu ikke yngre :-) Jeg kan jo heller ikke sige om det er coronaen der bider dig - uanset hvad er det med at komme igang igen, uden at presse sig selv for hårdt i starten.

    Wayne 9-02-22 12:53

  • ★★★★★★0

    Jeg sender også varme blikke mod LG C1 65" som indtil videre er min kandidat, ville bare ønske man ikke sku være nervøs for burn ins.

    Burn-in's er det ikke et levn fra plasma?

    Lækker skærm - hvad med denne?

    www.power.dk/tv-og-lyd/tv/lg-65-4k-oled-tv-oled65a16la/p-1162475/store/3805/

    Wayne 9-02-22 13:00

  • ★★★★0

    Hmm spændende! Mit første Tv nogensinde var Panasonic, som jeg købte i 1984, da jeg næsten var barn, det fungerede endnu da jeg smed det ud i 2010:-) Så jeg har et soft spot for mærket.

    Tror bare du skal købe det. Det vil jeg faktisk gøre selvom jeg altid har haft samsung. Gav sgu 10.000 for en 32” tommer tilbage i 06. Der er sket meget siden da. Har også haft Sony. 

    Babo 9-02-22 13:03

  • ★★★★0

    Burn-in's er det ikke et levn fra plasma?

    Lækker skærm - hvad med denne?

    www.power.dk/tv-og-lyd/tv/lg-65-4k-oled-tv-oled65a16la/p-1162475/store/3805/

    Det kan forekomme, men mit indtryk er, at det sker for gamere :)

    Babo 9-02-22 13:04

  • ★★★★★0

    Det kan forekomme, men mit indtryk er, at det sker for gamere :)

    Bingo, det er også mig, selv om jeg hader udtrykket gamer :)

    Elwood 9-02-22 13:06

  • ★★★★★0

    Jeg har et LG OLED med ret grel burn-in efter gaming. Derfor overvejer jeg også et QLED som mit næste tv.

    Kruse 9-02-22 13:14

  • ★★★★0

    Jeg har et LG OLED med ret grel burn-in efter gaming. Derfor overvejer jeg også et QLED som mit næste tv.

    Det er også efterspørgslen fra mange af de kunder jeg taler med, der spiller. 

    Babo 9-02-22 13:29

  • ★★★★0

    Bingo, det er også mig, selv om jeg hader udtrykket gamer :)

    Jeg spiller også, bare ikke konsol :)

    Babo 9-02-22 13:29

  • ★★★★★1

    Første dag ude af isolation efter 10 dage. Forsat ikke frisk, men ikke sådan smittesyg længere, så at sige. Så tilbage på job og direkte fra job og hjem og hente familien, så i Lalandia og derefter ud at spise spareribs på Bones (min fødselsdag). En dag efter mit pøbelagtige hjerte. Men shit hvor er jeg smadret. Døjer med overraskende store vejrtrækningsproblemer (udover ekstrem træthed) opdagede jeg, da jeg skulle op ad en trappe til en vandrutchebane. Blev så smadret at jeg ikke kunne gå turen to gange. Det var dæleme ubehageligt. 


    Men dog en dejlig dag, som jeg havde ønsket mig, fordi den største gave jeg kan få, er at se mine piger glade og more sig, tid med famiiien.

    Tillykke med fødselsdagen. Dejligt at høre du havde en hyggelig dag med familien. :)

    Og god bedring. 

    NightHawk 9-02-22 15:01

  • ★★★★★★1

    Tak

    T. Nielsen 9-02-22 15:27

  • ★★★0

    Overvejer at bruge penge i nærmeste fremtid på nyt Tv og en uhd afspiller til filmværelset. Har kigget på et Samsung Qled, men er lidt i tvivl om hvad præcist det fancy er i dette?

    Jeg har købt QLED, samsung netop fordi det skulle være bedst i et rum der ikke er helt mørkt. Jeg har store ruder, så dagslys kan genere skærmen. Jeg er fint tilfreds med resultatet, men der er naturligvis ikke en mirakelkur mod solstrejf :)

    Gormanden 9-02-22 16:12

  • ★★★★1

    Jeg har en ret lys stue, og alligevel er jeg fuldt ud tilfreds med mit LG OLED.

    dyg 9-02-22 16:14

  • ★★★★★1

    Jeg har en ret lys stue, og alligevel er jeg fuldt ud tilfreds med mit LG OLED.

    Same here. Hvis man vil have creme de la creme i hjemmebiografen, kan jeg slet ikke se noget bedre valg. Overvejer liiiidt at investere i et LG 80"+ inden for de næste par år.

    The Insider 9-02-22 16:18

  • ★★★★★★0

    Det kan være jeg fortryder, men nu købte jeg noget helt andet i stedet. Det Tv der imponerede mig mest, af dem jeg havde råd til, det var nemlig et LG 55” Nanocell. Så det blev det. Købte også en Panasonic UHD afspiller. Fik det for 10.000. De kastede så en kalibrering med ind på Tv’et. Må indrømme jeg aner ikke præcis hvad det er (de forklarede mig det). De påstod det normalt kostede 1600 (synes jeg sgu de sagde?). Men sagde bare ja, da det ikke kostede mig ekstra (de 10.000 var allerede aftalt).

    T. Nielsen 9-02-22 16:53

  • ★★★★★★0

    Det kan være jeg fortryder, men nu købte jeg noget helt andet i stedet. Det Tv der imponerede mig mest, af dem jeg havde råd til, det var nemlig et LG 55” Nanocell. Så det blev det. Købte også en Panasonic UHD afspiller. Fik det for 10.000. De kastede så en kalibrering med ind på Tv’et. Må indrømme jeg aner ikke præcis hvad det er (de forklarede mig det). De påstod det normalt kostede 1600 (synes jeg sgu de sagde?). Men sagde bare ja, da det ikke kostede mig ekstra (de 10.000 var allerede aftalt).

    Ser ikke dumt ud! Kan se at den har den nye magic remote - jeg har haft LG de sidste 4 år og er ret glad for mit.

    The NanoCell, however, is better for use in brighter rooms and doesn't come with the risk of burn-in that OLED has

    Wayne 9-02-22 17:02

  • ★★★★★★1

    Kalibrering er spild af penge, hvis man er lidt teknisk. De justerer farvebalance, lysstyrke osv. 

    Guldager 9-02-22 18:47

  • ★★★★0

    Det der med kalibrering er også lidt mit indtryk, at det er sådan en "pseudo-service", lidt ligesom "ekstra garanti", men Babo kan måske uddybe (hvis han tør afsløre forretningshemmelighederne... ;)

    Og hvorfor er lortet ikke kalibreret til at begynde med? Jeg ved godt, at de skruer meget op for lysstyrken i forretningen, men derfor behøver alle apparater vel ikke være ukalibreret fra fabrikken....?

    chandler75 9-02-22 19:38

  • ★★★★★0

    På LG (og jeg tror, at Panasonic også har fået den funktion) aktiverer man bare "Filmmaker Mode", og så ser alt bare ud, som det skal.

    Nå... send mig lige jeres bankinfo, så jeg kan sende jer opkrævninger på 1600 kr. stykket!

    The Insider 9-02-22 19:31

  • ★★★★★1

    På LG (og jeg tror, at Panasonic også har fået den funktion) aktiverer man bare "Filmmaker Mode", og så ser alt bare ud, som det skal.

    Nå... send mig lige jeres bankinfo, så jeg kan sende jer opkrævninger på 1600 kr. stykket!

    Findes der også et Snyder mode, hvor alt blir desaturated?

    Elwood 9-02-22 19:34

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen