Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★0

    På LG (og jeg tror, at Panasonic også har fået den funktion) aktiverer man bare "Filmmaker Mode", og så ser alt bare ud, som det skal.

    Nå... send mig lige jeres bankinfo, så jeg kan sende jer opkrævninger på 1600 kr. stykket!

    Det er nu ikke helt rigtigt.

    En ordentlig kalibrering kalibrerer jo efter de individuelle paneler i hvert fjernsyn baseret på en fysisk måling af lys og farve, som altid varierer lidt fra panel til panel.

    Filmmaker Mode vil dog selvfølgelig være tæt nok på for 99,99999% af folk, enig :-)

    HonoDelLoce 9-02-22 19:37

  • ★★★★★★0

    Det der med kalibrering er også lidt mit indtryk, at det er sådan en "pseudo-service", lidt ligesom "ekstra garanti", men Babo kan måske uddybe (hvis han tør afsløre forretningshemmelighederne... ;)

    Og hvorfor er lortet ikke kalibreret til at begynde med...? Jeg ved godt, at de skruer meget op for lysstyrken i forretningen, men derfor behøver alle apparater vel ikke være ukalibreret fra fabrikken....?

    Men er kalibrering ikke afhængig af rummets lysforhold og egne præferencer også? Så man kan ikke pre-kalibrere.

    Og ja, ekstra garanti er virkelig også spild af penge.

    Guldager 9-02-22 19:38

  • ★★★★0

    Men er kalibrering ikke afhængig af rummets lysforhold og egne præferencer også? Så man kan ikke pre-kalibrere.

    Og ja, ekstra garanti er virkelig også spild af penge.

    Enig. 

    Og til Rasmus: det er faktisk slet ikke en del af salgsteknikken hvor jeg arbejder. Derudover; jeg bor i Thy. Folk er nærig og prutter om priser og hvad ved jeg. Den gik sgu ikke heroppe, du :)

    Babo 9-02-22 19:47

  • ★★★★0

    Enig. 

    Og til Rasmus: det er faktisk slet ikke en del af salgsteknikken hvor jeg arbejder. Derudover; jeg bor i Thy. Folk er nærig og prutter om priser og hvad ved jeg. Den gik sgu ikke heroppe, du :)

    Her i Vanløse i vi godtroende fjolser :)

    chandler75 9-02-22 20:09

  • ★★★★0

    Her i Vanløse i vi godtroende fjolser :)

    Haha

    Babo 9-02-22 20:12

  • ★★★★★★0

    Haha

    Hey sæt en bod op derovre - der er mønt at tjene!

    Wayne 9-02-22 20:16

  • ★★★1

    Hey sæt en bod op derovre - der er mønt at tjene!

    Ved ikke hvorfor det lige fik det her minde frem :D

    Kan huske, da mine forældre og jeg, havde en kræmmerbod et sted i det jyske. Vi havde ikke meget erfaring med det, men dem omkring os, var nogle rigtige kræmmere. Lige den her gruppe var meget uærlige og ville snyde alt og alle, for egen vindings skyld. En dag kom der en flok (5-6) kinesiske turister forbi, de kiggede rundt ved nabo boden. De fik øje på en badevægt som de i sjov, stillede sig op på. Da nabokræmmeren kom farende, og sagde til dem at det kostede 20 kr per mand, at prøve vægten. De betalte, og skulle sjovt nok hurtigt videre. 

    MOVIE1000 9-02-22 20:32

  • ★★★★★★0

    Så det er blot simpel indstilling af lys og farver. Jeg ved godt hvad kalibrering betyder, men må indrømme at jeg aldrig har hørt det omtalt i forbindelse med salg af Tv. Jeg sagde også, da han snakkede om det, at jeg ikke kunne se hvorfor jeg ikke skulle kunne det selv. Så snakkede han om at de som de eneste i dk (sagde han vist) benyttede noget prof udstyr til at gøre det med. Måske han smed det med i prisen, fordi han snakkede om, at de havde lige fået en masse af denne model hjem og han havde lige fået kalibreret et? 

    Pudsigt nok spurgte han mig faktisk ikke om tillægsforsikring, nu Guldager nævner det. Den slags takker jeg også altid nej til også. 

    T. Nielsen 9-02-22 20:43

  • ★★★★1

    Futurama vender åbenbart tilbage på Hulu.

    dyg 9-02-22 22:07

  • ★★★★★★0

    Ved ikke hvorfor det lige fik det her minde frem :D

    Kan huske, da mine forældre og jeg, havde en kræmmerbod et sted i det jyske. Vi havde ikke meget erfaring med det, men dem omkring os, var nogle rigtige kræmmere. Lige den her gruppe var meget uærlige og ville snyde alt og alle, for egen vindings skyld. En dag kom der en flok (5-6) kinesiske turister forbi, de kiggede rundt ved nabo boden. De fik øje på en badevægt som de i sjov, stillede sig op på. Da nabokræmmeren kom farende, og sagde til dem at det kostede 20 kr per mand, at prøve vægten. De betalte, og skulle sjovt nok hurtigt videre. 

    Shiit - det var da at tage det til det yderste.

    Det fik mig til at tænke på automekanikere, hvor jeg har oplevet nogle af de værste udgaver af menneskeslægten.

    Inden en ferie sydpå med familien, havde jeg aftalt med en ny mekaniker at han skulle montere aircondition i bilen og lave et almindeligt eftersyn. Vi havde aftalt en pris på 16.000 kr for det hele - og han bad om mit telefonnummer, hvis der var noget ud over det sædvanlige.

    Bilen var to år gammel og alle serviceeftersyn var overholdt, så jeg forventede ikke noget.

    Da jeg hentede bilen lå der en regning på 36.000 kr. De havde skiftet alle fire dæk - som ikke havde nok slidbane på - samt nogle møtrikker i motoren som gav store problemer.

    Mekanikeren vidste jeg skulle afsted på ferie dagen efter og satsede på at jeg bare ville æde den.

    Men jeg havde lige været hos min normale dækmontør to dage tidligere, som havde forsikret mig om at der mindst var 10.000 km tilbage i dækkene.

    Så jeg blev rasende og forlangte at se de gamle dæk. Men, men. De var simpelthen blevet væk! Desværre.

    Så bad jeg om dokumentation for reparationen i motoren - som aldrig havde fejlet noget. Det kunne heller ikke lade sig gøre, og chefen var lige smuttet.

    Jeg drønede hjem og skrev et fire sider langt brev hvor jeg truede med alt fra Importøren af bilen, FDM, advokater og Spigelhauer. 
    Med det resultat at han pludselig kunne give mig en “rabat” på 17.000 kr

    Slutprisen blev altså 3.000 kr mere end aftalt - men jeg havde trods alt også nye dæk på.

    Jeg har desværre hørt alt for mange lignende historier hvor folk bare har accepteret og betalt…. 

    Heldigvis har jeg også oplevet de ærlige af slagsen - jeg ville betro mit liv til min nuværende mekaniker, som jeg stoler totalt på efter at han kun har overrasket positivt gennem mere end fem år.

    Wayne10-02-22 00:58

  • ★★★★★★0

    Peaky Blinders - premiere på sidste sæson den 22 marts.

    Wayne10-02-22 01:02

  • ★★★★★★0

    Babo - min erfaring er også, at de teknikker mest bliver brugt i Power og Elgiganten.

    Guldager10-02-22 06:29

  • ★★★★★0

    Det er nu ikke helt rigtigt.

    En ordentlig kalibrering kalibrerer jo efter de individuelle paneler i hvert fjernsyn baseret på en fysisk måling af lys og farve, som altid varierer lidt fra panel til panel.

    Filmmaker Mode vil dog selvfølgelig være tæt nok på for 99,99999% af folk, enig :-)

    Duuuude, næste gang jeg kommer forbi Elgiganten, må du lige give mig rabat! <3

    The Insider10-02-22 06:49

  • ★★★★★0

    Har endnu ikke selv oplevet dette her. Men ville lige nævne den nu vi var ved Elgiganten.

    www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/tidligere-ansatte-i-elgiganten-vi-var-ligeglade-med-kundens-behov

    Elwood10-02-22 09:19

  • ★★★★3

    Har endnu ikke selv oplevet dette her. Men ville lige nævne den nu vi var ved Elgiganten.

    www.dr.dk/nyheder/penge/kontant/tidligere-ansatte-i-elgiganten-vi-var-ligeglade-med-kundens-behov

    Hvor jeg elsker at være nørd, så jeg kan sætte mig ind i ting på forhånd, uden at have brug for at snakke med sælgere. Men for fanden, hvor er det nederdrægtige metoder at bruge overfor Hr. og Fru Danmark, der ikke har mulighed for at træffe den rigtige beslutning, og så skal røvrendes af sælgere, der hellere vil sælge et Philips tv, da de får højere salær af den grund.

    Jeg siger ikke, at alle sælgere og forretninger er sådan, men de findes desværre.

    dyg10-02-22 09:33

  • ★★1

    Især i Elgiganten, for et par år siden optil jul, fandt jeg en rørekedel på deres hjemmeside og reserverede den da de kun havde 2 tilbage. Da jeg så kom i butikken var der kun én tilbage. Kassen lettere ramponeret så jeg spurgte til en rabat, det ville han ikke give, som han sagde produktet fejler ikke noget. Jeg tænke lidt, manden har jo ret og det var den eneste model i nærheden. Så jeg gik mod udgangen med den smadrede kasse, jeg kommer så til at tippe den lidt så jeg kan hører der er noget metal der rutsjede rundt inden i, så jeg åbnede kassen. Der var så madrester i kedlen og der lå en løs k-spade nede i også med mad på. Jeg gik tilbage til ekspedienten og sagde jeg ikke ville ha den da produktet var brugt og viste ham der var madrester på. Han tog bare kassen ud af hænderne på mig og sagde hvis jeg ikke ville ha den kunne han ikke hjælpe mig. Så satte han kasse tilbage på hylden og gik. Jeg blev så pat jeg bare forlod butikken. 

    HelmerJ10-02-22 10:13

  • ★★★★0

    John DiMaggio, who voiced Bender and several minor characters, is not currently attached

    Jeg er allerede lidt skeptisk over yderligere Futurama afsnit, men hvis Bender Bending Rodriguez ikke er med, så er jeg meget skeptisk!

    dyg10-02-22 10:28

  • ★★★★★★0

    Hvordan bliver man "pat"?

    davenport10-02-22 10:52

  • ★★★★★★0

    Især i Elgiganten, for et par år siden optil jul, fandt jeg en rørekedel på deres hjemmeside og reserverede den da de kun havde 2 tilbage. Da jeg så kom i butikken var der kun én tilbage. Kassen lettere ramponeret så jeg spurgte til en rabat, det ville han ikke give, som han sagde produktet fejler ikke noget. Jeg tænke lidt, manden har jo ret og det var den eneste model i nærheden. Så jeg gik mod udgangen med den smadrede kasse, jeg kommer så til at tippe den lidt så jeg kan hører der er noget metal der rutsjede rundt inden i, så jeg åbnede kassen. Der var så madrester i kedlen og der lå en løs k-spade nede i også med mad på. Jeg gik tilbage til ekspedienten og sagde jeg ikke ville ha den da produktet var brugt og viste ham der var madrester på. Han tog bare kassen ud af hænderne på mig og sagde hvis jeg ikke ville ha den kunne han ikke hjælpe mig. Så satte han kasse tilbage på hylden og gik. Jeg blev så pat jeg bare forlod butikken. 

    Jeg har værre oplevelser med Power - som reklamerer med en ting, men metodisk prøver at sælge op fra det øjeblik man åbner munden.

    Jeg har prøvet det et par gange, og gider simpelthen ikke at høre på det øregas.

    Wayne10-02-22 11:42

  • 1

    Jeg kan nu godt forstå sælgerne i Elgiganten og Power. For det første bliver de vurderet på hvor meget de sælger. For det andet tjener de ekstra ved at sælge ekstra tjenester eller bestemte produkter. Så det er naturligt at vil sælge det du tjener mest på. Det er ikke deres skyld at deres arbejdsgiver har indrettet det på den måde. De gør bare det som tjener dem bedst, ligesom alle andre vil gøre. Elgiganten gør det som tjener dem bedst og de ansatte gør det som tjener dem bedst. Ligesom på alle andre arbejdspladser. Loyalitet er noget der findes så længe der tjenes penge på det

    Kiyonji10-02-22 11:56

  • ★★★0

    Jeg kan nu godt forstå sælgerne i Elgiganten og Power. For det første bliver de vurderet på hvor meget de sælger. For det andet tjener de ekstra ved at sælge ekstra tjenester eller bestemte produkter. Så det er naturligt at vil sælge det du tjener mest på. Det er ikke deres skyld at deres arbejdsgiver har indrettet det på den måde. De gør bare det som tjener dem bedst, ligesom alle andre vil gøre. Elgiganten gør det som tjener dem bedst og de ansatte gør det som tjener dem bedst. Ligesom på alle andre arbejdspladser. Loyalitet er noget der findes så længe der tjenes penge på det

    Er det ikke sådan de fleste steder? Har før arbejdet med telefonisk support og det er heller ikke så lang tid siden at jeg blev forsøgt rekruteret til Yousee's support. Der var ret tydeligt i deres testmateriale, at det gik mere ud på at sælge så meget som muligt, end at hjælpe folk med deres problemer når de ringer ind. Men telebranchen er vist generelt rådden.

    Aranyhajú Nyárszépe10-02-22 12:12

  • ★★★★★2

    Jeg er allerede lidt skeptisk over yderligere Futurama afsnit, men hvis Bender Bending Rodriguez ikke er med, så er jeg meget skeptisk!

    De er dog stadig i forhandlinger med DiMaggio, og det virker lidt som en forhandlingsstrategi at annoncere inden han er på plads. Mon ikke de finder en løsning?

    Kruse10-02-22 12:16

  • ★★★★0

    De er dog stadig i forhandlinger med DiMaggio, og det virker lidt som en forhandlingsstrategi at annoncere inden han er på plads. Mon ikke de finder en løsning?

    Forhåbentligt!

    dyg10-02-22 13:42

  • ★★★★★★1

    Hvordan bliver man "pat"?

    Hvis ingen spillere kan lave et lovligt træk i skak!

    Guldager10-02-22 16:06

  • ★★★★★★0

    Vi skal jo i sommerhus fra lørdag til lørdag. Det var egentlig gennem et selskab, men ejerne kontaktede os, og sagde at vi bare kunne ligge pengene i en kuvert, når vi tager hjem. (Jyske dollars, vil jeg tro!) Men det er fanme tillid til tilfældige mennesker. Det er sgu fedt, at den slags stadig forekommer. 

    davenport10-02-22 19:21

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen