Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Jeg er også spændt. Kan egentlig godt lide alle instruktørens film. 

    Babo28-02-22 18:35

  • ★★★★★0

    Mjao, kan sgu ikke huske hans første - kun at jeg fandt den ligegyldig. Og Let Me In remaket sagde mig heller ikke noget.

    David Lund28-02-22 18:38

  • ★★★★0

    Let Me In fandt jeg også lidt unødvendig når man har set originalen. Men ikke dårlig. 

    Babo28-02-22 18:40

  • ★★★★0

    Mht. gas så er jeg den eneste i min andelsboligforening, der stadig har gaskomfur. Jeg har haft en fastpris sidste år på 750 kr./år, hvilket i princippet betyder, at jeg ville kunne lade gaskomfuret stå tændt 24-7 for 750 kr. om året.

    Jeg havde regnet med, at fastprisen i år ville blive mangedoblet, men den er kun steget til 826 kr. om året.

    chandler7528-02-22 18:40

  • ★★★★★★0

    Jeg glæder mig………til hypen er overstået;-) Ej pjat, ser da frem til at se den. Om det bliver i biografen ved jeg dog ikke. Denne skal dog blive instruktørens bedste, om jeg ikke skal skuffes. Synes Reeves har potentiale, men har ikke været vildt imponeret af hans cv.

    T. Nielsen28-02-22 18:44

  • ★★★★0

    Jeg har læst Batman-tegneserier siden 1987, men jeg har aldrig set en eneste Batman-film, der var på samme niveau som en middelgod tegneserie.

    Jeg synes grundlæggende nok bare ikke, at hele tegneserieuniverset kan overføres til film særligt vellykket, usanset hvor flotte effekter man bruger.

    Det samme med Marvel-filmene, hvor jeg kun kan værdsætte 4-5 af dem som udmærkede/gode.

    chandler7528-02-22 19:40

  • ★★★★0

    Jeg synes faktisk filmmediet er ret godt egnet til superhelte-film. Hvis man bare fanger essensen af en superhelt, så er resten forholdvis lige til. Så komplekst er det  heller ikke tænker jeg. Og nej, jeg har bestemt ikke læst det hele, men tænker disse superhelte er henvendt til meget bred befolkning, så jeg vurderer ikke genren på nogen måde hæver sig over filmmediet. Tværtimod. Jeg synes dog godt man kunne lave flere animations superhelte film, som Into The Spider Verse. Man kan virkelig være mere kreativ og ‘sindssyg’ med det. 

    Babo28-02-22 19:54

  • 0

    Det er meget længe siden, at jeg sidst har set Stuckmann, men han har pludselig forvandlet sig til en anmelder, der har haft en sømand som talepædagog og life coach (læs: tatoveringer og bandeord)?

    SoyBoy28-02-22 19:56

  • ★★★★0

    Hvis man ikke har set mesterværket Cure (1997) så må denne 4K trailer overbevise. 

    www.youtube.com/watch

    Babo28-02-22 20:45

  • ★★★★★★0

    Jeg har læst Batman-tegneserier siden 1987, men jeg har aldrig set en eneste Batman-film, der var på samme niveau som en middelgod tegneserie.

    Jeg synes grundlæggende nok bare ikke, at hele tegneserieuniverset kan overføres til film særligt vellykket, usanset hvor flotte effekter man bruger.

    Det samme med Marvel-filmene, hvor jeg kun kan værdsætte 4-5 af dem som udmærkede/gode.

    Der er bestemt lavet ret mange fine tegneserier (jeg har læst Batman siden 1970) - min favoritperiode var da Neal Adams førte pennen. Batman vs Ra’s Al Ghul er et album jeg tager med mig i graven :-)

    babblingsaboutdccomics4.wordpress.com/2015/09/09/batman-244-batman-vs-ras-al-ghul/

    Jeg er ikke enig i at der ikke har været film som har nået et niveau over de gennemsnitlige tegneserier.

    Tim Burtons Batman - samt Nolan's to første står højt på min liste.

    Wayne28-02-22 20:56

  • ★★★0

    Men er der nogen der rent faktisk har set noget til de 3700 i varmehjælp? Det eneste jeg kan læse mig til, er at de skulle komme "hurtigst muligt". Utroligt der skal gå så lang tid, men det er typisk det offentlige.

    Det vil blive pænt problematisk hvis vi boykottede russisk gas, så det ender vi næppe ud i. Hvis det er, bliver det nok nærmere russerne der lukker for hanerne. Nu er det heldigvis snart forår, men det ville være så alvorligt, at vi ikke ville nå at kunne løse problemet inden næste vinter. Men vi må se.

    Aranyhajú Nyárszépe 1-03-22 01:13

  • 0

    Men er der nogen der rent faktisk har set noget til de 3700 i varmehjælp?

    Nej, de er ikke udbetalt endnu.

    SoyBoy 1-03-22 10:37

  • ★★0

    Er på Nørrebro i dag hvor der er demonstration for ungdomshuset. Tænker der er vigtigere ting at demontere for i disse tider :( 

    Wangsgaard 1-03-22 18:38

  • 0

    Er på Nørrebro i dag hvor der er demonstration for ungdomshuset. Tænker der er vigtigere ting at demontere for i disse tider :( 

    Det er præcis 15 år siden at Ungdomshuset blev ryddet i dag, så det er sikkert derfor der er demonstration.

    SoyBoy 1-03-22 18:50

  • ★★★★★★2

    Er på Nørrebro i dag hvor der er demonstration for ungdomshuset. Tænker der er vigtigere ting at demontere for i disse tider :( 

    Tjo, men hele verden stopper jo ikke. Det svarer lidt til at sige, at vi ikke skal bruge penge på sukkersyge, fordi vi ikke har kureret kræft. Der skal være plads til det hele.

    Guldager 1-03-22 19:04

  • ★★0

    Tjo, men hele verden stopper jo ikke. Det svarer lidt til at sige, at vi ikke skal bruge penge på sukkersyge, fordi vi ikke har kureret kræft. Der skal være plads til det hele.

    Synes så det er en noget vild sammenligning du laver. De fleste som deltog var nærmest ikke født da ungdomshuset blev revet ned. 

    Wangsgaard 1-03-22 19:10

  • ★★★★★★1

    Synes så det er en noget vild sammenligning du laver. De fleste som deltog var nærmest ikke født da ungdomshuset blev revet ned. 

    Jojo, min pointe var bare, at man ikke kan sige, at det er fjollet med ungdomshus-demonstrationen fordi der er krig i Ukraine. Alle andre demonstrationer for alt muligt andet skal jo ikke stoppe.

    Guldager 1-03-22 19:22

  • ★★★★0

    Er på Nørrebro i dag hvor der er demonstration for ungdomshuset. Tænker der er vigtigere ting at demontere for i disse tider :( 

    Hvad demonstrerer de for? De har jo deres ungdomshus...

    chandler75 1-03-22 19:22

  • ★★0

    Hvad demonstrerer de for? De har jo deres ungdomshus...

    Du må jo forstå at de virkelig gerne vil have det hus på Jagtvej :D

    Wangsgaard 1-03-22 19:38

  • 0

    Hvad demonstrerer de for? De har jo deres ungdomshus...

    Det er præcis 15 år siden at Ungdomshuset blev ryddet i dag, så det er sikkert derfor der er demonstration.

    som i, at markere dagen.

    Hvis man ellers undrer sig over det, er det ikke specielt svært at sætte sig ind i sagen.

    SoyBoy 1-03-22 19:49

  • ★★★★0

    .. som i, at markere dagen.

    Hvis man ellers undrer sig over det, er det ikke specielt svært at sætte sig ind i sagen.

    Hvem er det, der demonstrerer? Var de overhovedet født dengang? :D

    Det kan i øvrigt ikke være nogen særlig stor demonstration, da ingen medier har rapporteret om det.

    Derudover: Jeg er ikke specielt meget inde i sagen, selvom jeg godt kan huske optøjerne, der foregik et par kilometer fra, hvor jeg boede.

    Men jeg kan ikke helt forstå, hvorfor de ikke bare fik lov til at beholde Jagtvej 69, som absolut skulle sælges videre... (til Faderhuset). Især ikke, når de et par uger senere fik et nyt ungdomshus på Dortheavej. Var det fordi, at Jagtvej 69 var privatejet?

    chandler75 1-03-22 19:54

  • ★★★★★★0

    Men jeg kan ikke helt forstå, hvorfor de ikke bare fik lov til at beholde Jagtvej 69, som absolut skulle sælges videre... (til Faderhuset). Især ikke, når de et par uger senere fik et nyt ungdomshus på Dortheavej. Var det fordi, at Jagtvej 69 var privatejet?

    Nu taler jeg bare ud fra hukommelsen...

    Men den blev givet til unge i 80'erne - hvor bl.a. Nick Cave skulle have spillet en legendarisk koncert - og i 90'erne blev den lukket, fordi den ikke var vedligeholdt. Så blev den sat til salg. Faderhuset købte den og fik dem smidt ud. Der var endda et eller flere bud fra fonde, der ville købe huset og give dem til brugerne.

    Jeg mener, at Faderhuset købte den ene alene af den grund, at de ville af med dem, der brugte huset. Måske er det min fordom om den sekt, der spiller ind. Og så var der udsmidningen og nedrivningen i 2007. Og nogle voldsomme demonstrationer.

    Jeg tror endda, at brugerne fik fikset en del efter, at huset blev lukket. Man kan sige, at Københavns Kommune ikke burde have sat det til salg - men efter det helt lovlige sag, så havde ungeren ikke en god sag.

    Guldager 1-03-22 20:04

  • ★★0

    Hvem er det, der demonstrerer? Var de overhovedet født dengang? :D

    Det kan i øvrigt ikke være nogen særlig stor demonstration, da ingen medier har rapporteret om det.

    Derudover: Jeg er ikke specielt meget inde i sagen, selvom jeg godt kan huske optøjerne, der foregik et par kilometer fra, hvor jeg boede.

    Men jeg kan ikke helt forstå, hvorfor de ikke bare fik lov til at beholde Jagtvej 69, som absolut skulle sælges videre... (til Faderhuset). Især ikke, når de et par uger senere fik et nyt ungdomshus på Dortheavej. Var det fordi, at Jagtvej 69 var privatejet?

    Lad mig sige det sådan 90 procent af dem har aldrig betrådt ungdomshuset på Jagtvej. Nej de var ikke så mange men alligevel var der mega meget politi og afspærringer. 

    Nu vil jeg se Licorice Pizza i Empire! 

    Wangsgaard 1-03-22 20:04

  • 0

    Hvem er det, der demonstrerer? Var de overhovedet født dengang? :D

    Det kan i øvrigt ikke være nogen særlig stor demonstration, da ingen medier har rapporteret om det.

    Derudover: Jeg er ikke specielt meget inde i sagen, selvom jeg godt kan huske optøjerne, der foregik et par kilometer fra, hvor jeg boede.

    Men jeg kan ikke helt forstå, hvorfor de ikke bare fik lov til at beholde Jagtvej 69, som absolut skulle sælges videre... (til Faderhuset). Især ikke, når de et par uger senere fik et nyt ungdomshus på Dortheavej. Var det fordi, at Jagtvej 69 var privatejet?

    Hop på cyklen og rul forbi Nørrebro og spørg dem. Jeg er ikke selv tilstede og vidste ikke at der var demonstration, før Wangsgaard skrev det og spekulerede herefter i, at det sikkert er fordi det er en mærkedag, det virker jo som en ret oplagt årsag.

    Der er jævnt demonstrationer og tilsvarende i København, som ikke dukker op i nyhederne, bare se hvor hurtigt nyhedsværdien forsvandt i klimademonstrationerne, så hvis der ikke er gadekamp, vil jeg gætte på, at den slags ikke kommer længere end lokalnyhederne, da der jo er krig i Europa.

    Med hensyn til resten, så er alt information offentligt tilgængeligt, så har du en reel interesse i det, er det jo blot at gå i gang med at læse. Der skal nok være en avis eller to, der har lavet en letlæselig oversigt over stedets historie.

    SoyBoy 1-03-22 20:06

  • ★★★★★★0

    Licorice Pizza

    Den er også på min watch-liste, selvom jeg ikke er den største fan af PTA.

    Guldager 1-03-22 20:07

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen