Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    håber det kommer til at gå for din svigerfar, trods alle de meldinger i får!

    __________

    Jeg ringede til lægen, og hende den kloge dame der tager telefonen, legede lige at hun var læge. Så jeg skal holde min hånd i ro et par dage. Det er irriterende. Jeg havde godt 30 tapas i weekenden, og skulle stå i bar i morgen aften. Jeg havde bare glædet mig til de næste dage, oven i købet de sidste dage i praktikken. 

    hvis de sikrer de andre skabe, så skal jeg nok få det køkken op at køre! Umiddelbart burgere og pitabrød, hvis vores bager er med på at lave dem. Det er han nok. Vi klikker godt, da han også er en gammel grunge-dreng, som spiller fed musik hele dagen. Pearl Jam, Nirvana, Soundgarden, Temple of the Dog og alt det. + Springsteen! Så det er et bliss :)

    davenport10-03-22 17:17

  • ★★★★★2

    Havde stormøde om Cyber kriminalitet, Rusland og Ukraine på Fabrikken i dag.

    Elwood10-03-22 17:23

  • ★★★★★★0

    Arbejder du ikke på et hospital? Eller er det bare under cover? ;)

    davenport10-03-22 17:35

  • ★★★★★0

    Arbejder du ikke på et hospital? Eller er det bare under cover? ;)

    Det hedder åbenbart fabrikken der hvor jeg arbejder, Skejby

    IT Afdelingen (Med det sagt jo jeg er enig det er stort of forvirren, og det er arkitekter og ikke folk der arbejder dagligt der har designet det, selv om jeg havde en længere snak om netop dette med en af arkitekterne ved en tilfældighed en dag.

    Elwood10-03-22 17:41

  • ★★★★★★0

    Har uddannelsesdag om fredagen, fordi jeg skal have geografi som linjefag også (så jeg har matematik, fysik/kemi, biologi og geografi) - men jeg har simpelthen så meget at lave, så jeg pjækker :)

    En kollega sagde en gang til mig, at hvis jeg ikke siger noget, så bliver jeg ikke sat til noget - men nu har jeg fået fedtet mig ind i tre projekter, så fik lige pludselig travlt.

    Guldager11-03-22 06:55

  • ★★★★★★1

    Det hedder åbenbart fabrikken der hvor jeg arbejder, Skejby

    IT Afdelingen (Med det sagt jo jeg er enig det er stort of forvirren, og det er arkitekter og ikke folk der arbejder dagligt der har designet det, selv om jeg havde en længere snak om netop dette med en af arkitekterne ved en tilfældighed en dag.

    Sorry - det var ikke for at udskamme din arbejdsplads, men det er frustrerende når man kommer derud og møder mennesker i gangene som ikke kan finde en reception og nogen at spørge om vej. Og ja jeg ved godt at der findes en udmærket app som kan vise vej - men det er bare ikke det samme som et venligt menneske som kan hjælpe.

    Husk på at det ofte er mennesker i sorg - ældre, og syge mennesker. Og generelt nogen som ikke har det nødvendige overskud.

    Når man så oven i købet finder ud af at det der skulle være hele fordelen ved at samle alle kompetencerne et sted, ikke fungerer - fordi alle de implicerede læger ikke læser hvad hinanden skriver, og har hver sin holdning til forløbet - så skaber det bare ikke den tryghed der er brug for.

    Jeg ved godt at der mangler hænder, og har gjort det længe - men det må stadig ikke gå ud over patienterne i den grad som det gør.

    Hos min kone som arbejder i en børnehave er de lige så hårdt ramte på personale - og konstant udsat for sygdom. De eneste der ikke må mærke det er dem det handler om - børnene.

    Centraliserings tanken er god, men jeg har været nogle gange på Horsens sygehus i den senere tid - og der er oplevelsen en hel anden, også i forhold til personalet.

    Regeringen skal til at få fingeren ud og hjælpe med det de kan - men man kan jo ikke plukke personale, hvis de ikke er der. 

    Derfor skal der kæmpes med det man har - og skabe  et positivt miljø i forhold til det. Hvis alle arbejder positivt, så er det nemmere for alle andre at gøre det samme - og så bliver dagen bare det bedre.

    Wayne11-03-22 09:43

  • ★★★★★1

    Sorry - det var ikke for at udskamme din arbejdsplads, men det er frustrerende når man kommer derud og møder mennesker i gangene som ikke kan finde en reception og nogen at spørge om vej. Og ja jeg ved godt at der findes en udmærket app som kan vise vej - men det er bare ikke det samme som et venligt menneske som kan hjælpe.

    Husk på at det ofte er mennesker i sorg - ældre, og syge mennesker. Og generelt nogen som ikke har det nødvendige overskud.

    Når man så oven i købet finder ud af at det der skulle være hele fordelen ved at samle alle kompetencerne et sted, ikke fungerer - fordi alle de implicerede læger ikke læser hvad hinanden skriver, og har hver sin holdning til forløbet - så skaber det bare ikke den tryghed der er brug for.

    Jeg ved godt at der mangler hænder, og har gjort det længe - men det må stadig ikke gå ud over patienterne i den grad som det gør.

    Hos min kone som arbejder i en børnehave er de lige så hårdt ramte på personale - og konstant udsat for sygdom. De eneste der ikke må mærke det er dem det handler om - børnene.

    Centraliserings tanken er god, men jeg har været nogle gange på Horsens sygehus i den senere tid - og der er oplevelsen en hel anden, også i forhold til personalet.

    Regeringen skal til at få fingeren ud og hjælpe med det de kan - men man kan jo ikke plukke personale, hvis de ikke er der. 

    Derfor skal der kæmpes med det man har - og skabe  et positivt miljø i forhold til det. Hvis alle arbejder positivt, så er det nemmere for alle andre at gøre det samme - og så bliver dagen bare det bedre.

    Jeg er hel med, det var også blot en ond spøg fra min side af, jeg kan heller ikke selv finde rundt herude, der var et ældre par en dag, der så lidt rund forvirret ud så en hjælpsom sygeplejerske henvendte sig og spurgte om hun kunne hjælpe med noget, hvorefter den ældre dame blot udstøder tørt, ja jeg kan kraftedme ikke finde rundt herude. Stakkelde sygeplejerske blev hel overrasket over den reaktion :) fra dette ældre par.

    Elwood11-03-22 10:21

  • ★★★1

    Det er dejligt det er weekend. Er ved at lave kaffe og ryde lidt op i hjørnerne. Så kommer der en kammerat forbi og så skal vi drikke nogle bajere.

    Aranyhajú Nyárszépe11-03-22 10:24

  • ★★★★★★0

    og så skal vi drikke nogle bajere.

    Det ender også sådan i aften. Skal godt nok hjem til min bror i morgen og hjælpe med at fælde 40 træer og lave dem til flis. Først kl. 13 dog, så regner med at tage hjem ved en 12-1 tiden i aften.

    Jeg skal til Lambda Wired, som er metal-DJ's på en LGBTQ-bar. Problemet er dog, at det først starter kl. 20.00, og jeg synes, det er vildt træls at starte så sent. Men ingen kan mødes før, så det ender nok med, at jeg småpimper lidt herhjemme selv. Eller tager på en bar ved en 17-18-tiden for mig selv.

    Guldager11-03-22 11:08

  • ★★★★★★0

    Jeg skal heldigvis ikke på druk (sagt fordomsfrit!), for det gider jeg ikke rigtigt mere (ret ofte:-), men skal så til koncert i morgen på musikskolen, hvor begge mine piger skal spille. De skal lige møde ind et par timer tidligere, så får lige tid til at smutte en tur i byen og sluge en hot dog (og dét gider jeg:-)

    Ellers er der stadig dømt rokering af værelser med mere hjemme. Søndag bliver det til en tur i Lalandia. 

    T. Nielsen11-03-22 11:19

  • ★★★★★★0

    Jeg skal heldigvis ikke på druk (sagt fordomsfrit!), for det gider jeg ikke rigtigt mere (ret ofte:-)

    Du er også lige 10 år foran mig ;)

    Jeg er på ingen måde færdig med at drikke mig helt i hegnet eller små festivaler. Jeg er træt i lidt længere tid bagefter, men vil gerne ud at drikke 1-2 gange om måneden, hvis det kan lade sig gøre. 

    Guldager11-03-22 11:23

  • ★★★★★★0

    Du er også lige 10 år foran mig

    Er du "kun" 42? Men ja, det spiller måske ind. Skal dog også indrømme, at jeg ikke altid bryder mig så meget om, at være fuld. Til koncerter har jeg altid irriteret mig, hvis jeg blev fuld. Synes det kunne ødelægge oplevelsen. Jeg bliver meget bedre høj, alene af musik, hvis den rammer mig. Men har skam taget mine ture:-D

    Men mht druk, så har jeg særligt efter jeg blev alvorligt syg tilbage i 2017, følt mig udfordret, hvis jeg drak. Ikke dermed sagt, at jeg aldrig gør det. Det er blot aldrig et mål for mig. Næsten tværtimod. Uanset, så god tur og god fornøjelse. 

    T. Nielsen11-03-22 12:01

  • ★★0

    Så blev far og søn projektet endelig færdigt. Det er vildt den detaljegrad de har i det..

    imgur.com/gallery/0PSD5aW

    imgur.com/gallery/VrkeaeP

    MadMartigan11-03-22 12:08

  • ★★★★★★0

    Så blev far og søn projektet endelig færdigt. Det er vildt den detaljegrad de har i det..

    imgur.com/gallery/0PSD5aW

    imgur.com/gallery/VrkeaeP

    Hyggeligt. Har jeg også haft lavet med pigerne. De leger ikke meget med det efterfølgende, men hygger sig med at bygge det.

    T. Nielsen11-03-22 12:11

  • ★★★★★★0

    Er du "kun" 42? Men ja, det spiller måske ind. Skal dog også indrømme, at jeg ikke altid bryder mig så meget om, at være fuld. Til koncerter har jeg altid irriteret mig, hvis jeg blev fuld. Synes det kunne ødelægge oplevelsen. Jeg bliver meget bedre høj, alene af musik, hvis den rammer mig. Men har skam taget mine ture:-D

    Men mht druk, så har jeg særligt efter jeg blev alvorligt syg tilbage i 2017, følt mig udfordret, hvis jeg drak. Ikke dermed sagt, at jeg aldrig gør det. Det er blot aldrig et mål for mig. Næsten tværtimod. Uanset, så god tur og god fornøjelse. 

    Er fra 1981, så 41. 

    Det kommer lidt an på, hvad det er for koncerter. Hvis det er små koncerter på et lille spillested, så plejer alkoholen at ryge hurtig indenbords. Til store koncerter, som jeg har betalt meget for (f.eks Nick Cave, Iron Maiden osv.) drikker jeg slet ikke noget - der vil jeg ikke gå glip af noget ved f.eks. at stå i en toiletkø.

    På de små weekendfestivaler med 200-1000 deltagere så er jeg sjældent ædru på noget tidspunkt :)

    Guldager11-03-22 12:31

  • ★★0

    Hyggeligt. Har jeg også haft lavet med pigerne. De leger ikke meget med det efterfølgende, men hygger sig med at bygge det.

    Fedt, har du så set denne..? youtu.be/7LSewocXlhQ

    MadMartigan11-03-22 12:38

  • ★★★★★★0

    Fedt, har du så set denne..? youtu.be/7LSewocXlhQ

    Ikke før nu nej. Jeg har så heller aldrig rigtigt set serien. Er jeres sæt fra en serie (har kigget flere gange, men kan ikke gætte hvilken i så fald?). Pigernes har bl.a. været Frost, men også andre settings. 

    T. Nielsen11-03-22 12:42

  • ★★★★★★1

    Jeg har så heller aldrig rigtigt set serien.

    Stop!

    Hvorfor ikke?

    Guldager11-03-22 12:57

  • ★★0

    Ikke før nu nej. Jeg har så heller aldrig rigtigt set serien. Er jeres sæt fra en serie (har kigget flere gange, men kan ikke gætte hvilken i så fald?). Pigernes har bl.a. været Frost, men også andre settings. 

    Er du seriøs? Det er fra verdens bedste serie !!!

    MadMartigan11-03-22 13:02

  • ★★★★★★1

    T. Nielsen - du tager orlov fra jobbet, fyrer familien og kommer tilbage igen om et par uger, når du har set serien!

    Der er ingen dårlige afsnit, et par middelmådige, men langt de fleste er rigtigt gode og der er flere geniale afsnit. For slet ikke at nævne alle seinphrases, som du er gået glip af! 

    Guldager11-03-22 13:05

  • ★★★★★2

    Seinfeld er ligesom whisky. Jeg vil så fandens gerne kunne lide det, men på trods af en håndfuld forsøg, så siger det mig intet – uden at jeg i øvrigt synes, det er dårligt.

    The Insider11-03-22 13:37

  • ★★★★★★0

    Jeg er hel med, det var også blot en ond spøg fra min side af, jeg kan heller ikke selv finde rundt herude, der var et ældre par en dag, der så lidt rund forvirret ud så en hjælpsom sygeplejerske henvendte sig og spurgte om hun kunne hjælpe med noget, hvorefter den ældre dame blot udstøder tørt, ja jeg kan kraftedme ikke finde rundt herude. Stakkelde sygeplejerske blev hel overrasket over den reaktion :) fra dette ældre par.

    Vi har flere gange hjulpet folk derude - så det undrer mig ikke :-)

    Wayne11-03-22 13:45

  • ★★★★★★0

    Seinfeld er ligesom whisky. Jeg vil så fandens gerne kunne lide det, men på trods af en håndfuld forsøg, så siger det mig intet – uden at jeg i øvrigt synes, det er dårligt.

    Man skal holde af figurerne, og den åndsvage humor. Man ved altid omtrent hvad der går galt, inden det sker - og så glæder man sig bare til det uundgåelige :-)

    Wayne11-03-22 13:49

  • ★★★★★1

    Man skal holde af figurerne, og den åndsvage humor. Man ved altid omtrent hvad der går galt, inden det sker - og så glæder man sig bare til det uundgåelige :-)

    Mest af alt finder jeg bare dialogen vanvittigt velskrevet. Og sp er George Costanza jo den fedeste karakter nogensinde i en sit-com =)

    David Lund11-03-22 13:56

  • ★★★★★★0

    Stop!

    Hvorfor ikke?

    Dels fordi jeg aldrig rigtigt har gidet se sitcoms og/eller komedierserier. Har selvfølgelig indimellem fanget glimt af den i Tv. Men selv om det såmænd er morsomt nok, så gør det desværre ikke det helt store for mig. 

    PS. Jeg elsker god whisky:D

    T. Nielsen11-03-22 14:17

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen