Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Sejt!

    Er du i øvrigt blevet rask?

    Nja. Sover stadig megaringe, men hovedet er bedre. Skal have en gastroskopi på mandag - ikke fordi lægen mistænker noget alvorligt, men fordi jeg har haft refluks i så lang tid, så der kan være nogen syreskader.

    Guldager 7-04-22 20:14

  • ★★★★★★0

    Er fra i dag officiel ansvarlig for Odense Skolefilmfestival :)

    Det er ikke så stort et arrangement, men det er supersjovt. Det er 8. klasser i Odense, der kan melde sig til, og så kommer de ind i BioCity Sal 1 og ser deres film, mens der er awards til historie, skuespil, teknik, plakat, publikumspris og bedste film. Har været jury i 10 år, men nu skal jeg så arrangere det. 

    Tillykke

    Wayne 7-04-22 20:15

  • ★★★★★★0

    Jer der er velbevandret i anmeldere, er disse nogen der har vægt bag deres ord, eller er det blot random udpluk af små fisk?

    soundvenue.com/film/2022/04/de-foerste-reaktioner-paa-den-episke-vikingefilm-the-northman-er-ude-brutal-spektakulaer-og-robert-eggers-bedste-film-hidtil-477753

    T. Nielsen 7-04-22 23:01

  • ★★★★★0

    Jer der er velbevandret i anmeldere, er disse nogen der har vægt bag deres ord, eller er det blot random udpluk af små fisk?

    soundvenue.com/film/2022/04/de-foerste-reaktioner-paa-den-episke-vikingefilm-the-northman-er-ude-brutal-spektakulaer-og-robert-eggers-bedste-film-hidtil-477753

    Tomris Laffly har i hvert fald skrevet for Variety i nogle år. Hun skriver sådan meget typisk for dem på de store blade, og anbefaler sjældent noget uden lige at nævne et par forbehold. Det samme gør hun egentlig i den korte tekst, hun har frigivet på Twitter.

    Flere af de andre har jeg også læst noget af, men har nok ikke vist ligeså meget mærke i hvad. Laffly har bare så besynderligt er navn, at det har sat sig fast. Men altså - det er da højt respekterede medier, de skriver for.

    David Lund 8-04-22 05:39

  • ★★★★0

    Det lyder egentlig lovende. Jeg var sgu ikke solgt på den ud fra trailers. 

    Babo 8-04-22 06:04

  • ★★★★★★1

    Apropos Odense Skolefilmfestival, så kan I se filmene her:

    www.youtube.com/channel/UCfDxRqqPskC6qevGdevFl7A

    I år var det Til Dig, der vandt.

    Det er klart, at filmene ikke er professionelle. De er lavet på 3 uger i dansktimerne, men det er nu meget fornøjeligt at se, hvad der rører sig blandt unge.

    Guldager 8-04-22 09:06

  • ★★★0

    Slutter du så med en halv meter hot dog i Skovtrolden?

    Jeg endte på den lokale bæverding i går og min skaljakke er først lige kommet. Turen er derfor udskudt til i morgen.

    Lige skovtrolden har jeg hørt utroligt meget dårligt om og det er også nogle meget peperede priser. Ser det lidt som en typisk turistfælde. Det er billigere at svinge forbi burgeren. I dag har jeg dog købt ind til selv at kunne lave min egen hotdog (dog ikke på en halv meter). Så bliver det ikke billigere.

    Aranyhajú Nyárszépe 8-04-22 13:51

  • ★★★★★★0

    Det er den sikkert nok. Men om priserne er højere end andre grillbarer eller om den er dårlig, tør jeg ikke udtale mig om. Var der for 4 år siden og der bemærkede jeg intet særligt, uden at den var en helt gennemsnitlig grill.

    T. Nielsen 8-04-22 14:10

  • ★★★0

    At personalet skulle være sure og uforskammet, har jeg nu heller ikke selv oplevet de par gange jeg har været der. Men deres facebookside var ved at svømme over med negative anmeldelser på et tidspunkt. For par år siden købte jeg en hotdog, hvor pigen der serverede den havde nogle sår eller vabler på fingrene. Det synes jeg så måske ikke var så lækkert. Deres dyre priser har jeg bemærket, men sådan er det sikkert på typiske turiststeder. Os lokale ved hvor vi kan gå hen og få pølse til billig penge.

    Aranyhajú Nyárszépe 8-04-22 15:02

  • ★★★0

    Bliver nød til at komme ud i naturen. Det bliver også først mørkt kl 20. Tager Jordløse bakker. Der har jeg ikke været før.

    Aranyhajú Nyárszépe 8-04-22 15:03

  • ★★★★★★0

    Bliver nød til at komme ud i naturen.

    Jeg vil også gerne ud en tur i dag - men lige nu er der haglstorm, så det er ikke helt tillokkende :)

    Guldager 8-04-22 15:30

  • ★★★★★★0

    Er spændt på hvordan fredagshyggen forløber i aften. Min datter har spillet skolekomedie hele ugen, og er mega træt, den mellemste er forkølet og den mindste vil hellere have sin Ipad. Det er egentlig åndsvagt at hygge en fredag aften. Det er jo bare en hverdag, hvor man ikke nødvendigvis skal op næste dag. Alle er trætte efter ugen. 

    Så det bliver nok en kedelig kvindefilm med konen. Eller noget med dværge. Det gad jeg faktisk godt... Noget med dværge...

    davenport 8-04-22 17:31

  • ★★★★★★0

    En ven var lige forbi til et par bajere. Han fortalte, at han havde brokket sig over løn/timer, så han fik en lønforhøjelse på 25%. Nu tjener han 78.000,- md. Jeg kan slet ikke forestille mig at have den slags penge. Han har så også en høj uddannelse, så jeg er ikke misundelig, men bare WTF. Det er jo enormt mange penge, at have til rådighed, også når man ligger konens 27.000 til. Jeg er imponeret. 

    davenport 8-04-22 17:57

  • ★★★★★0

    En ven var lige forbi til et par bajere. Han fortalte, at han havde brokket sig over løn/timer, så han fik en lønforhøjelse på 25%. Nu tjener han 78.000,- md. Jeg kan slet ikke forestille mig at have den slags penge. Han har så også en høj uddannelse, så jeg er ikke misundelig, men bare WTF. Det er jo enormt mange penge, at have til rådighed, også når man ligger konens 27.000 til. Jeg er imponeret. 

    Shiiiit - jeg glæder mig bare til at ryge over de 40.000 her fra næste måned. Kommer nok aldrig helt derop i hvert fald.

    David Lund 8-04-22 18:45

  • ★★★★★★0

    Jeg har 19. Og det slår ikke til. Det er mit ypperste ønske at kunne være økonomisk uafhængig. Aldrig at skulle tænke på de satans penge altid. Hader at skulle vende hver eneste vare, når man handler, og tænke om det nu også er nødvendig. Børnene mærker ingenting, men det er på trods af, at de voksne lider afsagn. 

    davenport 8-04-22 19:42

  • ★★★0

    Jeg vil også gerne ud en tur i dag - men lige nu er der haglstorm, så det er ikke helt tillokkende :)

    Der kom også lidt nedbør der hvor jeg gik. Er ikke helt sikker på om det var sne eller hagl. Måske en mellemting. Det blæste også en del. Men det var jo bare perfekt, da det gav mig mulighed for at teste min nye skaljakke. Det har været et godt køb, da jeg havde det varmt og tørt. Den skulle også gerne kunne klare et vandsøjletryk på 20.000mm.

    I morgen skulle vejret vist også blive bedre.

    Fandt ud af at der er decideret vandrerute i Jordløse på 16km. Gik lidt af den, men skiltene peger i øst og vest. Når jeg søger på det på nettet, finder jeg ikke meget brugbart. Det er godt nok dårligt. Hvis de vil have turister til området, må de sørge for at der er information tilgængelig. Det ville virkelig være dejligt hvis man kunne downloade ruten i GPX format til vores GPSer og telefoner. Nu tror jeg bare jeg tager et billede af informationsskiltet og navigere efter det.

    Nu vil jeg gå i gang med de hotdogs. Har købt argurkesalat.

    Aranyhajú Nyárszépe 8-04-22 19:56

  • ★★★★★★1

    Shiiiit - jeg glæder mig bare til at ryge over de 40.000 her fra næste måned. Kommer nok aldrig helt derop i hvert fald.

    Nu skriver du “bare”….Jeg ville finde det fedt hvis jeg havde 40.000. Det højeste jeg har fået, eller er kommet op på er ca 34.000 (uden at medregne pension, indrømmet). Der var jeg tr for 12-15 skolelærere og ca 30-40 pædagoger, arbejdede hver anden weekend, havde 2-3 aftenvagter om ugen og havde et af de mest (eller så mere) psykisk belastende jobs man kan tænke sig. Det var med den lønforhøjelse jeg havde fået efter ca 7 års ansættelse. 

    Siden jeg lod mig ansætte der hvor jeg er nu, i 2015, har min løn ligget under 30.000 om måneden for 37 timer. Fruens har svinget mellem ca 19.000 og op til ca 27.000, alt efter job og antal timer. Så jeg synes egentlig ikke vi har mange penge i betragtning af at vi begge arbejder.

    Indimellem kan jeg godt føle mig “snydt”, når jeg hører hvad andre tjener. Jeg vil i hvert fald anbefale mine børn IKKE at blive pædagoger. 

    T. Nielsen 8-04-22 20:37

  • ★★★★★2

    Nu skriver du “bare”….Jeg ville finde det fedt hvis jeg havde 40.000. Det højeste jeg har fået, eller er kommet op på er ca 34.000 (uden at medregne pension, indrømmet). Der var jeg tr for 12-15 skolelærere og ca 30-40 pædagoger, arbejdede hver anden weekend, havde 2-3 aftenvagter om ugen og havde et af de mest (eller så mere) psykisk belastende jobs man kan tænke sig. Det var med den lønforhøjelse jeg havde fået efter ca 7 års ansættelse. 

    Siden jeg lod mig ansætte der hvor jeg er nu, i 2015, har min løn ligget under 30.000 om måneden for 37 timer. Fruens har svinget mellem ca 19.000 og op til ca 27.000, alt efter job og antal timer. Så jeg synes egentlig ikke vi har mange penge i betragtning af at vi begge arbejder.

    Indimellem kan jeg godt føle mig “snydt”, når jeg hører hvad andre tjener. Jeg vil i hvert fald anbefale mine børn IKKE at blive pædagoger. 

    “Bare” var skam også bare for at stille det i kontrast til de 78.000. Jeg er skam rigtig godt tilfreds med min løn, og har aldrig rigtig haft et job, der har været i nærheden af den før. Jooo enkelte måneder som selvstændig har jeg været oppe på 50.000, men så skulle der trækkes udgifter fra osv bagefter. 

    Ellers er jeg helt enig med davenport. Jeg hader at tænke på penge. Penge siger mig reelt set ikke en skid. Bare jeg har råd til mad, en biotur i ny og næ og forhåbentlig også lidt ferie og en festivalbillet om året er jeg tilfreds. Jeg ville ønske at sådan noget som kommunisme kunne fungere, for jeg er sgu ikke den store forbruger eller kapitalist.

    David Lund 8-04-22 21:18

  • ★★★★★★1

    “Bare” var skam også bare for at stille det i kontrast til de 78.000. Jeg er skam rigtig godt tilfreds med min løn, og har aldrig rigtig haft et job, der har været i nærheden af den før. Jooo enkelte måneder som selvstændig har jeg været oppe på 50.000, men så skulle der trækkes udgifter fra osv bagefter. 

    Ellers er jeg helt enig med davenport. Jeg hader at tænke på penge. Penge siger mig reelt set ikke en skid. Bare jeg har råd til mad, en biotur i ny og næ og forhåbentlig også lidt ferie og en festivalbillet om året er jeg tilfreds. Jeg ville ønske at sådan noget som kommunisme kunne fungere, for jeg er sgu ikke den store forbruger eller kapitalist.

    Det præcis det jeg også er, træt af at tænke på penge og ville gerne tjene lidt mere, så der dels var råd til lidt mere og dels kunne opbygges en buffer.

    Jeg er godt klar over, at vi er langt bedre stillet end Davenport og hans familie. 

    T. Nielsen 8-04-22 21:26

  • ★★★★★0

    Min kone er i øvrigt også pædagog. I en mere fair verden, ville hendes løn være højere end min.

    David Lund 8-04-22 21:29

  • ★★★★★★0

    Jeg kommer ikke tilbage på min max løn, som var 34. Men det er over 10 år siden jeg var i branchen, så jeg er uddateret. Så det bliver nok bare til noget fabrik, og små 24, hvilket ikke er meget mere end dagpenge, når man skal til at betale ATP igen. Og konen er i fleksjob, så hun stiger heller aldrig. Det er da godt nok, når man kan få tøj på sine børn, og give dem noget at spise, men det er helt åndsvagt, når man skal kalkulere med børnepengene, for at det render rundt. Penge har været et problem hele mit liv, og det bliver det vidst ved med at være. 

    davenport 8-04-22 21:32

  • ★★★★★★2

    Sidder og ser et program fra DR om en stalker. Jeg bliver virkelig dybt forarget på de kvinders vegne, hvor lidt vi som samfund gør, når en mand igen og igen chikanerer dem psykisk. 

    T. Nielsen 8-04-22 21:32

  • ★★0

    Ser x factor og raser over at Kàri gik videre.

    Man burde i dén grad boykotte programmet fremover hvis han vinder hele lortet.

    Han var alt for stiv og usikker på hans vokal. 

    Derimod, synes jeg at Mads fortjener at vinde, da han ejer scenen når han går på.Det har desuden været en katastrofal sæson, denne omgang

    Ryder666 8-04-22 21:54

  • ★★★★★★0

    Jeg tror konen og jeg ender på sådan 70-73.000 tilsammen (uden pension) om 15 års tid. Min løn er 100% fastlagt med lønstigning efter 4, 8 og 12 år, mens Pia er i gang med sit første job nu, hvor hun skal forhandle lidt mere selv.

    Vi bliver aldrig rige, men vi kommer heller ikke til at mangle penge. Desuden er vi begge offentlige ansat og husejere, så der er rigeligt til pension også.

    Guldager 8-04-22 21:52

  • ★★★★★★1

    Jeg ophæver mine pensioner, og betaler vores banklån ud. Vi får så 3100 mere til os selv i måneden. Det er nu de skal arbejde, mens børnene er sort of small. Jeg tror ikke mine 200.000 er meget værd når jeg er 74, især ikke når de ikke trækker renter. Har allerede fået 5500 fra banken, der havde lidt stående. Det tog 2 dage. Det er dyrt, ja, men jeg har brug for pengene nu. 

    davenport 8-04-22 22:49

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen