Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★0

    Er jeg den eneste der oplever problemer med bestilling hos Coolshop?

    I kurven kan jeg ikke komme videre til levering.

    Ryder66629-04-22 03:34

  • ★★★★★0

    Er jeg den eneste der oplever problemer med bestilling hos Coolshop?

    I kurven kan jeg ikke komme videre til levering.

    Jeg kan sagtens.

    David Lund29-04-22 03:38

  • ★★0

    Jeg kan sagtens.

    Loggede ud og ind igen, så virkede det pludselig

    Ryder66629-04-22 04:01

  • ★★★★★★0

    Job og så Diskofest for og med den stores klasse i aften. I morgen på hyggetur til kbh med den store (far/datter tid), hvor don’en dukker op med den lille og hilser på. Søndag køre haveaffald og så i Lalandia og bade igennem.

    T. Nielsen29-04-22 07:14

  • ★★★0

    Har fået ondt i halsen. For mig er det ofte det første symptom på en gang influenza, men indtil videre er det blevet ved det. Det er nu også ubehageligt nok og ikke til at sove for. Heldigvis er det jo weekend og det passer nok med at jeg er frisk igen til mandag.

    Blev opmærksom på dokumentaren "The Man Who Saved the World" i en podcast og kan se at den også ligger på Youtube, så nu vil jeg sætte den på og tage den med ro. Så må naturen vente til i morgen. 

    Aranyhajú Nyárszépe29-04-22 07:44

  • ★★★★★★0

    Så sidder jeg atter i toget på vej til hovedstaden. 

    T. Nielsen30-04-22 08:58

  • ★★★0

    Så sidder jeg atter i toget på vej til hovedstaden. 

    så kan du jo gætte på filmquizzen i ventetiden :)

    Gormanden30-04-22 09:28

  • ★★★★★★0

    så kan du jo gætte på filmquizzen i ventetiden :)

    Det kunne jeg da. Jeg har den store med, men hun sidder alligevel blot og stener tablet.

    T. Nielsen30-04-22 09:52

  • ★★★★3

    Jeg døjer virkelig slemt med angst for tiden. Det plejer ellers ikke at være så stort et problem for mig. Jeg har kronisk cyklisk depression, så det er som regel mere det, der er i vejen. 

    Det er helt slemt, hvis jeg tager ind, hvor der er mange mennesker - fx i centrum. Så det gør jeg stort set aldrig. 

    Men det er nok ikke så mærkeligt, hvis der kommer en reaktion. De sidste måneder har været ret hårde.

    Jeg fik afslag på et ressourceforløb, som ellers skulle være brugt til at finde ud af, om jeg skal have fleksjob. Jeg har været sygemeldt i flere år nu, og udvalget mente, at jeg lige så godt kunne blive håndteret i den ordinære beskæftigelsesindsats. Problemet med det er bare, at de kan blive ved med at skubbe en afgørelse. Et ressourceforløb er tidsafmålt, og så skal der komme en afgørelse. Så det var en måde at presse dem til at nå til en konklusion. 

    Min sagsbehandler var da også rygende uenig i afgørelsen og har bagefter vendt det med både sine kolleger og deres fagkonsulent, og de mener alle, at det er helt forkert. Så nu klager den ene del af kommunen over den anden. 

    Selv prøver jeg at blive henvist til et eller andet pakkeforløb. Der er nemlig mistanke om, at jeg rent faktisk døjer med noget ptsd. 

    Ved siden af har min niece været indlagt på et psykiatrisk afsnit. Hun gik helt ned med flaget i januar i forbindelse med sin fødselsdag (første fødselsdag uden sin mor). 

    Vi har længe ventet på, at der skulle komme en eller anden form for reaktion. Hun har været fuld at vrede siden min søsters død og kastet sig ud i alle mulige projekter ved siden af gymnasiet og sin elite-uddannelse i musik. Det har virket meget, som om hun har forsøgt at løbe fra det hele. 

    Indtil det så ikke gik længere. 

    Det gode har selvfølgelig så været, at hun endeligt har fået den hjælp, hun har haft brug for. 

    Men efterhånden som medicineringen begyndte at virke, dukkede der andre problemer op til overfladen. 

    Jeg var hjemme i marts i forbindelse med min mors 80 års fødselsdag, og der gik vi nogle lange ture med hunden, hvor hun fortalte, at hun nogle gange så ting, der ikke var virkelige og også havde paranoide tanker om, at de forsøgte at slå hende ihjel på afdelingen. Hun kunne sagtens selv se, at de nok ikke passede, men når hun var i det, løb følelserne af med hende.

    Nu er hun så blevet udredt, og hun har fået diagnosen paranoid-skizofren - en ordentlig mundfuld for en lille pige på 20 år. 

    Det vigtigste er nok, at hun selv virker rimeligt afklaret med det. Jeg tror, at hun er helt glad for, at hun har fået bekræftet det, hun har gået og mistænkt, siden hun var lille teenager, og har fået en årsag til, at hendes verden er skruet sammen, som den er. 

    Heldigvis lader det til, at hun er i den milde ende, og jeg har læst mig frem til, at jo tidligere det opdages, jo bedre er behandlingsmulighederne. Hun er godt medicineret, og der følger åbenbart et to-årigt behandlings- og mentorforløb med til alle unge, der får diagnosen, som flytter med, uanset hvor hun ender i landet. 

    Men jeg synes godt nok snart, at hun trænger til nogle gode nyheder også.

    thomsen30-04-22 10:39

  • ★★★★★★1

    Jeg døjer virkelig slemt med angst for tiden. Det plejer ellers ikke at være så stort et problem for mig. Jeg har kronisk cyklisk depression, så det er som regel mere det, der er i vejen. 

    Det er helt slemt, hvis jeg tager ind, hvor der er mange mennesker - fx i centrum. Så det gør jeg stort set aldrig. 

    Men det er nok ikke så mærkeligt, hvis der kommer en reaktion. De sidste måneder har været ret hårde.

    Jeg fik afslag på et ressourceforløb, som ellers skulle være brugt til at finde ud af, om jeg skal have fleksjob. Jeg har været sygemeldt i flere år nu, og udvalget mente, at jeg lige så godt kunne blive håndteret i den ordinære beskæftigelsesindsats. Problemet med det er bare, at de kan blive ved med at skubbe en afgørelse. Et ressourceforløb er tidsafmålt, og så skal der komme en afgørelse. Så det var en måde at presse dem til at nå til en konklusion. 

    Min sagsbehandler var da også rygende uenig i afgørelsen og har bagefter vendt det med både sine kolleger og deres fagkonsulent, og de mener alle, at det er helt forkert. Så nu klager den ene del af kommunen over den anden. 

    Selv prøver jeg at blive henvist til et eller andet pakkeforløb. Der er nemlig mistanke om, at jeg rent faktisk døjer med noget ptsd. 

    Ved siden af har min niece været indlagt på et psykiatrisk afsnit. Hun gik helt ned med flaget i januar i forbindelse med sin fødselsdag (første fødselsdag uden sin mor). 

    Vi har længe ventet på, at der skulle komme en eller anden form for reaktion. Hun har været fuld at vrede siden min søsters død og kastet sig ud i alle mulige projekter ved siden af gymnasiet og sin elite-uddannelse i musik. Det har virket meget, som om hun har forsøgt at løbe fra det hele. 

    Indtil det så ikke gik længere. 

    Det gode har selvfølgelig så været, at hun endeligt har fået den hjælp, hun har haft brug for. 

    Men efterhånden som medicineringen begyndte at virke, dukkede der andre problemer op til overfladen. 

    Jeg var hjemme i marts i forbindelse med min mors 80 års fødselsdag, og der gik vi nogle lange ture med hunden, hvor hun fortalte, at hun nogle gange så ting, der ikke var virkelige og også havde paranoide tanker om, at de forsøgte at slå hende ihjel på afdelingen. Hun kunne sagtens selv se, at de nok ikke passede, men når hun var i det, løb følelserne af med hende.

    Nu er hun så blevet udredt, og hun har fået diagnosen paranoid-skizofren - en ordentlig mundfuld for en lille pige på 20 år. 

    Det vigtigste er nok, at hun selv virker rimeligt afklaret med det. Jeg tror, at hun er helt glad for, at hun har fået bekræftet det, hun har gået og mistænkt, siden hun var lille teenager, og har fået en årsag til, at hendes verden er skruet sammen, som den er. 

    Heldigvis lader det til, at hun er i den milde ende, og jeg har læst mig frem til, at jo tidligere det opdages, jo bedre er behandlingsmulighederne. Hun er godt medicineret, og der følger åbenbart et to-årigt behandlings- og mentorforløb med til alle unge, der får diagnosen, som flytter med, uanset hvor hun ender i landet. 

    Men jeg synes godt nok snart, at hun trænger til nogle gode nyheder også.

    Forfærdelig læsning, Thomsen. Der mangler mennesker, som ser på mennesker i vores fine skattebetalte “himmerige”.

    Der er alt for mange eksperter, som desværre bruger alt for lidt tid sammen med dem som de er ansat til at hjælpe - og så ender det hele i en kamp mod systemet, eller indbyrdes.

    Jeg håber du og din familie på et tidspunkt bliver mødt med den forståelse i har behov for, så I kan få den fornødne hjælp til at komme videre. 

    De bedste tanker fra mig :-)

    Wayne30-04-22 11:50

  • ★★★★★1

    Jeg døjer virkelig slemt med angst for tiden. Det plejer ellers ikke at være så stort et problem for mig. Jeg har kronisk cyklisk depression, så det er som regel mere det, der er i vejen. 

    Det er helt slemt, hvis jeg tager ind, hvor der er mange mennesker - fx i centrum. Så det gør jeg stort set aldrig. 

    Men det er nok ikke så mærkeligt, hvis der kommer en reaktion. De sidste måneder har været ret hårde.

    Jeg fik afslag på et ressourceforløb, som ellers skulle være brugt til at finde ud af, om jeg skal have fleksjob. Jeg har været sygemeldt i flere år nu, og udvalget mente, at jeg lige så godt kunne blive håndteret i den ordinære beskæftigelsesindsats. Problemet med det er bare, at de kan blive ved med at skubbe en afgørelse. Et ressourceforløb er tidsafmålt, og så skal der komme en afgørelse. Så det var en måde at presse dem til at nå til en konklusion. 

    Min sagsbehandler var da også rygende uenig i afgørelsen og har bagefter vendt det med både sine kolleger og deres fagkonsulent, og de mener alle, at det er helt forkert. Så nu klager den ene del af kommunen over den anden. 

    Selv prøver jeg at blive henvist til et eller andet pakkeforløb. Der er nemlig mistanke om, at jeg rent faktisk døjer med noget ptsd. 

    Ved siden af har min niece været indlagt på et psykiatrisk afsnit. Hun gik helt ned med flaget i januar i forbindelse med sin fødselsdag (første fødselsdag uden sin mor). 

    Vi har længe ventet på, at der skulle komme en eller anden form for reaktion. Hun har været fuld at vrede siden min søsters død og kastet sig ud i alle mulige projekter ved siden af gymnasiet og sin elite-uddannelse i musik. Det har virket meget, som om hun har forsøgt at løbe fra det hele. 

    Indtil det så ikke gik længere. 

    Det gode har selvfølgelig så været, at hun endeligt har fået den hjælp, hun har haft brug for. 

    Men efterhånden som medicineringen begyndte at virke, dukkede der andre problemer op til overfladen. 

    Jeg var hjemme i marts i forbindelse med min mors 80 års fødselsdag, og der gik vi nogle lange ture med hunden, hvor hun fortalte, at hun nogle gange så ting, der ikke var virkelige og også havde paranoide tanker om, at de forsøgte at slå hende ihjel på afdelingen. Hun kunne sagtens selv se, at de nok ikke passede, men når hun var i det, løb følelserne af med hende.

    Nu er hun så blevet udredt, og hun har fået diagnosen paranoid-skizofren - en ordentlig mundfuld for en lille pige på 20 år. 

    Det vigtigste er nok, at hun selv virker rimeligt afklaret med det. Jeg tror, at hun er helt glad for, at hun har fået bekræftet det, hun har gået og mistænkt, siden hun var lille teenager, og har fået en årsag til, at hendes verden er skruet sammen, som den er. 

    Heldigvis lader det til, at hun er i den milde ende, og jeg har læst mig frem til, at jo tidligere det opdages, jo bedre er behandlingsmulighederne. Hun er godt medicineret, og der følger åbenbart et to-årigt behandlings- og mentorforløb med til alle unge, der får diagnosen, som flytter med, uanset hvor hun ender i landet. 

    Men jeg synes godt nok snart, at hun trænger til nogle gode nyheder også.

    Jeg bliver både ked af det og vred på dine vegne, når jeg læser hvordan du er blevet behandlet af systemet, som burde gøre alt hvad de kan for at hjælpe borgere, der af den eller anden årsag har det svært men som i stedet ofte ender med at gøre det stik modsatte og behandler folk på en meget uværdig og uretfærdig måde. 

    Man skal være lavet af et særligt hårdført stof for at kunne modstå alt den modstand og de nederlag, man oplever i det offentlige system og mange knækker på det særligt fordi, at de i forvejen har det hårdt og er enten psykisk eller fysisk kørt helt ned. Jeg har selv haft mange slåskampe med det system efter min ulykke og har selv været helt nede med flaget efter at kæmpe mod diverse "eksperter" og udvalg. Men jeg fik en sagsbehandler til sidst som var fantastisk og som virkelig lagde sig i selen for at hjælpe mig. Jeg lider også selv af PTSD og medfølgende stress og angst. 

    Så et helt banalt råd fra mig vil være -  på trods af at det i perioder kan være op ad bakke - er at du aldrig må give op. Brug i stedet den uretfærdighed som brændstof til at give dem kamp til stregen sammen med den hjælp, som du får fra din sagsbehandler, og så er jeg sikker på, at det nok skal lykkedes for dig at få et flexjob eller måske pension, hvis du ønsker dette. Jeg håber i hvert fald, at det vil lykkedes for dig og krydser fingre for, at du får den hjælp som du har behov for.

    Det er også barsk at læse det, du har skrevet om din niece. Både at miste sin mor og så også at skulle slås med en psykisk sygdom, det er godt nok voldsomt at skulle håndtere i så ung en alder. 

    Jeg håber alt det bedste for jer. Varme tanker og en stor krammer til jer begge fra mig.

    NightHawk 1-05-22 12:50

  • ★★★★★★1

    Vi var jo til min mors kærestes 70års i går. Hans ex var med... Hun er læge og praktiserer stadigt. Hun røg, drak mængder af vin og bekendte sig til religion og ufoer.. Hendes søn ligeså. Det blev satme en underholdende aften. Og det heltstegte pattesvin var uovertruffen. Det var i sandhed en dag i sønnejylland!  

    davenport 1-05-22 20:06

  • 0

    Lidt nyt om Bill Murray-sagen.

    www.cnbc.com/2022/04/30/bill-murray-reflects-on-inappropriate-behavior-that-led-to-the-shutdown-of-his-latest-film.html

    Lord Nikon 2-05-22 14:32

  • ★★★★★0

    Har siddet og kigget lidt på kommende figurer i "Masters of the Universe" serien, og nu skulle det være helt sikkert, at både Horde Trooper (i den originale grå dragt), King Randor, Anti-Eternia He Man, Sun Man og Clawful bliver de næste i rækken.

    Sidste år blev der teaset for det på diverse Comiccon bl.a, hvor Mattel udgav Horde Troopers i eksklusive sorte og røde dragter, samt en variant udgave af Hordaks drabelige håndlanger Grizzlor. Det interessante ved sidstnævnte er - ud over at det også understreger at den figur er på vej - er at Grizzlors pels ikke var lavet i plastic men af noget stof materiale, der minder meget om det gamle design fra 80'erne, hvilket der er mange fans som sætter stor pris på.

    Jeg håber også, at de snart udgiver Moss Man. Er spændt på at se hvordan, de vil genskabe den helt unikke tekstur figuren havde i sin tid, der føltes som moss/græs og lugtede af gran. :)

    NightHawk 3-05-22 12:56

  • ★★★★★★0

    Har købt 3 frugttræer. Et kirsebær, æble og et blomme. Må se om jeg så endelig lykkes med noget havehalløj. 

    T. Nielsen 3-05-22 18:48

  • ★★★0

    Har købt 3 frugttræer. Et kirsebær, æble og et blomme. Må se om jeg så endelig lykkes med noget havehalløj. 

    Første råd ved plantning nu i foråret er at sørge for godt med vand ved plantningen og løbende efterfølgende. God fornøjelse med frugterne :)

    Gormanden 3-05-22 20:40

  • ★★★★★★0

    ...og hestemøg!!

    davenport 3-05-22 20:45

  • ★★★★★★0

    Har købt 3 frugttræer. Et kirsebær, æble og et blomme. Må se om jeg så endelig lykkes med noget havehalløj. 

    Jeg ved virkelig meget lidt om planter, træer og så'n (og jeg er endda biologilærer!) - men jeg mener at have læst, at et æbletræ bliver bedst, hvis du har to forskellige sorter. Eller hvis naboen har et æbletræ.

    Guldager 3-05-22 20:45

  • ★★★★★★2

    Jeg har lavet motion efter et nogenlunde fast skema de sidste 4 uger - og nu kan jeg faktisk mærke, at min krop er begyndt at glæde sig til/kræve at jeg fortsætter. Det er et rimelig godt tegn, tænker jeg.

    Løb tirsdag, torsdag samt lørdag eller søndag alt efter, hvad der passer i weekendplaner, og cykle på arbejde samt håndvægte mandag, onsdag og fredag. 

    Guldager 4-05-22 18:19

  • ★★★0

    Jeg har lavet motion efter et nogenlunde fast skema de sidste 4 uger - og nu kan jeg faktisk mærke, at min krop er begyndt at glæde sig til/kræve at jeg fortsætter. Det er et rimelig godt tegn, tænker jeg.

    Løb tirsdag, torsdag samt lørdag eller søndag alt efter, hvad der passer i weekendplaner, og cykle på arbejde samt håndvægte mandag, onsdag og fredag. 

    sejt - godt gået Guldager :)

    Det gælder netop om at komme ind i en god cirkel - og holde fast. Jeg trænger selv i den grad til det - skal lige have overstået noget efteruddannelse og eksamensopgave, så prøver jeg noget lignende.

    Gormanden 4-05-22 19:46

  • ★★★★★★0

    Første råd ved plantning nu i foråret er at sørge for godt med vand ved plantningen og løbende efterfølgende. God fornøjelse med frugterne :)

    Takker….måske du kommer forbi med ata råd, så byder jeg på saftevand og lakridspiber:D 

    T. Nielsen 4-05-22 19:48

  • ★★★★★★0

    Jeg ved virkelig meget lidt om planter, træer og så'n (og jeg er endda biologilærer!) - men jeg mener at have læst, at et æbletræ bliver bedst, hvis du har to forskellige sorter. Eller hvis naboen har et æbletræ.

    Der står det er selvbestøvende, men det er måske ikke helt optimalt? Vi plantede et æbletræ for nogle år siden, men vores hund knækkede det. Det var ellers begyndt at give æbler (få naturligvis). Året efter købte vi et pæretræ. Det gik der en form for svamp i. Mener det blev kaldt gitterrust. Så må se om det lykkes lidt bedre denne gang?!?

    T. Nielsen 4-05-22 19:52

  • ★★★★★★0

    Jeg har lavet motion efter et nogenlunde fast skema de sidste 4 uger - og nu kan jeg faktisk mærke, at min krop er begyndt at glæde sig til/kræve at jeg fortsætter. Det er et rimelig godt tegn, tænker jeg.

    Løb tirsdag, torsdag samt lørdag eller søndag alt efter, hvad der passer i weekendplaner, og cykle på arbejde samt håndvægte mandag, onsdag og fredag. 

    Vægte hjemme eller i center?

    T. Nielsen 4-05-22 19:53

  • ★★★★★★1

    Vægte hjemme eller i center?

    Hjemme. Det kan gøres foran TV'et i filmrummet så :)

    Det giver nok heller ikke så meget igen. Der er pinligt lidt kg på indtil videre.  Det vigtige for mig er dog ikke at pumpe, det er bare lidt mere bevægelse af musklerne. Og jeg når at få sved på panden.

    Men har fundet en rutine på Youtube, og justeret den lidt med core-øvelser også, så det er et 25 min. træningsprogram.

    Guldager 4-05-22 20:04

  • ★★★★★★0

    Hjemme. Det kan gøres foran TV'et i filmrummet så :)

    Det giver nok heller ikke så meget igen. Der er pinligt lidt kg på indtil videre.  Det vigtige for mig er dog ikke at pumpe, det er bare lidt mere bevægelse af musklerne. Og jeg når at få sved på panden.

    Men har fundet en rutine på Youtube, og justeret den lidt med core-øvelser også, så det er et 25 min. træningsprogram.

    Måske ikke, men som du selv siger, du skal ikke pumpes. Selvsagt er det godt, som du nok ved, at udfordre og også “overraske” muskelmassen. Men ens træning skal naturligvis lægges efter hvad man også vil opnå. 

    Jeg fungerer bedst med at træne i et center. Det værste ved det er, det er når man har gået der lidt og folk begynder at kende en, så tror de indimellem at man er kommet for at være sociale. Det er jeg lige præcis ikke:)

    T. Nielsen 4-05-22 20:09

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen