Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★0

    Samfund var måske et for stort ord. Men mange har stadig en forestilling om, hvordan en rigtig kvinde skal være og hvordan en rigtig mand skal være. 

    Okay. Ja det kan jeg jo kun være enig i. Selvom jeg heldigvis synes, at det bliver færre og færre :-)

    Det synes jeg såmænd heller ikke er noget i vejen med. Min bedre halvdel forventer f eks jeg kan nogle ting som mand og nu som husejer f eks, er det kun rart man selv kan nogle ting, som typisk er forbundet med mandefag. 

    Hvad forventer hun, du som mand kan, som hun ikke burde kunne selv da?

    HonoDelLoce26-06-22 15:31

  • ★★★★0

    Okay. Ja det kan jeg jo kun være enig i. Selvom jeg heldigvis synes, at det bliver færre og færre :-)

    Hvad forventer hun, du som mand kan, som hun ikke burde kunne selv da?

    Alt kan vel læres af begge køn, så det er ikke skrevet i sten på den måde. Men f eks at lægning af fliser, generelt bil-ting (dæk, olie, o.lign) cykler (hvis der indimellem skal laves noget, lappe dæk osv) og generelt lidt forskellige slags vedligeholdelse omkring have, hus osv. Hun står så for andre ting, det kan være tøjvask, vedligeholdelse i hjemmet, selvom jeg også hjælper, osv osv. Tænker ikke min kæreste gider lægge fliser f eks eller sten på terrassen. 

    Babo26-06-22 15:38

  • ★★★★★★3

    Det kan da næsten ikke lyde mere kønsstereotypt og reaktionært, det du skriver Babo:D

    Men husker godt, at da jeg havde sat os til at vaske op efter os, engang jeg besøgte dig, der var Iben nærmest i chok, for du havde aldrig taget en opvask før, hahaha:D

    T. Nielsen26-06-22 15:45

  • ★★★★0

    Det kan da næsten ikke lyde mere kønsstereotypt og reaktionært, det du skriver Babo:D

    Men husker godt, at da jeg havde sat os til at vaske op efter os, engang jeg besøgte dig, der var Iben nærmest i chok, for du havde aldrig taget en opvask før, hahaha:D

    Haha, faktisk tager jeg den nok mest i dag pga vores job :)

    Noget med kvinder helst ikke vil have en alt for blød mand har jeg læst, men det kan være din synes om at skifte olie :) 

    Jep, jeg er egentlig lidt konservativ, men jeg tænder på kvindelighed sådan efter min definition. Forstokket som den engang kan være, men sådan er jeg jo. 

    Babo26-06-22 15:53

  • ★★★★★★0

    Noget med kvinder helst ikke vil have en alt for blød mand har jeg læst, men det kan være din synes om at skifte olie :) 

    Så det da heldigt at jeg ikke danner par med kvinder;) Jeg danner par med Anette og tror hun tager mig som jeg er, blød, hård, følsom, kold, fjollet, alvorlig osv, uanset hvad kvinder vil have:D 

    Og olieskift, det har vi vores serviceaftale til;-P 

    T. Nielsen26-06-22 16:04

  • ★★★★0

    Så det da heldigt at jeg ikke danner par med kvinder;) Jeg danner par med Anette og tror hun tager mig som jeg er, blød, hård, følsom, kold, fjollet, alvorlig osv, uanset hvad kvinder vil have:D 

    Og olieskift, det har vi vores serviceaftale til;-P 

    Det er aldrig tiltrækkende kun at være én ting, enig. 

    Man kan betale sig ud af mange ting, personligt kan jeg som afbræk til det kunstneriske, godt kan synes om at skifte dæk selv eller olie. Man eller jeg føler faktisk en vis stolthed over at gøre sådanne ting selv. Eller ihvertfald noget af det. Jeg vil dog ønske jeg kunne meget mere håndværk, men altså, man kan ikke alting :)

    Babo26-06-22 16:07

  • ★★★★★★0

    Men f eks at lægning af fliser, generelt bil-ting (dæk, olie, o.lign) cykler (hvis der indimellem skal laves noget, lappe dæk osv) og generelt lidt forskellige slags vedligeholdelse omkring have, hus osv.

    Jeg kan ingen af de ting, og jeg har som sådan heller ikke tænkt mig at lære dem :)

    Men det har nu mest noget at gøre med dovenhed. Jeg tænker, jeg sagtens kunne lære dem. Det er det samme med havearbejde - jeg gider virkelig ikke, så det meste af vores have vokser bare. Med undtagelse af græsplanen og et bed uden foran huset. Men det er heller ikke sådan vildt velplejet.

    Guldager26-06-22 16:13

  • ★★★★★★0

    Det er aldrig tiltrækkende kun at være én ting, enig. 

    Man kan betale sig ud af mange ting, personligt kan jeg som afbræk til det kunstneriske, godt kan synes om at skifte dæk selv eller olie. Man eller jeg føler faktisk en vis stolthed over at gøre sådanne ting selv. Eller ihvertfald noget af det. Jeg vil dog ønske jeg kunne meget mere håndværk, men altså, man kan ikke alting :)

    Men det jo på en måde en lidt anden ting du der snakker om, som ikke nødvendigvis har noget med manderoller kontra kvinderoller at gøre. Jeg skifter også dæk og andre småting, men ville også gerne kunne mere af den slags håndværk. Nok mest for at spare penge dog. 

    Men hvis Iben kunne de ting du ikke kan af den slags håndværk, så gjorde hun vel bare det. 

    T. Nielsen26-06-22 16:16

  • ★★★★0

    Jeg kan ingen af de ting, og jeg har som sådan heller ikke tænkt mig at lære dem :)

    Men det har nu mest noget at gøre med dovenhed. Jeg tænker, jeg sagtens kunne lære dem. Det er det samme med havearbejde - jeg gider virkelig ikke, så det meste af vores have vokser bare. Med undtagelse af græsplanen og et bed uden foran huset. Men det er heller ikke sådan vildt velplejet.

    Min svoger kunne virkelig intet førhen, han er en IT nørd og arbejder med det. Men da han købte hus måtte han lære det, for at spare og heldigvis lever vi i en tid, hvor YouTube er ens bedste ven. Der lærte han sgu både at lægge gulv, fliser og hav af andre ting. I dag nyder han det sgu, netop som afbræk til hans kontor arbejde. Og han sparer penge. 

    Dem vi købte hus af, deres have står bare lige og jeg tænker det forbliver sådan. Hjemme hos os er vi meget ordensmennesker, så rod og den slags er ikke på tale. 

    Babo26-06-22 16:19

  • ★★★★★★0

    Spare penge er et fint argument - på den anden side, så mangler vi ikke som sådan penge. Nu skal det også lige siges, at vores hus virkelig ikke kræver noget arbejde. Det kommer nok på et tidspunkt, selvfølgelig.

    Jeg har prøvet at se gør-det-selv-videoer, men jeg har simpelthen ikke tålmodighed til at lære det. 

    Jeg vil ikke kalde os for ordensmennesker...jeg tager lige et par billeder rundt omkring :)

    Guldager26-06-22 16:22

  • ★★★★0

    Men det jo på en måde en lidt anden ting du der snakker om, som ikke nødvendigvis har noget med manderoller kontra kvinderoller at gøre. Jeg skifter også dæk og andre småting, men ville også gerne kunne mere af den slags håndværk. Nok mest for at spare penge dog. 

    Men hvis Iben kunne de ting du ikke kan af den slags håndværk, så gjorde hun vel bare det. 

    Så vil hun skulle have de interesser for biler og den slags og det ligger ikke til hende. Formentlig er det manden der ordner den slags hos langt de fleste. Medmindre man som kvinde er mekaniker og lidt en maskulin anlagt type, dem findes jo. Men så havde jeg ikke været i forhold med sådan en. Altså forstå mig ret, jeg havde nok ikke fundet sådan en tiltrækkende vil jeg tro. Jeg gider f eks heller ikke pusse nusse med skift af sengetøj eller andet som i min verden mere er noget Iben kan ordre. Jeg må nok heller ikke hvis det skal gøres efter hendes hoved :) Med andre ord, vi nyder faktisk vires fordeling herhjemme - som en mand og en kvinde. :)

    Babo26-06-22 16:26

  • ★★★★★★0

    Lige et øjeblik...

    Guldager26-06-22 16:36

  • ★★★★★★0

    imgur.com/a/1x8OGB8

    Billede 1: Stuen - Lauge har vel at mærke ikke været hjemme siden i fredags...

    Billede 2: Vasketøj i det ene soveværelse. Bliver nok ryddet op tirsdag, fordi Pias mor gør rent på onsdag her.

    Billede 3: Det pæne bed, hvor der af og til bliver fjernet ukrudt.

    Billede 4-7: De bed, der passer sig selv. Delvis vildtblanding, delvis det, der bare var i forvejen. Jeg har dog overvejet at fjerne det ukrudt, der vil overtage det hele.

    Billede 8: Sådan har bordet været i 1½ år, men har endnu ikke fået købt lim og en skruetvinge...men har dog store planer om at fikse det, når jeg får ferie.

    Så ordensmennesker er vi nok ikke :)

    Guldager26-06-22 16:39

  • ★★★★★★2

    Så vil hun skulle have de interesser for biler og den slags og det ligger ikke til hende. Formentlig er det manden der ordner den slags hos langt de fleste. Medmindre man som kvinde er mekaniker og lidt en maskulin anlagt type, dem findes jo. Men så havde jeg ikke været i forhold med sådan en. Altså forstå mig ret, jeg havde nok ikke fundet sådan en tiltrækkende vil jeg tro. Jeg gider f eks heller ikke pusse nusse med skift af sengetøj eller andet som i min verden mere er noget Iben kan ordre. Jeg må nok heller ikke hvis det skal gøres efter hendes hoved :) Med andre ord, vi nyder faktisk vires fordeling herhjemme - som en mand og en kvinde. :)

    Så du mener selv du er mindre mand, fordi du ikke kan nok håndværk og at være meget mand, det er vigtigt for dig? Ellers ved jeg ikke helt hvor du vil hen?

    Uanset har du en gammeldags opfattelse af mænd og kvinder. Det må du naturligvis også gerne have. Så er vi bare tilbage til hvor jeg startede. Det har ikke min interesse at snakke ind i de stereotype kønsroller der er hernede.

    PS. Jeg skrifter såmænd gerne sengetøj, støvsuger med mere. Det har heller ikke min store interesse, men skal naturligvis gøres og det er ikke noget jeg automatisk forventer og forlanger at Anette skal stå for. Og direkte ordensmenneske er jeg ikke. Mere end fruen nok. Men man må gerne kunne se der bor nogen her, også børnene. 

    T. Nielsen26-06-22 16:39

  • ★★★★0

    Så du mener selv du er mindre mand, fordi du ikke kan nok håndværk og at være meget mand, det er vigtigt for dig? Ellers ved jeg ikke helt hvor du vil hen?

    Uanset har du en gammeldags opfattelse af mænd og kvinder. Det må du naturligvis også gerne have. Så er vi bare tilbage til hvor jeg startede. Det har ikke min interesse at snakke ind i de stereotype kønsroller der er hernede.

    PS. Jeg skrifter såmænd gerne sengetøj, støvsuger med mere. Det har heller ikke min store interesse, men skal naturligvis gøres og det er ikke noget jeg automatisk forventer og forlanger at Anette skal stå for. Og direkte ordensmenneske er jeg ikke. Mere end fruen nok. Men man må gerne kunne se der bor nogen her, også børnene. 

    Det er mig ikke alfa og omega nej, men der er selvfølgelig ting der bare skal gøres som du selv siger og nogle ting ligger bare mere til mig end hende og omvendt. Kaldt det bare hvad du vil, kønsstereotypt eller what ever, men sådan ligger landet altså, som nævnt tidligere synes hverken jeg og slet ikke Iben, hun skulle blandt andet lægge fliser, skifte olie o.lign arbejde. Det er bare noget manden ordner, altså. Og så behøver det heller ikke være længere og gøres til en debat om kønsroller. Så nej, jeg har ikke en meget anderledes opfattelse end mange andre tror jeg ikke. Jeg tænker heller ikke min dame skal løfte på tunge fliser, f eks. Der må jeg sgu gerne mande mig lidt op. Men jeg ved godt den opfattelse af en mand, snart er forsvundet, hvor vi ikke længere skal kunne se forskelle. 

    Ps, jeg støvsuger altså også dagligt. Du fanger ikke hvad jeg mener. Iben eks kan godt lide at pusse omkring nogle ting i hjemmet, det ligger bare mere til hende, det er ikke der er bestemt af min opfattelse, men blot hvordan vi fungerer som par. Hun gør ikke noget hun ikke gider, heller ikke jeg. Eller jo, der er jo ting som Guldager siger man ikke gider, men de skal alligevel gøres og vi har altid haft en arbejds fordelingen, ihvertfald sådan i grove træk. Det kan jo som du ved i forhold, særligt hos os med forskellige arbejdstider, ikke gøres så firkantet b

    Babo26-06-22 17:09

  • ★★★★★★3

    Og så behøver det heller ikke være længere og gøres til en debat om kønsroller.

    Men debatten startede lidt med kønsroller :) - og det er noget med kønsstereotyper at gøre. Men det er også helt fint, whatever works.

    Det er bare min personlige holdning, at det er fjollet, at "manden skal gøre det og kvinden skal gøre det". Andre har det på en anden måde, og sådan må de hjertens gerne have det.

    ----

    Apropos det bryllup, jeg halvt missede i går, så fik jeg at vide, at maden var mere ordinær. Til gengæld skulle de have haft et gigantisk fyrværkerishow. 

    Guldager26-06-22 17:12

  • ★★★★★★0

    Det er mig ikke alfa og omega nej, men der er selvfølgelig ting der bare skal gøres som du selv siger og nogle ting ligger bare mere til mig end hende og omvendt. Kaldt det bare hvad du vil, kønsstereotypt eller what ever, men sådan ligger landet altså, som nævnt tidligere synes hverken jeg og slet ikke Iben, hun skulle blandt andet lægge fliser, skifte olie o.lign arbejde. Det er bare noget manden ordner, altså. Og så behøver det heller ikke være længere og gøres til en debat om kønsroller. Så nej, jeg har ikke en meget anderledes opfattelse end mange andre tror jeg ikke. Jeg tænker heller ikke min dame skal løfte på tunge fliser, f eks. Der må jeg sgu gerne mande mig lidt op. Men jeg ved godt den opfattelse af en mand, snart er forsvundet, hvor vi ikke længere skal kunne se forskelle. 

    Ps, jeg støvsuger altså også dagligt. Du fanger ikke hvad jeg mener. Iben eks kan godt lide at pusse omkring nogle ting i hjemmet, det ligger bare mere til hende, det er ikke der er bestemt af min opfattelse, men blot hvordan vi fungerer som par. Hun gør ikke noget hun ikke gider, heller ikke jeg. Eller jo, der er jo ting som Guldager siger man ikke gider, men de skal alligevel gøres og vi har altid haft en arbejds fordelingen, ihvertfald sådan i grove træk. Det kan jo som du ved i forhold, særligt hos os med forskellige arbejdstider, ikke gøres så firkantet b

    Det også fint. I skal naturligvis gøre som det passer jer:)

    T. Nielsen26-06-22 17:32

  • ★★★★★★0

    Herude griner bønderne af dem der knepper de grimme køer. (Det er en mandeting, bestemt!)

    davenport26-06-22 18:09

  • ★★★★0

    Så er der os singler, der bliver nødt til at lave både alle mande- og kvindetingene. Men det er egentlig ikke noget, jeg tænker over...

    chandler7526-06-22 18:41

  • ★★★★★★0

    Så er der os singler, der bliver nødt til at lave både alle mande- og kvindetingene. Men det er egentlig ikke noget, jeg tænker over...

    Ved godt du er i god kontakt med din feminine side. Der kalder du dig Pernille hører jeg;)

    T. Nielsen26-06-22 19:04

  • ★★★★0

    Ps, jeg støvsuger altså også dagligt.

    Jeg plejede at støvsuge en gang om måneden, før jeg købte en robotstøvsuger... Generelt set hader jeg at gøre rent, og jeg ville virkelig hade at skulle til at vaske op i hånden igen. Jeg har fortrængt tiden, før jeg fik en opvaskemaskine i kolonien...

    Jeg betaler en veninde en 500-mand for at gøre rent i lejligheden og vaske sengetøj/håndklæder, når der har været airbnb-gæster. Jeg ville aldrig nogensinde kunne overskue at skulle gøre det selv.

    chandler7526-06-22 19:22

  • ★★★★★★0

    Jeg plejede at støvsuge en gang om måneden, før jeg købte en robotstøvsuger... Generelt set hader jeg at gøre rent, og jeg ville virkelig hade at skulle til at vaske op i hånden igen. Jeg har fortrængt tiden, før jeg fik en opvaskemaskine i kolonien...

    Jeg betaler en veninde en 500-mand for at gøre rent i lejligheden og vaske sengetøj/håndklæder, når der har været airbnb-gæster. Jeg ville aldrig nogensinde kunne overskue at skulle gøre det selv.

    Vi havde en overgang også et ungt menneske, der kom og gjorde hovedrent hos os hver 14 dag. Men i længden blev det for dyrt for os med to børn og Anette på kun 30-32 timer. Men det var dæleme fedt!

    T. Nielsen26-06-22 19:26

  • ★★★★0

    Vi havde en overgang også et ungt menneske, der kom og gjorde hovedrent hos os hver 14 dag. Men i længden blev det for dyrt for os med to børn og Anette på kun 30-32 timer. Men det var dæleme fedt!

    Hvad skulle I give?

    chandler7526-06-22 19:32

  • 1

    Der er vel heller ingen grund til at gøre noget du ikke har lyst til. Det er livet for kort til . Jeg synes jo at vi skal gøre det vi har lyst til og finder glæde i og kun i få tilfælde bruge det på noget vi ikke gider.

    Jeg kan ingenting håndværksmæssigt og har heller ingen interesse i det, så det lader jeg andre om, blot som et eksempel. Har heller ikke noget kørekort da jeg ikke har brug for det og heller ikke interesserer mig for biler 

    Kiyonji26-06-22 20:01

  • ★★★★★★0

    Hvad skulle I give?

    Vi sad lige og snakkede om det, men vi var ikke helt sikre. Men vi gav vist 120 kroner i timen. Det var en vi kendte, som jeg tidligere havde været vejleder for.

    T. Nielsen26-06-22 20:01

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen