Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Vi sad lige og snakkede om det, men vi var ikke helt sikre. Men vi gav vist 120 kroner i timen. Det var en vi kendte, som jeg tidligere havde været vejleder for.

    Ok, det lyder godt nok billigt. Jeg giver det dobbelte...

    chandler7526-06-22 20:04

  • 0

    Lige nu kigger jeg på indboforsikring og det er heller ikke særligt gennemskueligt. Der er mange af de samme som i Danmark og jeg kan få 15 procent i rabat hos If gennem min fagforening. De har så bare ikke det bedste rygte. De har dog en ret god dækning hvis de så også holder det de skriver når det kommer til stykket.

    Jeg har lidt på fornemmelsen at det først er hvis der opstår en skade at du finder ud af hvor godt dit forsikringsselskab er. Det lader til at være meget individuelt hvor heldig eller uheldig du er

    Kiyonji26-06-22 20:06

  • ★★★★★★0

    Ok, det lyder godt nok billigt. Jeg giver det dobbelte...

    Det er også 7-8 år siden:-P Men ja, det var det muligvis. 

    T. Nielsen26-06-22 20:09

  • 0

    Jeg overvejer også at få rengøringshjælp. Ikke på grund af støvsugning. Det er ikke så galt og noget jeg gør hver dag, men jeg har også lidt OCD og så er det nemt at gøre det hver dag så der findes en rutine.

    En kollega havde en polak til at hjælpe sig på et tidspunkt, men jeg tror ikke rigtigt han vidste hvad en kvittering er for noget 

    Kiyonji26-06-22 20:10

  • ★★★0

    Det er også 7-8 år siden:-P Men ja, det var det muligvis. 

    Åh ja, da jeg var single og boede i lejlighed havde jeg rengøringshjælp i form af en af min moders veninder, der gjorde det for 100kr sort i timen. Hold kæft det var lækkert at bo i så rent et hjem. Man når langt på 2 timer om ugen i en lejlighed på 55kvm. Men hverken konen eller jeg er de store rengørings-sultne, så vi bor ganske … normalt, tror jeg i virkeligheden :-D

    HonoDelLoce26-06-22 20:17

  • ★★★★★★1

    Altså - min svigermor kommer 1 gang om ugen og gør rent. Nogen gange tager hun ukrudt op. Svigerfar slår græsplanen :)

    Vi laver ikke en skid selv. Vi har ikke engang bedt om det. Men vi klager selvfølgelig ikke. Vi giver dem et gavekort eller en gavekurv eller restaurant-tur i ny og næ. Snotforkælet er vi.

    Guldager26-06-22 20:53

  • ★★0

    Ser første sæson af Ramsay Rykker Ind, som.blev vist tidligere på dagen på TV3 Puls, imens jeg spiser en tyrkisk peber slikkepind og drikker grøn sodavand 

    Ryder66626-06-22 22:50

  • ★★★★★★1

    Så du mener selv du er mindre mand, fordi du ikke kan nok håndværk og at være meget mand, det er vigtigt for dig? Ellers ved jeg ikke helt hvor du vil hen?

    Uanset har du en gammeldags opfattelse af mænd og kvinder. Det må du naturligvis også gerne have. Så er vi bare tilbage til hvor jeg startede. Det har ikke min interesse at snakke ind i de stereotype kønsroller der er hernede.

    PS. Jeg skrifter såmænd gerne sengetøj, støvsuger med mere. Det har heller ikke min store interesse, men skal naturligvis gøres og det er ikke noget jeg automatisk forventer og forlanger at Anette skal stå for. Og direkte ordensmenneske er jeg ikke. Mere end fruen nok. Men man må gerne kunne se der bor nogen her, også børnene. 

    Enig - jeg går heller ikke op i hvem der laver hvad - jeg laver lige så ofte mad, vasker tøj og støvsuger, som Anette - og det er oftest mig der handler ind.

    Fysisk er der dog en stor forskel, og jeg skifter hjul, saver og sætter ting op - mens Anette tager sig af det mere fin motoriske som at male.

    Wayne26-06-22 23:04

  • ★★★★0

    Der er vel heller ingen grund til at gøre noget du ikke har lyst til. Det er livet for kort til . Jeg synes jo at vi skal gøre det vi har lyst til og finder glæde i og kun i få tilfælde bruge det på noget vi ikke gider.

    Jeg kan ingenting håndværksmæssigt og har heller ingen interesse i det, så det lader jeg andre om, blot som et eksempel. Har heller ikke noget kørekort da jeg ikke har brug for det og heller ikke interesserer mig for biler 

    Så firkantet er tingene ikke hos alle. Særligt ikke hvis man har en familie. Og så har jeg heller ikke penge som skidt og bare kan betale mig ud af alting. Og så er jeg i øvrigt som menneske og lidt nysgerrig, vil gerne lære nye ting. Det er aldrig en dårlig ting jo. Men sådan er vi jo så forskellige. 

    Babo26-06-22 23:15

  • ★★★★★★1

    Altså - min svigermor kommer 1 gang om ugen og gør rent. Nogen gange tager hun ukrudt op. Svigerfar slår græsplanen :)

    Vi laver ikke en skid selv. Vi har ikke engang bedt om det. Men vi klager selvfølgelig ikke. Vi giver dem et gavekort eller en gavekurv eller restaurant-tur i ny og næ. Snotforkælet er vi.

    De ting foretrækker vi at gøre selv - på trods af at vi begge havde travlt med fuldtidsjobs, 3 børn hund og kat - så havde vores forældre aldrig fået lov til at gøre det for os.

    Jeg er stor tilhænger af at man hjælper hinanden, når det er vigtigt.

    Vores forældre har altid været velkomne til at spise med eller til at få en kop kaffe - ikke til at arbejde. Det gjorde de så rigeligt da vi var børn.

    De seneste mange år har vi hjulpet vores forældre mere end omvendt - det manglede sgu da bare efter alt det de har gjort for os.

    Wayne26-06-22 23:18

  • ★★★★★★0

    Endnu en lummer dag med 28 grader og sol. Har besøgt ældste søster med Frederik og badet i sundet. Ella har været på fodboldskole. Det gik godt. Men det vidste jeg også med hende. Nu tager vi alle på stranden og bader og griller. Vi tager børnenes farmor med.

    T. Nielsen27-06-22 16:38

  • ★★★★★★0

    Købte mig en fredagsbillet til Metal Magic i Fredericia. Har ikke været med før, men overvejer kraftigt, om jeg ikke skal have partout til næste år. 

    Guldager27-06-22 16:57

  • ★★★★★★0

    Jeg har ikke fået brugt Mubi endnu...men kan se, at Il Postino er der, så den skal jeg have set. Der er egentlig grove mange film, jeg gerne vil have set på den.

    Guldager27-06-22 18:56

  • ★★★★1

    Teaser til ‘Blonde’ af Andrew Dominik (Assassination of Jesse James). Lander på Netflix og varer næsten tre timer. Damn, glæder mig. Han laver så sjældent film. 

    m.youtube.com/watch

    Babo27-06-22 21:10

  • ★★★★★★1

    Tror den står på en tur til stranden i dag. Det gør vi næsten dagligt i ferien, hvis vejret er til det. Børnene elsker det og så er det gratis. I år står den dog kun på 0.0% øl, da jeg for et stykke tid siden valgte at ligge alkohol helt på hylden. (Jeg har det helt igennem fantastisk!) 

    davenport28-06-22 10:41

  • ★★★★★0

    Nogen der ved, Diplom enginør (software teknologi) findes der også en hue til dem, og hvis der gør, hvordan ser den ud, jeg gætter næsten på det må være de firkantet, hvis det er, men kan ikke lige finde noget info omkring noget.

    Elwood28-06-22 12:33

  • ★★★★0

    Nogen der ved, Diplom enginør (software teknologi) findes der også en hue til dem, og hvis der gør, hvordan ser den ud, jeg gætter næsten på det må være de firkantet, hvis det er, men kan ikke lige finde noget info omkring noget.

    Jeg er diplom ingeniør i IKT (informations og kommunikationsteknologi - Det der i dag sikkert hedder software teknologi), og vi havde ingen huer.

    dyg28-06-22 12:47

  • ★★★★★0

    Jeg er diplom ingeniør i IKT (informations og kommunikationsteknologi - Det der i dag sikkert hedder software teknologi), og vi havde ingen huer.

    Ah ok takker så det er blot bevis man får på selve dagen så der ikke noget hue. Jeg takker var lige ved at finde på kort til en veninde til Lørdag, så sku lige være sikker :)

    Elwood28-06-22 13:48

  • ★★★★0

    Teaser til ‘Blonde’ af Andrew Dominik (Assassination of Jesse James). Lander på Netflix og varer næsten tre timer. Damn, glæder mig. Han laver så sjældent film. 

    m.youtube.com/watch

    Bemærkede at filmen er NC-17. Vildt nok. Og så tilføjede instruktøren: 

    “If the audience doesn’t like it, that’s the fucking audience’s problem” 

    :)

    Babo28-06-22 18:07

  • ★★★★★0

    Bemærkede at filmen er NC-17. Vildt nok. Og så tilføjede instruktøren: 

    “If the audience doesn’t like it, that’s the fucking audience’s problem” 

    :)

    Det meste folk går op i online  jeg har set er, hvor meget de ikke synes Ana De Armas, ligner Marilyn og hun ikke har hendes personlig osv. når de slet og ret tror det her er en biopic omkring Marilyn Monroe, it's not.

    Elwood28-06-22 19:20

  • ★★★★★★0

    Bemærkede at filmen er NC-17. Vildt nok. Og så tilføjede instruktøren: 

    “If the audience doesn’t like it, that’s the fucking audience’s problem” 

    :)

    Jojo, men det kan da også gå hen og blive hans problem:)

    T. Nielsen28-06-22 19:26

  • ★★0

    Jojo, men det kan da også gå hen og blive hans problem:)

    Ja, hvis ingen ser den, så er det jo lidt af et problem.

    NFT28-06-22 19:30

  • ★★★★0

    I år står den dog kun på 0.0% øl, da jeg for et stykke tid siden valgte at ligge alkohol helt på hylden. (Jeg har det helt igennem fantastisk!) 

    The horror! Snart kvitter du vel også tobakken og bliver veganer?

    chandler7528-06-22 19:46

  • ★★★★★★0

    The horror! Snart kvitter du vel også tobakken og bliver veganer?

    Ja og dropper sex…..eller vent!

    T. Nielsen28-06-22 19:49

  • ★★★★0

    Det meste folk går op i online  jeg har set er, hvor meget de ikke synes Ana De Armas, ligner Marilyn og hun ikke har hendes personlig osv. når de slet og ret tror det her er en biopic omkring Marilyn Monroe, it's not.

    Præcis. Det vil hjælpe hvis man sætter sig ind i instruktørens vision. Synes Armas er perfekt valg. 

    Babo28-06-22 20:06

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen