Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • 0

    Har lige prøvet noget nyt angående Jehovas vidner. Jeg har ikke noget imod dem som går op i den religion eller andre religioner.

    Jeg har fået et brev sendt personligt til mig med frimærke på hvilket jeg aldrig har oplevet før. Det starter sådan her.

    Hej

    Jeg heter Madeleine och är ett Jehovas vittne. Med det här brevet vill jag dele med mig lite uppmuntrande tankar från Bibeln.

    Det er alligevel bemærkelsesværdigt at de gør så meget ud af det og det er vel at mærke håndskrevet. Gad vide hvor mange hun har sendt det til for det tager alligevel noget tid at skrive sådan et brev. På en eller anden måde beundringsværdigt og i hvert fald ihærdigt 

    Kiyonji26-07-22 20:38

  • ★★★★★★4

    Min mellemste slår græs for morfar, og har tjent en god sjat penge. Dem investerede han i en projektor. Bilka havde en til 699,- og via en lokal FB side fik jeg foræret en DTS forstærker. Han har så fået mine Dali 104, som jeg brugte som baghøjtalere i stuen. Så nu er drengeværelset omdannet til hjemmebiograf. Han er SÅ stolt fordi det er købt for penge han har tjent og sparet op. 

    Så efter en årrække uden, har vi igen bio i hjemmet :)

    davenport27-07-22 09:28

  • ★★★★★★5

    Så døde min mor endelig i mandags. Stille og roligt uden smerter. Til sidst vejede hun kun 30 kg og havde ikke energi til mere end enstavelsesord. Hun fik sagt personligt farvel til dem, der betød mest og havde det godt på hospice.

    Har nu oplevet begge mine forældre dø før de var 70, og begge mens min bror og jeg var der.

    Guldager27-07-22 10:59

  • ★★★0

    Så døde min mor endelig i mandags. Stille og roligt uden smerter. Til sidst vejede hun kun 30 kg og havde ikke energi til mere end enstavelsesord. Hun fik sagt personligt farvel til dem, der betød mest og havde det godt på hospice.

    Har nu oplevet begge mine forældre dø før de var 70, og begge mens min bror og jeg var der.

    Kondolerer

    MadMartigan27-07-22 13:19

  • ★★0

    Så døde min mor endelig i mandags. Stille og roligt uden smerter. Til sidst vejede hun kun 30 kg og havde ikke energi til mere end enstavelsesord. Hun fik sagt personligt farvel til dem, der betød mest og havde det godt på hospice.

    Har nu oplevet begge mine forældre dø før de var 70, og begge mens min bror og jeg var der.

    Kondolere.

    Weird_J27-07-22 14:32

  • ★★★★★0

    Så døde min mor endelig i mandags. Stille og roligt uden smerter. Til sidst vejede hun kun 30 kg og havde ikke energi til mere end enstavelsesord. Hun fik sagt personligt farvel til dem, der betød mest og havde det godt på hospice.

    Har nu oplevet begge mine forældre dø før de var 70, og begge mens min bror og jeg var der.

    Kondolerer, Guldager. Varme tanker herfra til dig og din familie.  

    NightHawk27-07-22 18:45

  • ★★★★1

    Rapport fra Page og Lake Powell (Arizona)

    Vi ville gerne se den berømte Antelope slot Canyon, men vi havde ikke lyst til at blive flået for over 100 dollars pr. person og være tvunget til at vade sammen med en masse andre turister.

    Løsningen er at sejle derind i en kajak på egen hånd. Vi var usikre på, om vandstanden i Lake Powell ville være høj nok til at det kunne lade sig gøre. Så uden at vide hvad der ventede os, kørte vi ud til Antelope Point Marina.

    Marinaen er gigantisk stor og en lille by i sig selv med hundrevis af kæmpe husbåde og andre både. Man parkerer på den enorme parkeringsplads og tager den første ledige golfvogn (gratis), som kører en ned til yderpunktet af marinaen. Her kan man bare komme direkte ind fra "gaden" og leje en kajak til ca. 50 dollars.

    Det er super let at finde vej til Antelope Canyon. Man padler bare mod venstre, og så kommer den smalle canyon i løbet af et par kilometer på venstre hånd. Vi brugte 5 timer på at komme frem og tilbage. Halvdelen af tiden gik med at bade i det lækre vand og nyde det ekstremt flotte sceneri. 

    Man kan også købe sig til en guide, hvis man er utryg ved selv at skulle finde vej. Men så koster det 120 dollars pr. person. Og man kan ikke selv bestemme tempoet, eller stoppe og hoppe i vandet, når man har lyst. Med 44 grader og en skarp sol, der næsten står i zenit, så har man i den grad lyst til at hoppe i vandet mange gange undervejs. 

    S. Rico28-07-22 03:33

  • ★★★0

    Rapport fra Page og Lake Powell (Arizona)

    Vi ville gerne se den berømte Antelope slot Canyon, men vi havde ikke lyst til at blive flået for over 100 dollars pr. person og være tvunget til at vade sammen med en masse andre turister.

    Løsningen er at sejle derind i en kajak på egen hånd. Vi var usikre på, om vandstanden i Lake Powell ville være høj nok til at det kunne lade sig gøre. Så uden at vide hvad der ventede os, kørte vi ud til Antelope Point Marina.

    Marinaen er gigantisk stor og en lille by i sig selv med hundrevis af kæmpe husbåde og andre både. Man parkerer på den enorme parkeringsplads og tager den første ledige golfvogn (gratis), som kører en ned til yderpunktet af marinaen. Her kan man bare komme direkte ind fra "gaden" og leje en kajak til ca. 50 dollars.

    Det er super let at finde vej til Antelope Canyon. Man padler bare mod venstre, og så kommer den smalle canyon i løbet af et par kilometer på venstre hånd. Vi brugte 5 timer på at komme frem og tilbage. Halvdelen af tiden gik med at bade i det lækre vand og nyde det ekstremt flotte sceneri. 

    Man kan også købe sig til en guide, hvis man er utryg ved selv at skulle finde vej. Men så koster det 120 dollars pr. person. Og man kan ikke selv bestemme tempoet, eller stoppe og hoppe i vandet, når man har lyst. Med 44 grader og en skarp sol, der næsten står i zenit, så har man i den grad lyst til at hoppe i vandet mange gange undervejs. 

    Hvordan gik det, kom i op i kløften?

    Det er frisk nok selv at prøve, jeg har set videoer på Youtube, og der kommer et skilt hvor der står man ikke må sejle forbi uden guide.?

    Vi skulle gerne ramme Lake Powell resort d. 20/8, og der er Horseshoe Bend og Antelope canyon også på to doo. Forsat god tur.

    MadMartigan28-07-22 09:52

  • ★★★★0

    Koster det virkeligt $100 per person nu? Jeg var der på en guidet tur for omkring 7 år siden, og der var det noget billigere, vi gav $96 for to personer. Og fordi vi var søde og opførte os ordentligt (hvorimod alle de andre turister på ingen måde lyttede efter hvad hun sagde), så gav vores guide os lov til at komme alene ind i kløften i ret lang tid.

    dyg28-07-22 10:05

  • ★★★0

    Koster det virkeligt $100 per person nu? Jeg var der på en guidet tur for omkring 7 år siden, og der var det noget billigere, vi gav $96 for to personer. Og fordi vi var søde og opførte os ordentligt (hvorimod alle de andre turister på ingen måde lyttede efter hvad hun sagde), så gav vores guide os lov til at komme alene ind i kløften i ret lang tid.

    Ikke helt, men tæt på. Jeg fik 4 billetter i farsdags gave, og de kostede..

    Adult 2 $47.17 $94.34

    Child 2 $28.30 $56.60

    Sub-Total $150.94

    6.00% Navajo Tax $9.06

    Navajo Permit Fee $32.00

    Booking Surcharge $21.70

    Totals $213.70

    MadMartigan28-07-22 11:12

  • ★★★★0

    Fuld trailer til Blonde 

    m.youtube.com/watch

    Babo28-07-22 15:39

  • ★★★★★★0

    Vi nappede en spontan tur i bowl n fun, fordi vi lige kørt forbi. Egentlig bare for at spille minigolf, men vi bestilte bowling og grillbuffet oveni...

    Guldager28-07-22 15:43

  • ★★★0

    Hængekøjen i haven igen ….

    Gormanden28-07-22 15:56

  • ★★★★0

    De første reaktioner på den nye Predator film (Prey) er stærke og måske endda bedre eller ligeså god som originalen påstås der. Og så skulle den være ret gory :)

    Babo28-07-22 22:28

  • ★★0

    De første reaktioner på den nye Predator film (Prey) er stærke og måske endda bedre eller ligeså god som originalen påstås der. Og så skulle den være ret gory :)

    Det lyder lovende, så er det at skaffe den på BD, engang når den bliver udgivet på Blu Ray

    Ryder66628-07-22 22:31

  • ★★★★1

    Hvordan gik det, kom i op i kløften?

    Det er frisk nok selv at prøve, jeg har set videoer på Youtube, og der kommer et skilt hvor der står man ikke må sejle forbi uden guide.?

    Vi skulle gerne ramme Lake Powell resort d. 20/8, og der er Horseshoe Bend og Antelope canyon også på to doo. Forsat god tur.

    Vi så ikke noget skilt med at man ikke måtte sejle videre. Det sted hvor vi lejede kajakkerne (yderste punkt på Antelope Point Marina) var direkte møntet på, at man selv skulle sejle ind i Antelope Canyon, så det ville være mærkeligt, hvis man ikke måtte.

    Vi sejlede hele vejen ind i kløften til der, hvor vandet stopper. Vi brugte dog ikke så meget tid inde i den tørre del af Antelope Canyon. Vi havde allerede vandret igennem Peek-a-Boo slot canyon og Spooky slot canyon ved Escalante, så vi var forholdsvis mætte med slot canyons. Sceneriet på vandet var faktisk det flotteste, og derfor det vi brugte det meste af tiden på.

    Vi boede sjovt nok også på Lake Powell Resort (ude ved Wahweap Marina). Men jeg må sige, at det var noget af en skuffelse. Værelserne er små og motel-agtige og ret slidte. Vi bad om et andet værelse med nyere møblement, og vi fik da også et som var lidt bedre. Men stadig meget småt til 4 personer. Et lille bitte køleskab uden fryser, og en aircondition, som larmede mere end normalt - og som ikke var ret god til at køle værelset ned. Klart det ringeste vi har boet på under ferien. På den positive side var dog, at der er to fine pools og en stor grøn plæne, hvor man kan ligge på en liggestol i skyggen og nyde en kold øl, mens man kigger ud over Lake Powell. Udsigten fra resortet kan man i hvert fald ikke klage over. Den er ret fantastisk.

    S. Rico28-07-22 23:54

  • ★★★★0

    Hvordan fanden kan man stadigvæk ikke have forstået, at man ikke skal snakke om bomber i en lufthavn? Klaphat af rang!

    dyg29-07-22 11:48

  • ★★★★0

    Ser ud til James Cameron laver en George Lucas med at ændre så meget på originalkildet. Det drejer sig om Avatar og Titanic og muligt højere frame rate, til 4K udgivelsen.

    m.youtube.com/watch

    Af en, der går så meget op i det tekniske, forstår jeg ikke en pind af hvorfor han ødelagde T2 med 4K. 

    Babo29-07-22 14:03

  • ★★★★★★0

    Så døde min mor endelig i mandags. Stille og roligt uden smerter. Til sidst vejede hun kun 30 kg og havde ikke energi til mere end enstavelsesord. Hun fik sagt personligt farvel til dem, der betød mest og havde det godt på hospice.

    Har nu oplevet begge mine forældre dø før de var 70, og begge mens min bror og jeg var der.

    Kondolerer :-(

    Wayne29-07-22 15:41

  • ★★★★★★0

    Så døde min mor endelig i mandags. Stille og roligt uden smerter. Til sidst vejede hun kun 30 kg og havde ikke energi til mere end enstavelsesord. Hun fik sagt personligt farvel til dem, der betød mest og havde det godt på hospice.

    Har nu oplevet begge mine forældre dø før de var 70, og begge mens min bror og jeg var der.

    Kondolerer Guldager. 

    T. Nielsen29-07-22 15:59

  • ★★★0

    De første reaktioner på den nye Predator film (Prey) er stærke og måske endda bedre eller ligeså god som originalen påstås der. Og så skulle den være ret gory :)

    Feeedt ;)

    Gormanden29-07-22 16:49

  • ★★★0

    Ups, hængekøjen igen ;)

    Gormanden29-07-22 16:49

  • ★★★★1

    Feeedt ;)

    Yes. Glæder mig sgu. 

    Babo29-07-22 17:17

  • ★★★★★0

    Så lige at der nu endelig er kommet en release-dato på sæson 7 (som også bliver den sidste sæson) af den skotske krimi-serie "Shetland".

    Sæson 7 har ligesom mange andre ting været rykket grundet corona men er nu endelig lavet færdig og klar til premiere på tv/streaming d. 10 august.

    Og så udkommer den med al sandsynlighed til november eller december på DVD (ITV har kun ville udgive serien på DVD desværre). Jeg glæder mig meget til at se, hvad det hele ender med - især efter sæson 6's nervepirrende cliffhanger. :) 

    NightHawk29-07-22 17:39

  • ★★2

    Sider på altanen og drikker Gin & Tonic og høre videnskabligt udfordret! Mega hygge podcast, hvor man også bliver lidt klogere.. sikke et dejligt vejr. God weekend/ ferie til jer alle sammen:-)

    Weird_J29-07-22 18:32

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen