Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★0

    Sider på altanen og drikker Gin & Tonic og høre videnskabligt udfordret! Mega hygge podcast, hvor man også bliver lidt klogere.. sikke et dejligt vejr. God weekend/ ferie til jer alle sammen:-)

    Lige måde, sidder på terrassen, hører bossa nova, tænder et bålfad lige om lidt og laver mig en Aperol i et kæmpe 80’er oversized rødvinsglas med store iscubes. Så det sgu sommerferie og weekend :) 

    Gormanden29-07-22 21:49

  • ★★★★1

    Rapport fra Bukskin Gulch (Arizona)

    En af verdens længste slot canyons er ikke så nem at komme til. Vi forsøgte for 4 år siden, men den ca. 15 km. lange bumlede grusvej ned til Wire Pass trailhead var skyllet væk af en flash flood. Så dengang angreb vi i stedet Bukskin Gulch fra den lidt kedelige ende - nemlig fra Paria River canyon. Det blev til en 25 km. lang vandretur, hvor kun de ca. 5 km. af dem for alvor var turen værd.

    Men i år skulle det være. Grusvejen til Wire Pass er åben, og vores 4WD Ford Expedition kan klare næsten hvad som helst. De fire gange 6 dollars for permits var betalt, og vi kom sikkert frem til parkeringspladsen ved Wire Pass. Turen op til sammenfletningen med Bukskin Gulch er i sig selv en flot slot canyon noget af vejen. Vejret var godt, og stien tør og perfekt.

    Men hvad sker der så? Så snart vi kommer til sammenfletningen ændrer stien sig til det rene mudder. Vi forsøger at gå lidt af vejen og møder nogen, der kommer i modsat retning. De informerer os om, at det kun bliver værre, og at de efter en kilometer vadede i mudder til knæene. Øv, øv og 3 gange øv! Det gider vi sgu' ikke. Så vi må pænt vende om og gå de ca. 3 km. tilbage.

    Vores condo ligger ca. 1½ timers kørsel fra Wire Pass grusvejen, så vi kunne i princippet forsøge igen senere. Men vejrudsigten er ikke ligefrem lovende. De lover tordenbyger om eftermiddagen hele den næste uge. Så mudderet bliver nok kun værre den kommende tid.

    Så det blev heller ikke denne gang vi fik krydset Bukskin Gulch af. Måske vi bør forsøge om foråret en gang i fremtiden.

    S. Rico30-07-22 05:05

  • 0

    Sidder og lytter til Pavement og deres album Slanted and Enchanted, som er et af 90ernes bedste albums samtidig med at jeg kigger på mobelsider da jeg skal flytte og ingen møbler har. Nå ja og så er jeg også på arbejde 

    Kiyonji30-07-22 14:48

  • ★★0

    Rapport fra Bukskin Gulch (Arizona)

    En af verdens længste slot canyons er ikke så nem at komme til. Vi forsøgte for 4 år siden, men den ca. 15 km. lange bumlede grusvej ned til Wire Pass trailhead var skyllet væk af en flash flood. Så dengang angreb vi i stedet Bukskin Gulch fra den lidt kedelige ende - nemlig fra Paria River canyon. Det blev til en 25 km. lang vandretur, hvor kun de ca. 5 km. af dem for alvor var turen værd.

    Men i år skulle det være. Grusvejen til Wire Pass er åben, og vores 4WD Ford Expedition kan klare næsten hvad som helst. De fire gange 6 dollars for permits var betalt, og vi kom sikkert frem til parkeringspladsen ved Wire Pass. Turen op til sammenfletningen med Bukskin Gulch er i sig selv en flot slot canyon noget af vejen. Vejret var godt, og stien tør og perfekt.

    Men hvad sker der så? Så snart vi kommer til sammenfletningen ændrer stien sig til det rene mudder. Vi forsøger at gå lidt af vejen og møder nogen, der kommer i modsat retning. De informerer os om, at det kun bliver værre, og at de efter en kilometer vadede i mudder til knæene. Øv, øv og 3 gange øv! Det gider vi sgu' ikke. Så vi må pænt vende om og gå de ca. 3 km. tilbage.

    Vores condo ligger ca. 1½ timers kørsel fra Wire Pass grusvejen, så vi kunne i princippet forsøge igen senere. Men vejrudsigten er ikke ligefrem lovende. De lover tordenbyger om eftermiddagen hele den næste uge. Så mudderet bliver nok kun værre den kommende tid.

    Så det blev heller ikke denne gang vi fik krydset Bukskin Gulch af. Måske vi bør forsøge om foråret en gang i fremtiden.

    Lyder fedt!

    MadMartigan31-07-22 17:38

  • ★★★★★★0

    Nichelle Nichols fra den originale Star Trek serie er død. Hun blev dog 89 år. Hun var altid fantastisk i serien!
    RIP

    T. Nielsen31-07-22 21:27

  • 0

    Jeg har lige bestilt ny kontinentalseng fra Sköön med gavel købt hos seng. 35000 sek kom jeg af med inklusiv montering, men jeg ser det også som en god investering 

    Kiyonji 1-08-22 15:37

  • ★★★★★★1

    Region Sjælland har lige meldt ud, at mine kontrolbesøg på lungeafdelingen i Næstved, fremadrettet rykkes til Slagelse. Dvs at vi er ude i en køretur på samlet 3-4 timer, for en undersøgelse der tager mellem 20-40 minutter. Til Næstved tog det dog “kun” 2 timers tid. 

    Det synes jeg er lidt træls.

    T. Nielsen 1-08-22 17:50

  • ★★★★1

    Har været i Sønderborg lidt over en uge nu og hjulpet de gamle med en hulens masse projekter.

    Vi har tømt loftet for gamle ting. Heldigvis ryddede vi op på det og smed en stor bunke ting ud for 5-10 år siden, så det var ikke så uoverskueligt. Vi fik kørt nogle kasser med Anders And-blade til genbrug og kigget nogle af min søsters gamle pige- og hestebøger igennem, og så skal der bestilles fragt til mit gamle LEGO, Playmobil og Star Wars, så det kan komme til København.

    Fik også renset tagrender, banket lister på plads, ordnet computer, kigget på sofabordet, fikset havelågen og sat nogle nye kroge op til brombærbuskene - en masse småting, som kan være lidt uoverskuelige, når man er oppe i årene.

    I morgen skal jeg hjem, og så trænger jeg ærligt talt til at slappe af et par dage. :-)

    thomsen 1-08-22 18:00

  • ★★★★0

    Den nye Predator film er optaget i to sprog som kan vælges imellem på hulu “the film was shot in English and Comanche,” 

    Babo 1-08-22 21:37

  • ★★★★★★0

    Ups - “kom til” at shoppe et LG OLED C1 til en ret god pris i dag - incl Calman kalibrering. Har hygget mig til nu med opsætning og har set en masse forskelligt på samtlige platforme.

    Kanon billede, uanset hvad jeg har set. Nu får det “gamle” LG - som stadig leverer godt, en pensionisttilværelse i vores nyrenoverede anneks - når det er helt færdigt i slutningen af måneden.

    Wayne 2-08-22 01:15

  • ★★★0

    Den nye Predator film er optaget i to sprog som kan vælges imellem på hulu “the film was shot in English and Comanche,” 

    Cool - må se på fredag om det også gælder for Disney+

    Gormanden 2-08-22 01:19

  • ★★★★0

    Cool - må se på fredag om det også gælder for Disney+

    Håber også. Imellemtiden er dette TV spot fedt: 

    m.youtube.com/watch

    :)

    Babo 2-08-22 08:30

  • ★★★★★1

    Cool - må se på fredag om det også gælder for Disney+

    Det fortalte filmens producer mig i sidste uge, at det gør <3

    The Insider 2-08-22 08:36

  • ★★★★★★0

    Den nye Predator film er optaget i to sprog som kan vælges imellem på hulu “the film was shot in English and Comanche,” 

    Det lyder sgu da ret fedt, det sidste. Det vil jeg se den med, hvis muligt. 

    T. Nielsen 2-08-22 09:00

  • ★★★★0

    Kan I ikke bare tjekke under ‘kommende film’ på Disney +? Jeg har det ikke lige pt, men tjekkede ud på hjemmesiden og synes umiddelbart ikke jeg kan se filmen kommer ud der på fredag. 

    Babo 2-08-22 09:44

  • ★★★★★★0

    Kan I ikke bare tjekke under ‘kommende film’ på Disney +? Jeg har det ikke lige pt, men tjekkede ud på hjemmesiden og synes umiddelbart ikke jeg kan se filmen kommer ud der på fredag. 

    Den står på Disney+ til at lande den 5 august. Har lige tjekket. 

    T. Nielsen 2-08-22 09:46

  • ★★★★★0

    De har også lavet et facebook-opslag omkring det. Vildt nok at den ikke kommer i biografen =l

    David Lund 2-08-22 10:04

  • ★★★★0

    Den står på Disney+ til at lande den 5 august. Har lige tjekket. 

    Åh super. Så skal jeg abonnere på det :)

    Babo 2-08-22 10:30

  • ★★★1

    Det fortalte filmens producer mig i sidste uge, at det gør <3

    Fedt - så skal den ses på fredag på comanche :)

    Gormanden 2-08-22 10:59

  • ★★0

    Ups - “kom til” at shoppe et LG OLED C1 til en ret god pris i dag - incl Calman kalibrering. Har hygget mig til nu med opsætning og har set en masse forskelligt på samtlige platforme.

    Kanon billede, uanset hvad jeg har set. Nu får det “gamle” LG - som stadig leverer godt, en pensionisttilværelse i vores nyrenoverede anneks - når det er helt færdigt i slutningen af måneden.

    Tillykke, med købet:-). Har en veninde der har det, og det er virkelig et godt fjernsyn! Så er lidt misundelig:-D.

    Weird_J 2-08-22 19:32

  • ★★★★0

    Ups - “kom til” at shoppe et LG OLED C1 til en ret god pris i dag

    Hvor stort? :)

    chandler75 2-08-22 19:41

  • ★★★★1

    Rapport fra Zion National Park West (Kolob Canyon)

    Hvis man gerne vil slippe for de uendelige mange turister i Zion. Og hvis man samtidig synes, at 40 graders varme er lige lovlig hot, så er Kolob Canyon svaret. Denne vestlige del af Zion National Park ligger højt og behagelig tempereret, og man møder kun ganske få andre mennesker.

    På mit første besøg gik jeg af en umarkeret trail: Taylor Creek South Fork. Ingen andre biler på parkeringspladsen og ikke en eneste levende sjæl på turen. Helt perfekt. 

    Næste dag gik jeg en lidt længere tur: Taylor Creek Middle Fork, som fører ned til en af Zion's berømte landmarks: Double Arch Alcove. Et mega flot sted. Og hvad sker der så? Lige som jeg har stået og nydt udsigten, og skal til at vende om, så mærker jeg en intens smerte nederst på mit højre ben. Jeg kigger og ser noget der ligner en blanding mellem en hveps og en guldsmed sidde på benet. Jeg laver en hurtig febrilsk bevægelse for at vifte den væk - samtidig med at der kommer et væld af vederstyggelige skældsord ud af min mund.

    Det gjorde sindsygt ondt, blodet piblede frem, og det begyndte at hæve med det samme. Der var 4 km. tilbage til bilen, og smerten blev ved under hele turen. Det var min plan at køre ned til Visitor Center og spørge en ranger, om det var farligt. Men det så egentlig ikke så farligt ud (altså bortset fra blod og hævelse), så jeg var lidt bange for, at de bare ville grine af mig. Så derfor valgte jeg at se tiden an.

    Næste dag var smerten væk, og der var kun kløe og hævelse tilbage. Men det værste var faktisk, at da jeg lavede den der febrilske bevægelse for at vifte udyret væk, så fik jeg lavet et forkert vrid i ryggen. Med den konsekvens, at jeg nu har mega ondt i ryggen og hverken kan sidde, stå eller ligge.

    Det var især slemt, da jeg vågnede, og jeg havde ikke ligefrem lyst til nogen aktiviteter. Jeg har dog den teori (og erfaring), at bevægelse er den bedste medicin. Så jeg tvang mig ud på en vandretur, selv om det værkede i hele kroppen. Med det resultat at jeg fik det bedre i løbet af dagen. So far, so good.

    Jeg hader insekter, og de skal alle sammen DØ !!!

    :-)

    S. Rico 2-08-22 19:45

  • ★★★★★★0

    Tillykke, med købet:-). Har en veninde der har det, og det er virkelig et godt fjernsyn! Så er lidt misundelig:-D.

    Tak - glæder mig helt til i aften ;-)

    Hvor stort? :)

    Sølle 55 tommer, hvilket det forrige også var. Overvejede kort 65 - men det gav ikke rigtig mening.

    Wayne 2-08-22 19:54

  • ★★★★★★2

    Jeg er kommet til at gå vanvittig Lego-amok...har brugt 12500 kr. på lego

    Har bygget disse to: imgur.com/9S9rKKF

    Hogwarts og et Haunted Hause.

    Og så har jeg købt et OOP-sæt til 6000 kr! Titanic med 9090 bricker: www.lego.com/da-dk/product/lego-titanic-10294

    Desuden har jeg købt 5 mindre sæts:

    På ønskelisten er stadig:

    Taj Mahal

    Apollo Saturn V

    Den Internationale Rumstation

    Disney Slot

    Colosseum

    Og især denne: Ship in a Bottle

    Guldager 2-08-22 20:41

  • ★★0

    Jeg ser USA's hjernevrider nummer 1, Dr Phil, som blev vist tidligere på dagen på svensk TV4.

    Jeg må erkende at det er lettere at forstå svensk tekst end når de taler, så de tvungne subtitles, gør ikke det store,. Især ikke når der tales tydeligt engelsk. Derudover, har jeg en Deep Pan frysepizza med tomat ost og pepperoni i ovnen, så vil lige spise, inden det er tid til filmkigning.

    Ryder666 2-08-22 21:24

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen