Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • 0

    Overvejer om jeg skal købe et tæppe til at have under spisebordet og stolene. Har møbelfilt under dem nu, men det ryger hele tiden af, hvilket jeg er træt af men nok også ulempen ved det at det ikke bliver siddende hvis du flytter på møblerne.

    Der er selvfølgelig også dem du sætter op i benene men det holder vist heller ikke så godt 

    Kiyonji15-08-22 20:30

  • ★★★★★★0

    Fik lige den her i mit FB feed:

    UNG MAND SØGES TIL FILM!Jeg leder efter en ung mand 20-27 år til vores afgangsfilm fra Den Danske Filmskole. Filmen skal skydes til oktober i Jylland og får premiere på DR eller TV2 næste år. Og jobbet er lønnet!I historien følger vi et brødrepar i en lille dansk provinsby. Der skal også laves optagelser i Kolding.Jeg leder kun efter medvirkende, der ikke er uddannede skuespillere, så det betyder at alle henvendelser er velkomne. Du behøver slet ikke engang at være et naturtalent for at komme i betragtning.Det kan både være håndværker eller lærling, det kan være vilde drenge, fartbøller og slagsbrødre.Det kan også være at du elsker styrketræning eller boksning eller fodbold.Og det er både ok hvis du er en genert type eller hvis du ikke kan sidde stille.Eller at du er arbejdsløs, kriminel, tjener gode penge eller er veluddannet.Det er ligemeget hvordan du ser ud, slikhår eller intet hår, ar i fjæset eller tynde arme —Med andre ord: du behøver ikke at være en pæn og nydelig dreng!Skriv til mig på the@filmskolen.org eller send en PB eller skriv på 23700081. Også hvis du har et tip til hvor jeg kan finde sådan en fyr. Send et foto af dig selv med.Håber det kan lykkes gennem dette opslag!MvhThomas ElleyInstruktør

    davenport16-08-22 11:32

  • ★★★★★★0

    Ufatteligt hvor meget man kan savne ens hund:-/

    T. Nielsen16-08-22 12:27

  • ★★★★0

    Ufatteligt hvor meget man kan savne ens hund:-/

    Trist. Kom lige fra denne besked. Men ja, vi måtte selv aflive vores for nogle år tilbage og indimellem fanger jeg mig selv i at savne den, selvom der er gået flere år. 

    Babo16-08-22 13:01

  • 1

    Har lige snakket med en nordmand og det er måske let at forstå på skrift, men det kan være ret svært at forstå når de taler. Det kommer også meget an på dialekten. Folk fra Oslo er nogenlunde at forstå.

    Jeg tror måske også at det er fordi jeg taler svensk med lidt norske ord her og der, men at norsk minder om dansk så min hjerne bliver forvirret 

    Kiyonji16-08-22 17:17

  • ★★★★★★6

    Fik mail i dag, hvor jeg blev inviteret til jobsamtale. Det er som køkkenmedhjælper på et stort plejecenter, og jeg håber virkelig at det bliver mig. Jeg vil så gerne ud af det her helvedes system, og det er samtidig noget jeg elsker at lave. Hvis jeg får det her, er cirklen fuldendt for mig, men også familien. Jeg stoppede jo med at drikke for et godt stykke tid siden, har ikke hverken rørt eller savnet alkohol, og vores liv kører nogenlunde fornuftigt. Så lige et job, og så er den hjemme. (Det ville også klæde min nyvundne positivitet og optimisme :) )

    davenport16-08-22 18:58

  • ★★★★★2

    Sacheen Littlefeather har endelig modtaget en undskyldning for hendes behandling under The Oscars tilbage i 1973, hvor hun var sendt på vejene af Marlon Brandon for at modtage hans Oscar, som han ikke kunne tage imod på grund af måden Film Industrien behandlede Americans Indians i film og TV.

    Folk buede hende, John Wayne var i slåshumør, og Clint Eastwood mocked her da han kom til mikrofonen.

    Men nu her efter mange år får hun sin undskyldning og blir inviteret til en særlig aften, self er det hel fint med hun endelig får en undskyldning, men yabus, det er så tydeligt at se, hvorfor det lige præcis sker nu her, og til dem som ikke har gættet det, kan seneste film diskusion i What we saw tråden give et lille hint.

    Spoiler det er på grund af Prey's succes, som omhandler et indfødt folk.

    www.oscars.org/news/academy-museum-welcomes-sacheen-littlefeather-evening-conversation-healing-and-celebration

    Elwood16-08-22 20:04

  • ★★★★★★0

    det er så tydeligt at se, hvorfor det lige præcis sker nu her, og til dem som ikke har gættet det, kan seneste film diskusion i What we saw tråden give et lille hint.

    Mener du diskussionen om filmen eller selve filmen? Tænker du mener det sidste, ellers forstår jeg ikke hvad præcis du mener?

    T. Nielsen16-08-22 20:39

  • ★★★★★1

    Mener du diskussionen om filmen eller selve filmen? Tænker du mener det sidste, ellers forstår jeg ikke hvad præcis du mener?

    Selve filmen self.

    som jeg også skrev til sidst i indlægget :)

    Elwood16-08-22 20:55

  • ★★★★★★0

    Selve filmen self.

    som jeg også skrev til sidst i indlægget :)

    Jeg er ikke så klog, at jeg turde antage at det var korrekt:) 

    T. Nielsen16-08-22 21:35

  • ★★0

    Wolfgang Petersen er død.

    NFT16-08-22 21:43

  • ★★★0

    Er der nogen der ved hvordan man skaffer gaspatroner til en chiffon? Jeg købte en til min kone sidste år, og nu har vi balladen med rent faktisk at få den til at virke.

    gi-jones16-08-22 22:35

  • ★★★★★0

    Er der nogen der ved hvordan man skaffer gaspatroner til en chiffon? Jeg købte en til min kone sidste år, og nu har vi balladen med rent faktisk at få den til at virke.

    www.barlife.dk/sifon/gaspatroner.html

    Elwood16-08-22 22:59

  • ★★0

    Er ved at sortere og rydde op i mine dvd'er.

    Vil gætte på at jeg har 350-400 resterende dvd'er

    Smider dem ud, der er lettilgængelige, og beholder dem med værdi eller sjældne dvd'er, lidt endnu. Eller dvs indtil jeg har opgraderet dem til Blu Ray. Har muligvis en køber til nogle af dem, så enkelte er allerede reserveret. dem uden værdi ryger ud, da genbrug i stationsbyen vist ikke har plads til flere og ikke ønsker dem.

    Så de bliver, som de andre, afleveret på genbrugsstationen

    Skal så bare lige finde nogle flere flyttekasser

    Har Frigjt Night 1985 kørende i baggrunden, åbnet en flaske hvidtøl mens jeg hygger mig med oprydningen 

    Det har givet væsentligt mere luft på reolerne da der er afsat én række på hver hylde til Blu Rays, så de er gjort nemmere og mere overskueligt at finde. Vil gætte på at jeg har 500+ Blu Rays 

    Ryder66616-08-22 23:31

  • ★★★★★★1

    Øj, det er ulideligt lummert! Kan ikke falde i søvn. Min røv lyder som en drypstenshule.

    T. Nielsen17-08-22 00:56

  • ★★★0

    Øj, det er ulideligt lummert! Kan ikke falde i søvn. Min røv lyder som en drypstenshule.

    Så malerisk… 

    Gormanden17-08-22 07:26

  • ★★★0

    Sacheen Littlefeather har endelig modtaget en undskyldning for hendes behandling under The Oscars tilbage i 1973, hvor hun var sendt på vejene af Marlon Brandon for at modtage hans Oscar, som han ikke kunne tage imod på grund af måden Film Industrien behandlede Americans Indians i film og TV.

    Folk buede hende, John Wayne var i slåshumør, og Clint Eastwood mocked her da han kom til mikrofonen.

    Men nu her efter mange år får hun sin undskyldning og blir inviteret til en særlig aften, self er det hel fint med hun endelig får en undskyldning, men yabus, det er så tydeligt at se, hvorfor det lige præcis sker nu her, og til dem som ikke har gættet det, kan seneste film diskusion i What we saw tråden give et lille hint.

    Spoiler det er på grund af Prey's succes, som omhandler et indfødt folk.

    www.oscars.org/news/academy-museum-welcomes-sacheen-littlefeather-evening-conversation-healing-and-celebration

    Vildt - Denne har jeg ikke kendt til før - ved du om der eksisterer et videosammenklip af hendes tale og de benævnte herrer reaktioner?

    Gormanden17-08-22 07:30

  • ★★★★★★0

    Vildt - Denne har jeg ikke kendt til før - ved du om der eksisterer et videosammenklip af hendes tale og de benævnte herrer reaktioner?

    Der gør af talen. Den kan du sikkert finde på YouTube. Men tror også den var med i et link som Lakridsuddeler NFS delte i politik tråden. 

    T. Nielsen17-08-22 07:43

  • ★★★★★1

    Clint Eastwood
    www.youtube.com/watch

    Talen

    youtu.be/2QUacU0I4yU

    this was the first year the Oscars were broadcast internationally via satellite

    Kan læses mere om det her.

    www.theguardian.com/us-news/2021/jun/03/i-promised-brando-i-would-not-touch-his-oscar-secret-life-sacheen-littlefeather

    Hun blev også blacklistet af film industrien efterfølgende, så det var "flinke" folk.

    Elwood17-08-22 12:31

  • ★★★★0

    Ikke Clintens mest stolte øjeblik...

    chandler7517-08-22 12:33

  • ★★★★★0

    Hvis der er nogen der skal til Priden i løbet af ugen eller blot være med til den store parade på søndag, så har jeg lige fundet et perfekt outfit med spræl på farveskalaen i Faraos Cigarers Pride-afdeling. Jeg kunne sgu godt finde på at købe sådan et sæt. :)

    www.faraos.dk/udklaedning/kostumer/voksenkostumer/jakkesaet/maend/suitmeister-jakkesaet-regnbue-s-m-l-xl-xxl

    NightHawk17-08-22 12:51

  • ★★★1

    Clint Eastwood
    www.youtube.com/watch

    Talen

    youtu.be/2QUacU0I4yU

    this was the first year the Oscars were broadcast internationally via satellite

    Kan læses mere om det her.

    www.theguardian.com/us-news/2021/jun/03/i-promised-brando-i-would-not-touch-his-oscar-secret-life-sacheen-littlefeather

    Hun blev også blacklistet af film industrien efterfølgende, så det var "flinke" folk.

    Tak, ikke et stolt øjeblik for hollywood…..

    Gormanden17-08-22 17:16

  • ★★★★0

    Hvis der er nogen der skal til Priden i løbet af ugen eller blot være med til den store parade på søndag, så har jeg lige fundet et perfekt outfit med spræl på farveskalaen i Faraos Cigarers Pride-afdeling. Jeg kunne sgu godt finde på at købe sådan et sæt. :)

    www.faraos.dk/udklaedning/kostumer/voksenkostumer/jakkesaet/maend/suitmeister-jakkesaet-regnbue-s-m-l-xl-xxl

    Tænker lidt at hive min Borat Outfit frem på fredag :)

    Babo17-08-22 17:17

  • ★★★0

    Ikke Clintens mest stolte øjeblik...

    Absolut ikke, måske derfor han lavede Gran Torino. Er der ikke der han laver en form for racist-redemption ( er der noget der hedder det :)

    Gormanden17-08-22 18:08

  • ★★★★1

    Absolut ikke, måske derfor han lavede Gran Torino. Er der ikke der han laver en form for racist-redemption ( er der noget der hedder det :)

    Jo, "Gran Torino" er i det hele taget et opgør med hans tidligere film, både mht. etniciteter og hans macho-roller.

    Personligt synes jeg, at det bliver lidt for usubtilt, men stadig en god film.

    chandler7517-08-22 18:30

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen