Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Eneste fejl i hans anmeldelse er, at han stavede forkert til "Battleship".

    Big mistanke, huge!

    Wayne25-09-22 17:19

  • ★★★★★0

    Kom i øvrigt lige i tanke om, at Mike Flanagans nye horror-serie The Midnight Club snart får premiere her d. 7 oktober på Netflix. 

    Bliver spændende at se, om han kan holde niveauet fra den mesterlige "Midnight Mass".

    Glæder mig også til at se Heather Langenkamp (Freddy Kruegers nemesis Nancy), der er med i en birolle i "The Midnight Club". :)

    NightHawk25-09-22 17:19

  • ★★★★★★1

    Hvordan gik det så med tiden, og hvordan har kroppen det i dag? :)

    Fik faktisk ikke sovet fantastisk - sønnike er lidt forkølet, så er oppe et par gange om natten...men jeg løb på 59:20, hvilket jo var 40 sekunder under målet, så det er fedt. Var helt stolt af mig selv. Fejrede det med en fodanalyse og nye løbesko.

    Nu skal jeg lige slappe lidt af i denne uge med undtagelse af torsdag, hvor jeg prøver med en hurtig 5 km for at se min tid. Og så begynder jeg på min langsigtede plan for det næste års tid. Så det har jeg ca. 13 uger per etape til:

    1. etape: løbe 5 km på under 25 min

    2. etape: løbe 10 km på under 50 min. 

    3. etape:  løbe halvmarathon - forhåbentlig prøve min første halvmarathon til Lillebælt Halvmarathon.

    4. etape: løbe halvmarathon på under 2 timer til næste års HCA Marathon - har allerede meldt mig til, så hænger lidt på den :)

    Når det år er gået, så må jeg ligge nogle nye planer. Overvejer at prøve mig med marathon, men det vil gå for meget udover familieliv (og min hang til at drikke øl i weekenden), så der går et par år før jeg giver mig i kast med det. Alternativ har jeg overvejet at lære at svømme (er langsom og så dårlig, at jeg ikke kan lide at komme på vand, hvor jeg ikke kan bunde) og så forsøge mig med triathlon.

    Guldager25-09-22 18:05

  • ★★★0

    Min bærbare computer har været brændt sammen i noget tid. Har derfor haft brugt min stationære. Problemet med den, er at det er en såkaldt workstation med en 650 watt strømforsyning. Ikke ligefrem energirigtig i de her tider. Har nu købt en ny computer. En Lenovo X1 Yoga 2nd generation. Det var vigtigt at den har USB-C, da jeg har en dock liggende fra mit gamle arbejde, som jeg jo gerne vil bruge. Har købt den refurbished og må sige at jeg er ganske tilfreds. Den ser splinter ny ud. Det er sådan en hybrid, hvor skærmen kan vendes 360 grader, så den kan fungere som tablet.

    Aranyhajú Nyárszépe26-09-22 11:07

  • ★★★★3

    workstation med en 650 watt strømforsyning.

    At din PSU er på 650w betyder ikke at den bruger 650w hele tiden, blot at den kan klare belastning på til 650w. Hvad den rent faktisk bruger er afhængigt af dine andre komponenter. 

    dyg26-09-22 11:09

  • ★★0

    Fik faktisk ikke sovet fantastisk - sønnike er lidt forkølet, så er oppe et par gange om natten...men jeg løb på 59:20, hvilket jo var 40 sekunder under målet, så det er fedt. Var helt stolt af mig selv. Fejrede det med en fodanalyse og nye løbesko.

    Nu skal jeg lige slappe lidt af i denne uge med undtagelse af torsdag, hvor jeg prøver med en hurtig 5 km for at se min tid. Og så begynder jeg på min langsigtede plan for det næste års tid. Så det har jeg ca. 13 uger per etape til:

    1. etape: løbe 5 km på under 25 min

    2. etape: løbe 10 km på under 50 min. 

    3. etape:  løbe halvmarathon - forhåbentlig prøve min første halvmarathon til Lillebælt Halvmarathon.

    4. etape: løbe halvmarathon på under 2 timer til næste års HCA Marathon - har allerede meldt mig til, så hænger lidt på den :)

    Når det år er gået, så må jeg ligge nogle nye planer. Overvejer at prøve mig med marathon, men det vil gå for meget udover familieliv (og min hang til at drikke øl i weekenden), så der går et par år før jeg giver mig i kast med det. Alternativ har jeg overvejet at lære at svømme (er langsom og så dårlig, at jeg ikke kan lide at komme på vand, hvor jeg ikke kan bunde) og så forsøge mig med triathlon.

    Fandme sejt!

    MadMartigan26-09-22 12:36

  • ★★1

    Jeg sidder og venter på at kontrakten ankommer til mit nye arbejde, så jeg kan få underskrevet den og få sagt op.

    NFT26-09-22 12:38

  • ★★★★★0

    Fik faktisk ikke sovet fantastisk - sønnike er lidt forkølet, så er oppe et par gange om natten...men jeg løb på 59:20, hvilket jo var 40 sekunder under målet, så det er fedt. Var helt stolt af mig selv. Fejrede det med en fodanalyse og nye løbesko.

    Nu skal jeg lige slappe lidt af i denne uge med undtagelse af torsdag, hvor jeg prøver med en hurtig 5 km for at se min tid. Og så begynder jeg på min langsigtede plan for det næste års tid. Så det har jeg ca. 13 uger per etape til:

    1. etape: løbe 5 km på under 25 min

    2. etape: løbe 10 km på under 50 min. 

    3. etape:  løbe halvmarathon - forhåbentlig prøve min første halvmarathon til Lillebælt Halvmarathon.

    4. etape: løbe halvmarathon på under 2 timer til næste års HCA Marathon - har allerede meldt mig til, så hænger lidt på den :)

    Når det år er gået, så må jeg ligge nogle nye planer. Overvejer at prøve mig med marathon, men det vil gå for meget udover familieliv (og min hang til at drikke øl i weekenden), så der går et par år før jeg giver mig i kast med det. Alternativ har jeg overvejet at lære at svømme (er langsom og så dårlig, at jeg ikke kan lide at komme på vand, hvor jeg ikke kan bunde) og så forsøge mig med triathlon.

    Det er sgu godt gået, at du kom under de 60 minutter. Stor respekt for at du lykkedes med det resultat, især med tanke på at du ikke tidligere har været vandt til at løbe på den måde/efter en bestemt tid.

    Jeg synes også, at det er super fedt at du har sat dig nogle mål og har lagt en plan for det. Men husk at passe på at du ikke pacer dig selv for hurtigt frem ift til at du risikere at overbelaste dine knæ og muskler. Jeg tænker også, at det kunne være en god idé, at du meldte dig ind i en løbeklub til at starte med, så du kan få de helt rigtige træningstips, der passer til dine behov og det niveau du er på nu og gerne vil opnå senere hen.

    Ift. vægttab og motion er det også vigtigt, at du hygger dig med det og at du ikke alt for ofte tjekker dine tal på vægten. Man kan ofte blive skuffet, hvis tallet ikke viser det man havde regnet med efter, at man har dyrket en masse motion. Så i stedet for at fokusere alt for meget på tallene så bare tag det stille og roligt, hold dig til din plan med jævnlig motion, og så kan du samtidig ændre lidt på din kost/mad, og så kommer vægttabet også helt automatisk af sig selv. :)

    NightHawk26-09-22 14:09

  • ★★★★★★0

    Så sluttede vores store ombygningsprojekt endelig efter mere end 4 måneder i byggerod.

    Vi har fået renoveret huset, så det er ført tilbage til det oprindelige muremesterhus. Væk er de træudhæng som åbenbart var på mode engang i 60'erne - og der er lagt helt nyt tegltag som er pudset op langs den genetablerede gesims. Samtidig har vi fået nye energi vinduer, med alu på 1. sal. Gamle elinstallationer er udskiftet, og kabler er ført ind på loftet.

    Vores anneks har fået samme tegltag og er blevet gennem renoveret med isolering i nyt betongulv. Hele annekset har fået ny isolation - lofter er fjernet og der er lavet troltekt til kip, med synlige bjælker. Der er etableret ny isolering i vægge og lagt dobbelt lag gips overalt - desuden er der sat et Velux vindue i og dør og vindue i samme energimærke som hovedhuset. Væggene er blevet spartlet, der er kommet væv på og det er blevet malet. Desuden er der blevet ført nyt strømsystem ind med 9 kontakter, samt 2 lampeudtag.

    Herudover fik vi installeret en luft/luft varmepumpe, som nok er lidt overdimensioneret - den kan varme et lille hus op. Men den er det mest energivenlige på markedet, og så er den ret effektiv. Jeg glæder mig til sommer hvis der skulle komme en hedebølge - så fungerer det også som aircondition og vi kan holde 20 grader om natten.

    I de sidste 14 dage er fritid og week-ender blevet brugt på at få de sidste ting på plads. Der er lagt gulv, sat fodlister, fuget - hængt lamper op - også 4 nye med bevægelsessensor rundt om husene, udenfor.

    Tv er sat op på drejebeslag, og nyt surround system er taget i brug - den fedeste lyd, som matcher det fra stuen.

    Herudover har jeg installeret en range extender, så vi har fuldt internet i annekset. 

    Det sidste der blev sat op var en ny kombineret sovesofa, med boxfjedre i egetræ samt sofabord, skabe og et arbejdsbord. Endelig monterede jeg mørklægningsrullegardiner.

    Det var ret fedt at tage det i brug i fredags - lørdag fik vi liv i vores gamle nintendo 64 og så blev der spillet Mario Kart resten af dagen, med den ældste søn og hans piger.

    Min yngste søn overnattede der som den første fra lørdag til søndag, og var ret begejstret. Søndag aften havde vi det for os selv og fik set landskamp. Vi har planer om at tage en overnatning, derovre for lige at prøve det selv i nat.

    Fedt når alt bliver bedre end man overhovedet turde håbe på - det skulle det dog også gerne efter at have brugt 600.000 - plus det løse.

    Nu trækker vi lige vejret i nok et par år -og sparer op til det næste projekt.

    Garagen skal rykkes ned og vi skal have lavet et værksted/hobbyrum i stedet. Desuden skal der også på et tidspunkt nye døre og vinduer i underetagen - samt laves endnu en træterrasse ud for annekset. 

    Nærmeste opgave bliver en "ny" trappe - her regner jeg med at udskifte fyrretræstrinnene og repo'en med egetræ.

    Wayne26-09-22 15:12

  • ★★★★★1

    26. September er The Last Of Us Day, eller Outbreak day, det er dagen hvor Cordyceps virusen spredtes og lagde verden øde i spillet The Last Of Us, og det har siden spillets udgivelse været en dag som Naugthy Dog har fejret, på forskellige måder

    Og i år ja så blev det med den første længere trailer til The Last Of Us serien der kommer på HBO til næste år.

    Serien har nogle virkelig stærke kræfter foran og bag kameraret, og det blir for alvor den serie der vil vise om serier baseret på spil er noget som kan du, og jeg tror den her serie har alle de rigtige kort på plads, så jeg er meget spændt på at se hvad det ender med til næste år, men første rigtig kig på serien synes jeg ser meget lovende ud.

    The Last of Us: Official Teaser

    Elwood26-09-22 18:27

  • ★★★★★0

    Historien er også virkelig stærk, så at folk der ikke spiller, også kan få lov at nyde den, ser jeg kun som positivt, og jeg er spændt på reaktionen fra især den målgruppe, Jeg glæder mig også virkelig til endnu mere musik fra Gustavo Santaolalla som vil stå for musikken ligesom han gjorde med det oprindelig spil i sin tid.

    Nå jeg glæder mig, nok en af mine mest ventede serie til næste år.

    Elwood26-09-22 18:49

  • ★★★★★★0

    Men husk at passe på at du ikke pacer dig selv for hurtigt frem ift til at du risikere at overbelaste dine knæ og muskler. Jeg tænker også, at det kunne være en god idé, at du meldte dig ind i en løbeklub til at starte med, så du kan få de helt rigtige træningstips

    Jeg pacer mig ikke specielt hårdt. Det er også derfor, jeg ikke sætter mig svære mål (som f.eks. 5 km på 20 minutter), for gider slet ikke hvis det bliver alt for hårdt :)

    Har også overvejet en løbeklub, men synes det er rigeligt med ressourcer på nettet samt jeg har nogle kollegaer, som løber rigtig meget, jeg spørger til råds. Og indtil videre er det gået helt fint med at stykke det sammen selv og få inspiration for løbeprogrammer. 

    Det er egentlig også kollegaernes skyld, at jeg bliver mere motiveret, fordi vi får snakket om det i pauserne.

    Tror for i øvrigt også, at jeg vil have mig et par løbesko mere, så jeg har tre forskellige: 1 til normale ture, 1 til mere ujævn terræn - som er de to jeg har - og et par letvægtssko til interval og farttræning. Det skulle også mindske belastningen på kroppen, fordi de forskellige sko ikke er helt ens og dermed ikke bruger musklerne på præcis samme måde. Og skoene holder jo tilsvarende længere, så om jeg har 3 sko i 3 år eller 1 sko i 1 år, det giver det samme.

    Guldager26-09-22 20:53

  • 1

    Rolling Stone har lige offentliggjort en liste over de 100 bedste serier nogensinde. Altid interessant læsning. Placeringerne er jeg ligeglad med, som med alle andre lister, da jeg ser dem som inspirerende læsning. Nogengange opdager du værker du ikke kendte til.

    www.rollingstone.com/tv-movies/tv-movie-lists/best-tv-shows-of-all-time-1234598313/

    Hvordan listen blev til: www.rollingstone.com/tv-movies/tv-movie-features/best-tv-shows-all-time-voters-1234599937/

    Kiyonji27-09-22 17:04

  • ★★★★0

    Jeg er glad for at se "Better Things" på listen. Og selvfølgelig skal "The Sopranos" være nr. 1 :)

    Jeg kunne godt have tænkt mig at se "Stranger Things" og "Beverly Hills 90210" (de tidlige sæsoner) på listen...

    chandler7527-09-22 17:31

  • 0

    Jeg skulle nok også sige at det er en revideret liste. Den er ikke ny men bliver blot opdateret fra tid til anden, når det giver mening.

    Kiyonji27-09-22 19:12

  • ★★★★★★0

    Jeg skulle nok også sige at det er en revideret liste. Den er ikke ny men bliver blot opdateret fra tid til anden, når det giver mening.

    Det er også sådan, man skal have en liste, synes jeg. 

    Er lidt overrasket over at se The Good Place på - men de sidste par sæsoner er også rigtigt stærke. Den starter fint nok, men bliver så virkeligt god.

    Guldager27-09-22 20:05

  • ★★★★★★0

    Og så kan jeg godt lide at Parks and Recreations og Freaks & Geeks er så højt oppe. Det samme med Veep - en virkelig god serie.

    BoJack burde naturligvis være i top5 dog. Det er på mange måder en genialt og gennemtænkt serie.

    Den minder mig også igen om, at jeg skal få set 30 Rock-

    Guldager27-09-22 20:11

  • ★★★★★★1

    Rolling Stone har lige offentliggjort en liste over de 100 bedste serier nogensinde. Altid interessant læsning. Placeringerne er jeg ligeglad med, som med alle andre lister, da jeg ser dem som inspirerende læsning. Nogengange opdager du værker du ikke kendte til.

    www.rollingstone.com/tv-movies/tv-movie-lists/best-tv-shows-of-all-time-1234598313/

    Hvordan listen blev til: www.rollingstone.com/tv-movies/tv-movie-features/best-tv-shows-all-time-voters-1234599937/

    Seinfield kun på 6 pladsen - tsk tsk

    Wayne27-09-22 21:07

  • ★★★★★0

    Seinfield kun på 6 pladsen - tsk tsk

    Enig!

    David Lund27-09-22 21:25

  • ★★★0

    Rolling Stone har lige offentliggjort en liste over de 100 bedste serier nogensinde. Altid interessant læsning. Placeringerne er jeg ligeglad med, som med alle andre lister, da jeg ser dem som inspirerende læsning. Nogengange opdager du værker du ikke kendte til.

    www.rollingstone.com/tv-movies/tv-movie-lists/best-tv-shows-of-all-time-1234598313/

    Hvordan listen blev til: www.rollingstone.com/tv-movies/tv-movie-features/best-tv-shows-all-time-voters-1234599937/

    Jeg blev lidt overrasket over, at House of Cards ikke er på listen. Er det mon "bare" på grund af Spacey? (Der er ikke noget "bare" over hans aktioner, I know).

    Derudover savner jeg selv Chernobyl og Sherlock. Og første sæson af True Detective (selvom jeg er med på, at listen hylder hele serier, og der trækker især anden sæson nok en del ned).

    Til gengæld er jeg positivt overrasket over at se eksempelvis Watchmen på listen - og Justified, som er tæt på at være min egen yndlingsserie of all times, selvom den ikke er den bedste serie of all times, jeg har set.

    HonoDelLoce28-09-22 09:01

  • ★★★★★0

    Cate Blanchett, Tour de force ser det ud til, audio siden ser ud til at blive fed også.

    Tár trailer

    Elwood29-09-22 00:19

  • ★★★★★★0

    Cate Blanchett, Tour de force ser det ud til, audio siden ser ud til at blive fed også.

    Tár trailer

    I smell Oscar. Men et meget interesseret i den. 

    In the Bedroom var god og Little Children 9/10, og Cate Blanchett er vanvittig dygtig. En af de bedste nulevende.

    Guldager29-09-22 05:58

  • ★★★★★0

    Cate Blanchett, Tour de force ser det ud til, audio siden ser ud til at blive fed også.

    Tár trailer

    En af de film jeg glæder mig mest til.

    Kruse29-09-22 09:43

  • ★★1

    Seinfield kun på 6 pladsen - tsk tsk

    Enig, den burde have ligget fra 1-9 per sæson..

    MadMartigan29-09-22 17:30

  • ★★3

    Forstår ikke den begejstring for Seinfeld....Jerry er for afslappet.

    Det er, efter min mening, kun Michael Richards og Jason Alexander, der gør den seværdig

    Ryder66629-09-22 17:44

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen