Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★1

    Frit forhold I har der

    Vi har nemlig et frit forhold \m/

    Guldager21-12-22 23:13

  • ★★★★★★1

    Hun “sover” hen å Emil :)

    Bar li til i mårn :-)

    Wayne22-12-22 03:51

  • ★★★0

    Bar li til i mårn :-)

    Yeah - its hard to be a tissemand :)

    Gormanden22-12-22 08:01

  • ★★★1

    Wayne og Gormanden - 11 år gamle

    Gormanden22-12-22 08:02

  • ★★★★★★1

    Wayne og Gormanden - 11 år gamle

    Det er højt sat

    Wayne22-12-22 09:24

  • ★★★1

    Wayne og Gormanden - 11 år gamle

    www.youtube.com/watch

    MOVIE100022-12-22 10:43

  • ★★★0

    www.youtube.com/watch

    Ha ha - passer meget godt :)

    Gormanden22-12-22 11:18

  • ★★★★★★0

    www.youtube.com/watch

    Yessir - det er os lige på kornet :-)

    Wayne22-12-22 15:17

  • ★★★★★★1

    Så fik jeg ordnet julehandlen. Der var virkelig mange i Tarupcenteret kl 10, og jeg havde tømmermænd. En forfærdelig indkøbstur...

    Guldager22-12-22 16:01

  • ★★★★★★1

    Jeg fandt denne liste: variety.com/lists/best-movies-of-all-time/

    Selvfølgelig er jeg ikke enig - men hvad endnu værre er, så mangler jeg at se 7 af dem!

    • Pixote
    • Paris Is Burning
    • Shoah
    • Pink Flamingos
    • Waiting For Guffmann
    • My Best Friend's Wedding
    • Jeanne Dielman

    Har fundet dem alle rundt omkring, så vil få dem set snarest mulig. Dog skal jeg liiige tage mig sammen til Shoah.

    Pink Flamingos og Jeanne Dielman har været på min must-see i lang tid. Sidstnævnte er på Filmstriben.

    Guldager22-12-22 21:59

  • ★★★★0

    Shoah skulle også være noget af en mundfuld at komme igennem.

    Jeg er ret vild med Pink Flamingos (og John Waters i det hele taget). Jeg så den sidste år i Cinemateket. Desværre i en klippet britisk kopi, viste det sig, så alle fik en fribillet som et plaster på såret. Men stadigvæk en ret underholdende film. Den er dog bestemt ikke for alle. 

    Jeg faldt i øvrigt for nylig over blu-ray.com's anmeldelse af Criterions udgave. Den er værd at læse, for sjældent har man set nogen anmelder hade en film så meget: Pink Flamingos Blu-ray

    thomsen23-12-22 10:58

  • ★★★★★★2

    Det er sjov læsning :)

    Jeg har ikke behov for en mening med film, sådan generelt. Når folk spørger ind til, hvorfor en instruktør gør et eller andet tosset, så er min reaktion mest af alt: "fordi vedkommende synes det var en god ide". Det betyder selvfølgelig ikke, at det per automatik er godt. Det skal stadig fungere i filmens egen kontekst.

    Med Pink Flamingos forventer jeg mest af alt grænseoverskridende scener og ikke så meget et meningsfyldt narrativ. Jeg forventer også en interessant film mere end en god film.

    Har dog fået nappet tre af de 7 manglende film:

    Jeanne Dielmann, Paris Is Burning og My Best Friend's Wedding.

    Pixote er på Archives, så ser nok den i aften. 

    Men altså, listen er ret håbløs egentlig, så aner ikke hvorfor jeg bekymrer mig om, om jeg har set alle filmene ø...

    Guldager23-12-22 14:41

  • ★★★0

    Shoah er jo opdelt i kapitler, så behøver ikke se det hele på en gang.

    Jeg synes den er meget interessant, men jeg interessere mig også for emnet.

    Aranyhajú Nyárszépe23-12-22 18:02

  • ★★★★0

    Har lige siddet og opgjort de samlede udgifter til el, varme og vand i år. 2022 blev 8.000 kr. dyrere end 2021.

    Jeg havde faktisk forventet, at det ville være værre. Men måske man først får det fulde billede, når vi har været igennem vinteren. Så i stedet for at kigge på kalenderåret 2021 vs 2022, burde man nok se på forår 2021-22 vs. forår 2022-23.

    S. Rico23-12-22 21:45

  • ★★★★★★1

    Der er total afslapning i dag. Lauge spiller på hans nye tablet (Samsung a8), og vi leger indimellem med hans andre gaver, som er brætspil og gravitrax. Mest af alt er vi bare i sofaen :)

    Har meget få aftaler mellem jul og nytår:

    I overmorgen kommer et par af Pias venner på besøg. (Jeg regner med at se film imens...)

    En julefrokost den 28. december, som ikke er så krævende.

    En legekammerat til Lauge kommer på besøg den 29. til æbleskiver.

    Og det er det. 

    Guldager25-12-22 11:41

  • ★★★★★★1

    Jeg er begyndt at se Shoah - og den er virkelig frustrerende at se. Det rolige tempo er fint, billederne er gode og alt er næsten som det skal være. Men - i stedet for bare at have undertekstet det hele er der oversætter på (til fransk), så scenerne føles alt for lange. Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor, de ikke bare har ladet personerne tale uden tolk. 

    Emnet er i sig selv ganske tungt, selvfølgelig, men med stilen bliver det meget mere tungere. Nuvel - kun 8½ time endnu...

    Guldager25-12-22 12:33

  • ★★★★★★4

    Så valgte min onkel at tjekke ud fra denne verden - juleaftensdag.

    Det var han der introducerede mig til en verden sf superhelte fra jeg var 6 år gammel. Når resten af familien besøgte min mormor, tog jeg bagtrappen op til hans lejlighed hvir han havde hundredevis af blade med Superman, Superboy, Batman, Lynet - og mange andre. 
    Han var en rar mand, som desværre tidligt kom ud for en arbejdsulykke - han faldt ned og brækkede ryggen.

    Nu skal jeg så til begravelse, igen. Skod år.

    Wayne25-12-22 13:29

  • 0

    I dag starter den rigtige juleaften med masser af sport som det hører sig til. Først lidt NFL og derefter NBA. 

    Så i morgen tager jeg en 11 timers arbejdsdag som bliver betalt som overtid og hvor der sikkert ikke bliver det store at lave.

    Kiyonji25-12-22 17:21

  • ★★★★★★0

    Jeg har to mål for 2023:

    At løbe et halvmarathon - hvilket er meget opnåeligt

    At få set de resterende 274 film på TSPDT TOP1000-liste - hvilken er meget ambitiøst. Der er nogle meget lange entries på. Der er ca. 10 på mere end 4 timer.

    Guldager25-12-22 18:05

  • ★★0

    Så valgte min onkel at tjekke ud fra denne verden - juleaftensdag.

    Det var han der introducerede mig til en verden sf superhelte fra jeg var 6 år gammel. Når resten af familien besøgte min mormor, tog jeg bagtrappen op til hans lejlighed hvir han havde hundredevis af blade med Superman, Superboy, Batman, Lynet - og mange andre. 
    Han var en rar mand, som desværre tidligt kom ud for en arbejdsulykke - han faldt ned og brækkede ryggen.

    Nu skal jeg så til begravelse, igen. Skod år.

    Trist Wayne

    MadMartigan26-12-22 08:39

  • 0

    Kom tilfældigvis til at have DRTV kørende som sender Miss Marple. Det er tilfældigvis også et afsnit hvor Carey Mulligan medvirker i. En af hendes første roller. Det er altid sjovt at se afsnit eller film hvor en skuespiller som senere er blevet ret kendt medvirker i. 

    Selve dette afsnit er dog ikke meget værd. Især irriterer kameraarbejdet mig en del. Det er altid closeups og så bliver karaktererne filmet nedefra og op for ikke at nævne farvefiltret der er lagt på for at få det til at fremstå ældre.

    Kiyonji26-12-22 08:59

  • 0

    Læste et eller andet sted maverick skulle komme på prime video idag.....

    Og violent night skulle ligge der.....

    Må være en pis side jeg læste det på :/

    Geekalot26-12-22 09:57

  • ★★★★1

    Så valgte min onkel at tjekke ud fra denne verden - juleaftensdag.

    Det var han der introducerede mig til en verden sf superhelte fra jeg var 6 år gammel. Når resten af familien besøgte min mormor, tog jeg bagtrappen op til hans lejlighed hvir han havde hundredevis af blade med Superman, Superboy, Batman, Lynet - og mange andre. 
    Han var en rar mand, som desværre tidligt kom ud for en arbejdsulykke - han faldt ned og brækkede ryggen.

    Nu skal jeg så til begravelse, igen. Skod år.

    Lyder sørme trist. 2022 har på mange måder været et annus horribilis. Lad os håbe på bedre tider i det nye år.

    S. Rico26-12-22 10:40

  • ★★★0

    Læste et eller andet sted maverick skulle komme på prime video idag.....

    Og violent night skulle ligge der.....

    Må være en pis side jeg læste det på :/

    Top Gun: Maverick kan streames på SkyShowtime.

    Essal26-12-22 10:50

  • ★★★★0

    Varme tanker til dig, Wayne. Du har godt nok haft et hårdt år, synes jeg.

    thomsen26-12-22 12:36

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen