Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Skal til Life of Agony næste søndag. Glæder mig fanme. Har aldrig set dem, men har været fan siden River Runs Red udkom. har set Bioazard, så et kryds ved to af de store. ImI

    davenport 6-01-23 17:43

  • ★★★★★★0

    RIP Owen Roizman 

    Wayne 9-01-23 04:47

  • ★★1

    Kender I det hvor man kommer til at hapse en andens Instagram konto?

    Skulle lige kigge en link til instagram jeg havde fået, så jeg tænkte at sådan en konto har jeg da sikkert oprettet engang, så i dovenskab taster jeg bare min mail ind og klikker glemt kode, nulstiller koden og vupti, nu er jeg en midaldrende dame fra Washington der er glad for små hvide hunde. Jeg kigger lige under indstillingerne og ser, hun har registreret kontoen til min mailadresse. Jeg kan se hun har registreret et tlf nr. så jeg slettet min mail adresse fra kontoen og laver en midlertidig deaktivering af kontoen. Så burde hun blive bedt om at nulstille sit password næste gang hun logger ind. Håber jeg.. 

    HelmerJ 9-01-23 09:52

  • ★★★★2

    Kender I det hvor man kommer til at hapse en andens Instagram konto?

    Skulle lige kigge en link til instagram jeg havde fået, så jeg tænkte at sådan en konto har jeg da sikkert oprettet engang, så i dovenskab taster jeg bare min mail ind og klikker glemt kode, nulstiller koden og vupti, nu er jeg en midaldrende dame fra Washington der er glad for små hvide hunde. Jeg kigger lige under indstillingerne og ser, hun har registreret kontoen til min mailadresse. Jeg kan se hun har registreret et tlf nr. så jeg slettet min mail adresse fra kontoen og laver en midlertidig deaktivering af kontoen. Så burde hun blive bedt om at nulstille sit password næste gang hun logger ind. Håber jeg.. 

    Lige ud over det med at være fra Washington, så passer det ellers ret godt på dig!

    dyg 9-01-23 10:10

  • ★★1

    Hey! Jeg skrev ikke hun var tyk

    HelmerJ 9-01-23 10:17

  • ★★★★1

    Erotisk buttet!

    dyg 9-01-23 10:33

  • ★★★★0

    Nå, sønnike er rask smittebærer af streptokokker, så det er ham, der har gen-smittet mig. Nu røg han også på penicillin. Og så fik jeg en influenza vaccination i går, så nu gider jeg satme ikke være syg mere inden efterår!

    dyg10-01-23 10:50

  • ★★★★★0

    The Last of Us on HBO sticks to the canon in most cases but is best when it purposely veers off-course to expand the story in incredible new ways.

    Er også den sætning eller ligende jeg har hørt flest steder uden at læse deciderede reviews, for pokker jeg glæder mig :)

    Elwood10-01-23 19:21

  • ★★★★★1

    Oh ha,  jeg får sgu lange løg af Postnord. I dag var helt bimmelim. Jeg var inde på Amazons tracking-side og så, at en enkelt film jeg skulle modtage i dag var leveret. Så klikker jeg videre for at se hvornår, det helt præcist var. Jeg havde nemlig hverken set nogen Postnord-biler eller hørt, at der var blevet banket på døren. Men den kunne jo selvfølgelig bare ligge i postkassen uden, at jeg havde bemærket at deres bil havde været forbi.

    Men på næste klik ligger der så en besked hos Amazon om, at Postnord har forsøgt at aflevere pakken kl. 11.30. Der er bare lige det problem, at da jeg læser beskeden er klokken 11.05. Og pakken er allerede leveret hos en pakkepost/tøjbutik inde i byen, hvor den så kan afhentes. Så beskeden hos Amazon er altså direkte løgn og budet har aldrig været forbi min adresse men i stedet bare afleveret den direkte i tøjbutikken.

    Dvs. at nu skal jeg bruge penge på en bus for at tage ind og hente pakken plus, at jeg skal bruge en del tid også på transport samt ventetid i butikken blot fordi, at den lille løgner af et bud har været for doven til at køre forbi min adresse og smide pakken i postkassen.

    Jeg har også ringet og klaget, men det kommer der nok ikke noget ud af andet end, at jeg fik raset af. Det er edermanme dårlig service. :(

    NightHawk11-01-23 14:20

  • ★★0

    Jeg har lige fået piller mod hovedpine.

    Jeg sov fra kl 19.30 til 21.45, så nu ser jeg med kniven for struben med Bo Bech, mens jeg drikker kold cola. Det lindrer faktisk lidt.

    Ryder66611-01-23 22:51

  • 1

    Spændende og foruroligende diskussion om fremtiden for os, der lever af ord... men bare rolig, der går lidt tid endnu ifølge vores allesammens nye bedste robotven: 

    "The use of AI in content creation has the potential to automate certain tasks and make them more efficient, but it's also important to note that AI-generated content is typically not as high-quality as content created by humans. Additionally, many people still prefer human-generated content and are willing to pay more for it.

    However, with AI getting more sophisticated with each passing day, It is likely that AI-generated content will improve in quality, and the potential for it to take on more advanced and creative tasks is increasing. Some industries, such as news writing and financial analysis, have already begun to use AI to generate reports and articles.

    It's also worth noting that AI could also open up new opportunities for content creators by allowing them to focus on more complex and interesting tasks, or by making it possible to create content that was previously too time-consuming or expensive to produce.

    Overall, It is important to consider the potential for job displacement, but also the potential for AI to create new opportunities in the content creation industry."

    ...men vi ved jo godt, at den lyver. Jeg signer op til wolt i morgen! 

    ZimaBlue12-01-23 00:52

  • ★★★★1

    @NightHawk, har været ude for det samme mange gange - også med UPS eller Bring, som pakkerne fra Amazon nogle gange kommer med i stedet for.

    Jeg oplever igen og igen, at de bare kører ned og afleverer pakkerne i den lokale kiosk uden at forsøge at aflevere dem. Heldigvis ligger de to mest oplagte afleveringssteder nærmest lige rundt om hjørnet fra mig, eller i hvert fald få minutters gang, men jeg hader, når de laver finten med at aflevere i en eller anden tilfældig kiosk i den anden ende af byen, så man skal ud på en længere rejse for at hente.

    thomsen12-01-23 14:54

  • ★★★★0

    Nogle der har gode/ dårlige erfaringer med bestemte VPN-udbydere? Jeg kigger lidt på NordVPN, men jeg ved ikke rigtigt, hvem jeg skal vælge. 

    thomsen12-01-23 14:58

  • ★★★★★1

    @NightHawk, har været ude for det samme mange gange - også med UPS eller Bring, som pakkerne fra Amazon nogle gange kommer med i stedet for.

    Jeg oplever igen og igen, at de bare kører ned og afleverer pakkerne i den lokale kiosk uden at forsøge at aflevere dem. Heldigvis ligger de to mest oplagte afleveringssteder nærmest lige rundt om hjørnet fra mig, eller i hvert fald få minutters gang, men jeg hader, når de laver finten med at aflevere i en eller anden tilfældig kiosk i den anden ende af byen, så man skal ud på en længere rejse for at hente.

    Ja, det er mega irriterende, når de gør det. Især når man skal have ekstra penge op af lommen for at hente pakken. Der ligger faktisk et afleveringssted/pakkeboks hos en cykelsmed 400 meter fra, hvor jeg bor. Men i stedet har de valgt et sted, der ligger 4-5 km fra min bopæl. Og så al den tid man skal bruge på det samtidig. Aaarg, det er dybt frustrerende - mest af alt fordi man åbenbart ikke kan få dem til at ændre på den luddovne måde de gør det på.

    NightHawk12-01-23 15:10

  • 0

    Nogle der har gode/ dårlige erfaringer med bestemte VPN-udbydere? Jeg kigger lidt på NordVPN, men jeg ved ikke rigtigt, hvem jeg skal vælge. 

    Jeg har tidligere haft NordVPN men har nu Surfshark. Der er ikke en kæmpe forskel mellem de to. Surfshark er billigere og en smule hurtigere og derudover har jeg også bedre erfaring med hvilke sider den virker på omend det er en meget lille forskel.

    NordVPN har så flere servere og ikke mindst i flere lande, men de har begge to de mest gængse. Forskellen ligger mere i at NordVPN har flere små lande med, såsom forskellige lande i Afrika og Asien. Lande jeg aldrig kommer til at bruge alligevel, så for mig gør det ikke noget.

    Derfor valgte jeg Surfshark da min aftale med NordVPN løb ud. Brugergrænsefladen er selvfølgelig også en smule anderledes, men de er begge to nemme at navigere.

    Det skal så også nævnes at de to moderfirmaer er fusioneret så de har samme ejer, men stadigvæk fungerer som to selvstændige selskaber. Dette er sket efter jeg skiftede til Surfshark og har ikke haft nogen betydning for brugeroplevelsen.

    Kiyonji12-01-23 18:11

  • ★★★0

    Nogle der har gode/ dårlige erfaringer med bestemte VPN-udbydere? Jeg kigger lidt på NordVPN, men jeg ved ikke rigtigt, hvem jeg skal vælge. 

    Kommer an på formålet. Jeg bruger Proton, som også har mail og den slags inkluderet.

    NSF12-01-23 18:13

  • ★★★★0

    Jeg tænker primært på at bruge det til at se udenlandsk (amerikansk) streaming. 

    Jeg har en amerikansk Prime-konto og har før anvendt en en simpel DNS-service til at tilgå indholdet. Men jeg tænkte, at jeg ville skifte til en VPN og se, om jeg kunne få adgang til nogle andre ting også. 

    thomsen13-01-23 12:04

  • ★★★★★★0

    Er der ikke en helt billig service, hvor man ikke skal binde sig for et til to år? Jeg er også interesseret i NF streaming og ikke alt det andet. 

    davenport13-01-23 12:45

  • ★★★1

    Ah, streaming kan jeg ikke lige hjælpe med, da jeg helt er stoppet med det. Men der er andre som bruger VPN-tjenester til den slags herinde, så vidt jeg husker.

    Man bør dog tjekke op på om de forskellige udbydere har nogle potentielle problemer, som et tvivlsomt forhold til ens private data og sådan, før man langer penge ud for dem. Og så bør man holde sig langt væk fra gratis services.

    NSF13-01-23 13:41

  • ★★★★★★0

    Jeg vil gerne betale, bare ikke for services jeg ikke kommer til at bruge.

    davenport13-01-23 14:15

  • ★★★★0

    Nogle der har gode/ dårlige erfaringer med bestemte VPN-udbydere? Jeg kigger lidt på NordVPN, men jeg ved ikke rigtigt, hvem jeg skal vælge. 

    Jeg bruger ExpressVPN. Den er ikke blandt de billigste (jeg bliver trukket ca. 95 dollars én gang om året). Men den har fungeret upåklageligt, og der har aldrig været issues med hastighed eller kompatibilitet.

    S. Rico13-01-23 17:05

  • 1

    Jeg bruger det ikke så meget til streamingtjenester, men ser det mere som en bonus. Jeg bruger det mere til at tilgå andet indhold som er geo restricted. Mest indhold i USA og Danmark. Om Surfshark virker til Netflix ved jeg ikke da jeg ikke har Netflix i øjeblikket, men den virker til alle de andre tjenester. 

    HBO Max, Disney+ og Amazon Prime. Jeg har Prime i Sverige, men er i stand til at tilgå indhold i både UK og USA med VPN.

    NordVPN skulle også virke fint til det formål. Ligesom ExpressVPN.

    Jeg vil sige at hvis du enten vælger ExpressVPN, NordVPN, Surfshark eller Proton så dækker den de flestes behov. Det er også de mest sikre VPNer og de logger ikke og lækker ikke information om deres brugere.

    Det er netop et af de store problemer med de gratis servces der findes. For ikke at sige at de er langsomme og ofte ikke virker. Derudover vil jeg heller ikke vælge nogle af dem som er baseret i USA, da det tidligere er kommet frem at de faktisk logger data, på trods af at de har påstået det modsatte, og at FBI har haft tilgang til den data.

    Kiyonji13-01-23 17:46

  • ★★★★★★0

    Ok - tak :)

    Jeg skal jo til Århus med den mellemste på søndag og se Life of Agony og Prong. Det foregår på Voxhall, men jeg har aldrig været der. Er det et stort sted? Sidst jeg var deroppe, så vi Monster Magnet på Train, og det var ret lille, til et stort navn (i min bog...) Synes ikke der står noget på nettet om størrelsen, og deres hp er ret elendig.

    davenport13-01-23 18:13

  • ★★★★★★0

    Havde helt glemt Prong...

    Voxhall er mindre end Train. Der kan vel være et par 100 færre der

    Guldager13-01-23 18:16

  • ★★★★★★0

    I seng kl 21.20 på en fredag...living the life :)

    Guldager13-01-23 21:18

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen