Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Nogen der har set Schitt´$ Creek? Jeg er i gang med ses2 og den er hylende morsom. Skrevet af Eugene Levy og hans søn, der også har hovedrollerne. Kort: en familie af sygt rige über overklasseløg mister alle penge, og er nødt til at flytte til en landsby, som faderen engang købte for sjov til sin søn som en hade-fødselsdagsgave. Den er genialt castet, og Chris Elliot som borgmester, er noget af det mest irriterende ever. Der ligger 3 ses på Viaplay pt.

    davenport24-02-23 09:19

  • ★★★★★★0

    Jeg er også på Seinfeld som nr. 1 - Den har har bare et vanvittigt højt bundniveau og uden sammenlign bedst, når den topper.

    Family Guy har jeg et svagt hjerte for, men der er længere mellem snapsene, men de har noget så genialt, som andre ikke har, fx den her www.youtube.com/watch Det er for det meste bedst, der hvor Brian og Stewie er alene sammen.

    South Park har også givet meget, og især de første år, var geniale. 

    Hvis man ser på en serie som helhed, så falder Family Guy lidt, men når den er god, så ville den også være i top10.

    Til at starte med, var det Brian og Peter, der var meget sammen, men duoen Stewie og Brian var en genial opdagelse for serien

    Guldager24-02-23 12:33

  • ★★0

    Startede lige dagen, med at hælde en nybrygget ½ liter kaffe ud over min højre fod. Så hjem igen, og nu sidder jeg med foden i en balje koldt vand. havde ellers glædet mig til at skulle lave kalv med friterede æg i skolen i dag, hmmm...

    Går det bedre med foden??

    Weird_J24-02-23 13:28

  • ★★★★★★1

    Vi forsøger at være lidt mere aktive på vores Moovy-profil på LinkedIn, med håbet om at det måske på sigt kan kaste nogle nye spændende samarbejder med sig. Hvis I er på LinkedIn, må I derfor meget gerne gå ind og følge siden - og også meget gerne invitere de af jeres connections, som I mener, det måske kunne være relevant for :)

    www.linkedin.com/company/moovy-dk/

    Så er jeg også med - jeg kan jævnligt dele og hjælpe ned at sprede det ud. Jeg er connected med + 26.000 på LinkedIn …

    Wayne24-02-23 14:14

  • ★★★★0

    Så er jeg også med - jeg kan jævnligt dele og hjælpe ned at sprede det ud. Jeg er connected med + 26.000 på LinkedIn …

    chandler7524-02-23 14:24

  • ★★★0

    Så er jeg også med - jeg kan jævnligt dele og hjælpe ned at sprede det ud. Jeg er connected med + 26.000 på LinkedIn …

    Så har du afgjort brug for denne:

    viralpostgenerator.taplio.com/

    NSF24-02-23 14:49

  • ★★★★★★0

    Skulle have leget med tryllepap i Faraos Cigar i aften, men det blev til en spontan druktur og Kellermensch. Er ikke så vild med bandet, men det er godt selskab.

    Lysten kom kun fordi jeg så en veninde købe vin, og så kom alko-trangen.

    Guldager24-02-23 17:20

  • ★★★★0

    Nogen der har set Schitt´$ Creek? Jeg er i gang med ses2 og den er hylende morsom. Skrevet af Eugene Levy og hans søn, der også har hovedrollerne. Kort: en familie af sygt rige über overklasseløg mister alle penge, og er nødt til at flytte til en landsby, som faderen engang købte for sjov til sin søn som en hade-fødselsdagsgave. Den er genialt castet, og Chris Elliot som borgmester, er noget af det mest irriterende ever. Der ligger 3 ses på Viaplay pt.

    Ja, den er virklig grineren, og med et fantastisk persongalleri. Jeg er p.t. igang med sæson 4.

    S. Rico24-02-23 17:26

  • ★★★★1

    Jeg har ikke styr på hvad det indeholder - men mon ikke man møder alle heltene, lidt som i Universial?

    Det er skam et “ægte” sværd som han har investeret i. Jeg har svinget det et par gange. Lys og lyde virker perfekt :-)

    Fuck, jeg er misundelig. Jeg ville virklig VIRKLIG gerne have sådan et lyssværd. Men jeg er bare for nærig. Det er jo også noget nær tyveri ved højlys dag at forlange næsten 2.000 kr. for det.

    Jeg har til gengæld to af de "rigtige" Hogwarts tryllestave liggende - nemlig Ginnys og Hermiones stave. De føles totalt ægte, men jeg kan desværre ikke få dem til at virke. Måske jeg er muggler...? 

    S. Rico24-02-23 17:32

  • 0

    Friends er hyggelig med sjove indslag - Seinfield er hysterisk genialt når det er bedst.

    Se Curb Your Enthusiasm af og med Larry David - ham der skabte Seinfield - så ved du hvor ideen til Klovn er stjålet fra.

    Ellers ville jeg grave Monty Python op - de er aldrig blevet overgået.

    Jeg kender selvfølgelig godt Monty Python og kender også til Curb Your Enthusiasm. Den er dog ikke blandt mine favoritter, selv om den er god.

    Kiyonji24-02-23 20:46

  • 0

    Family Guy har så aldrig fanget mig, men humor er også meget individuelt. Derudover bliver jeg også hurtigt træt af dens musiknumre. Det skal dog også siges at jeg kun har set nogle afsnit her og der. 

    Humor er dog som sagt meget indiduelt/subjektivt. Som Roger Ebert flere gange sagde :"Enten griner du eller også gør du ikke."

    Kiyonji24-02-23 20:53

  • ★★★★★★0

    Monthy Python synes jeg også er overvurderet. Hvis man har set alle deres afsnit, er der meget, der er tvivlsomt. Men deres klassikere er absolut geniale

    Men på den måde,  at mange hylder dem baseret på kendte sketch, men ikke hele deres værk.

    Guldager24-02-23 22:12

  • ★★★★★★1

    Monthy Python synes jeg også er overvurderet. Hvis man har set alle deres afsnit, er der meget, der er tvivlsomt. Men deres klassikere er absolut geniale

    Men på den måde,  at mange hylder dem baseret på kendte sketch, men ikke hele deres værk.

    Ikke alt er lige godt - men man må hylde dem for det de har gjort og de grænser de har flyttet.

    Set i det perspektiv har man meget at takke dem for. Og så er klassikerne jo stadig værd at gense.

    Wayne25-02-23 09:02

  • ★★★★★★1

    Fuck, jeg er misundelig. Jeg ville virklig VIRKLIG gerne have sådan et lyssværd. Men jeg er bare for nærig. Det er jo også noget nær tyveri ved højlys dag at forlange næsten 2.000 kr. for det.

    Jeg har til gengæld to af de "rigtige" Hogwarts tryllestave liggende - nemlig Ginnys og Hermiones stave. De føles totalt ægte, men jeg kan desværre ikke få dem til at virke. Måske jeg er muggler...? 

    Ha, ha - du har nok ikke lært at sige besværgelserne rigtigt ;-)

    Wayne25-02-23 09:09

  • 0

    Kan se at der er kommet en Luther film som fortsætter hvor serien sluttede. Det er en god over the top serie med en fremragende Idris Elba som en politichef der ikke skyr nogle midler i forhold til at fange kriminelle. 

    På trods af 5 sæsoner er der kun 20 afsnit, så den er ret nem at gå i gang med. 

    Kiyonji25-02-23 11:06

  • ★★★★★0

    Seinfeld og BoJack Horseman er mine helt klare favoritter.

    En umiddelbart top10:

    • Seinfeld 
    • BoJack Horseman 
    • Freaks and Geeks*
    • The End of the F***ing World*
    • Always Sunny in Philadelpha
    • MASH
    • Boston Legal*
    • Parks and Recreations
    • Black Books
    • What We Do in the Shadows

    De tre med * vil nogen måske ikke mene er komedier, men jeg har taget den med her som komedier.

    Og så må jeg snart får set 30 Rock og Community

    Min top 12 liste over favorit komedie-serier ville se således ud. :)

    1. Seinfeld 
    2. The King of Queens 
    3. Father Ted 
    4. Borred To Death 
    5. Bottom 
    6. Mr. Bean 
    7. Taxi 
    8. Family Ties 
    9. The Young Ones 
    10. Keeping Up Appearances 
    11. Men Behaving Badly 
    12. Friends 

    NightHawk25-02-23 16:09

  • ★★★★★★1

    Sizemore er sgu død. Det var trist, han var sej!

    davenport 4-03-23 07:05

  • ★★★★★★0

    Hvem var Sizemore?

    Wayne 4-03-23 07:06

  • ★★★0

    Hvem var Sizemore?

    Tom Sizemore, Saving Private Ryan, Heat, Black Hawk Down, Strange Days osv. osv.

    NSF 4-03-23 07:20

  • ★★★★★★0

    Tom Sizemore, Saving Private Ryan, Heat, Black Hawk Down, Strange Days osv. osv.

    Tak, ikke at jeg lige huskede ham - googlede ham så og kan se han har haft det svært med sig selv.

    Wayne 4-03-23 09:57

  • ★★★★2

    Var et smut i Cinemateket før weekenden til en tredobbelt forestilling.

    Først så vi Mel Brooks' klassiske The Producers i deres serie af skæve komedier. Det er nok tyve år siden, at jeg har set den sidst, og den er da stadigvæk ok. Men den ligger stadigvæk langt under Young Frankenstein og Blazing Saddles for mig, og jeg kan snildt vente tyve år mere med at se den igen. 

    Dernæst var det meningen, at vi skulle have set Rødt Chok/ Don't Look now. Men det er månedens film derinde, og da det var den første forestilling, som altid er gratis for medlemmer, var der stuvende fuldt, så vi valgte at skubbe den til senere på måneden.

    I stedet gik vi i biblioteket for at høre foredrag af Peter Albrechtsen (Johans storebror) om samarbejdet mellem Lynch og Angelo Badalamenti. Det var måske ikke det mest strukturerede foredrag, men Peter er super hyggelig og havde nogle gode anekdoter, så det var en god oplevelse. 

    Vi sluttede af med den tjekkiske Cremator, som af en eller anden grund også er puttet ind i serien med komedier. Jeg ved ikke hvorfor, for den forsøger jo aldrig rigtig at være sjov. 

    Det er en film, jeg har hørt rigtigt meget godt om, men aldrig fået set, og min partner in crime havde ikke set den, siden han så en slidt vhs-kopi af en kopi for 25 år siden. Vi var fuldstændig blæst væk. Det er en film, der er meget svær at beskrive, men som er klippet virkelig interessant og har en power-præstation af hovedrolleskuespilleren. Kan varmt anbefales.

    I dag smutter jeg til Sønderborg nogle dage. Forhåbentlig er snestormen ikke så gal på de kanter. Jeg orker ikke rigtigt at sidde fast flere timer i et DSB-tog. 

    Min mor har fødselsdag på torsdag, så jeg tager ned for at fejre hende. Min far har inviteret os ud at spise, så det ser jeg frem til. 

    thomsen 7-03-23 11:00

  • 1

    David Fincher har fået en Lifetime Achievement Award af César med forord af Brad Pitt: www.youtube.com/watch

    Kiyonji 7-03-23 22:25

  • ★★★★0

    Er der nogen af jer herinde der kommer regelmæssigt i Nordisk Film Biografer Aarhus C? Når man bestiller billetter i sal 1 derinde, så er der tre særlige rækker i midten - de koster dog det samme som de andre. Nogen der ved hvad det går ud på?

    gi-jones 8-03-23 14:07

  • ★★★★★★1

    Sidder og venter på at klokken bliver 11.20, så jeg kan få fri. Alle de andre er total bagstive og bagskæve, fordi de var i byen i går. Det er kun mig og den anden på 47 der må føre noget mere avanceret end en kost. Hvis der ikke var protokol var jeg satme kørt hjem. Det her er maksimalt spild af tid. Heldigvis har jeg en liter kaffe endnu. 

    davenport10-03-23 09:49

  • 0

    TV2 har nu åbenbart valgt at geoblocke deres hjemmeside. Jeg bliver i hvert fald mødt med en meddelelse der siger "Restricted access

    This page is not available in your country."

    Det virker dog med VPN sat til Danmark så ikke et stort problem, men alligevel lidt spøjst. Vi får se om det bare er en midlertidig fejl hos dem eller noget permanent.

    Kiyonji10-03-23 23:55

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen