Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Er også irriteret på dem, over at de aldrig har fået lavet en app til PSeren. Og så har DR fjernet deres også. Det er lidt underligt. 

    davenport11-03-23 08:21

  • ★★★★0

    Ja, det er vildt irriterende, at DR har fjernet deres. Det skete åbenbart, fordi der ikke var nok, der brugte den. Jeg var så åbenbart uheldig at være en af de få. 

    thomsen11-03-23 10:50

  • 1

    Jeg synes det er mere irriterende at DR har fjernet deres rss feeds og altså deres podcasts fra Spotify udenfor Danmark, så nu bruger jeg tildels dr lyd, hvor du ikke kan speede hastigheden op ø.

    Apropos TV2 så var der en god forklaring på det, da vi var udsat for et DDoS angreb og lukkede for adgangen fra udlandet, men det virker nu igen.

    https://nyheder.tv2.dk/samfund/2023-03-11-tv-2-ramt-af-hackerangreb-mystisk-gruppe-tager-ansvaret

    Kiyonji11-03-23 15:38

  • ★★★★★★0

    Du kan høre podcasts på Spotify også. Her kan du speede op.

    Guldager11-03-23 17:24

  • 0

    Du kan høre podcasts på Spotify også. Her kan du speede op.

    Præcis. DR har dog fjernet deres podcasts udenfor Danmark og indholdet baseres på landet hvor du er tilmeldt, så brug af VPN hjælper ikke.

    Dvs, du kan bruge deres webplayer og lade være med at logge ind så virker VPN og jeg kan tilgå DRs podcasts, men du kan ikke øge afspilningshastigheden. Så jeg bruger Spotify og så til dels dr lyd til alle DRs podcasts.

    Tror det har noget med hvordan deres rss feed er sat op da der før har været problemer med at de ikke dukker op på Spotify. Det er ikke for at de geoblocker da jeg kan tilgå dem på deres egen hjemmeside uden at være logget ind.

    Tror faktisk lige at jeg skriver en mail til DR om det. Ikke fordi det er et kæmpe problem. Det irriterer mig bare lidt når jeg ikke kan finde en logisk forklaring på det andet end at det er et eller andet teknisk 

    Kiyonji11-03-23 18:24

  • ★★0

    Er det mig, eller starter Oscar prisuddelingen tidligere i år end ellers?

    Ryder66612-03-23 01:05

  • ★★★★★★1

    Er det mig, eller starter Oscar prisuddelingen tidligere i år end ellers?

    Jeg tror det starter 1 time før. Mener det er 2 eller 2.30, det plejer at starte.

    ----

    Jeg har aftalt med en veninde, som går meget op i litteratur - hvilket jeg ikke gør - at hun skal give mig nogle små noveller eller digtsamlinger, som jeg skal læse. Tilgengæld får hun nogle film af mig, som hun skal se, og så mødes vi og taler om dem.

    Det er svært at finde 1 eller 2 film, som ikke må være for mainstream, men det ska heller ikke være f.eks. Tsai Ming-Liang eller Bela Tarr. Så det skal altså være lidt smalle film med en vis kunstnerisk værdi uden det bliver for krævende. 

    Guldager12-03-23 07:50

  • ★★★0

    Er det mig, eller starter Oscar prisuddelingen tidligere i år end ellers?

    USA er gået til sommertid i nat, så de er pt. "kun" 5-8 timer efter Danmark. Derfor starter ceremonien en time tidligere i år end vi er vant til.

    Steffan Rasmussen12-03-23 09:27

  • ★★★★0

    Jeg har aftalt med en veninde, som går meget op i litteratur - hvilket jeg ikke gør - at hun skal give mig nogle små noveller eller digtsamlinger, som jeg skal læse. Tilgengæld får hun nogle film af mig, som hun skal se, og så mødes vi og taler om dem.

    Det er svært at finde 1 eller 2 film, som ikke må være for mainstream, men det ska heller ikke være f.eks. Tsai Ming-Liang eller Bela Tarr. Så det skal altså være lidt smalle film med en vis kunstnerisk værdi uden det bliver for krævende. 

    Det lyder som et fedt projekt! 

    Cremator kunne været et bud på en film, der er smal og kunstnerisk uden at komme helt ud i skoven. (Jeg nævner den kun, fordi jeg selv lige har set den for første gang og var ret bjerttaget af den).

    Jeg læser selv meget i perioder og har en pænt stor samling af skønlitteratur. I perioder har jeg læst meget ny dansk litteratur, i andre perioder er jeg gået efter de store klassikere.

    Jeg skifter som regel mellem lange perioder, hvor jeg kun læser faglitteratur og lange perioder, hvor jeg kun læser skønlitteratur. Det er sådan lidt alt efter, hvordan hovedet fungerer. 

    Lige nu er jeg stort set udelukkende på faglitteratur, men jeg kunne godt tænke mig at læse noget skønlitteratur snart igen. 

    thomsen12-03-23 11:09

  • ★★★0

    Jeg tror det starter 1 time før. Mener det er 2 eller 2.30, det plejer at starte.

    ----

    Jeg har aftalt med en veninde, som går meget op i litteratur - hvilket jeg ikke gør - at hun skal give mig nogle små noveller eller digtsamlinger, som jeg skal læse. Tilgengæld får hun nogle film af mig, som hun skal se, og så mødes vi og taler om dem.

    Det er svært at finde 1 eller 2 film, som ikke må være for mainstream, men det ska heller ikke være f.eks. Tsai Ming-Liang eller Bela Tarr. Så det skal altså være lidt smalle film med en vis kunstnerisk værdi uden det bliver for krævende. 

    Det synes jeg da ikke lyder særligt svært. Bergman? Kieslowski? Wajda? Herzog? Dardenne brødrene? Haneke? De Sica? Dreyer? Lars Von Trier? Jeg kunne blive ved og de har endda set flere film end jeg har.

    Aranyhajú Nyárszépe12-03-23 13:34

  • ★★★★★★0

    Vi har lige handlet ind til ugen. Alt kød havde vi på frost. Men for frugt, grønt, pålæg og brød = 700,-

    Det er vildt hvad ting koster. Der er næsten ikke noget, der koster under en 20er efterhånden. Vi bliver tørret så kraftigt i røven, at jeg kan smage det i munden! Der render nogle fasaner i haven. Kunne være jeg skulle nakke dem?

    davenport12-03-23 13:39

  • ★★★★★★0

    Det synes jeg da ikke lyder særligt svært. Bergman? Kieslowski? Wajda? Herzog? Dardenne brødrene? Haneke? De Sica? Dreyer? Lars Von Trier? Jeg kunne blive ved og de har endda set flere film end jeg har.

    Det er ikke så meget at finde nogen, mere udvælgelsen der er svær. Vil gerne finde noget, jeg tror hun kan lide også.

    Hvis jeg kunne, havde jeg givet hende Never Rarely Sometimes Always, men har den desværre ikke.

    Guldager12-03-23 14:20

  • ★★0

    USA er gået til sommertid i nat, så de er pt. "kun" 5-8 timer efter Danmark. Derfor starter ceremonien en time tidligere i år end vi er vant til.

    Okay, så giver det mening.

    Tak for svaret

    Ryder66612-03-23 14:18

  • 1

    Jeg læser også en del. Problemet med litteratur er at der er endnu mere materiale tilgængeligt end film og serier, men det er vel et positivt problem. Det jeg især godt kan lide med hensyn til litteratur er at du ikke kan lave andet mens du læser. Din koncentration ligger udelukkende på værket du er i gang med.

    Selv plejer altid at læse inden jeg sover. Det gør det lettere at gå i seng da jeg har noget at se frem til samt det flytter tankerne mod noget godt inden jeg skal sove for ikke at sige at det sløver hjernen.

    Kiyonji12-03-23 17:07

  • ★★0

    Gad ikke at se Oscar og de nominerede er, så ser Dr Phil istedet, indtil den røde løber begynder

    Ryder66612-03-23 22:14

  • ★★★★0

    Gad ikke at se Oscar og de nominerede er, så ser Dr Phil istedet, indtil den røde løber begynder

    Jeg har læst, at den skulle være champagnefarvet i år. Hvad det så betyder...

    chandler7512-03-23 22:32

  • ★★0

    Jeg har læst, at den skulle være champagnefarvet i år. Hvad det så betyder...

    Det nævnte de godt nok i de få minutter jeg så af det.

    Ryder66612-03-23 22:35

  • ★★0

    Det bliver kun til en halv times Oscar "røde" løber. Havde behov for at hvile mig inden ceremonien går igang. Vil varme en gang brændende kærlighed og spise imens jeg ser uddelingen.

    Ryder66613-03-23 00:42

  • ★★★0

    Men hvad så med Dr. Phil?

    gi-jones13-03-23 10:13

  • ★★0

    Men hvad så med Dr. Phil?

    Det nåede jeg at se, inden jeg faldt i søvn.

    Ryder66613-03-23 13:42

  • ★★★★★★0

    Det nåede jeg at se, inden jeg faldt i søvn.

    Men var det godt?

    Wayne13-03-23 15:27

  • ★★0

    Men var det godt?

    Det var okay :-)

    Ryder66613-03-23 15:59

  • ★★0

    Har læst at John Rhys Davies kommer til Malmø i år 

    Til alle interesserede, giv jer selv den oplevelse og mød ham, hvis i får mulighed for det. Virkelig cool fyr. Jeg mødte ham til Ringcon 2008 i Tyskland og har ikke fortrudt det.

    Ryder66615-03-23 23:53

  • ★★★★★★0

    Har været oppe siden halv to. Kunne ikke falde ordentlig i søvn, og fik idéer. I ved dem, der kommer om natten,, og hvor man bare er nødt til at reagere. Så jeg har siddet og nøkket med noget oplæg hele natten. Det skal nok blive en bitch senere, men lige nu er jeg frisk som et hav-egern.

    davenport16-03-23 04:51

  • ★★0

    Er det ikke frisk som en rav-bjørn?

    HelmerJ16-03-23 06:57

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen