Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • 0

    Kan i gætte farven på velkendte app logoer: www.theverge.com/c/23589074/color-quiz-test-facebook-reddit-twitter-netflix/index

    Kiyonji 6-04-23 18:29

  • 1

    THR har lavet en liste over de 50 bedste film fra det 21. århundrede, indtil videre. Som altid interessante film som kan.  inspirere: www.hollywoodreporter.com/lists/best-movies-21st-century/

    Kiyonji 6-04-23 19:51

  • ★★★★★★1

    Ja, det var heldigt I tog hjem før sneen kom. I hvert fald hvis du ikke har vinterdæk på bilen. For vi sneede næsten inde. Vi havde to aftaler med en ejendomsmægler om at skulle se på et par sommerhuse i dag. Men vi måtte ringe afbud på grund af sneen, og fordi jeg ikke har vinterdæk på.

    Jeg har nu ikke skiftet til sommerdæk endnu, det gør jeg nok mandag :-)

    April er lunefuld i den grad. Håber I får en ny aftale i morgen!

    Wayne 7-04-23 00:07

  • ★★★0

    Kan i gætte farven på velkendte app logoer: www.theverge.com/c/23589074/color-quiz-test-facebook-reddit-twitter-netflix/index

    Broken link..

    MadMartigan 7-04-23 07:04

  • ★★★★★★0

    THR har lavet en liste over de 50 bedste film fra det 21. århundrede, indtil videre. Som altid interessante film som kan.  inspirere: www.hollywoodreporter.com/lists/best-movies-21st-century/

    En meget interessant liste med en god portion ikke-engelsk sproget. Synes Tree of Life mangler, men den opfylder ikke deres egne kriterier. Og det er helt fair - det er et fint kriterie at ingen må synes, den er dårlig.

    Er specielt glad for at se Never Rarely Sometimes Always på listen. Har set 44 af dem. De manglende film er alle dokumentar.

    Nu vil jeg lave min egen liste senere i dag :)

    Guldager 7-04-23 08:02

  • ★★★★1

    Jeg har nu ikke skiftet til sommerdæk endnu, det gør jeg nok mandag :-)

    April er lunefuld i den grad. Håber I får en ny aftale i morgen!

    Desværre for sent. Vi kørte hjem i dag, for efter en uges tid i sommerhus står den nu på familie påskefrokost.

    Hvilket betyder, at jeg skal ud og handle ind i Bilka Påskelørdag. Der er sikkert slet ikke andre mennesker ude at handle på det tidspunkt. Ihhh, hvor jeg glæder mig...

    S. Rico 7-04-23 16:55

  • 0

    Broken link..

    https://www.theverge.com/c/23589074/color-quiz-test-facebook-reddit-twitter-netflix

    Kiyonji 7-04-23 18:08

  • ★★★★★★1

    Desværre for sent. Vi kørte hjem i dag, for efter en uges tid i sommerhus står den nu på familie påskefrokost.

    Hvilket betyder, at jeg skal ud og handle ind i Bilka Påskelørdag. Der er sikkert slet ikke andre mennesker ude at handle på det tidspunkt. Ihhh, hvor jeg glæder mig...

    Glad for at jeg fik fat i et par lammekøller i sidste uge - men jeg slipper nok ikke helt :-)

    Wayne 7-04-23 19:26

  • ★★★0

    Jeg har lige lært at Tim Burton dater Monica Bellucci. Bellucci som i mange år var en af de måske smukkeste kvinder på hele jorden og så Tim Burton... okay. Går normalt ikke op i hvem der dater hvem, men den havde jeg sgu ikke lige set komme.

    Essal 7-04-23 21:10

  • 0

    Showing Up er lige blevet udgivet og i følge de anmeldelser jeg har læst er det endnu et pletskud fra Kelly Reichardt. En af årets bedste film. Med Michelle Williams i hovedrollen, selvfølgelig havde jeg næsten sagt.

    www.youtube.com/watch

    Kiyonji 8-04-23 11:54

  • ★★★★★★1

    Ihhh, hvor jeg glæder mig...

    Gode høretelefoner og høj rock eller en god podcast løsningen!

    Guldager 8-04-23 13:15

  • ★★★★★2

    Jeg sidder og slapper af efter at have været til påske-frokost i går hos mine forældre, hvor min bror og hans teenager unger, samt min lillesøster og hendes lille spirevip på 3 år også var med. Det var bare super hyggeligt og min mor havde som sædvanlig lavet masser af god mad og et par kager til dessert. 

    Jeg havde så købt en lille gave til min niece på 3 år, hvilket jeg altid gør når vi ses. Min mor siger ofte med et kærligt glimt i øjet, at jeg forkæler min niece for meget, men jeg har jo ikke selv nogen børn, så derfor får min niece altid lidt ekstra, hun kan hygge/lege med.

    Jeg havde købt bogen "Gurli Gris og De Magiske Støvler" og så en bamse, som var Lady fra "Lady & Vagabonden". De var begge et hit og bamsen krammede hun ind til sig stort set hele dagen - selv da hun var ude i haven på jagt efter chokolade-påskeæg, som min far havde gemt.

    Senere efter kaffen skulle jeg så læse højt for hende af Gurli Gris bogen, hvilket hun synes var meget spændende og sjovt især fordi, jeg lavede forskellige stemmer til karaktererne. :)

    NightHawk 8-04-23 13:26

  • ★★★★1

    Efter nogle dage i Milano kom vi i dag tilbage til Torino, og nu ville jeg satme ind og se den udstilling om Dario Argento... Men da vi kom til den ikoniske bygning, der indeholder film museet, så var der over halvanden times ventetid for at komme ind... Så desværre måtte jeg gå igen 

    dyg 8-04-23 21:38

  • ★★★★0

    Har ventet forgæves i dag på en pakke fra FedEx. Regner med, at jeg får en "vi er forsinket"-sms lige om lidt.

    Jeg er lidt spændt på det, for shipping-mailen siger, at det er pakket i to kasser, hvilket jeg ikke helt forstår. Det er min ordre fra Indicators udsalg, og SÅ stor var den altså heller ikke. Jeg håber da ikke, at det betyder, at jeg skal betale to gange gebyr (jeg glemte at holde mig inden for IOSS-grænsen på £135). 

    Jeg har brugt ventetiden på at sortere ud i kurven på Kinos hjemmeside. De har udsalg lige nu, og som sædvanlig er der mange, rigtigt gode tilbud. Jeg havde ellers fået sorteret pænt ud, men så havde jeg glemt at kigge på deres faste While Supplies Last-udsalg, med ting der er tæt på at udgå. 

    Man skal knageme være hård i filten for at få skåret en kurv med film til $600-700 ned til en tredjedel.

    Jeg tænker, at jeg skal have deres Fritz Lang-boks. Den er ikke specielt billig, men den er ved at udgå, og det er pt. den eneste mulighed for at få fat på flere af filmene i den. 

    Og så skal jeg have hele striben fra Golden Age of Exploitation-serien. 

    Indtil nu har Kino udgivet 14 diske med gamle exploitation-film fra 1930-1940'erne om alt fra stofmisbrug og prostitution til ungdomskriminalitet og nudistlivet. 

    Der er ingen af titlerne, der kommer på nogen som helst liste over Bedste Film. Men de kan være ret underholdende, og så er de et godt billede på, hvad samfundet har frygtet og været forarget over dengang. Og når man er lidt historienørdet som mig, så er det nok til at få en til at kaste penge efter dem. Heldigvis er prisen rimelig her under udsalget.

    thomsen12-04-23 18:12

  • ★★★★★★0

    Jeg har desværre ikke en reshipper - men der er en del af de film i deres udsalg, jeg gerne vil have. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvor meget reshipping tager af besparelsen. Selvfølgelig - hvis Kino Lorber er den eneste mulighed for at få filmene, så gør det knapt så meget, om der er en reel besparelse.

    Guldager12-04-23 19:02

  • ★★★★★★1

    Jeg kan se, at They Shoot Pictures, Dont They? er kommet ud med deres nyeste Top1000.

    Der er kommet 91 nye film ind, mens der så sjovt nok er røget 91 nye film ud...

    De film, der er fremhævet med fed, er dem der ikke længere er på listen: www.theyshootpictures.com/gf1000_all1000films_ex1000.htm

    Personligt synes jeg, det er ærgerligt, at Au Revoir Les Enfants, Das Boot og The Princess Bride er røget ud.

    Nu venter jeg bare på, at nogen ligger listen på IMDB, så det er nemt at overskue, hvilke jeg mangler at se...

    Guldager12-04-23 20:56

  • ★★★★0

    Jeg har desværre ikke en reshipper - men der er en del af de film i deres udsalg, jeg gerne vil have. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvor meget reshipping tager af besparelsen. Selvfølgelig - hvis Kino Lorber er den eneste mulighed for at få filmene, så gør det knapt så meget, om der er en reel besparelse.

    Det er også lidt af et regnestykke.

    Jeg prøvede engang at sammenligne ved at tage den samme bunke film, putte dem i kurven hos Amazon og se, hvor meget det endte op i med forsendelse til DK og dansk moms.

    Forsendelsen fra Kino til reshipperen er gratis, hvis bare man køber for mere end $50. Så som modstykke skal man have priserne fra Kino, fragtprisen fra reshipperen til DK, reshipperens gebyrer (de tager som minimum et par $ for at håndtere en pakke), samt dansk moms og fragtfirmaets importgebyr. 

    Jeg kom dengang frem til, at så længe jeg bestilte for over $100, kunne det betale sig. Så ville besparelsen på $5-10 eller mere (hvis det er UHD eller en boks) per disk opveje både den lidt dyrere fragt fra reshipperen til DK og importgebyret. Den danske moms skal man jo betale uanset hvad.

    Jeg er dog ikke helt sikker på, at regnestykket længere holder, for fragtpriserne er jo steget kraftigt igen over det seneste år. 

    For mig handler det lige så meget om, at jeg kan få en hel masse titler på én gang, hvor jeg ofte har oplevet gennem de sidste par år, at de enten ikke er på lager, eller at butikkerne slet ikke sender dem til DK længere af en eller anden grund (jf. fx Amazon og en del titler fra Warner Archive).

    Hvis jeg får en lille besparelse oveni, så er det blot en bonus. Jeg har trods alt en del, der skal indhentes, med de $500 jeg mistede på en pakke i december-januar. :-/

    thomsen13-04-23 11:21

  • ★★★★2

    Scheisse.. Jeg bor i en del af København, hvor der er rigtigt meget byggeri, og for anden gang på et par år har jeg været lige op og ned af en potentielt fatal arbejdsulykke. Første gang var ved noget pæle-ramning i havnen, hvor en arbejder på en båd fik en kæmpe træstamme ned over sig, hvor jeg kom gående forbi få minutter efter.

    I dag var det så en gut i en front loader/gaffeltruck, der har kørt forbi vores lejlighed mindst 1000 gange over de sidste 6-10 måneder med byggeaffald, der pludseligt overså en stor stenblok på vejen 50m fra vores lejlighed. Han havde ikke sikkerhedssele på, og da trucken vælter flyver han ud af forruden og bliver fanget under den. Nu sidder der en flok af hans kolleger og ser ret tomme ud ved siden af den væltede truck, så det står sgu nok ikke alt for godt til med ham :(

    Edit: så kom det på EB

    dyg14-04-23 09:46

  • ★★0

    Scheisse.. Jeg bor i en del af København, hvor der er rigtigt meget byggeri, og for anden gang på et par år har jeg været lige op og ned af en potentielt fatal arbejdsulykke. Første gang var ved noget pæle-ramning i havnen, hvor en arbejder på en båd fik en kæmpe træstamme ned over sig, hvor jeg kom gående forbi få minutter efter.

    I dag var det så en gut i en front loader/gaffeltruck, der har kørt forbi vores lejlighed mindst 1000 gange over de sidste 6-10 måneder med byggeaffald, der pludseligt overså en stor stenblok på vejen 50m fra vores lejlighed. Han havde ikke sikkerhedssele på, og da trucken vælter flyver han ud af forruden og bliver fanget under den. Nu sidder der en flok af hans kolleger og ser ret tomme ud ved siden af den væltede truck, så det står sgu nok ikke alt for godt til med ham :(

    Edit: så kom det på EB

    Fy for den lede, det ser slemt ud :-(

    Weird_J14-04-23 11:04

  • ★★★★0

    Yikes!

    S. Rico14-04-23 12:27

  • ★★★★0

    De har lige fjernet den, og han fløj tydeligvis ikke ud af forruden, da den var intakt, så det har været sideruden/døren. Men den var godt og grundigt smadret, så det har satme gjort ondt!

    dyg14-04-23 12:36

  • ★★★★0

    For helvede da... Nu var der så 15 politibiler lige udenfor vores lejlighed, Indsatslederen stod og snakkede om muligt skyderi 50m nede af vejen i modsat retning af, hvor trucken væltede i går!

    Heldigvis var det "kun" vold (muligvis hævn for en tidligere voldtægt). Ingen skud affyret.

    dyg15-04-23 13:49

  • ★★★★★★0

    Vi kørte bag en langsom traktor... Pis dag!

    davenport15-04-23 14:22

  • ★★★★1

    @Dyg: Tror du ikke bare du skulle komme hjem til Jylland?

    gi-jones15-04-23 18:42

  • ★★0

    Fik lige rammet mit signeret foto af Rutger Hauer ind i en ny ramme, da den gamle ikke så pæn ud. Fotoet er lamineret så det havde heldigvis ikke taget skade. Så det skal hænge på væggen ved siden af brevet. Plus de andre personlige autografer jeg har fået af ham under mødet da han var i Danmark i Filmbyen Århus.

    Ryder66615-04-23 23:22

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen