Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Skal over på skolen til sommerkoncert. (Børn der hyler som en bus med vilde katte der kører ud over en skrænt) Men i år er det anderledes: som 5. klasses forældre skal vi nemlig stå for hele skolefesten. Der skal samles gryn ind til bornholmerturen i 6. Jeg er heldigvis kun på grill detail fra 19-20. Sjovt, at folk går ud fra at en kok er god til at grille? Jeg er elendig til at grille! Nå, der er bagt en svampet chokoladekage, og der er godt vejr, så det skal nok gå. 

    davenport31-05-23 15:51

  • ★★★★★★0

    Der er vel to ting, der er vigtige med grill:

    • Kunne mærke når kødet er færdig
    • Styre temperaturen på pølserne

    Men jeg er heller ikke særligt god til det 

    Guldager 1-06-23 15:41

  • ★★★0

    Brug låget. Vær opmærksom på hvad der skal steges over direkte og indirekte varme. 

    Aranyhajú Nyárszépe 1-06-23 17:15

  • ★★★★★★0

    Well, jeg kom slet ikke til at grille. De fik stegt det hele inden min vagt kl. 19, så jeg slap. Så solgte jeg nogle madbilletter i stedet for. 

    Jeg har fri i morgen, så tror jeg vil se noget Mando og æde noget is. 

    davenport 1-06-23 17:28

  • ★★★0

    Jeg er hjemme til midnat. Sætter mig på min taresse Og drikker gin. 

    Aranyhajú Nyárszépe 1-06-23 20:21

  • ★★★★★★0

    Det var ikke planen, jeg skulle have været til Rammstein-koncert i dag - men så fik jeg lidt spontant købt en billet. Det koncerten nærmede sig, så gad jeg ikke rigtig, for er ikke specielt vilde med dem. Så jeg fik den solgt.

    Og det er jeg fandeme glad for! Har haft alt for travlt de sidste par uger med fyldte weekender, og nu har jeg en weekend, hvor jeg skal lave præcis ingenting. Er alene hjemme indtil frokost i morgen, og skal bare ligge i sofaen og stene film. Kun lige afbrudt af at hente sushi til aftensmad.

    Guldager 2-06-23 12:27

  • ★★★★★★0

    Næste uge bliver også hyggelig.

    Vi har fri 5. juni - selvom jeg synes, det er noget pjat - og der tager vi i Legoland.

    Så har jeg to dage, hvor jeg ikke skal vildt meget, fordi mine klasser er til eksamen. Skal have et par vikartjanser hist og pist. Fredag tager vi så i Tivoli med familien og når de går hjem, går jeg til Deep Purple til Fredagsrock

    Guldager 2-06-23 12:44

  • ★★★★★★1

    Nu er vi lidt over en tredjedel inde i årtiet - og her er min top10 so far:

    1. Promising Young Woman
    2. Everything Everywhere All at Once
    3. De Uskyldige
    4. Druk
    5. Moxie
    6. The Dig
    7. Possessor
    8. Wolfwalkers
    9. Dune
    10. Never Rarely Sometimes Always

    Guldager 2-06-23 22:13

  • ★★★★7

    Jeg er super stolt af min niece.

    Hun skrev lige i går, at hun havde fået 10 i musik og 12 i filosofi.

    Hun bliver student lige om lidt, efter noget der nok bedst kan beskrives som et kaotisk forløb.

    Oveni at skulle jonglere en eliteuddannelse i musik ved siden af (som gav hende ret til at forlænge sin gymnasietid med et ekstra år), så har hun også skulle håndtere, at hun slet ikke kunne gå i skole i meget af tiden pga. corona-nedlukningerne, at hendes mor og eneste værge pludseligt fik kræft og døde undervejs, at hun selv blev indlagt i flere måneder med en dyb depression, og at hun endte med en rimelig tung diagnose på paranoid skizofreni oven i hatten.

    At hun overhovedet har formået at gennemføre bare en enkelt eksamen, synes jeg godt nok er vildt, med de odds imod sig.

    Hun har været kortvarigt indlagt igen to gange i år for at få justeret sin medicin. Så sent som i marts, da jeg sidst var hjemme, begyndte hun pludseligt at udvikle dystoni, ufrivillige muskelsammentrækninger, hvor hun hele tiden måtte kigge op mod loftet og fortalte, at hun oplevede det, som om hele loftet flimrede. Det lader der heldigvis til at være kommet styr på igen med endnu en medicinjustering, men hun missede den første time af sin prøve i skriftlig engelsk pga. det. Heldigvis har hun lært at skrue ned på sit ambitionsniveau, der ellers var skyhøjt i mange år. 

    Nå ja, så fik hun også sin første kæreste sidste år og nåede hu-hej at flytte sammen med ham. Men hun måtte også gennem et hårdt brud bare tre måneder senere, da han viste sig at være lidt for kærlig over for en af hendes "veninder". 

    Hun har sgu ikke haft det så nemt, den lille, men hun har ben i næsen. 

    Det er så vildt, at hun allerede bliver student. Jeg glæder mig meget til at fejre hende i slutningen af måneden. 

    thomsen 3-06-23 08:53

  • ★★3

    Jeg er super stolt af min niece.

    Hun skrev lige i går, at hun havde fået 10 i musik og 12 i filosofi.

    Hun bliver student lige om lidt, efter noget der nok bedst kan beskrives som et kaotisk forløb.

    Oveni at skulle jonglere en eliteuddannelse i musik ved siden af (som gav hende ret til at forlænge sin gymnasietid med et ekstra år), så har hun også skulle håndtere, at hun slet ikke kunne gå i skole i meget af tiden pga. corona-nedlukningerne, at hendes mor og eneste værge pludseligt fik kræft og døde undervejs, at hun selv blev indlagt i flere måneder med en dyb depression, og at hun endte med en rimelig tung diagnose på paranoid skizofreni oven i hatten.

    At hun overhovedet har formået at gennemføre bare en enkelt eksamen, synes jeg godt nok er vildt, med de odds imod sig.

    Hun har været kortvarigt indlagt igen to gange i år for at få justeret sin medicin. Så sent som i marts, da jeg sidst var hjemme, begyndte hun pludseligt at udvikle dystoni, ufrivillige muskelsammentrækninger, hvor hun hele tiden måtte kigge op mod loftet og fortalte, at hun oplevede det, som om hele loftet flimrede. Det lader der heldigvis til at være kommet styr på igen med endnu en medicinjustering, men hun missede den første time af sin prøve i skriftlig engelsk pga. det. Heldigvis har hun lært at skrue ned på sit ambitionsniveau, der ellers var skyhøjt i mange år. 

    Nå ja, så fik hun også sin første kæreste sidste år og nåede hu-hej at flytte sammen med ham. Men hun måtte også gennem et hårdt brud bare tre måneder senere, da han viste sig at være lidt for kærlig over for en af hendes "veninder". 

    Hun har sgu ikke haft det så nemt, den lille, men hun har ben i næsen. 

    Det er så vildt, at hun allerede bliver student. Jeg glæder mig meget til at fejre hende i slutningen af måneden. 

    Godt nok sejt, kan godt forstå du er stolt:-)

    Weird_J 3-06-23 09:36

  • ★★★★★1

    Jeg er super stolt af min niece.

    Hun skrev lige i går, at hun havde fået 10 i musik og 12 i filosofi.

    Hun bliver student lige om lidt, efter noget der nok bedst kan beskrives som et kaotisk forløb.

    Oveni at skulle jonglere en eliteuddannelse i musik ved siden af (som gav hende ret til at forlænge sin gymnasietid med et ekstra år), så har hun også skulle håndtere, at hun slet ikke kunne gå i skole i meget af tiden pga. corona-nedlukningerne, at hendes mor og eneste værge pludseligt fik kræft og døde undervejs, at hun selv blev indlagt i flere måneder med en dyb depression, og at hun endte med en rimelig tung diagnose på paranoid skizofreni oven i hatten.

    At hun overhovedet har formået at gennemføre bare en enkelt eksamen, synes jeg godt nok er vildt, med de odds imod sig.

    Hun har været kortvarigt indlagt igen to gange i år for at få justeret sin medicin. Så sent som i marts, da jeg sidst var hjemme, begyndte hun pludseligt at udvikle dystoni, ufrivillige muskelsammentrækninger, hvor hun hele tiden måtte kigge op mod loftet og fortalte, at hun oplevede det, som om hele loftet flimrede. Det lader der heldigvis til at være kommet styr på igen med endnu en medicinjustering, men hun missede den første time af sin prøve i skriftlig engelsk pga. det. Heldigvis har hun lært at skrue ned på sit ambitionsniveau, der ellers var skyhøjt i mange år. 

    Nå ja, så fik hun også sin første kæreste sidste år og nåede hu-hej at flytte sammen med ham. Men hun måtte også gennem et hårdt brud bare tre måneder senere, da han viste sig at være lidt for kærlig over for en af hendes "veninder". 

    Hun har sgu ikke haft det så nemt, den lille, men hun har ben i næsen. 

    Det er så vildt, at hun allerede bliver student. Jeg glæder mig meget til at fejre hende i slutningen af måneden. 

    Det er sgu super sejt gået af hende, Thomsen. At kunne rejse sig selv igen på den måde efter al den modgang er vildt imponerende. Stort tillykke med hende. :) 

    NightHawk 3-06-23 12:41

  • ★★★★★★3

    Jeg er super stolt af min niece.

    Hun skrev lige i går, at hun havde fået 10 i musik og 12 i filosofi.

    Hun bliver student lige om lidt, efter noget der nok bedst kan beskrives som et kaotisk forløb.

    Oveni at skulle jonglere en eliteuddannelse i musik ved siden af (som gav hende ret til at forlænge sin gymnasietid med et ekstra år), så har hun også skulle håndtere, at hun slet ikke kunne gå i skole i meget af tiden pga. corona-nedlukningerne, at hendes mor og eneste værge pludseligt fik kræft og døde undervejs, at hun selv blev indlagt i flere måneder med en dyb depression, og at hun endte med en rimelig tung diagnose på paranoid skizofreni oven i hatten.

    At hun overhovedet har formået at gennemføre bare en enkelt eksamen, synes jeg godt nok er vildt, med de odds imod sig.

    Hun har været kortvarigt indlagt igen to gange i år for at få justeret sin medicin. Så sent som i marts, da jeg sidst var hjemme, begyndte hun pludseligt at udvikle dystoni, ufrivillige muskelsammentrækninger, hvor hun hele tiden måtte kigge op mod loftet og fortalte, at hun oplevede det, som om hele loftet flimrede. Det lader der heldigvis til at være kommet styr på igen med endnu en medicinjustering, men hun missede den første time af sin prøve i skriftlig engelsk pga. det. Heldigvis har hun lært at skrue ned på sit ambitionsniveau, der ellers var skyhøjt i mange år. 

    Nå ja, så fik hun også sin første kæreste sidste år og nåede hu-hej at flytte sammen med ham. Men hun måtte også gennem et hårdt brud bare tre måneder senere, da han viste sig at være lidt for kærlig over for en af hendes "veninder". 

    Hun har sgu ikke haft det så nemt, den lille, men hun har ben i næsen. 

    Det er så vildt, at hun allerede bliver student. Jeg glæder mig meget til at fejre hende i slutningen af måneden. 

    Vildt - stort tillykke med hende!

    Wayne 4-06-23 01:30

  • ★★★0

    Var ude at sejle i går. Vi var på Lyø. Mødte så Ålen derover. Han var inde ved købmanden og købe en liter mælk. Han har åbenbart købt et landsted derovre. Det sikkert også meget godt at tage det med ro på en idyllisk ø, efter alt det me-to-halløj. 

    Aranyhajú Nyárszépe 5-06-23 23:16

  • ★★0

    Er jeg den eneste der oplever problemer med Outlook/Hotmail??

    Ryder666 6-06-23 18:38

  • ★★★★★0

    Er jeg den eneste der oplever problemer med Outlook/Hotmail??

    Nej, jeg havde en del nedbrud i går.

    The Insider 6-06-23 23:20

  • ★★★★★★1

    Jeg oplever til gengæld, at når jeg ser Netflix på PS4, stopper NF tit op, og står og tæller. Den når kun til 8% og så må jeg lukke appen helt, inden jeg kan få den til at afspille igen. Vi har ikke haft NF i et par måneder, og har skiftet udbyder på net siden, men nettet er blevet meget bedre, så jeg kan ikke helt forstå hvorfor den nu gør det? Anyone?

    davenport 7-06-23 07:40

  • ★★★★★0

    Jeg oplever til gengæld, at når jeg ser Netflix på PS4, stopper NF tit op, og står og tæller. Den når kun til 8% og så må jeg lukke appen helt, inden jeg kan få den til at afspille igen. Vi har ikke haft NF i et par måneder, og har skiftet udbyder på net siden, men nettet er blevet meget bedre, så jeg kan ikke helt forstå hvorfor den nu gør det? Anyone?

    Slet evt. appen og installer den igen på konsollen. Og tjek, hvor meget plads der er på den (storage i settings). Måske er der så lidt, at appen ikke kan “buffer” ordentligt?

    The Insider 7-06-23 08:25

  • ★★★0

    Sveder. 

    NSF 7-06-23 14:39

  • ★★0

    Nej, jeg havde en del nedbrud i går.

    Okay, var nemlig i tvivl om det kun var hos mig....men selvom det er irriterende, er det alligevel rart at få nedbrud bekræftet.

    Ryder666 7-06-23 16:25

  • ★★★★0

    Jeg oplever til gengæld, at når jeg ser Netflix på PS4, stopper NF tit op, og står og tæller. Den når kun til 8% og så må jeg lukke appen helt, inden jeg kan få den til at afspille igen. Vi har ikke haft NF i et par måneder, og har skiftet udbyder på net siden, men nettet er blevet meget bedre, så jeg kan ikke helt forstå hvorfor den nu gør det? Anyone?

    Det problem har jeg også haft, især på min PS4. Jeg mindes ikke at være stødt på det på min PS5 endnu, så det kan være, at den allokerer mere hukommelse til bufferen?

    thomsen 7-06-23 17:09

  • ★★★★0

    Kom til at spørge, om andre også havde modtaget et slipcover med en ridse i fra Vinegar Syndrome, inde i en gruppe på FB for "Vinegar Syndrome Collectors."

    Hold da op, hvor går folk helt i selvspin og er uhøflige ...

    Jeg havde som udgangspunkt skrevet, at jeg sagtens kunne leve med det; jeg var bare lidt nysgerrig, fordi VS påstod, at det var en generel fejl på lige det cover, og jeg havde ikke set andre nævne det. Når man ved, hvor mange samlere, der er, der er helt vildt pernitten med den slags, så undrede det mig bare.

    Jeg fik to svar, hvor folk bekræftede, at deres også havde den samme ridse. Det var så det, og så burde den historie jo ikke være længere.

    Men så fik jeg 10-20 andre svar, der svinede mig til, bare fordi jeg tillod mig at stille spørgsmålet, kom med dårlige boomer-jokes som "påvirkede det filmen?" o.l. 

    Der var ingen empati eller forståelse for, at ikke alle var som dem selv. 

    Det er virkeligt skræmmende, hvad sociale medier har gjort ved omgangstonen. 

    thomsen 7-06-23 17:16

  • ★★★★★★0

    Tak for idéen med at slette appen. Det prøver jeg næste gang jeg får ro i stuen. Det er bare sjovt, da NF altid har kørt helt fejlfrit her førhen, ift. mange af de andre, der crasher for et godt ord.

    davenport 7-06-23 17:29

  • ★★★★★★0

    Er der nogen, der har set Break Point på NF? Og er det værd at se?

    Guldager 7-06-23 18:35

  • ★★★★★★1

    Jeg er egentlig rigtig glad for mit nye arbejde. Det har det indhold jeg ønsker i mit arbejdsliv: lave gammeldags retter og ellers café-ting som tunsalat, frikadeller og den slags, samtidig med at jeg har daglig kontakt til udsatte, ensomme og de lidt aparte i bybilledet. Men jeg har et problem med tiden. Det er jo en 21 t. stilling, og det er bare ikke tid nok til de ting jeg skal. De andre to ledere holder meget fast i vores tirsdagsmøde, som er sat til en time, men kunne tage 5 minutter over en kop kaffe. Og min tid til varebestilling er noget jeg må presse ind lige før jeg tager hjem - og hver gang man sætter sig, står der én, der lige skal af med noget meget vigtigt. Jeg skal også lige lære kassen at kende og tage værtsrollen hvis det brænder på.

    Der er rigeligt at lave for en fuldtidsstilling, men de har ikke pengene til det. Men denne gang har jeg ikke tænkt at køre mig selv i sænk, som jeg jo altid har haft tendens til, fordi jeg vil gøre det så godt. De må tage til takke med det de betaler for. 

    Men ellers basker jeg mig i ros. Alle gæster klapper i deres hænder, navnlig fordi jeg laver gammeldags mad, som deres (vor?) mor lavede det. Dog har jeg det sådan lidt so & so med ros. Det er da fint, men ikke noget der booster mig på nogen måde. 

    davenport 8-06-23 18:54

  • ★★★1

    Jeg er selv på deltid, men min arbejdsplads har vist ikke helt før haft en i min stilling på deltid, så jeg bliver inviteret til et hav af møder, på niveau med fuldtidsansatte og efter noget tid, måtte jeg tage en snak med cheferne og sige, at det ikke var holdbart i længden. Så nu har jeg fået lov til at frasortere alt der ikke er obligatorisk, hvilket koger det ned til 3-4 timer ud af de 20 jeg har på en uge, det er lidt mere til at håndtere.

    Så hvis de ikke har penge til flere timer, må vejen frem være at tale med chefen og snakke om hvad der er kerneopgaverne og hvad der er "når du har tid".

    NSF 8-06-23 19:02

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen