Jeg ved ikke om det nødvendigvis er noget andet i dag. Da jeg var teenager, var en ghettoblaster det fede og det var jo på ingen måde god lyd. Det var kun fordi min far overtalte mig til at købe et "rigtigt" anlæg, at jeg gjorde det i stedet for.
Det med at vælge enkeltnumre er dog ikke et noget nyt - i min fars ungdom købte man singler, da jeg var teenager optog vi enkeltnumre fra radioen, lavede "mixtapes", eller havde diverse musikabonnementer, hvor vi fik en skive med de mest populære numre i øjeblikket. Den primære grund til at langt de fleste købte album i "gamle" dage, var fordi at det var måden musikken blev distribueret på og man havde ikke mange andre valgmuligheder. Ligeså snart det blev brudt med Napster og tilsvarende, og senere med iPod og musiksalg via iTunes, så valgte folk enkeltnumre og lavede deres egne playlister, og det er snart 25 år siden at det skete.
Jeg er stødt ind i ret mange vinylsamlinger med bunkevis af mapper med singler fra min fars generation, og der er altid mange flere singler end der er album.
Der vil altid være nogle mennesker der sætter pris på musik på en anden måde end hvad der er "mainstream" og de mennesker vil stadig bruge det bedre udstyr. Men for langt de fleste mennesker, er den billige løsning helt fint.
Jeg forstår eksempelvis ikke hvorfor de fleste stiller sig tilfreds med en laptop, frem for at have en eller anden desktop-løsning. Og jeg mener ikke at alle nødvendigvis skal have en gaming-PC, men jeg synes at det er upraktisk og irriterende at have en laptop som ens primære computer.
Men hey, i det mindste får jeg så ikke diverse mærkelige skader af at arbejde med skrammel, der ikke er ergonomisk.