Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• ★★★★★1

Inside Out 2 var en stor succes, men det var ikke uden sine problemer, og de her nye reveals virker dælme ikke positive.

nordic.ign.com/inside-out-2/87088/news/inside-out-2-was-the-hit-pixar-needed-but-the-laid-off-employees-who-crunched-on-it-are-still-hurtin

Elwood19-09-24 11:14

• ★★★★0

Kathryn Hahn er herlig.

Sjovt, jeg kan slet ikke klare hende i rollen som Agatha.

dyg19-09-24 11:14

• ★★★★★0

Sjovt, jeg kan slet ikke klare hende i rollen som Agatha.

Ligesom visse fodboldhold så kan vi jo ikke alle li de samme ting :)

Elwood19-09-24 11:16

• ★★★★1

Ligesom visse fodboldhold så kan vi jo ikke alle li de samme ting :)

Men ligesom Manchester United og Chelsea, så er der visse ting, som INGEN burde kunne lide!

dyg19-09-24 11:38

• ★★★★★0

Men ligesom Manchester United og Chelsea, så er der visse ting, som INGEN burde kunne lide!

Jep jeg kan bare ikke lige se Agatha/ Kathryn Hahn som en i den gruppe. Musk derimod…

Elwood19-09-24 12:41

• ★★★★★★0
    • Jeg har en gang brudt ind i et dødsbo for et lede efter penge
    • Jeg er venner med ham, der har lavet Subway Surfers
    • Jeg har hilst på Dronning Margrethe

Nr. 1 var da jeg gik i 6. eller 7. klasse...hos en eneboer. Der var ingen penge.

Nr. 2 er en af mine helt gamle veninders (fra før folkeskole) mand.

Nr. 3 - er løgn :) - har heller ingen interesse i at hilse på hende.

Guldager19-09-24 14:47

• ★★★★★★0

Du kan da besøge hende på hospitalet med en lille blomst?

davenport19-09-24 15:20

• ★★★★★1

Inside Out 2 var en stor succes, men det var ikke uden sine problemer, og de her nye reveals virker dælme ikke positive.

nordic.ign.com/inside-out-2/87088/news/inside-out-2-was-the-hit-pixar-needed-but-the-laid-off-employees-who-crunched-on-it-are-still-hurtin

Ville ønske det her havde mere fokus det er virkelig en dårlig situation, og især når vi har fejret Indide Out 2’d succes då meget og skrevet om det. Artiklen er mega lang men jeg fik sågar Johan til at læse det hele, og den mand har jo ingen tid pt.

Keypoints blot et par.

Der var Crunch Big time

Mange folk blev fyret, de folk vil ikke få den bonus som er den ting der indtjeningsmæssigt gør Job Ved Pixar er attraktivt. Så folk er desværre vitterligt nærmest afhængig af den.

Disney investerer 1.5 billioner i Fortnight, blot 1% af den investment ku ha reddet alle de jobs som jeg forstår det.

Peter Doctor er nærmest blevet en John Lasseter på godt og ondt intet kan ske uden ham og der presses på fra toppen af med at reducer fokus på LGBTQ+ i deres film fordi toppen tror at grunden til Lightyear filmen fejlede finansielt var på grund af samme køn kysset der var i den film. Ig det forlyder at de vil bruge den samme model til deres næste sikkert store hit Elio.

Ved godt der sikkert altid er en bagside af tingene, men den her artikel overraskede mig nu en del aligevel.

Og gør hel ondt at tænke på dem der er der nu, og dem der var der før. De tidligere ansatte måtte heller ikke hente deres ting mens de ansatte var på stedet fordi det skulle ikke blive akavet. Måske en practice normal, men det havde det ikke været ved Pixar.

Nu kom det i kortere tekstform så er det nok nemmer at indtage håber jeg :)
    Men vi så det jo også med Into The Spiderverse, Hvor directors er ude af stand til at se historien for sig i Pre-vis, så de ber om ændringer når filmens scene er animeret færdig, ja filmen var fabelagtig flot, og rigtig god, men det var også på bekostning af mennskers velvære, og nu her med Pixar jeg må sige jeg har ikke hel kommet mig over det endnu, det viser bare så tydeligt den Coporated side af det hele, og ting som blot er tal i et stort regneark.

Elwood19-09-24 16:35

• ★★★★★★3

Der er ikke noget i vejen med, at man skal arbejde 7 dage om ugen og mange timer, når det er tæt på deadline. Sådan er det i projektorienterede jobs. Men udover det så er det jo en vanvittig måde at behandle folk på, hvis man bare kan fyre dem for at undgå at give dem bonus. Problemet er bare, at Pixar kan være skideligeglade, for der er kæmpe-prestige i, at arbejde for Pixar, så de skal nok finde nye.

Og alt det her med LGBTQ+ - så tænker de jo altid på penge og aktionærer først, og et tydeligt LGBTQ+-indhold vil skræmme nogen væk. Men jeg ser fandeme frem til den dag, hvor det ikke længere er en nyhed, at nogen er homoseksuel, trans eller andet i film. Men der er laaaang vej nu.

Så er der dem, der siger: "jamen, jeg er træt af at få det proppet ned i halsen!" - well...i 2022 blev der lavet lidt over 1000 film i USA, og med et lidt konservativt tal, så er 5% en del af LGBTQ'-segmentet, men jeg tvivler på, at der er så meget repræsentation. Og før nogen siger - "jamen, der er lavet den film om en lesbisk pige" - ja...den ene film...

Guldager19-09-24 19:30

• ★★★★★2

Der er ikke noget i vejen med, at man skal arbejde 7 dage om ugen og mange timer, når det er tæt på deadline. Sådan er det i projektorienterede jobs. Men udover det så er det jo en vanvittig måde at behandle folk på, hvis man bare kan fyre dem for at undgå at give dem bonus. Problemet er bare, at Pixar kan være skideligeglade, for der er kæmpe-prestige i, at arbejde for Pixar, så de skal nok finde nye.

Og alt det her med LGBTQ+ - så tænker de jo altid på penge og aktionærer først, og et tydeligt LGBTQ+-indhold vil skræmme nogen væk. Men jeg ser fandeme frem til den dag, hvor det ikke længere er en nyhed, at nogen er homoseksuel, trans eller andet i film. Men der er laaaang vej nu.

Så er der dem, der siger: "jamen, jeg er træt af at få det proppet ned i halsen!" - well...i 2022 blev der lavet lidt over 1000 film i USA, og med et lidt konservativt tal, så er 5% en del af LGBTQ'-segmentet, men jeg tvivler på, at der er så meget repræsentation. Og før nogen siger - "jamen, der er lavet den film om en lesbisk pige" - ja...den ene film...

Jeg tænker nu nok den hel store beslutning/ordre kommer direkte fra Disney selv som jo ejer Pixar, men ja det er fandme noget crazy med den Bonus, og så umenneskeligt især målt op imod hele Fortnight delen.

Inside Out 2 blev også slået på trommen som en all hands on deck og der blev hevet så mange folk ind på det projekt, fordi de vitterligt havde brug for en succes igen.

Din danske beskrivelse af Crunch vel, det kan gøre på mange måder, det som Spilbranchen især har været berygtet for en del det er at større companies har opfordret og hylet Crunch. Og det er bare en forkert måde at gøre tingene på, og det har en del også indset Rockstar, nu afventer vi fortsat og ser når der afdækkes nyt efter GTA 6, men de har omstruktureret hel efter afsløringen af processen under Red Dead Redemption 2 kom frem. 

Naugthy Dog siger også de har ændret sig, da de især var rigtig berygtet for at opfordrer til Crunch, og de kommer også lidt ind på det i deres (færdiggjort af Area5) doc omkring The Last of Us Part 2.

Hvis man ser den fantastiske Doc optaget over en 7-8 år med Double Fine, omkring tilblivelsen af Pchychonauts 2 så ser man også de begynder at snakke om Crunch da et nyt medlem kommer til der bringer det op, og her serman også virkelig hvor ømtåligt emne det er, og det slår Tim Schafer hel ud af Kurs, og i et followup afsnit fra i år, så tager de det kort op igen, hvor de snakker om det. Fordi Crunch er ikke en selvfølge (men en sidste udvej) for dem, det er noget som skal gøre efter rimelighedsgrænser, og det er en svær balance. Det nemt for topledelsen at sige do it vi har en deadline, og så skulle være dem der skal stå for det.

Into The Spiderverse, Phil Lord og mange andre directors har en mangel at de kan ikke eller vil ikke planlægge hele deres story ud for Pre-vis, altså ikke færdige ting, så det der skete under Into The Spiderverse, var at der blev lavet ændringer til det færdige resultat hele scener blev skrevet om, og de sku så reanimeres og det var hele den her del som drev mange ud hvor de ikke kunne være med mere, fordi det var så hårdt. fordi man ikke kunne se historien ud fra nogle pre-vis når det ellers har været metoden for mange andre animators der laver film, men nogen kan eller vil ikke, og det rammer Animatoren og alle andre hårdt.

Lightyear var ikke dårlig på grund af kysset, der var så meget andet der var galt med den, som andre har påpeget der har været andre animations film der sågar har haft samme køn kys, og de var oscar normineret.

Elwood19-09-24 21:50

• ★★★★0

Jeg er ikke ligefrem stor fan af Vild med Dans, men jeg kom lige til at se et billede af dem, der åbenbart er værter på denne sæson af det. Den ene af dem er datteren til en tidligere office manager vi havde på kontoret. Jeg anede ikke, at hun var blevet så "stor" at hun var i spil til at blive vært. Jeg har altid bare syntes at det var sjovt, når jeg så hende optræde for kendte kunstnere rundt omkring.

dyg20-09-24 21:00

• ★★★0

Meh, dette års vmd har nok den svageste konstellation, ever!!!

Synes den mangler Star power.

Det er ligefør at de "kendtes"  dansepartnere er mere berømte end ellers. 

Og selvom den nye danske og mandlige sanger er bedre end Daniel, fra Antonellis orchestra, så synger han med en vis usikkerhed og har problemer med accent som er tåkrummende dårlig. Den kvindelige udviser klart bedre talent!!

Ryder66620-09-24 21:39

• ★★★★0

Nr. 1 var da jeg gik i 6. eller 7. klasse...hos en eneboer. Der var ingen penge.

Nr. 2 er en af mine helt gamle veninders (fra før folkeskole) mand.

Nr. 3 - er løgn :) - har heller ingen interesse i at hilse på hende.

Yes! Hvad har jeg vundet?

S. Rico21-09-24 00:46

• ★★★★★★2

Den gymnasiefest gik nu egentlig meget godt. Man kan godt mærke at de fleste er et år eller to ældre end 9. klassen. Ikke noget bræk nogen steder, det ramte toilettet i alle tilfælde. Alle var ude af carporten halv to, så nu skal vi bare have pressininger ned og borde væk. Men shit en pose pant! En hel sæk af de hvide skraldeposer. 

davenport21-09-24 09:07

• ★★★★★★0

Har været på tur med vennerne og vores familier i weekenden. Det var lidt hårdt...i fredag kom jeg i seng kl. 4.00 og var oppe kl. 8 igen i går...og begyndte at småpimpe kl. 10.00

Men det er fa'me en god tradition, vi har. Hvis alle er med, er vi 23, heraf 11 børn.

Guldager22-09-24 16:43

• ★★6

Startede jo I nyt job her i foråret efter en periode som arbejdsløs, men blev aldrig glad for hverken de 45-50 minutters kørsel hver vej, eller arbejdsklimaet derude. Så i dag startede jeg på nyt arbejde, har fået skåret halvdelen af kørslen væk og får en bedre løn, og selvom det har været en pisse hård dag, så føles det stadig bedre ind det gamle sted, så krydser fingre og håber jeg bliver glad for det her.

Weird_J23-09-24 16:46

• ★★0

Bagerbrød er blevet dyrt. Gav 25 sek for et stykke wienerbrød og 15 sek for en fralla som er en slags rundstyk.

Kiyonji23-09-24 16:58

• ★★★0

Startede jo I nyt job her i foråret efter en periode som arbejdsløs, men blev aldrig glad for hverken de 45-50 minutters kørsel hver vej, eller arbejdsklimaet derude. Så i dag startede jeg på nyt arbejde, har fået skåret halvdelen af kørslen væk og får en bedre løn, og selvom det har været en pisse hård dag, så føles det stadig bedre ind det gamle sted, så krydser fingre og håber jeg bliver glad for det her.

Lyder umiddelbart som et godt bytte - håber du bliver glad for jobbet

Gorman23-09-24 18:59

• ★★★★★★0

Stort tillykke - udgangspunktet virker lovende!

Wayne23-09-24 19:11

• ★★★★★0

Stort tillykke med det nye job - håber du bliver glad for det. :)

NightHawk23-09-24 20:32

• ★★0

Bagerbrød er blevet dyrt. Gav 25 sek for et stykke wienerbrød og 15 sek for en fralla som er en slags rundstyk.

havde lige glemt omregningsfaktoren og tænkte 25 sekunder for at stykke wienerbrød, det var da alligevel ret hurtigt 

HelmerJ24-09-24 07:20

• ★★1

Lyder umiddelbart som et godt bytte - håber du bliver glad for jobbet

Stort tillykke med det nye job - håber du bliver glad for det. :)

Stort tillykke - udgangspunktet virker lovende!

Tak, I er så flinke herinde:-)

Weird_J24-09-24 15:16

• ★★★★★★4

Var jo til jobsamtale i dag. Synes det gik godt. Det handlede jo om at lave mad til senhjerneskadede, og kender en del til borgere med dysfagi, så det slog jeg selvfølgelig på. Der skulle være 4 samtaler, så der er jo ~25% chance. Håber det bare, selv om håb er lidt tåbeligt. Synes jeg solgte min person godt, og tænker ikke jeg ville have kunne gjort det stort bedre. Får nok svar i morgen. Endnu en life changer, hvis jeg lander det. Vi kører på et jævnt overtræk lige nu...

davenport24-09-24 15:20

• ★★★0

Var jo til jobsamtale i dag. Synes det gik godt. Det handlede jo om at lave mad til senhjerneskadede, og kender en del til borgere med dysfagi, så det slog jeg selvfølgelig på. Der skulle være 4 samtaler, så der er jo ~25% chance. Håber det bare, selv om håb er lidt tåbeligt. Synes jeg solgte min person godt, og tænker ikke jeg ville have kunne gjort det stort bedre. Får nok svar i morgen. Endnu en life changer, hvis jeg lander det. Vi kører på et jævnt overtræk lige nu...

Krydser fingre - Er det i Tuk-Tuk afstand.? 

MadMartigan24-09-24 15:33

• ★★★★★★1

Ja, lige omkring det samme som på plejehjemmet. Ca 8 km. bare i Koldings morgentrafik ved Jens Holms Gade, som er det værste sted om morgenen. Men er jo forment til cykelstien, så jeg suser bare forbi de andre idioter ;) (Hvis jeg får det, selv sagt) Men det lyder sgu fint. 2 aftner i ugen til kl. 19 og hver 4. weekend. Og man er der tit alene, hvilket virkeligt tiltaler mig. Og den der har weekend, laver madplan for kommende uge. 

Og tak ;)

davenport24-09-24 15:42

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen