Jeg hjalp engang til på at plejehjem som arbejdsløs. I starten sad jeg bare og drak kaffe med dem og rullede dem en gang rundt om søen.
Det er midt indtryk at bemandingen var et problem. Om aftenen var der kun en på arbejde per afdeling. Og de fleste sådan et sted er jo demente. De havde det med at smutte ud af døren, imens plejeren havde travlt med at hjælpe en anden beboer. Og selvom de har en GPS alarm på, så kan de alligevel nå langt. Det sidste stykke tid bestod min opgave også primært af at holde øje med en meget dement beboer, som havde det med at stikke af. Han havde også en tildens til at blive voldelig. En plejer blev slået flere gange med knytnæve af to omgange, hvilket hun var meget ulykkelig over. Det gjorde det også lidt svært at få ham i bad og iklædt rent tøj.
Jeg ville også have det svært med at skulle vaske dem. Men i følge lederen derude, så er det for en fagmand ikke anderledes end at vaske bil.
Hvis man ikke har et problem med det og hvis bemanding er god, er det sikkert en fin tjans.
Hvor er det træls, at Postnord ikke har en kundeservice, man kan ringe til, men at det hele skal foregå i en langsommelig app.
De skrev, at jeg skulle have modtaget en pakke fra iMusic (vinyler for 1500 kr.), men der har ikke været nogen, og jeg kan ikke finde noget billede i appen om, hvor den skulle være stillet.
Jeg kan godt lide deres udendørs pakkebokse der kan åbnes med deres app. Det gør at jeg kan hente mine pakker ved midnat, når jeg kommer hjem fra arbejde.
Har en gang prøvet hvor pakkeboksen var tom. Og efter at have trykket rundt i appen, så fik jeg faktisk mulighed for at ringe til en medarbejder hos Post Nord. Og det var altså omkring midnatstid. Han var dog ikke til megen hjælp og jeg fik blot besked på at kontakte afsenderen. Det var Chili Klaus. Og der må jeg sige at de ydede en god kundeservice. Det var jo ikke deres skyld at boksen var tom og jeg kunne jo også have neglet den, men de sendte blot en ny pakke, med ekstra "godter" som et plaster på såret.