Thanks
Hvad laver du nu?
- ★★★0
- ★★★0
Andre end mig, der har fået mail fra SkyShowtime om opdatering af betalingsmetode. Men når man så opdaterer, bliver den ved med at sige at der opstod et problem.
- ★★★0
Andre end mig, der har fået mail fra SkyShowtime om opdatering af betalingsmetode. Men når man så opdaterer, bliver den ved med at sige at der opstod et problem.
Sikker på at den officielt er derfra?
Selvfølgelig er det godt du stiller spørgsmålet, så du eventuelt, ikke havner i en scammers hænder.
- ★★★0
Sikker på at den officielt er derfra?
Selvfølgelig er det godt du stiller spørgsmålet, så du eventuelt, ikke havner i en scammers hænder.
Ret sikker, for det samme står på min profil når jeg logger ind på deres hjemmeside
- ★★★0
Ret sikker, for det samme står på min profil når jeg logger ind på deres hjemmeside
Ja okay, så kan det måske godt være på tide med en opdatering...jeg har Sky Showtime igennem YouSee/antenneforening, så jeg har ikke oplevet dette...
- ★★★★★★0
NF Bio viser de tre første Star Wars i november. (97 versionen) Har ikke set dem i bio, siden lorteversionerne kom ud, så det kunne måske være fedt?
- ★★★★★★0
Men er 97 ikke lorteversionerne?
- ★★★★★★0
Jo jo, men vil da gerne se dem alligevel. Lucas har jo nærmest fjernet de rigtige versioner, så der er ikke meget at gøre ved det, mm han har en gammel VHS eller LD udgave.
- ★★★★0
Jo jo, men vil da gerne se dem alligevel. Lucas har jo nærmest fjernet de rigtige versioner, så der er ikke meget at gøre ved det, mm han har en gammel VHS eller LD udgave.
Der findes 4K-udgaver af de originale biografudgaver online. 4K77, 4K80 og 4K83 hedder projekterne.
Da Lucas allerede lavede de første småændringer i 1977 mellem premieren i maj og genopsætningen i december, er det tvivlsomt at du har set originaludgaven af den første film, fordi den aldrig er blevet udgivet på hjemmemarkedet. Jeg er lidt i tvivl om der i det hele taget findes en hjemmeudgivelse uden titelændringen.
4K77 er baseret på en 35mm kopi fra maj 77, så den er så tæt man kan komme på den originale oplevelse. Jeg viste den i biografen til en privat visning, da Disney sikkert ville kneppe os hvis vi gjorde den offentlig. Det var ret stort.
Nå ja, der findes DVD-udgaver af LD-versionen. De er ikke specielt dyre.
- ★★★★★★1
SÅ meget går jeg nu heller ikke op i det. Jeg er ikke en "Han shoot first" kind ´o guy, så kan sagtens leve med de nyere udgaver. Det er bare ikke helt den samme magiske oplevelse, som da jeg så den i fjernsynet som små. Et eller andet sted passer de nyere udgaver jo med det der senere kom. Oven i købet synes jeg måske at SW er blevet lidt for kneppet efterhånden, med alle de serier og ting og sager, som Disney skal presse ud af citronen. Meget af det er godt, ingen tvivl, men der er sgu også en del lård, der bare er lavet fordi de har licensen til det.
- ★★★★0
Det var nu også bare for at sige, det man kan få fat i de originale versioner og ganske gratis, med lidt ekstra info om dem.
- ★★★★★★0
Har lige læst om versionerne på www.thestarwarstrilogy.com/project-4k77/ men synes det virker lidt uoverkommeligt at downloade det. (Er meget lidt nørd) Man skal oprette sig på nogle sider og den slags, som jeg ikke helt hverken gider eller som sådan stoler på. Jeg bruger heller ikke torrents. Men kan godt forstå at de skal "skjule" det, ellers kommer Disneys advokater efter dem.
- ★★★★0
Der er andre og mindre komplicerede måder at gøre det på, men som jeg også skriver, findes der jo DVD-udgaver.
- ★★★★0
Jeg var et smut i Helsingør i går.
Det er nok i omegnen af 25 år siden, at jeg har været der sidst. Jeg tror sidst var engang min mor havde inviteret mig og min daværende kæreste op for at se Hamlet på Kronborg med Kenneth Branagh i hovedrollen.
Jeg tog afsted sammen med det meste af min kaffeklub for at se vores fælles ven (og kaffeklubsmedlem) Peter Peter i en samtale på Helsingør Bibliotek.
Jeg troede egentligt bare, at det ville være en stille og rolig samtale om hans liv og musik på måske en times tid eller halvanden. Men det endte med at tage hele tre og en halv time.
Slagets gang blev styret af musikjournalisten Jan Poulsen og er åbenbart en led af en række foredrag/ samtaler, der skal promovere Peters nye album, hvis titel er så lang, at jeg ikke kan huske den. Men lidt usædvanligt er det en musical af en art, et konceptalbum, og vi startede med at høre det i fuld længde.
Jeg havde desværre sat mig ude i siden for at være tæt på interviewet, så jeg sad lydmæssigt ret dårligt, indtil jeg flyttede mig ca. midtvejs, og jeg fik derfor ikke halvdelen af handlingen med. Men det valte minder om David Bowies eksperimenterende historiealbum 1. Outside, som jeg altid godt har kunnet lide, og det er jo ikke dumt.
Bagefter kom Peter ind, og så snakkede han og Jan Poulsen om albummets oprindelse og tilblivelse. Det er åbenbart blevet indspillet over otte (!) år, og startede egentligt som et triple-album. Undervejs var der nogle, der mente, at det ville folk ikke have tålmodighed til at lytte til, så det blev forkortet. Men optagelserne og mixet til den oprindelige triple-disk eksisterer stadigvæk hjemme hos Peter.
Efter en pause, hvor man kunne købe albummet og flere andre, samt få dem signeret, hvis man ville, så kom de tilbage og talte et par timer om Peters karriere fra begyndelsen og frem til nu, og der blev spillet en masse sjove og spændende outtakes og demos, som aldrig har været udgivet før. Vi hørte fx numre indspillet i den treårige periode mellem Under en Sort Sol og Dagger and Guitar, hvor Sort Sol eksperimenterede en masse og blev sendt rundt til forskellige studioer rundt omkring af pladeselskabet for at se, om de kunne få noget fra hånden. Vi hørte også et fedt outtake fra Flow My Firetear, hvor de havde fået Elvis' gamle backinggruppe The Jordanaires til at synge kor på et nummer.
Undervejs var der masser af sjove anekdoter, og Peter var i virkelig godt humør, selvom man kunne se i starten, at han har det svært med at skulle sidde over for en masse mennesker og tale.
Jeg var lidt spændt på, hvordan de ville tackle bruddet med Sort Sol, for jeg ved, at det er noget, han ikke rigtig kan lide at snakke om. Men det sprang de let hen over. Det nærmeste var nok en lidt sjov kommentar om et bestemt nummer på Flow My Firetear om, at det ikke gav så meget mening for ham, "da det begyndte at lyde som Dodo and the Dodos." Det skinnede også igennem, at han ikke var glad for, at man havde hevet fat i legender som The Jordanaires og guitaristen "Link" Wray (som han kaldte for "mine heltes helt") ind på pladen kun for at skære alt deres materiale ud.
Alt i alt en super hyggelig dag, så jeg har faktisk købt billet til et lignende arrangement i Cinemateket på næste lørdag, hvor det primært skal handle om hans filmmusik, men hvor de også viser Peters yndlingsfilm, Valerie and Her Week og Wonders, som jeg virkelig gerne vil se på et stort lærred.
- ★★★★★0
Jeg kender ham mest for hans musik til "Pusher"-filmene, men det er også fremragende.
chandler75 6-10-24 13:58
- ★★★1
Har måske hørt navnet før. Det ser ud til at være en der primært laver musik til film.
"Valerie og miraklernes uge" er tjekkisk, så den har jeg selvfølgelig set. Kan dog dårligt huske den, men tror den var rimelig syret. Har givet den 7/10.
Aranyhajú Nyárszépe 6-10-24 19:33
- ★★★★★★0
De Skrigende Halse - er mest det jeg kender Peter Peter for.
Men Bleeder er også helt habilt.
- ★★★★★★2
Efter en intens jagt på biler - og besøg i et utal af showrooms og prøvekørsler, endte jeg ved udgangspunktet - og referencepunktet i øvrigt.
Jeg købte husstandens anden elbil, den anden er vores herlige “gocart” Peugeot e-208 GT Line, perlemorshvid med sort tag.
Jeg elsker at køre den bil - men rækkevidden er for beskeden 330 km - og reelt ikke meget mere end 200 km på motorvej. Desuden er den lige i underkanten med fire voksne - og slet ikke med bagage.Hvad valgte jeg så?
Tesla blev først sorteret fra. Der er så mange af dem, så det ganske enkelt er for kedeligt. Desuden er jeg ikke fan af at alt styres fra en skærm, som sidder midt i cockpittet. Det sender fokus væk fra vejen.
Ellers blev folkevogns platform testet. ID 4 og 5, Skoda Enyak, Audi Q4. Men ingen af deres design ramte mig helt.
Renault Scenic, havde jeg store forventninger til - men min hustru nedlagde veto mod design - og det var jeg nødt til at respektere, da jeg selv som nævnt ikke er vild med folkevogn, som hun måske havde som favoritter.
Peugeot 3008 var en stor forhåndsfavorit - også fordi den kommer med en udgave med hele 800 km WLTP. Den faldt på grund af interiør følelsen - virker billig, og med uforståelige lyse stofvalg på steder hvor der normalt er slidstærkt materiel.
Det endte med min personlige forhåndsfavorit - dog i en lidt større udgave end planlagt.
Nissan Ariya 87 Evolve e4Orce i ceramic gray.
Den kaldes komfortkongen - og ikke uden grund. Den giver en fantastisk rumfølelse, har automatisk indstillinge elsæder foran - som ændrer sig i forhold til nøgle og chauffør - og passager. Desuden - varme i fire sæder for og bag - luftkøl i de forreste. Panorama soltag, som kan åbnes helt - men også isoleres.
Læderkabine/alcantare sæder/døre og paneler. Bose anlæg - 10 højtalere + Sub. Matrix lys - og et væld af assistentsystemer, som gør livet nemt - headup display.
0-100 på 5,7 sek 301 heste og firehjulstræk.
Rummelig kabinestørrelse, luksus benplads for og bag.
Planen var egentlig at købe en bil som lige havde haft omkring et år på gaden, så den lige havde taget den første afskrivning - og jeg var også tæt på at gøre et par gange. Men så var der lige en ridse eller en bule for meget. Og ja jeg laver garanteret selv den første efter under en måned - eller får et stenslag eller en Bilka bule. Men hey, så er det min bule :-)
Den største afskrivning tog bilen sammen med markedet - da Tesla sænkede deres priser med henved 1/3.
Og jeg lavede desuden en forbandet god deal, som gør at det nok ikke går helt galt.
Nu skal jeg så bare vente ca en måned til den lander i Danmark - og det bliver svært. Damn jeg glæder mig!
- ★★★★1
Den bliver du glad for! Vi elsker vores Ariya! Også selvom vi har det lille batteri og "kun" advanced udgaven. Der var simpelthen for lidt i Evolve som tiltalte os, og så ville jeg helst undgå digitalt bakspejl.
- ★★★★★★0
Den bliver du glad for! Vi elsker vores Ariya! Også selvom vi har det lille batteri og "kun" advanced udgaven. Der var simpelthen for lidt i Evolve som tiltalte os, og så ville jeg helst undgå digitalt bakspejl.
Tak! Der er ikke noget “kun” i Ariya - i advanced er det meste med, og batteriet kan I vel køre til Vejle på?
Vi kører typisk sydpå 2-3 gange årligt - så derfor skal vi bruge det store batteri.
Det er ikke et spørgsmål om enten eller, men både og - med bakspejlet. Du kan bare slukke for det elektroniske, så er det et helt analogt :-)
- ★★★0
Efter en intens jagt på biler - og besøg i et utal af showrooms og prøvekørsler, endte jeg ved udgangspunktet - og referencepunktet i øvrigt.
Jeg købte husstandens anden elbil, den anden er vores herlige “gocart” Peugeot e-208 GT Line, perlemorshvid med sort tag.
Jeg elsker at køre den bil - men rækkevidden er for beskeden 330 km - og reelt ikke meget mere end 200 km på motorvej. Desuden er den lige i underkanten med fire voksne - og slet ikke med bagage.Hvad valgte jeg så?
Tesla blev først sorteret fra. Der er så mange af dem, så det ganske enkelt er for kedeligt. Desuden er jeg ikke fan af at alt styres fra en skærm, som sidder midt i cockpittet. Det sender fokus væk fra vejen.
Ellers blev folkevogns platform testet. ID 4 og 5, Skoda Enyak, Audi Q4. Men ingen af deres design ramte mig helt.
Renault Scenic, havde jeg store forventninger til - men min hustru nedlagde veto mod design - og det var jeg nødt til at respektere, da jeg selv som nævnt ikke er vild med folkevogn, som hun måske havde som favoritter.
Peugeot 3008 var en stor forhåndsfavorit - også fordi den kommer med en udgave med hele 800 km WLTP. Den faldt på grund af interiør følelsen - virker billig, og med uforståelige lyse stofvalg på steder hvor der normalt er slidstærkt materiel.
Det endte med min personlige forhåndsfavorit - dog i en lidt større udgave end planlagt.
Nissan Ariya 87 Evolve e4Orce i ceramic gray.
Den kaldes komfortkongen - og ikke uden grund. Den giver en fantastisk rumfølelse, har automatisk indstillinge elsæder foran - som ændrer sig i forhold til nøgle og chauffør - og passager. Desuden - varme i fire sæder for og bag - luftkøl i de forreste. Panorama soltag, som kan åbnes helt - men også isoleres.
Læderkabine/alcantare sæder/døre og paneler. Bose anlæg - 10 højtalere + Sub. Matrix lys - og et væld af assistentsystemer, som gør livet nemt - headup display.
0-100 på 5,7 sek 301 heste og firehjulstræk.
Rummelig kabinestørrelse, luksus benplads for og bag.
Planen var egentlig at købe en bil som lige havde haft omkring et år på gaden, så den lige havde taget den første afskrivning - og jeg var også tæt på at gøre et par gange. Men så var der lige en ridse eller en bule for meget. Og ja jeg laver garanteret selv den første efter under en måned - eller får et stenslag eller en Bilka bule. Men hey, så er det min bule :-)
Den største afskrivning tog bilen sammen med markedet - da Tesla sænkede deres priser med henved 1/3.
Og jeg lavede desuden en forbandet god deal, som gør at det nok ikke går helt galt.
Nu skal jeg så bare vente ca en måned til den lander i Danmark - og det bliver svært. Damn jeg glæder mig!
Tillykke med bilen, Wayne. Skal også have købt en elbil på et tidspunkt, men brændstofbilerne skal lige køres ud først, det giver bedste bæredygtigheds resultat :)
og så skal der lige komme en ordentlig stationcar på markedet først, men de er vist ved at være der nu.
- ★★★★0
Jeg sidder og piller med en ældre mini-PC jeg har stående, der ser ud til at have plads til et ekstra netkort. Så det bliver jeg selvfølgelig nødt til at droppe i, samt lige opgradere blæserne til noget mindre støjende og se om jeg kan få stable min egen firewall på benene, hvilket måske også betyder at jeg let kan blokere for reklamer overalt på mit netværk.
- ★★★★★★1
Måtte lige en tur omkring tandlægen i dag. Har haft ondt i en tand længe, og det tog over i weekenden. Fik en akuttid. Fik lavet tanden - tror jeg, for det er tanden ved siden af der er blevet lavet, men det gør ikke ondt mere. Nå, men. Det kostede så også kun 1700 pisk, som vi jo på ingen måde har. Jeg fatter ikke at tandlægegerningen er den eneste lægeting, der skal koste penge? Det er ca det vigtigste, og det eneste os fattigrøve så absolut nedprioriterer fordi vi bare ikke har råd. Jeg kom gladeligt hver 3. måned, men det kan vores økonomi ikke bære.
- ★★★★★★0
Tillykke med bilen, Wayne. Skal også have købt en elbil på et tidspunkt, men brændstofbilerne skal lige køres ud først, det giver bedste bæredygtigheds resultat :)
og så skal der lige komme en ordentlig stationcar på markedet først, men de er vist ved at være der nu.
Tak Gorman - jeg havde selv en stationcar inden jeg gik til en SUV for mere end 13 år. Jeg kommer aldrig til at gå tilbage, komforten er langt bedre, og mange SUV’er kan læsses med lige så meget som en stationcar - Volvo laver kun SUV. Tiden er løbet fra den type bil :-)
- ★★★0
Tak Gorman - jeg havde selv en stationcar inden jeg gik til en SUV for mere end 13 år. Jeg kommer aldrig til at gå tilbage, komforten er langt bedre, og mange SUV’er kan læsses med lige så meget som en stationcar - Volvo laver kun SUV. Tiden er løbet fra den type bil :-)
Ikke hvis du har et stort hundebur :)