Ikke hvis du har et stort hundebur :)
Jo da, min svoger har en stor Golden Retriever, og buret kan sagten være i hans SUV :-)
Indrømmet det er ikke alle SUV som kan det - men det er heller ikke alle stationcars som kan.
Ikke hvis du har et stort hundebur :)
Jo da, min svoger har en stor Golden Retriever, og buret kan sagten være i hans SUV :-)
Indrømmet det er ikke alle SUV som kan det - men det er heller ikke alle stationcars som kan.
Jeg har drømt om jobcenteret og vågnede badet i sved.
Selvom der er flere år siden jeg har været i systemet, så er jeg alligevel blevet så traumatiseret af dette ondskabens tempel, at det stadig kan hjemsøge mine drømme.
Aranyhajú Nyárszépe 8-10-24 10:35
Oh, de har holdt mig vågen mangen en gang!
Jeg fik for snart 8år siden en angst diagnose fremprovokeret af jobcenteret og fagforeningens jagt, i dag er jeg endt i flexjob og bliver stadig lagt ned når jeg rammes autoritets konflikter.
Havde man da bare ressourcerne til at kæmpe tilbage, men det er jo præcis det man ikke har.
Hvilken SUV har han?
Så går det stærkt: Min rådgiver har sendt mig i virksomhedspraktik fra på torsdag. Umiddelbart efter starter jeg på uddannelse. Så jeg har en fridag tilbage, og så er de næste godt 3 år fastlagt.. Nu sidder jeg og er ret spændt/nervøs, men også fedt at der endelig sker noget i mit liv, i stedet for at sidde og glo ind i den her computer dagen lang.
Praktikken er på et center for senhjerneskadede, og jeg håber efterfølgende, at kunne tage mit uddannelsesforløb ved dem.
Så nu skal jeg ud og gøre noget godt for de gamle :)
Tillykke, D-port :)
THX G-man :D
Frækt!
Tillykke med det! Dejligt, at det endte med at gå så hurtigt!
Så håber jeg virkelig det hele flasker sig for dig Davenport:-).
har selv overvejet sosu eller serviceassistent uddannelsen, når jeg har gået ledig, har bare aldrig haft nosserne til at springe ud i det.
THX G-man :D
Så går det stærkt: Min rådgiver har sendt mig i virksomhedspraktik fra på torsdag. Umiddelbart efter starter jeg på uddannelse. Så jeg har en fridag tilbage, og så er de næste godt 3 år fastlagt.. Nu sidder jeg og er ret spændt/nervøs, men også fedt at der endelig sker noget i mit liv, i stedet for at sidde og glo ind i den her computer dagen lang.
Praktikken er på et center for senhjerneskadede, og jeg håber efterfølgende, at kunne tage mit uddannelsesforløb ved dem.
Det lyder sgu ret fedt. Al mulig held og lykke med det. :)
Krydser fingre for at det lykkes :-)
I er søje ;)
Fedt:)
Er det med løn fra dag 1?
Der er lige en opstart, for at se om det er noget man vil. Frem til d. 6.1. Og så er det voksenlærlingeløn på lige under 23k md. Indtil der er det dagpenge. MEN man er fritaget for at være aktiv jobsøgende, så er mere eller mindre ude af deres klør.
MEN man er fritaget for at være aktiv jobsøgende, så er mere eller mindre ude af deres klør.
Det skal man ikke kimse ad.
Jeg har selv taget en fuldtidsstilling i år for at komme ud af dagpengesystemet. Så må jeg se hvad der skal ske til næste år. Men planen er at blive i det nuværende job indtil jeg lander det næste, som forhåbentligt ligger tættere op ad min uddannelse.
Plus, det er rart faktisk at kunne lægge penge til side og ikke bare leve fra måned til måned. Dagpenge på dimittendsats er sgu ikke for sjov.
Nope, og det er det jeg får nu, da sidste job var under 25 t. Så mindste DP sats. Det er nemlig ikke sjovt!
Fedt med den nye jobsituation, teløk mæ'et
Fedt Dave! Tillykke!!!
MadMartigan 9-10-24 11:48
Tror det sikkert er en fin tjans, hvis man ikke er alt underbemandet og der er jo også gerne et køkken.
Aranyhajú Nyárszépe 9-10-24 13:21
Thx all :)
Har lige fået en arbejdsplan, der er meget nådig. 7.15 - 14/15 stykker pr. dag i hverdage. Det er der jo ingen ben i. Elsker at stå tidligt op og få gang i dagen. (Ikke ironi - jeg elsker faktisk at stå tidligt op og komme i gang)
Har allerede smurt madpakke, da min rådgiver ikke mente at deres "pædagogiske måltid" ville kunne holde en voksen mand på benene ;) En sammenklappet med leversteg og hamborgryg, en frikadelle og en gulerod.
Glæder mig bare så meget til at lave noget. Uanset hvad fanden det er, men det virker som et godt sted, og jeg har jo en stor glæde i hjertet for at gøre noget for andre. Især de ældre, der overses i alle livets henseender, både når det kommer til omsorg, økonomi og ikke mindst tid.
Så ser det sgu ud til at Dogma endelig bliver genudgivet.