Ikke underligt at Johan har været så stille i dag. Det er jo den officielle Brunsviger Dag.
Hvad laver du nu?
★★★★★★2
★★★★★★3
Ikke underligt at Johan har været så stille i dag. Det er jo den officielle Brunsviger Dag.
Og når man fylder 40 på samme dag og afholder 4. barselsdag, er der nok at se til!
The Insider10-10-24 23:56
★★★★★★1
Og når man fylder 40 på samme dag og afholder 4. barselsdag, er der nok at se til!
Jamen 3 gange stort Tillykke
★★★★1
Rundt tillykke mm. :)
★★★★1
Stort tillykke, Johan!
★★★★★1
Stort tillykke med fødselsdagen, Johan. :)
★★★★★1
Nissan Ariya 87 Evolve e4Orce
Tillykke - det lyder godt nok som en lækker bil.
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på alle de luksusrejser man kunne komme på for samme penge :-)
Jeg kan selvfølgelig godt forstå, at folk der bruger bil meget, og måske tilmed i arbejdsøjemed, har brug for en ordentlig øse.
Vi kører selv i to billige spande (købt brugt for ca. 100.000 kr. hver for hhv. 5 og 10 år siden). De sparede penge går til rejser, hvor vi så til gengæld spenderer ekstra på lejebil.
★★★★★★1
Tillykke - det lyder godt nok som en lækker bil.
Men jeg kan ikke lade være med at tænke på alle de luksusrejser man kunne komme på for samme penge :-)
Jeg kan selvfølgelig godt forstå, at folk der bruger bil meget, og måske tilmed i arbejdsøjemed, har brug for en ordentlig øse.
Vi kører selv i to billige spande (købt brugt for ca. 100.000 kr. hver for hhv. 5 og 10 år siden). De sparede penge går til rejser, hvor vi så til gengæld spenderer ekstra på lejebil.
Mange tak ;-)
Dels kører jeg en del arbejdsmæssigt - men modsat jer flyver vi højest en gang årligt. Ellers er det hovedsageligt ferier hvor vi kører i bil, fordi det giver fleksibilitet og frihed hvis vi vil se noget, eller vil blive længere tid på en destination - eller pludselig får lyst til at køre i en ny retning. Vi har oftest valgt bilferien, og derfor er komfort ret vigtig for os.
Vi købte den første SUV for 13 år siden - og det var første ferie hvor min kone ikke mærkede det i sin ryg, så indstigningshøjde, sæder og affjedring betyder alt når man skal køre langt.
★★★★★1
Mange tak ;-)
Dels kører jeg en del arbejdsmæssigt - men modsat jer flyver vi højest en gang årligt. Ellers er det hovedsageligt ferier hvor vi kører i bil, fordi det giver fleksibilitet og frihed hvis vi vil se noget, eller vil blive længere tid på en destination - eller pludselig får lyst til at køre i en ny retning. Vi har oftest valgt bilferien, og derfor er komfort ret vigtig for os.
Vi købte den første SUV for 13 år siden - og det var første ferie hvor min kone ikke mærkede det i sin ryg, så indstigningshøjde, sæder og affjedring betyder alt når man skal køre langt.
Det giver god mening.
Vi elsker også at køre SUV, når vi er i USA. Vores foretrukne er Ford Expedition, som er en ordentlig motherfucker. Den er desværre ret dyr at leje, så nogen gange "nøjes" vi med den mindre Ford Explorer - som dog stadig er en ret stor SUV.
★★0
Kan godt mærke at det har været en hård uge og at jeg er træt. Når du ligefrem falder i søvn foran computeren mens du sidder og læser en artikel, så er det nok på tide at gå i seng
★★★★★★1
Det giver god mening.
Vi elsker også at køre SUV, når vi er i USA. Vores foretrukne er Ford Expedition, som er en ordentlig motherfucker. Den er desværre ret dyr at leje, så nogen gange "nøjes" vi med den mindre Ford Explorer - som dog stadig er en ret stor SUV.
Exploren har jeg også prøvet derovre - den er egentlig ret rummelig. Expedition er lidt et lokum ;-)
Glæder mig til automatgear, som vi også har i vores anden bil.
★★★★★1
Exploren har jeg også prøvet derovre - den er egentlig ret rummelig. Expedition er lidt et lokum ;-)
Ja, den er stor - og vi har et par gange fået den i den extra lange MAX udgave. Den vil på ingen måde fungere på de danske veje, p-pladser eller garager. Men på offroad adventure i Utah er den perfekt.
Nissans svar er vel deres Armada, som jeg ikke går ud fra at du overvejede. Den kan nok heller ikke fås som el.
★★★★★★1
Ja, den er stor - og vi har et par gange fået den i den extra lange MAX udgave. Den vil på ingen måde fungere på de danske veje, p-pladser eller garager. Men på offroad adventure i Utah er den perfekt.
Nissans svar er vel deres Armada, som jeg ikke går ud fra at du overvejede. Den kan nok heller ikke fås som el.
Exploren findes som el - men Ariyaen valgte vi primært på grund af komforten, og så giver det en ekstra sikkerhed med firehjulstræk, om vinteren. 300 heste gør samtidig at en overhaling gøres sikkert.
Det føles også helt rart at betale omtrent det samme for en bil i Danmark, som den koster i vores nabolande.Der er først afgift på elbiler over 450.000 kr - ud over moms altså.
★★★★★★0
Min datter (16) vil gerne med en veninde til Berlin omkring jul. Venindens familie har en lejelighed dernede, og hendes mor er med på turen. Hvor sikker er Berlin mht. terror og den slags? Synes tit man hører skrækhistorier fra Tyskland. Hvad er pros/cons?
★★★★0
Pros: det er virkelig let at få stoffer og de har masser af Fritz-Kola. Nå ja, og kurry wurst, selvfølgelig.
★★★★★★0
Du er uforbederlig :D
★★★★2
Man skal ikke kimse af Fritz-Kola og kurry wurst. Eller narko.
★★★★0
Berlin er en fantastisk by. Kan kun anbefale den.
I dag smutter jeg ind for at høre Peter Peter fortælle om sin film- og spilmusik i Cinemateket.
Første del af arrangementet har jeg hørt, for den består lige som sidst af en fuld afspilning (ca. 45 min.) af hans nye musical med det mundrette navn "Peter Peter Presents The Bleeder Players as The Apparatus of Doom and Gloom in They Killed Us All with Spit and Polish." Bagefter er der igen en samtale om tilblivelsen med musikjournalisten Jan Poulsen.
Så er der pause og herefter en lang samtale om hans film- og spilmusik, og endeligt viser de den tjekkiske kultfilm "Valerie og miraklernes uge" fra 1970, oveni købet i en flot, original dansk 35mm-biografkopi. Det er læser den sidste del, jeg glæder mig til.
★★★★★★0
Min datter (16) vil gerne med en veninde til Berlin omkring jul. Venindens familie har en lejelighed dernede, og hendes mor er med på turen. Hvor sikker er Berlin mht. terror og den slags? Synes tit man hører skrækhistorier fra Tyskland. Hvad er pros/cons?
Jeg har ikke været der selv - men er det ikke som alle andre storbyer i rige lande? For det meste sikker, men man skal holde sig fra visse områder som ung pige?
Jeg vil på ingen måde være betænkelig ved at sende hende afsted, og faktisk vil jeg hylde dig for at lade hende gør det - alt for mange unge har ikke nok erfaringer med at være på egen hånd, og det rammer dem, når de bliver ældre.
★★★★★★2
En historie fra det virkelige liv...
I går startede jeg med at småpimpe kl 13 hos en kammerat - vi spillede Trivial Pursuit (den gamle fra 1985) og jeg vandt vores bedst ud af 3 med en hel ost! Så ved en 21-tiden tog jeg videre. Allerede der sad maden ikke helt rigtig i maven, men jeg ville ikke belemre andre mennesker på diverse værtshuse, så jeg holdte det hele inde...yada yada yada - kl. 4 tog jeg en taxi hjem, og som altid når jeg har været på rygerværtshus smider jeg tøjet udenfor. Det var en fejl, for lige så snart jeg kom ind i baggangen sked jeg i underbukserne...så i en ordentlig brandert skulle jeg lige gøre en masse rent og i bad :) - heldigvis var familien ikke hjemme.
Kl. 16 mødes jeg med en kammerat igen og drikker lidt mere.
Jeg er 43 ;)
★★★0
Berlin er skøn og jeg har aldrig følt mig utryg de to gange jeg har været der. Specielt ikke når det kommer til terror, men jeg er også typen som nægter at lade terror påvirke min hverdag. Hvis en eller anden psykopat vælger at sprænge sig selv i luften, så kunne jeg sgu nok ikke have gjort noget alligevel.
★★★★★★0
Det var sgu da godt du ikke sked i taxaen :D
★★★★★★1
Hun har fået lov til at tage afsted. Hønemoren i mig er imod på alle parametre, men de skal sgu også ud og realisere sig selv. Nu har hun bedt om at se Taken i aften, helt urelateret, så er da spændt på hvad reaktionen er? :)
Er spændt på min kommende uge i praktikken. I fredags sad jeg i 2 stive timer og gloede på et kontor, fordi der ikke var opgaver. Det endte med, at jeg spurgte om jeg ikke bare kunne gå ned i dagcenteret og være med, da jeg fanme ikke er god til at bare sidde stille og se på uret. Dagcenteret er vildt hyggeligt, og man får meget kontakt med borgerne, og også shooting the shit med dem. Det er mere afslappende end decidererede plejeopgaver. Én der er helt over kontakt kan blive helt blid og sød i dagcenteret, når plejeopgaverne er ovre.
Jeg kan godt lide faget. Det er givende. Selvfølgelig er det træls, at jeg skal være der 37 t. hvor jeg ikke bliver betalt, men på den anden side, giver det god erfaring, og om en måned er det jo ligemeget. Jeg ser det som at jeg tilegner mig erfaring, og at det er min "løn". Jeg indgår ihf med alt den entusiasme meg kan mønstre.
Det er ret grænseoverskridende, at se op i et skrev på en 24 årig der lige skal have sat et kateter op, men det er jo en del af det arbejdsområde, og dem der skal have plejen, er jo afhængige af dem der hjælper dem i dagligdagen. Ellers lå de jo bare i en pøl af pis og lort...
★★★0
Ja, du kan da lige så godt drikke noget kaffe med beborene, i stedet for at sidde på et kontor og glo. Kan da huske at jeg også så Barnaby med dem og spiste flødeboller. Det var ret hyggeligt.
Aranyhajú Nyárszépe13-10-24 20:48
★★★★0
Det må da lige være en nyhed for Johan :)
www.dr.dk/nyheder/seneste/syv-nye-froearter-opdaget-paa-madagaskar-har-faaet-navne-fra-star-trek