Det må da lige være en nyhed for Johan :)
www.dr.dk/nyheder/seneste/syv-nye-froearter-opdaget-paa-madagaskar-har-faaet-navne-fra-star-trek
Fantastisk! :D den kunne jeg godt finde på at skrive i babys næste lur.
www.dr.dk/nyheder/seneste/syv-nye-froearter-opdaget-paa-madagaskar-har-faaet-navne-fra-star-trek
The Insider15-10-24 13:01
Lur mig om han ikke er igang med at lave en omfattende artikel - helst "on Site". :-)
Whaat - jeg forventede du var på sagen :-)
Status på praktik: Det er et meget givende arbejde. Det er jo senhjerneskadede, så virkelig et plejekrævende område, da stort set ingen kan noget som helst selv. Jeg må ikke deltage i selve plejen, da jeg jo er sendt ud af kommunen. Ved ikke om det er noget med forsikring eller noget, men meget af tiden står jeg bare i baggrunden og ser på. Jeg lærer dog en hel del, især fagudtryk, og det kan jeg jo tage med mig videre i uddannelsen.
Dem jeg arbejder med, synes det er et meget hårdt sted at starte i "branchen", men det er jeg faktisk glad for, for så har jeg jo set noget af det værste.
Så det meste af det jeg laver, er at give mad og være tilstede.
Men det er vildt hvad der bruges af ressourcer på mennesker, der ikke kan noget og mange gange ikke ved hvad der foregår omkring sig. Det skal ikke lyde negativt, for jeg er bare glad for at bo i et land, hvor man har den slags muligheder. Men der er nok 150 mennesker til at tage sig 27 beboere. Det er tankevækkende, og jeg tør slet ikke tænke på hvad sådan et foretagende koster. Det er jo ikke bare arbejdskraft, men et hav af hjælpemidler og medicin.
Og så er der de historier folk har med bag sig. Lad mig sige så meget, at jeg nok skal huske en cykelhjelm fra nu af!
Men det er vildt hvad der bruges af ressourcer på mennesker, der ikke kan noget og mange gange ikke ved hvad der foregår omkring sig. Det skal ikke lyde negativt, for jeg er bare glad for at bo i et land, hvor man har den slags muligheder. Men der er nok 150 mennesker til at tage sig 27 beboere. Det er tankevækkende, og jeg tør slet ikke tænke på hvad sådan et foretagende koster. Det er jo ikke bare arbejdskraft, men et hav af hjælpemidler og medicin.
Mon ikke det er i hvert fald 1 mio. kr. per person om året?
chandler7515-10-24 19:34
Det kan ikke gøre det.
Så er min kuffert pakket. I morgen tidlig mødes jeg med nogle medstuderende og et par undervisere, og så kører vi mod Bruxelles, hvor vi skal være på studietur til på lørdag. Bl.a. for at se Europa-Parlamentet og tale med nogle politikere. Det skal nok blive spændende.
Så er min kuffert pakket. I morgen tidlig mødes jeg med nogle medstuderende og et par undervisere, og så kører vi mod Bruxelles, hvor vi skal være på studietur til på lørdag. Bl.a. for at se Europa-Parlamentet og tale med nogle politikere. Det skal nok blive spændende.
Hvis jeg skulle på sådan en studietur, så ville jeg sidde på Moeder Lambic hver dag, når aktiviteterne var overstået! God tur!
Linkedin er nogle gange underligt. Jeg er ikke blevet kontaktet i 2-3 uger og lige pludselig bliver jeg kontaktet af 4 forskellige rekruteringsagenter indenfor 2 timer. Tænker at det muligvis gælder den samme stilling og de får jo bonus for at rekruttere folk.
Det bruges meget i Sverige at et firma uddelegerer den samme stilling til flere forskellige rekrutteringsbureauer og så kan Adecco, Man Power, Randstad og deres søsterbolag kæmpe om at finde den rette kandidat.
Så er vi ankommet til vores hostel i Bruxelles. Ikke et imponerende hostel, men i det mindste ligger det centralt. Vi kørte klokken 07.00 i morges, så det har været mange timer i en minibus. Turen til indkørslen af Bruxelles gik ganske fint udover, at jeg kom til at smide mine Jabra høretelefoner væk på en rasteplads i Holland. Turen ind i byen Bruxelles bød på absurd meget trafik og kø. Det er ikke en by jeg ville have lyst til at køre rundt i.
Fik lige ringet til min mormor, da hun havde fødselsdag igår. (Fik ikke lige gjort det i går). Hun var som sjældent positiv, og der var ikke meget palaver. Så nu må hun vel være omkring de 88?
Det viste sig at være 6 måneders kontrakt. Godt nok til en god løn, men alt for usikkert og så er jeg lige startet i nyt job, så der skal en del til at hverve mig.
Der er ved at ske store ændringer i Podcastindustrien. Det er blevet meget sværere at drive en podcast og reklameindtægterne er blevet markant færre. Så vi begynder at se flere og flere der introducerer abonnementer.
NY Times har lige gjort det, således at nyeste afsnit er gratis, men hvis du vil lytte til deres arkiv skal du abonnere hos dem. This American Life har lige gjort det samme. Flere vil følge efter, ikke mindst fordi NY Times er en af de største aktører.
Hvis jeg skulle på sådan en studietur, så ville jeg sidde på Moeder Lambic hver dag, når aktiviteterne var overstået! God tur!
Sidder i øvrigt netop på Moeder Lambic og nyder en pils :)
Sidder i øvrigt netop på Moeder Lambic og nyder en pils :)
Sgu da ikke en pils!!!
Sgu da ikke en pils!!!
Jeg har aldrig rigtigt brudt mig om øl, og har holdt mig fra det i det meste af mit liv, men er for nyligt begyndt at lære at drikke øl. Jeg kaster mig ikke ud på den dybe ende til at starte med :)
Hvis du ikke kan lide øl, vil netop være bedre at starte med andet end en pilsner :)
Hvis de har noget fra 3 Fontainen eller Cantillion, vil jeg helt sikker anbefale det.
Hvis de har noget fra 3 Fontainen eller Cantillion
Det er Moede Lambic, det har de stensikkert. Cantillion ligger trods alt kun et par km fra baren. Hvis du nogensinde kommer til Bruxelle, så skal du altså derind. Super sted!
Udover et mere studierelevant besøg hos Det Syddanske EU-kontor, så var vi også et smut forbi Belgian Beer World. Det er et museum eller måske nærmere marketing for belgisk ølbryggerforening. Det var en fin bygning og hyggeligt at gå rundt, men udstillingen kom mest til sin ret med et par smagsprøver, og den gratis øl man fik, og kunne nyde udenfor på toppen af den flotte bygning. Jeg fik en Pêche Mel Bush, som var en øl på 8,5 % med ferskensmag. Den faldt virkelig i min smag!
Var på noget AW i går med bowling, som jeg stadigvæk ikke finder vildt spændende. På vej hjem kan jeg se at der er sket en ulykke ca. 200 meter fra hvor jeg bor, hvor de havde ramt et træ og derefter stoppet på sporvogns skinnerne, så der var lukket for sporvognstrafik.
Angiveligt var føreren påvirket, så heldigt at det var en soloulykke.
Så er jeg hjemme igen efter min studietur. Det bliver rart at kunne sove i en ordentligt seng igen.
Nogen der ved om den tyske 4K udgave af fright night 1+2 er officiel eller en bootleg?. Kan ikke finde information om den. Dog er der nyheder på youtube om at den måske snart udkommer. Så spørgsmålet er, om det kan betale sig at vente på en officiel release??
Er pt et par dage i Ribe, hvor vi har lejet en lejlighed i slutningen af efterårsferien.
Det er hverken første eller sidste gang vi er her. Super stemningsfuldt at gå rundt i de brostensbelagte gader, og opleve vægternes sange og følge med en af de lokale historiefortællere, særligt i skumringen.
Har planer om en gang brunch hos Terpager & Co, når vi står op - inden vi vender snuden hjem søndag.
Er pt et par dage i Ribe, hvor vi har lejet en lejlighed i slutningen af efterårsferien.
Det er hverken første eller sidste gang vi er her. Super stemningsfuldt at gå rundt i de brostensbelagte gader, og opleve vægternes sange og følge med en af de lokale historiefortællere, særligt i skumringen.
Har planer om en gang brunch hos Terpager & Co, når vi står op - inden vi vender snuden hjem søndag.
Fedt, kan anbefale en IPA på Strygejernet :D
Vi er, som vi så ofte er i ferierne, i Skagen. I går var vi oppe på Esbjørns klit, som er den højeste i området (Det er først nede ved Råbjerg mile de bliver højere) - Sluttede dagen af med en Brooklyn IPA, en Guinness og en Cheddar burger på Jacobs.
MadMartigan20-10-24 07:58
Så røg Paul Di'Anno som var tidligere forsanger i Iron Maiden...
Jeg så og mødte Paul på The Rock i København efter hans koncert...
RIP!!!
www.dr.dk/nyheder/seneste/tidligere-forsanger-i-iron-maiden-er-doed