Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• ★★★★0

Jeg blev faktisk kontaktet af mit boligselskab fordi de ikke kunne læse min måler så de sendte en mand ud som skiftede måleren mens jeg var på arbejde og derefter fungerede det. Hurtigt og nemt.

Det sjove her er jo, at mit boligselskab intet vidste om det. De videreformidler bare regningen uden at kigge hvad der står på den. Der har været i hvert fald 3 andre lejere af lejligheden inden os, og ingen af dem har været klar over problemet. Så forsyningsselskabet har tjent en god skilling på det.

dyg23-10-24 19:47

• ★★★★★★0

I gamle dage havde man en bankrådgiver, som man kendte på fornavn, og kunne vende ting med. Nu får jeg en computerstemme i Nordea, og har ikke tilknyttet nogen. Men sådan er det jo med små fisk. Man er bare et irritationsmoment for banken, fordi man skal have en bank i Danmark. Vi har heller ikke noget lån, men trods det, når vi har forsøgt at skifte bank, så er der ingen der vil have os som "kunde". 

davenport23-10-24 19:53

• ★★★★★★0

Jeg har købt hus uden nogensinde at møde min køber-mægler, bankrådgiver og kun én gang ejendomsmægleren...det var en god oplevelse :)

Men jeg er helt sikker på, at I sagtens kan skifte bank til en mindre bank. Lån & Spar, Arbejdernes Landsbank, Merkur eller andet. Fuck da Nordea, Danske Bank og de andre kæmpebanker - dem er der ingen grund til at bruge som privatforbruger.

Guldager23-10-24 20:08

• ★★★1

Jeg prøvede engang hvor de havde lavet en fejl med mine dagpenge. Ringede til banken for at bede om et overtræk et par dage, da pengene jo var på vej. Hende jeg snakkede med, var pisse mobset over at jeg kunne finde på at ringe sidst på måneden, hvor de jo har travlt. Fik besked på at skrive en besked over netbanken, hvilket jeg aldrig fik svar på. Måtte låne pengene af min far, for at kunne betale min husleje.

Efter den oplevelse gik jeg i gang med at arbejde på at skifte bank, men opgav projektet. Tror alle bankerne er nogle svin, så det er ikke besværet værd. Og så er de ligeglade med os fattigrøve.

Det var i øvrigt Jyske Bank.

Aranyhajú Nyárszépe23-10-24 20:21

• ★★★★★★1

Igen - skift til en mindre bank! Davenport nævnte Nordea, du nævner Jyske Bank. Vælg en mindre lokalbank (eller en fagforeningsbank). Lige præcis Jyske Bank, Nordea, Danske Bank, Sydbank og Nykredit vil jeg ikke forvente giver god service til en normal privatforbruger.

Jeg har haft Arbejdernes Landsbank og Lån & Spar, og de har begge været fantastiske. 

Da min far døde - han havde Ringkøbing Landbobank - var hans bankrådgiver virkelig flink og hjalp os gevaldigt med alt det juridiske. 

Guldager23-10-24 20:26

• ★★★1

For 40 år siden - den 2. november 1984 - drog jeg til København med tog, jeg var på det tidspunkt igang med min værnepligt som soldat hos Ingeniør Regimentet. Min kæreste var med gymnasiet på tur til hovedstaden - og i stedet for at følges med dem, mødtes vi på nu hedengangne Peder Oxe - fik en drink, gik på ligeldes hedengangne Viking Carver, som lå på strøget.

Jeg havde forlovelsesringe med i lommen - og heldigvis sagde hun ja. Vi overnattede på Grand Hotel, hvor der lå en flaske Gul Enke under rindende vand i håndvasken. Egentlig skulle hun have været med klassen til en forestilling på Det Kongelige Teater. Men det kom hun ikke, og har aldrig været der.

Så nu 40 år, tre børn og 4 børnebørn senere - springer vi på toget til København, lørdag den 2. november 2024.

Denne gang spiser vi på Odette, overnatter på det nye Hotel Residence Inn Marriot (med havudsigt) - og tager på Det Kongelige Teater, for at se Et Drømmespil.

Sig ikke at jeg ikke er romatikker!

Tillykke med dagen, gamle dreng :)

Så runder du vel rundt ca. næste år?

Gorman23-10-24 20:38

• ★★★★★★0

Jeg sidder og stener over regnskaber fra diverse værtshuse i Odense...

Kan se, at min stamværtshus havde et overskud på hele 13.000 i 2022/23 - det et jo fint, så kan det sagtens køre rundt :)

Guldager23-10-24 20:51

• ★★★★★★0

Tillykke med dagen, Wayne. Det lyder meget romantisk og hyggeligt. :)

Mange tak Night Hawk :-)

Wayne23-10-24 23:05

• ★★★★★★0

Tillykke med dagen, gamle dreng :)

Så runder du vel rundt ca. næste år?

Mange tak ;-)

Nej, det er sket :-)

Wayne23-10-24 23:07

• ★★★★★★0

Igen - skift til en mindre bank! Davenport nævnte Nordea, du nævner Jyske Bank. Vælg en mindre lokalbank (eller en fagforeningsbank). Lige præcis Jyske Bank, Nordea, Danske Bank, Sydbank og Nykredit vil jeg ikke forvente giver god service til en normal privatforbruger.

Jeg har haft Arbejdernes Landsbank og Lån & Spar, og de har begge været fantastiske. 

Da min far døde - han havde Ringkøbing Landbobank - var hans bankrådgiver virkelig flink og hjalp os gevaldigt med alt det juridiske. 

Al Bank gør det godt, enig.

Wayne23-10-24 23:08

• ★★★★3

Jeg tror at det kan tælles på to hænder hvor mange gange jeg har talt med en bankrådgiver i mit liv. Jeg har overvejet at skifte bank til Merkur, men har aldrig fået taget mig sammen til det.

Og jeg kan bestemt ikke genkende billedet, at alle mennesker er nedern og kun tænker på sig selv. Hele om omgangskreds, der er blevet ret stor fordi jeg er og har været frivillig forskellige steder, består af virkelig gode mennesker. Den slags der står på spring hvis man får brug for hjælp og tjekker op på en, hvis man er lidt ude af spillet i en periode.

NSF23-10-24 23:17

• ★★0

Boede i min lejlighed i 2 år før der kom en vvser og skulle skifte min vandmåler, han fortalte den ikke have målt noget i 3 år. Det er da hurtig reaktion må man sige:-D.

Weird_J24-10-24 05:12

• ★★★★★★1

Og jeg kan bestemt ikke genkende billedet, at alle mennesker er nedern og kun tænker på sig selv. Hele om omgangskreds, der er blevet ret stor fordi jeg er og har været frivillig forskellige steder, består af virkelig gode mennesker. Den slags der står på spring hvis man får brug for hjælp og tjekker op på en, hvis man er lidt ude af spillet i en periode.

Det er også mest min oplevelse. Hvilket så har fået mig til at være mere opmærksom på andre.

Har selvfølgelig også mødt min andel af trælse typer, men folk er jo forskellige

Guldager24-10-24 07:32

• ★★★★★1

For 40 år siden - den 2. november 1984 - drog jeg til København med tog, jeg var på det tidspunkt igang med min værnepligt som soldat hos Ingeniør Regimentet. Min kæreste var med gymnasiet på tur til hovedstaden - og i stedet for at følges med dem, mødtes vi på nu hedengangne Peder Oxe - fik en drink, gik på ligeldes hedengangne Viking Carver, som lå på strøget.

Jeg havde forlovelsesringe med i lommen - og heldigvis sagde hun ja. Vi overnattede på Grand Hotel, hvor der lå en flaske Gul Enke under rindende vand i håndvasken. Egentlig skulle hun have været med klassen til en forestilling på Det Kongelige Teater. Men det kom hun ikke, og har aldrig været der.

Så nu 40 år, tre børn og 4 børnebørn senere - springer vi på toget til København, lørdag den 2. november 2024.

Denne gang spiser vi på Odette, overnatter på det nye Hotel Residence Inn Marriot (med havudsigt) - og tager på Det Kongelige Teater, for at se Et Drømmespil.

Sig ikke at jeg ikke er romatikker!

Tillykke med dagen :-)

Hvis I blev gift kort efter forlovelsen, så når du jo at få guldbryllup i en forholdsvis ung alder. 

Jeg er nok ikke helt så romantisk og når muligvis ikke at opleve et guldbryllup. Vi blev nemlig først gift for ca. 15 år siden. Jeg kan huske, at det var i november måned - men jeg har glemt datoen. Og jeg er heller ikke helt sikker på, om det var i 2008 eller 2009. Gad vide, om man kan slå det op på Borger.dk?

Vi havde allerede fået vores to børn på det tidspunkt, og ingen af os går op i hverken bryllupsfest, ringe eller at have papirer på hinanden. Men min far argumenterede med, at det er en stor fordel at have papirerne i orden, hvis der skulle ske noget - ikke mindst for børnenes skyld. Og det har han jo nok ret i.

Så det var en noget mindre romantisk tilgang end din fine historie :-)

S. Rico24-10-24 10:59

• ★★★★0

Har selvfølgelig også mødt min andel af trælse typer, men folk er jo forskellige

Bestemt, de findes. Hvis vi specifikt kigger på de steder jeg har været frivillig, er jeg nok løbet ind i 4-5 stykker igennem mine 7 år fordelt over forskellige steder, ud af de nok 200-250 mennesker, jeg er stødt på, bare blandt de frivillige.

Selv vores kunder er overvejende søde og flinke, og i alt den tid er det nok under 10 gange, at jeg har haft en dårlig oplevelse. Det inkluderer endda et sted hvor en del hjemløse hænger ud. Ikke at de som gruppe er dårlige mennesker, men der er selvsagt en stor procentdel der bokser med diverse psykiske problemer, der kan være en ubehagelig oplevelse, hvis man fanger dem på en dårlig dag.

NSF24-10-24 12:01

• ★★★★★★1

Frivilligt arbejde er også noget andet, da man mødes omkring en fælles interesse. Folk i al almindelighed er da bare nogle selviske svin, der kun tænker på sig selv. 

Jeg taler af erfaring: de gange jeg har prøvet at gøre noget godt, fx på en arbejdsplads, bliver jeg konsekvent skudt ned, mest fordi det tit er noget nyt, og så skal folk omstille sig (Og måske ligefrem gøre en indsats), og så er det ikke som det plejer at være. Sidst blev jeg blacklistet i køkkener i Kolding Kommune, da hende der står for dem, har set sig sur på mig. Dvs. jeg kan ikke søge jobs i kommunens køkkener, fordi hun har et vendetta mod mig, og alt jeg gjorde, var at tilbyde hjælp, til at det hele kunne blive endnu bedre, og optimere driften. Det var ikke sjovt! Det hjalp så heller ikke at det fede svin vi har fra DF i byrådet, kørte mig helt over, da jeg sendte ham mit oplæg, og bad om diskretion, og han så sendte det til alle i kommunen. Og det er bare et eksempel. 

Synes som oftes man bare møder folk der hytter deres eget skind. Og har skyklapper på, og bare ikke vil.

Det jeg har lært er bare, at jeg ikke gider mere. Jeg falder bare i. Jeg gider heller ikke gøre en indsats mere. Den praktik jeg er i lige nu, sidder jeg bare og kigger i 8 timer, indtil jeg skal hjem. Da jeg er udsendt af kommunen, må jeg ikke deltage i opgaver, så der er ikke noget at lave. I dag har jeg læst i en Stephen King bog fra 7-11 og så skred jeg, da jeg ikke gad sidde der længere. Og det var der ingen der opdagede. 

davenport24-10-24 14:39

• ★★★★★★0

Frivilligt arbejde er også noget andet, da man mødes omkring en fælles interesse. Folk i al almindelighed er da bare nogle selviske svin, der kun tænker på sig selv. 

Jeg taler af erfaring: de gange jeg har prøvet at gøre noget godt, fx på en arbejdsplads, bliver jeg konsekvent skudt ned, mest fordi det tit er noget nyt, og så skal folk omstille sig (Og måske ligefrem gøre en indsats), og så er det ikke som det plejer at være. Sidst blev jeg blacklistet i køkkener i Kolding Kommune, da hende der står for dem, har set sig sur på mig. Dvs. jeg kan ikke søge jobs i kommunens køkkener, fordi hun har et vendetta mod mig, og alt jeg gjorde, var at tilbyde hjælp, til at det hele kunne blive endnu bedre, og optimere driften. Det var ikke sjovt! Det hjalp så heller ikke at det fede svin vi har fra DF i byrådet, kørte mig helt over, da jeg sendte ham mit oplæg, og bad om diskretion, og han så sendte det til alle i kommunen. Og det er bare et eksempel. 

Synes som oftes man bare møder folk der hytter deres eget skind. Og har skyklapper på, og bare ikke vil.

Det jeg har lært er bare, at jeg ikke gider mere. Jeg falder bare i. Jeg gider heller ikke gøre en indsats mere. Den praktik jeg er i lige nu, sidder jeg bare og kigger i 8 timer, indtil jeg skal hjem. Da jeg er udsendt af kommunen, må jeg ikke deltage i opgaver, så der er ikke noget at lave. I dag har jeg læst i en Stephen King bog fra 7-11 og så skred jeg, da jeg ikke gad sidde der længere. Og det var der ingen der opdagede. 

Også har du ikke mødt flere mennesker? ;)

Men den med Koldings køkkener...det er altså din egen skyld. Selvom vi har en flad struktur i DK, så bliver det ikke modtaget pænt, når man efter en kort ansættelse kritiserer hele system, og endda går bag ryggen på lederne og direkte til politikerne. Så hun har bedømt, at du er trouble,og vil ikke ansætte dig. Det har jo ikke noget med en vendetta at gøre. 

Guldager24-10-24 14:46

• ★★★★0

Måske nok, men nu inkluderede jeg jo netop også vores kunder. Og i dit første indlæg sagde du jo ordret "alle mennesker", så jeg havde jo ikke nogen grund til at tro at du mente andet end det.

Jeg kan sagtens følge at hvis man konstant bliver mødt med modstand, så gider man ikke at gøre en indsats længere. Min erfaring er dog noget anderledes - selv på den værste arbejdsplads jeg har været, var der fornuftige mennesker at tale med og mennesker, der var åbne for forandring. Der var også masser af der var i den modsatte kategori, men dem havde jeg så meget lidt at gøre med. Selvfølgelig kan det være at folk der arbejder i IT bliver nødt til at være åbne for forandringer, fordi er man ikke, risikerer man hurtigt at falde bagud.

Min nuværende arbejdsplads består primært af sælgere og kundeservicemedarbejdere, næsten alle mennesker som jeg intet har noget tilfælles med. Det er folk der går op i at købe dyre ting, rejse konstant, tale fodbold og ligger i den modsatte ende af det politiske spektrum end jeg gør. Til trods for det, er det som udgangspunkt ikke dårlige mennesker, bare skrækkeligt uinteressante mennesker for mig. Og der er da et par stykker jeg kan tale med, som ikke er i de store grupperinger, som interesserer sig for gaming og en enkelt der lader til at han forsøger at overtale mig til at begynde at spille Warhammer. Fin nok fyr, men jeg har satme nok dyre interesser, jeg har ikke råd til at falde i Warhammer-hullet.

NSF24-10-24 14:56

• ★★★★★★0

Guldager: Det er jo en længere historie, hvor jeg prøvede at veje interessen for noget nyt inde for ældreområdet, så de kunne få det bedre på langt sigt. Ikke bare at gå bagom en leder. Det var et højere formål. Men jeg stak næsen for langt frem. 

Hvis de nu havde taget mit forslag seriøst, og jeg kunne have fremkommet med mine synspunkter og forslag, havde der nok rullet hoveder, og det var nok mere det. Jeg var på et plejehjem, hvor vi var 14 ansatte til at lave mad til 90. Det er helt ude af proportioner. Der var fx én ansat til at bestille vare hjem. Det tager 10 minutter to gange i ugen. Og det var den slags jeg slog ned på. Men jeg kan da godt se, at så skulle folk ligefrem til at lave noget, og det er aldrig populært...

davenport24-10-24 15:29

• ★★0

Syntes det lyder helt skørt at du ikke må hjælpe med noget, der hvor du er nu Davenport, det er vel sådan set grunden til at man bliver sendt ud i praktik, at man skal lære/forsøge sig med noget nyt. Lyder mere som et sted uden overskud.

Weird_J24-10-24 15:34

• ★★★★★★0

Men jeg stak næsen for langt frem. 

Ja, præcis, og det er din skyld jo - ikke fordi alle folk er egoistiske.

Jeg siger ikke, at du blev fair behandlet, slet ikke. Dine ideer var sikkert rigtig gode- men derfor er det stadig ikke velanset at fortælle en hel organisation, hvordan de skal gøre efter en kort ansættelse.

Syntes det lyder helt skørt at du ikke må hjælpe med noget, der hvor du er nu Davenport, det er vel sådan set grunden til at man bliver sendt ud i praktik, at man skal lære/forsøge sig med noget nyt. Lyder mere som et sted uden overskud.

Det forstår jeg heller ikke.

Var det ikke meningen, at du skulle være voksenlærling som SOSU? Så hvad er deres pointe med det, I laver nu?

Guldager24-10-24 16:00

• ★★★0

Jeg har prøvet at være i aktivering på et plejehjem før og selvfølgelig kan man ikke hjælpe til med den personlige pleje og den slags, men man kan jo godt hjælpe til med at dække bord, vaske op og stimulere dem lidt.

Jeg fik meget af tiden til at gå med at drikke kaffe med beboerne, se fjernsyn med dem, trille rundt med dem. De havde sådan en trehjulede tandem agtig cykel, så jeg cyklede også tur med dem. Altsammen sådan noget hygge noget, som det almindelige personale sjældent havde tid til. Kan ikke forstå at det er nødvendigt at side på et kontor i otte timer og stene.

Er det ikke årstid for kastanjer? Måske kan du lave kastanjedyr med dem?

Aranyhajú Nyárszépe24-10-24 17:14

• ★★★★★★1

Tillykke med dagen :-)

Hvis I blev gift kort efter forlovelsen, så når du jo at få guldbryllup i en forholdsvis ung alder. 

Jeg er nok ikke helt så romantisk og når muligvis ikke at opleve et guldbryllup. Vi blev nemlig først gift for ca. 15 år siden. Jeg kan huske, at det var i november måned - men jeg har glemt datoen. Og jeg er heller ikke helt sikker på, om det var i 2008 eller 2009. Gad vide, om man kan slå det op på Borger.dk?

Vi havde allerede fået vores to børn på det tidspunkt, og ingen af os går op i hverken bryllupsfest, ringe eller at have papirer på hinanden. Men min far argumenterede med, at det er en stor fordel at have papirerne i orden, hvis der skulle ske noget - ikke mindst for børnenes skyld. Og det har han jo nok ret i.

Så det var en noget mindre romantisk tilgang end din fine historie :-)

Takker!

Vi blev gift 1 1/2 år senere - så om godt 11 år. Min kone var 19 og jeg 22 år - det var vist ikke unormalt i generationerne inden. Men vi kendte ikke andre som blev gift så tidligt.

Der er stadig længe til, men tankevækkende at der allerede er gået over 13 år siden vi havde sølvbryllup!

Romantik har ikke nødvendigvis noget med bryllupsfest at gøre - min ældste søn og svigerdatter var også forbi rådhuset - to måneder inden hun fødte. Og selvom det bare blev til en rugbrødsmad og en kop kaffe, så var det det rigtige for dem. 

Wayne24-10-24 17:38

• ★★★★★0

Jeg har sateme indført mange ændringer på min arbejdsplads netop også for at optimere drift eller lappe “huller”. Ikke alle tiltag har været lige populære, men udskammet er jeg ikke blevet. Tværtimod. Der er nærmere opstået en stor respekt for mig - næsten i sådan en grad, at det nu er svært at leve op til forventningerne.

David Lund24-10-24 18:02

• ★★★★0

Jeg har sateme indført mange ændringer på min arbejdsplads netop også for at optimere drift eller lappe “huller”. Ikke alle tiltag har været lige populære, men udskammet er jeg ikke blevet. Tværtimod. Der er nærmere opstået en stor respekt for mig - næsten i sådan en grad, at det nu er svært at leve op til forventningerne.

Tid til at gå den anden vej og lave noget der får dig fyret på den mest spektakulære måde.

NSF24-10-24 18:04

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen