Frivilligt arbejde er også noget andet, da man mødes omkring en fælles interesse. Folk i al almindelighed er da bare nogle selviske svin, der kun tænker på sig selv.
Jeg taler af erfaring: de gange jeg har prøvet at gøre noget godt, fx på en arbejdsplads, bliver jeg konsekvent skudt ned, mest fordi det tit er noget nyt, og så skal folk omstille sig (Og måske ligefrem gøre en indsats), og så er det ikke som det plejer at være. Sidst blev jeg blacklistet i køkkener i Kolding Kommune, da hende der står for dem, har set sig sur på mig. Dvs. jeg kan ikke søge jobs i kommunens køkkener, fordi hun har et vendetta mod mig, og alt jeg gjorde, var at tilbyde hjælp, til at det hele kunne blive endnu bedre, og optimere driften. Det var ikke sjovt! Det hjalp så heller ikke at det fede svin vi har fra DF i byrådet, kørte mig helt over, da jeg sendte ham mit oplæg, og bad om diskretion, og han så sendte det til alle i kommunen. Og det er bare et eksempel.
Synes som oftes man bare møder folk der hytter deres eget skind. Og har skyklapper på, og bare ikke vil.
Det jeg har lært er bare, at jeg ikke gider mere. Jeg falder bare i. Jeg gider heller ikke gøre en indsats mere. Den praktik jeg er i lige nu, sidder jeg bare og kigger i 8 timer, indtil jeg skal hjem. Da jeg er udsendt af kommunen, må jeg ikke deltage i opgaver, så der er ikke noget at lave. I dag har jeg læst i en Stephen King bog fra 7-11 og så skred jeg, da jeg ikke gad sidde der længere. Og det var der ingen der opdagede.
Måske nok, men nu inkluderede jeg jo netop også vores kunder. Og i dit første indlæg sagde du jo ordret "alle mennesker", så jeg havde jo ikke nogen grund til at tro at du mente andet end det.
Jeg kan sagtens følge at hvis man konstant bliver mødt med modstand, så gider man ikke at gøre en indsats længere. Min erfaring er dog noget anderledes - selv på den værste arbejdsplads jeg har været, var der fornuftige mennesker at tale med og mennesker, der var åbne for forandring. Der var også masser af der var i den modsatte kategori, men dem havde jeg så meget lidt at gøre med. Selvfølgelig kan det være at folk der arbejder i IT bliver nødt til at være åbne for forandringer, fordi er man ikke, risikerer man hurtigt at falde bagud.
Min nuværende arbejdsplads består primært af sælgere og kundeservicemedarbejdere, næsten alle mennesker som jeg intet har noget tilfælles med. Det er folk der går op i at købe dyre ting, rejse konstant, tale fodbold og ligger i den modsatte ende af det politiske spektrum end jeg gør. Til trods for det, er det som udgangspunkt ikke dårlige mennesker, bare skrækkeligt uinteressante mennesker for mig. Og der er da et par stykker jeg kan tale med, som ikke er i de store grupperinger, som interesserer sig for gaming og en enkelt der lader til at han forsøger at overtale mig til at begynde at spille Warhammer. Fin nok fyr, men jeg har satme nok dyre interesser, jeg har ikke råd til at falde i Warhammer-hullet.