Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• ★★★★★★0

Hvor tit er i der? Jeg har ikke været i USA siden jeg var 25.

davenport26-10-24 18:43

• ★★★★★1

Krydstogt er også et no go her. Det magter jeg ikke, vi undgår også de største turistfælder i byer, når det er muligt.

Begravelser - sidst var da svigerfar døde for 2 1/2 år siden. Så det er kun hvis det er helt tæt på, jeg tager et jakkesæt på.

Bryllupper - jeg havde et på til min datters, da jeg fulgte hende op ad kirkegulvet for fire år siden Og ellers følger jeg de ønsker værterne har. Det er trods alt deres fest.

Jeg har aldrig prøvet at få en indbydelse med angivelse af dress code. Måske du kommer i lidt finere kredse end mig ;-)

Vi har været til et hav af begravelser de seneste 5 år. Faktisk så mange, at der nu ikke er flere tilbage i generationen over mig - på hverken min eller min kones side. Det er ret skræmmende, at jeg så nu tilhører den ældste generation i familien - i en alder af kun 54 år.

Omvendt så skulle det helst betyde, at der kommer til at gå rigtig mange år inden den næste begravelse. 

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil gøre, hvis en af mine døtre gerne vil giftes i en kirke, og hun beder mig om at have jakkesæt på, når jeg fører hende ned af kirkegulvet. Det kan ikke udelukkes, at jeg vil føje hende. Men kun i kirken.

Jeg vil aldrig kunne sidde til festen bagefter og svede i et varmt jakkesæt. Jeg kan dårligt holde ud at have langærmet skjorte på. Min hud har simpelt hen behov for at ånde.

Jeg har aldrig kunnet forstå, hvordan mænd og kvinder begge kan have det behageligt til en fest, hvor mændene har både langærmet skjorte, vest og jakke på - mens kvinderne har en let sommerkjole på med bar ryg og tynde stropper. Enten må kvinderne da fryse, eller mændene svede - eller begge dele...

S. Rico26-10-24 18:46

• ★★★0

Jeg har været der 6 gange, hvor 2 af turene var herre ture. Vi satser på at tage derover næste år, så er vi der hver 3. år :)

MadMartigan26-10-24 19:28

• ★★★★★0

Det er nok blevet til 20-25 gange siden 1996. De fleste gange i enten det vestlige USA eller vinterferier i Florida.

S. Rico26-10-24 22:09

• ★★★★0

Jeg har været der 6 gange, hvor 2 af turene var herre ture. Vi satser på at tage derover næste år, så er vi der hver 3. år :)

Så må vi jo se om USA stadig er der til den tid :)

gi-jones26-10-24 22:54

• ★★★★★★1

Jeg har aldrig prøvet at få en indbydelse med angivelse af dress code. Måske du kommer i lidt finere kredse end mig ;-)

Vi har været til et hav af begravelser de seneste 5 år. Faktisk så mange, at der nu ikke er flere tilbage i generationen over mig - på hverken min eller min kones side. Det er ret skræmmende, at jeg så nu tilhører den ældste generation i familien - i en alder af kun 54 år.

Omvendt så skulle det helst betyde, at der kommer til at gå rigtig mange år inden den næste begravelse. 

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil gøre, hvis en af mine døtre gerne vil giftes i en kirke, og hun beder mig om at have jakkesæt på, når jeg fører hende ned af kirkegulvet. Det kan ikke udelukkes, at jeg vil føje hende. Men kun i kirken.

Jeg vil aldrig kunne sidde til festen bagefter og svede i et varmt jakkesæt. Jeg kan dårligt holde ud at have langærmet skjorte på. Min hud har simpelt hen behov for at ånde.

Jeg har aldrig kunnet forstå, hvordan mænd og kvinder begge kan have det behageligt til en fest, hvor mændene har både langærmet skjorte, vest og jakke på - mens kvinderne har en let sommerkjole på med bar ryg og tynde stropper. Enten må kvinderne da fryse, eller mændene svede - eller begge dele...

Jeg kommer nu ikke i specielt fine kredse, så det tror jeg nu ikke ;-)

Jeg smider også jakken så hurtigt som muligt på grund af varme - men jeg har ikke noget imod at der er forskel på hverdag og fest

Vi har min mor og svigermor tilbage - men jeg er ret opmærksom på at det er på lånt tid, så vi prøver at gøre ting med dem, som bidrager til livskvalitet.

Wayne26-10-24 23:29

• ★★★★★★0

Vi er sgu alle bare her på lånt tid, dude ;) Make the best of it! 

davenport26-10-24 23:41

• ★★★0

Så må vi jo se om USA stadig er der til den tid :)

Det er det, for Donald Trump vinder valgt, og dermed holder hans støtter sig i ro. Om 4 år er historien så en anden, og så håber jeg de er blevet mere “normale”

MadMartigan27-10-24 07:00

• ★★★★★★0

Jeg ved ikke helt hvad jeg vil gøre, hvis en af mine døtre gerne vil giftes i en kirke, og hun beder mig om at have jakkesæt på, når jeg fører hende ned af kirkegulvet

Kender følelsen, men tænker, at det ikke er min fest, så jeg respektere altid værtsparret ønsker.

---

Var på solo-druk i går. Det var ikke planen- skulle have mødtes med nogen til Odense Metal Festival, som så aflyste. Det skrev de først efter 2 timer, hvor jeg havde tyvstartet. Men der var jeg kommet i gang, og så fortsatte jeg :)

Var så også tidlig hjemme, så er ok frisk i dag

Guldager27-10-24 07:44

• ★★★★★★0

Det er meget givende arbejde jeg beskæftiger mig med nu, og det kommer virkelig mennesker, der ikke kan noget selv til gode. Men jeg har tit stået og tænkt "dér forsvinder den sidste reelle del af min heteroseksualitet!" Der er satme meget hår og bleer, tis og afføring. Men også hyggelige stunder hvor man giver mad og drikke, og sidder stille og roligt, og egentlig bare er til stede. 

Jeg har min praktik ugen ud + man/tir næste uge, og så starter uddannelsen d. 6. Det er jeg meget spændt på.

davenport29-10-24 20:03

• ★★★★1

Skifter heteromænd ikke bleer og tørrer røv og sådan på deres børn?

NSF29-10-24 20:08

• ★★★★★★1

Nej, ikke når de er teenagere. (Det ville virke indtrængende på deres privatliv...)

Jeg har da forsøgt, men så får jeg tæsk og bliver smidt ud af værelset.

davenport29-10-24 20:30

• ★★★★0

Aha, så man bliver mindre hetero jo ældre mennesker bliver, som man tørrer røv på.

Og så siger folk at det er transpersoner er forvirrende at forholde sig til.

NSF29-10-24 20:32

• ★★★★★★0

Ja, det er en skør verden...

davenport29-10-24 20:32

• ★★★0

Tror Davenport mente maskulinitet :)

Gorman29-10-24 20:56

• ★★★★★★0

Næ...

davenport29-10-24 21:15

• ★★★★★★2

Tror Davenport mente maskulinitet :)

Men det hjælper ikke på noget, for hvorfor skulle man miste den pga SOSU-arbejde? ;)

Guldager29-10-24 21:25

• ★★★0

I mine øre lyder det ikke særligt maskulint at tager tørre fremmed mennesker i røven.

Er det ikke også et typisk mandefag? Hvor mange mænd er der i forhold til kvinder på den arbejdsplads?

Aranyhajú Nyárszépe29-10-24 22:31

• ★★★★★★0

Nu har SKAT da desværre tabt den sidste sølle rest af troværdighed.

Jeg har lige modtaget denne besked;

Du skal betale renter af periodisk afgift
    Kære  xxxx
    Du har betalt én eller flere periodiske afgifter for sent. Vi har derfor beregnet renter for perioden fra det tidspunkt, hvor afgiften skulle være betalt og til det tidspunkt, hvor den er blevet betalt. Vær opmærksom på, at det kan dreje sig om en tidligere periode.
    Renterne er 0,12 kr. Nedenfor kan du se en opgørelse over renterne. Sidste frist for at betale er den 08.11.2024.
    Sådan betaler du
    Du skal bruge denne betalingslinje +71 <xxxxxxxxxxxxxxx+xxxxxxxxxx< til at betale.
    For at vi kan registrere din betaling korrekt, er det vigtigt, at du betaler det præcise beløb. Du skal altså ikke runde beløbet op eller ned, når du betaler. Hvis du gør det, kan det tage længere tid, før din betaling bliver registreret.
    Opgørelse over de beregnede renter
    I oversigten nedenfor kan du se, hvilken afgift der er beregnet renter af, det beløb, renterne udgør, og for hvilken periode der er beregnet renter.
    Damstrædet 2 6950 Ringkøbing
    Telefon 72 22 28 73
    skat.dk
    29. oktober 2024
    Opkrævning Motor
    Skattestyrelsen er forpligtet til at opkræve alle rentebeløb
    Du modtager denne opkrævning, fordi Skattestyrelsen er forpligtet til at opkræve alle rentebeløb uanset størrelse – det gælder også småbeløb.
    Periodisk afgift:
    FH3475:Periode 07.09.2023 - 31.08.2024
    Rente: 0,70%M af 167,17 17102023-19102023
    I alt:
    - kr. 0,12 kr.
    0,12 kr.

Problemet er bare at beløbet blev indbetalt rettidigt via PBS - og at jeg nu skal bruge tid i en ventekø hos SKAT for at bevise min uskyld - for ellers får jeg en rykker som det næste. Og ultimativt bliver jeg registreret som dårlig betaler. Det handler om årsafgiften for en trailer.

Hvor er de voksne mennesker i SKAT henne?

Det nemmeste i verden var vel at betale, men det holder min retsfølelse ikke til - for skal jeg så frygte for de næste indbetalinger for vores biler også? Hvor stopper galskaben?

Der var engang for længe siden et land, hvor indbyggerne kunne stole på systemet. SKAT rundede ned - eller overførte til næste år.

Nu ved de stakkels mennesker i SKAT ikke selv hvad maskinerne gør. Imens storsvindlerene griner deres røv i laser - så bruger de deres tid på at rette fejl på 12 øre ….

Stakkels SKAT

Wayne29-10-24 23:06

• ★★★0

Jo, de ved godt hvad de gør. Der er sendt godt 400.000 opkrævninger ud, hvor 140.000 er på under en krone. Men det er et lovkrav og det er skattestyrelsen forpligtet til at følge og man kan jo ikke bebrejde skat for hvad der er en politisk beslutning. Der skulle dog blive arbejdet på en lovændring, så der kommer en bagatelgræne på 50 kr.

For mit vedkommende fik de gravet nogle renter op på nogle flere år gamle biblioteksbøder. Undrede mig over hvorfor de ikke havde trukket det fra, når jrg har fået penge tilbage i skat.

Aranyhajú Nyárszépe30-10-24 00:32

• ★★★★★0

Erik Clausen er død. Han lavede fandeme nogle fede ting i sin karriere.

chandler7530-10-24 17:10

• ★★★★★★0

De ryger sgu da på stribe...

davenport30-10-24 17:28

• ★★★1

Erik Clausen er død. Han lavede fandeme nogle fede ting i sin karriere.

Damn....jeg mødte Erik Clausen da han holdt tale for Krogerup Højskole i 2002 i Studenterhuset i København. Jeg fik hans autograf!

Han virkede meget rolig og venlig....måske en anelse introvert...

RIP!

Ryder66630-10-24 17:52

• ★★★★1

Jeg har anbefalet den før, men vil i høre noget af det sidste Eric lavede, så hør hans sessioner med Elias Elliot i Kommentarsporet podcasten.

dyg30-10-24 18:15

• ★★★0

Har lige ryddet op i hytten, mens ledsaget udgang kørte i baggrunden så nu ser jeg Frihed På Prøve med Erik Clausen på dvd. Gider ikke mere oprydning eller opvask for den sags skyld!!;

Ryder66630-10-24 23:44

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen