Nu har SKAT da desværre tabt den sidste sølle rest af troværdighed.
Jeg har lige modtaget denne besked;
Du skal betale renter af periodisk afgift
Kære xxxx
Du har betalt én eller flere periodiske afgifter for sent. Vi har derfor beregnet renter for perioden fra det tidspunkt, hvor afgiften skulle være betalt og til det tidspunkt, hvor den er blevet betalt. Vær opmærksom på, at det kan dreje sig om en tidligere periode.
Renterne er 0,12 kr. Nedenfor kan du se en opgørelse over renterne. Sidste frist for at betale er den 08.11.2024.
Sådan betaler du
Du skal bruge denne betalingslinje +71 <xxxxxxxxxxxxxxx+xxxxxxxxxx< til at betale.
For at vi kan registrere din betaling korrekt, er det vigtigt, at du betaler det præcise beløb. Du skal altså ikke runde beløbet op eller ned, når du betaler. Hvis du gør det, kan det tage længere tid, før din betaling bliver registreret.
Opgørelse over de beregnede renter
I oversigten nedenfor kan du se, hvilken afgift der er beregnet renter af, det beløb, renterne udgør, og for hvilken periode der er beregnet renter.
Damstrædet 2 6950 Ringkøbing
Telefon 72 22 28 73
skat.dk
29. oktober 2024
Opkrævning Motor
Skattestyrelsen er forpligtet til at opkræve alle rentebeløb
Du modtager denne opkrævning, fordi Skattestyrelsen er forpligtet til at opkræve alle rentebeløb uanset størrelse – det gælder også småbeløb.
Periodisk afgift:
FH3475:Periode 07.09.2023 - 31.08.2024
Rente: 0,70%M af 167,17 17102023-19102023
I alt:
- kr. 0,12 kr.
0,12 kr.Problemet er bare at beløbet blev indbetalt rettidigt via PBS - og at jeg nu skal bruge tid i en ventekø hos SKAT for at bevise min uskyld - for ellers får jeg en rykker som det næste. Og ultimativt bliver jeg registreret som dårlig betaler. Det handler om årsafgiften for en trailer.
Hvor er de voksne mennesker i SKAT henne?
Det nemmeste i verden var vel at betale, men det holder min retsfølelse ikke til - for skal jeg så frygte for de næste indbetalinger for vores biler også? Hvor stopper galskaben?
Der var engang for længe siden et land, hvor indbyggerne kunne stole på systemet. SKAT rundede ned - eller overførte til næste år.
Nu ved de stakkels mennesker i SKAT ikke selv hvad maskinerne gør. Imens storsvindlerene griner deres røv i laser - så bruger de deres tid på at rette fejl på 12 øre ….
Stakkels SKAT
Nå, efter at have sovet på det endte jeg med at betale de skaldede 12 øre, frem for at være nr xxxxx i køen som bare ringede til SKAT for at skælde ud. Den enkelte medarbejder kan jo ikke gøre for det.
Det har afgjort sparet mig for en del tid, og nu satser jeg på at SKAT i virkeligheden mest råber til politikerne om at lave lovgivningen lidt mere logisk og lempelig - så de ikke skal skrive 140.000 mails om småting, men bare håndtere det så det indgår automatisk i næste års regnskab.
Man har lov at håbe.