Jeg var til Blodig Weekends årlige samlermarked i København i går, hvor jeg selv havde booket en stand.
Det var tilbage i Empire Bio på Nørrebro igen i år, efter en afstikker sidste år hvor de havde booket de meget større og mere rummelige lokaler i Københavns Erhvervsakademis kantine rundt om hjørnet. Desværre havde de ikke fået de samme fondsmidler i år, og kantinen var dyr at leje, så vi måtte tilbage til den mere trange biografcafé.
Det er en af mine gode venner, der arrangerer det, og han havde heldigvis fået det bedste ud af det ved at rykke flere stande ud i foyeren og rykke dem i selve caféen længere ud mod væggen, så der var langt bedre plads til, at folk kunne komme rund.
Jeg havde et ok marked, klart bedre end sidste år, men det kunne også have været bedre. Min kammerat, der har været med på hvert eneste marked i alle årene sagde, at der normalt kom et stort ryk de første par timer, hvor man solgte rigtigt meget og knap nok havde tid til at sætte sig ned. Det udeblev i år, sikkert udløst af, hvordan festivalen havde programsat deres film.
Men det var som altid super hyggeligt, og der var rigtigt mange glade, sjove og interessante mennesker og mange, mange spændende ting at købe. Jeg nåede desværre næsten ikke at kigge selv, men en af mine venner kom slæbende med en stor stak gamle, danske gyserpaperbacks fra 1950-1960'erne, oversættelser af amerikanske pulp-bøger, som han havde fundet for en 10'er stykket. Dem ville jeg gerne have haft.
Jeg håber, at det bliver til noget igen næste år. Men jeg kan forstå, at de er ret presset med hensyn til fondsmidlerne, der driver værket, så jeg er ikke helt sikker på, at de kan blive ved med at overleve.