Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• ★★★★0

Er der rent faktisk børn, der tror på nisser og julemanden? Og har der nogensinde været det?

Det er der en ret stor del børn med en normal forestillingsevne, der gør. 

Hvis jeg ikke husker helt forkert, så er det først omkring syvårsalderen, at børn sådan rigtig lærer at skelne mellem fantasi og virkelighed (hvilket er grunden til, at man har en aldersgrænse for nogle film for børn i biograferne der). 

Jeg satte selv risengrød op "til nisssen" på loftet, da jeg var lille, og ventede spændt på hans små pakker om morgenen. Som jeg husker det, havde de fleste børn i min folkeskoleklasse lignende ritualer - i hvert fald så mange, at den ene, der var meget udtalt om ikke at tro på det, fordi hun var Jehovas Vidne, vakte opsigt og faldt udenfor.

Jeg er ret sikker på, at det gik i sig selv omkring 2. klasse, måske lidt før for nogen og lidt senere for andre. 

For mit vedkommende havde jeg en mistanke og holdt mig vågen og tændte lyset en nat, hvor jeg afslørede min mor i at være den, der puttede "nissens" pakker på plads. Hun forsøgte selvfølgelig at redde den med forskellige undskyldninger, men spillet var ude.

Jeg kan også huske, hvordan min niece i samme alder kom og fortalte, at hun og hendes veninder havde diskuteret det i skolen og var kommet frem til, at det ikke kunne passe. 

thomsen21-11-24 11:38

• ★★★★★★1

I dag bliver en god dag!

Skal første spille blood bowl et par timer - tænk warhammer møder amerikansk fodbold - og småpimpe lidt, og i aften til koncert. Ikke med de fedeste bands, men de er lokale, så der kommer masser af kendte ansigter.

Og i morgen er jeg familiefri indtil eftermiddag, har forberedt til mandag og har handlet ind til næste uge, så kan give den helt gas!

Guldager23-11-24 08:13

• ★★★★3

Svigermor undslap morgenens flystyrt i Vilnius med ca 1.5-2km. Nogle gange er det ikke helt optimalt at bo tæt på en lufthavn!

dyg25-11-24 08:56

• ★★★★★★4

Status på praktik: 2. dag på et plejehjem. Det er det hyggeligste arbejde jeg nogensinde har udført. I går lavede jeg juledekorationer med beboerne, og så fandt de ud af at jeg er kok, så i dag har jeg haft køkkentjansen hele dagen. Man hygger bare, fortæller og hører røverhistorier, og har det bare sjovt og dejligt. De er ikke specielt demente i det hus jeg er i, så man kan få mange gode samtaler.

(Der er dog én, der lige mangler 52:)

Jeg spurgte "Hvilket år er du så født?"

Hun svarede "Jamen, jeg er slet ikke født.."

:D

davenport26-11-24 14:10

• ★★0

Er blevet inviteret til en jobsamtale på Teams omkring et muligvis interessant job. Det er langt fra sikkert at det er noget for mig, men jeg synes du skylder dig selv at være åben overfor andre tilbud. Der er ingen andre der styrer din karriere end dig selv.

Det er så under arbejdstiden, så skal lige finde ud af hvordan jeg drejer den. Vi har dog et par mødesrum, så tænker bare jeg tager min arbejdscomputer og et par høretelefoner med derind. Du kan jo sagtens have private møder i arbejdstiden, så længe du gør det i dine pauser.

Kiyonji26-11-24 19:11

• 0

Sidder og spekulerer på hvor det ville være mest safe at slå sig ned hvis krigen kommer. Tror dk er ret fucked nemlig. 

Mickey fra Øen27-11-24 10:23

• ★★1

Sjælland, hvis Putin kommer og tager Danmark, tror jeg han vil prøve at gå til domstolene i Haag for at slippe for at få Sjælland med

HelmerJ27-11-24 10:34

• 0

Hele østkysten er fucked tror jeg. Jylland skånes måske for at blive bombet i stykker. De må nøjes med den russiske hærs voldtægter og henrettelser. 

Mickey fra Øen27-11-24 11:16

• ★★★★★1

Det er godt nok et helvede at få de trådløse enheder op at køre igen, når man har skiftet router...

Jeg har brugt 4 timer på at prøve at få min HP-printer op, og det er ikke lykkedes. Det lykkedes endelig at få den på samme netværk, og den står som klar og kan godt udskrive testsider og få den til at scanne fra HP Smart-appen. Men den nægter at udskrive dokumenter, og hvis jeg går ind i fx Word og prøver at udskrive, står den som offline(??)

Jeg har prøvet at køre alle mulige fejlfindinger, nulstillet til fabriksindstillinger osv... Så nu ender den nok med, at den ryger ud, og jeg må købe en ny (den er kun et par år gammel). Sateme spild af ressourcer...

chandler7527-11-24 11:33

• ★★★★0

Det er godt nok et helvede at få de trådløse enheder op at køre igen, når man har skiftet router...

Jeg kører med et google mesh setup, som kører sit eget wlan, så selvom jeg skifter routeren, så er alle enheder alligevel bare koblet op på mit separate netværk - Og jeg har meget bedre dækning i lejligheden, da routeren ellers står i vores teknik-skakt.

dyg27-11-24 11:42

• ★★★★2

Så kom der endeligt en afgørelse på vores forbrugsregnskabs saga.. I stedet for at skulle betale 3500ish kroner ekstra for sidste års forbrug, så får vi lige over 2600kr tilbage.

dyg27-11-24 14:24

• ★★★★★0

Har lige været i biografen, hvor jeg blev udsat for to trailere:

Better Man

En biopic om Robbie Williams, men hvor hovedpersonen spilles af en abe - mens alle andre er almindelige mennesker.

Hva' fa'en skal det gøre godt for? Det forekommer mig at være rent gimmick. Det var VIRKLIG distraherende at se på. Jeg ville aldrig kunne tage den seriøs som et drama. Og det virkede ikke som en komedie, men som en reel biopic. Er der virklig et publikum til sådan noget shit?

The War of the Rohirrim

Animationen er pæn, men forholdsvis primitiv. Der er MEGET langt op til Arcane niveau. Det er ikke en film, jeg behøver se i biografen.

S. Rico27-11-24 18:07

• ★★★★★0

Better Man

En biopic om Robbie Williams, men hvor hovedpersonen spilles af en abe - mens alle andre er almindelige mennesker.

Hva' fa'en skal det gøre godt for? Det forekommer mig at være rent gimmick. Det var VIRKLIG distraherende at se på. Jeg ville aldrig kunne tage den seriøs som et drama. Og det virkede ikke som en komedie, men som en reel biopic. Er der virklig et publikum til sådan noget shit?

Nu har jeg også lige set traileren og tænkte også WTF? Jeg kunne dog godt forestille mig, at det rent faktisk kunne fungere, hvis man så hele filmen.

I stedet for at vælge en ung skuespiller, der ligner Robbie Williams, eller lave noget de-aging, har man valgt noget helt andet. Vi må se :)

chandler7528-11-24 11:02

• ★★0

Mener Robbie Williams har sagt, han altid har følt sig som en abe i et cirkus, eller sådan noget i den dur.

Weird_J27-11-24 19:04

• ★★★★★1

Pointen om en abe som i et circus kunne måske fungere i en lille kortfilm. Men jeg ville ikke kunne holde ud at se på det i 2 timer. Så hellere Robbie som 100% CGI, men hvor han ligner sig selv.

S. Rico27-11-24 19:27

• ★★★0

Jeg har brugt 4 timer på at prøve at få min HP-printer op, og det er ikke lykkedes. Det lykkedes endelig at få den på samme netværk, og den står som klar og kan godt udskrive testsider og få den til at scanne fra HP Smart-appen. Men den nægter at udskrive dokumenter, og hvis jeg går ind i fx Word og prøver at udskrive, står den som offline(??)

Jeg har prøvet at køre alle mulige fejlfindinger, nulstillet til fabriksindstillinger osv... Så nu ender den nok med, at den ryger ud, og jeg må købe en ny (den er kun et par år gammel). Sateme spild af ressourcer...

Er du også på Norlys, og er tvunget over på ny router, der ikke virker…. det er jeg nemlig

Gorman27-11-24 19:50

• ★★★0

Har lige ordnet en opvask, mens jeg havde en film kørende i baggrunden. Det tog cirka 10 minutter...

Ryder66627-11-24 22:35

• ★★★★★★1

Pointen om en abe som i et circus kunne måske fungere i en lille kortfilm. Men jeg ville ikke kunne holde ud at se på det i 2 timer. Så hellere Robbie som 100% CGI, men hvor han ligner sig selv.

Enig, det lyder som minimum som en misforståelse!

Wayne27-11-24 23:23

• ★★★★★3

Spøjst - jeg ville ikke være særlig interesseret i en helt standard biopic om Robbie Williams. Til det synes jeg ikke han er spændende nok. Men når man tager sig store kunstneriske friheder og bl.a. bruger en CGI abe i rollen som ham, stiger min interesse gevaldigt.

David Lund27-11-24 23:40

• ★★★★★0

Er du også på Norlys, og er tvunget over på ny router, der ikke virker…. det er jeg nemlig

Nej, jeg fik den skiftet, fordi jeg syntes der ikke var god nok dækning på den gamle. Men det er ikke blevet væsentligt bedre…

chandler7528-11-24 09:10

• ★★★★0

Uden at gide at tjekke traileren, handler filmen så om ROBBIE Williams eller ROBIN Williams? I lader ikke til at være helt enige?

EDIT: Og nu tjekkede jeg den så alligevel. Det er Robbie Williams, og ja, det er virkelig en bizar idé. 

thomsen28-11-24 10:56

• ★★★★1

Uden at gide at tjekke traileren, handler filmen så om ROBBIE Williams eller ROBIN Williams? I lader ikke til at være helt enige?

Robbie.

dyg28-11-24 10:54

• 0

Spøjst - jeg ville ikke være særlig interesseret i en helt standard biopic om Robbie Williams. Til det synes jeg ikke han er spændende nok. Men når man tager sig store kunstneriske friheder og bl.a. bruger en CGI abe i rollen som ham, stiger min interesse gevaldigt.

Normalt ville jeg være enig med dig. Når jeg se traileren synes jeg nu bare det ligner en helt almindelig biopic uden større kunstneriske ambitioner og så bliver pointen om en dresseret abe til en underlig gimmick. Håber jeg tager fejl.

Mickey fra Øen28-11-24 12:02

• ★★★0

Tak for anbefalingen. Det ser ret originalt ud, så den glæder jeg mig til at se. Det havde dog været federe hvis det havde været en rigtig abe.

Aranyhajú Nyárszépe28-11-24 13:19

• ★★0

Happy thanksgiving. USAs største helligdag med masser af mad. Sweet Potatoes, Yams, Cranberry Sauce og Pumpkin Pie og så selvfølgelig masser af football. 

Kiyonji28-11-24 20:33

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen