Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• ★★1

Der plejer at være nogle ret fed installationer, jeg er kun "kommet forbi" og har kigget lidt men hvis man sætter sig minimalt ind i det tror jeg man kan hæve oplevelses niveauet en del, ved der er flere steder hvor det er interaktivt

HelmerJ 5-12-24 08:20

• ★★★★★★0

Sidste år investerede jeg i et isbad, efter at have prøvet det hos min datter og svigersøn. Det var lidt før jul og der kom en masse i vejen for at det blev taget i brug.

I oktober blev det taget frem, nu skulle det være - udpakningen gik fint, altså lige indtil den øverste ring skulle pustes op. Den sprang - og leverandøren nægtede at gøre noget ved det på trods af at jeg bare havde fulgt brugsanvisningen.

Det endte med at jeg i stedet for at finde det billigts og størst, bare gik efter hvad der var godt - klog af skade.

Den blev hentet igår og samlet her til morgen - og nu venter jeg bare på at det bliver koldt nok, og at fruen kommer hjem i eftermiddag. Det anbefales at man kun hopper i mens der er andre til stede.

Jeg glæder mig til det, husker det som en fantastisk følelse hvor blodet og endorfinerne bobler rundt i kroppen i et par timer bagefter. Jeg har tilsat Epsom salt, som skulle booste følelsen og virkningen.

Her et uddrag af hvad det kan gøre;

Kombinationen af isbad og Epsom saltåbner døren til en verden af fysisk og mental velvære. Både koldtvandsterapi og magnesium i Epsom salt tilbyder unikke sundhedsmæssige fordele, og sammen kan de forbedre restitution, reducere inflammation og støtte stresshåndtering. Her dykker vi ned i de videnskabelige fordele ved denne kraftfulde kombination og giver dig tips til, hvordan du maksimerer din isbad-oplevelse med Epsom salt.

Hvad er Epsom salt?
    Epsom salt, også kendt som magnesiumsulfat, er et naturligt forekommende mineral, der har været brugt i århundreder til sundhed og wellness. Det består af magnesium, svovl og oxygen, og det er særligt kendt for sine beroligende og afslappende egenskaber, når det opløses i vand. Epsom salt adskiller sig fra almindeligt bordsalt ved sin unikke sammensætning og evne til at blive absorberet gennem huden, hvilket gør det ideelt til isbade. Mange bruger det som en naturlig løsning til at afhjælpe muskelsmerter og afgifte kroppen.

Hvad er Epsom salt godt for?
    Epsom salter især godt for at reducere muskelspændinger, fremme restitution efter fysisk aktivitet og lindre stress. Magnesiummet absorberes gennem huden, hvor det hjælper med at afslappe musklerne og mindske inflammation. Det kan også forbedre søvnkvaliteten og hjælpe med at berolige sindet. Ved at tilføje Epsom salt til dit isbad kar får du en kombination af de helende egenskaber fra både kulde og magnesium, hvilket kan optimere din velværeoplevelse.

Hvad er fordelene ved isbad?
    Isbade, også kendt som koldtvandsterapi, har mange fordele for både krop og sind. Når du træder ned i et isbad, sænkes kroppens temperatur hurtigt, hvilket aktiverer det sympatiske nervesystem. Denne reaktion udløser frigivelsen af endorfiner, hvilket kan forbedre humøret og reducere stress. Isbade hjælper også med at reducere inflammation og muskelsmerter, hvilket gør dem særligt populære blandt atleter.

Isbadets evne til at fremskynde restitutionskyldes, at den kolde temperatur mindsker blodgennemstrømningen til musklerne og reducerer hævelser. Når kroppen varmes op igen, øges blodcirkulationen, hvilket fremskynder helingsprocessen. 

Hvordan maksimerer du din isbad-oplevelse med Epsom salt?
    Når du kombinerer Epsom salt og isbad, får du det bedste fra begge verdener - koldtvandsterapiens anti-inflammatoriske egenskaber og Epsom salts muskelafslappende effekter. For at opnå den bedste oplevelse anbefales det at tilføje cirka 2 kopper Epsom salt til dit isbad, afhængigt af størrelsen på badet. Dette hjælper med at opløse saltet og sikrer, at magnesium trænger ind i huden.

Der er flere tidspunkter, hvor du kan maksimere din isbad-oplevelse med Epsom salt:

Efter træning: Når musklerne er ømme, kan et isbad med Epsom salt reducere muskelspændinger og fremskynde restitutionen.
    Efter en lang dag: Stress og træthed kan mindskes ved at tage et afslappende isbad. Kombinationen af kulde og magnesium beroliger sindet og forbereder dig på en god nattesøvn.

Wayne 5-12-24 08:56

• ★★★★★★0

Der plejer at være nogle ret fed installationer, jeg er kun "kommet forbi" og har kigget lidt men hvis man sætter sig minimalt ind i det tror jeg man kan hæve oplevelses niveauet en del, ved der er flere steder hvor det er interaktivt

Tjekker det muligvis ud lørdag - vi har årskort til Koldinghus, så derigennem jeg fik et praj - en del af det foregår vist deropppe :-)

Wayne 5-12-24 08:57

• ★★★★★★0

For mit firma deltager jeg i et netværk kaldet Aros Art Club - vi er der fordi jeg i forbindelse med et salg også blev sponsor hos Aros.

Jeg har sprunget over et par gange fordi jeg egentlig ikke er vild med at sidde og spise med en masse random mennesker, og det er fruen i grunden heller ikke. Men i mandags var vi så med igen. Det er det sædvanlige Aros direktør beretter om hvordan det er gået og om planer for næste år. Udstillingsdirektøren viser en ny udstilling frem, og det er bestemt spændende at høre hvad, hvorfor og hvem - og bagefter betragte det.

Pt er Aros ved at færdiggøre The Dome, a Skyspace by James Turrell - et helt nyt område som tilføjes under jorden, med en åbning mod himlen, inspireret blandt andet af Pantheon fra Rom - det bliver spændende at følge det næste halve år, så måske vælger jeg at deltage lidt oftere i den nærmeste fremtid.

www.aros.dk/da/kunst/kommende-udstillinger/the-dome-a-skyspace-by-james-turrell/

Lige nu på Aros er der en udstilling af Barbara Kruger, en +80 årig dame som i den grad insisterer på at være til stede, med et show som er både levende og larmende, samtidig. Vi skal absolut der ind og opleve det mere detaljeret, end vi nåede ved rundvisningen.

Det er gigantiske postulater, som ombrydes og ændrer sig mens man ser på - mens man omfavnes af stemmer som aldrig giver ro. Stor anbefaling.

www.aros.dk/da/kunst/aktuelle-udstillinger/barbara-kruger-no-comment/

Wayne 5-12-24 09:32

• ★★★★★★1

Der er fordele ved isbade - nogen rigtige, mange påstande - men det har ikke en skid at gøre med Epsom salt. Magnesium kan ikke optages i store mængder gennem huden, så det er noget pseudovidenskabeligt vrøvl.

Guldager 5-12-24 11:06

• ★★★★★★1

Der er fordele ved isbade - nogen rigtige, mange påstande - men det har ikke en skid at gøre med Epsom salt. Magnesium kan ikke optages i store mængder gennem huden, så det er noget pseudovidenskabeligt vrøvl.

Videnskab om magnesium

videnskab.dk/krop-sundhed/magnesium-er-utroligt-vigtigt-for-et-godt-helbred/

Kan magnesium optages gennem huden? 

canacare.dk/blogs/guides/kan-magnesium-optages-via-huden-ja

Jeg aner ikke i hvilke mængder - og det er muligvis mest for huden at det er godt.

Wayne 5-12-24 11:18

• ★★★★★★2

Første link siger ikke noget om epsom salt og gennem huden - den handler om kost.

Andet link siger selv, der er begrænset studier og er fra en salgsside, så der er en ret stor interessekonflikt. Desuden lyver de omkring det studie, som de linker til, for det studie siger intet om optagelse gennem huden - den handler om optagelse gennem tarmen. Men de skal selvfølgelig også bare tjene penge, og kan være ligeglade med det videnskabelige. Og det er præcis sådanne sider, der burde forbydes, fordi de sælger noget, der ikke er videnskabelig belæg for.

Men altså - det er sikkert og ufarligt, så det skader hvert fald ikke - det hjælper nok bare heller ikke.

Guldager 5-12-24 15:59

• ★★★★★★0

Mht. lysfesten i Kolding, så har jeg set det et par gange, og det har ikke imponeret mig. Vidst bare et dyrt trick, for at lokke folk ned i midtbyen, hvilket den jo også trænger til. Men jeg tror mest det er sat i verden, for at sælge is og vafler og den slags. Når i har årskort til Koldinghus, så er der jo mulighed for at spise i Kælderen, hvor der er vin ad libitum ;)

davenport 5-12-24 16:01

• ★★★★★★0

vin ad libitum

Ikke aktuelt når vi skal køre der fra ;-)

Wayne 5-12-24 16:04

• ★★★★★★0

Første link siger ikke noget om epsom salt og gennem huden - den handler om kost.

Andet link siger selv, der er begrænset studier og er fra en salgsside, så der er en ret stor interessekonflikt. Desuden lyver de omkring det studie, som de linker til, for det studie siger intet om optagelse gennem huden - den handler om optagelse gennem tarmen. Men de skal selvfølgelig også bare tjene penge, og kan være ligeglade med det videnskabelige. Og det er præcis sådanne sider, der burde forbydes, fordi de sælger noget, der ikke er videnskabelig belæg for.

Men altså - det er sikkert og ufarligt, så det skader hvert fald ikke - det hjælper nok bare heller ikke.

Tro flytter bjerge - og fordi der ikke findes noget dansk belæg for det endnu, så kan det jo godt have en eller anden virkning. Der er heller ikke noget videnskabeligt belæg for at det ikke har en gavnlig virkning.

Det bestemmer jeg mig til at tro på at det har - og så kan du jo vælge at tro hvad du har lyst til ;-)

Wayne 5-12-24 16:13

• ★★★★★★0

Nu virker du jo ikke subsistensløs, så et hotelværelse kunne løse den lille konflikt ;) (Og så er det også oplagt med noget kinky hotel-sex :D )

davenport 5-12-24 16:38

• ★★★★★★1

Det handler ikke om dansk belæg, men generelt videnskabelig evidens.

Det handler heller ikke om tro, men om videnskab, det vil sige, der er metoder til at undersøge det.

Og endeligt: man skal aldrig bevise, at nogen ikke virker...men påvise at det virker.

Men altså, dine penge. Du kan ikke gøre for, at du bliver snydt - derfor synes jeg også, at alt sådan noget som epsom salt, healing, alternativ medicin og generelt alt, der hævder at have en gavnlig effekt på kroppen, skal igennem samme proces som medicin- og hvis der ikke kan påvises en effekt, skal det være forbudt.

Guldager 5-12-24 16:40

• ★★★★★★0

Jeg går selv ind for kiromanti og irisanalyse, og bruger en del duftlys :D 

davenport 5-12-24 16:41

• ★★★★★★0

Altså, er jo selv tilhænger af vaginal massage...

Guldager 5-12-24 17:10

• ★★★0

Jeg spekulere på hvad jeg nu skal bruge den kæmpe pyramide til, som jeg har bygget i min baghave.

Aranyhajú Nyárszépe 5-12-24 17:13

• ★★★★★★0

Jeg spekulere på hvad jeg nu skal bruge den kæmpe pyramide til, som jeg har bygget i min baghave.

Jeg nægter at tro på, at din pyramide er menneskeskabt!

Guldager 5-12-24 17:14

• ★★★★★★0

Sidste år investerede jeg i et isbad, efter at have prøvet det hos min datter og svigersøn. Det var lidt før jul og der kom en masse i vejen for at det blev taget i brug.

I oktober blev det taget frem, nu skulle det være - udpakningen gik fint, altså lige indtil den øverste ring skulle pustes op. Den sprang - og leverandøren nægtede at gøre noget ved det på trods af at jeg bare havde fulgt brugsanvisningen.

Det endte med at jeg i stedet for at finde det billigts og størst, bare gik efter hvad der var godt - klog af skade.

Den blev hentet igår og samlet her til morgen - og nu venter jeg bare på at det bliver koldt nok, og at fruen kommer hjem i eftermiddag. Det anbefales at man kun hopper i mens der er andre til stede.

Jeg glæder mig til det, husker det som en fantastisk følelse hvor blodet og endorfinerne bobler rundt i kroppen i et par timer bagefter. Jeg har tilsat Epsom salt, som skulle booste følelsen og virkningen.

Kombinationen af isbad og Epsom saltåbner døren til en verden af fysisk og mental velvære. Både koldtvandsterapi og magnesium i Epsom salt tilbyder unikke sundhedsmæssige fordele, og sammen kan de forbedre restitution, reducere inflammation og støtte stresshåndtering. Her dykker vi ned i de videnskabelige fordele ved denne kraftfulde kombination og giver dig tips til, hvordan du maksimerer din isbad-oplevelse med Epsom salt.

Hvad er Epsom salt?
    Epsom salt, også kendt som magnesiumsulfat, er et naturligt forekommende mineral, der har været brugt i århundreder til sundhed og wellness. Det består af magnesium, svovl og oxygen, og det er særligt kendt for sine beroligende og afslappende egenskaber, når det opløses i vand. Epsom salt adskiller sig fra almindeligt bordsalt ved sin unikke sammensætning og evne til at blive absorberet gennem huden, hvilket gør det ideelt til isbade. Mange bruger det som en naturlig løsning til at afhjælpe muskelsmerter og afgifte kroppen.

Hvad er Epsom salt godt for?
    Epsom salter især godt for at reducere muskelspændinger, fremme restitution efter fysisk aktivitet og lindre stress. Magnesiummet absorberes gennem huden, hvor det hjælper med at afslappe musklerne og mindske inflammation. Det kan også forbedre søvnkvaliteten og hjælpe med at berolige sindet. Ved at tilføje Epsom salt til dit isbad kar får du en kombination af de helende egenskaber fra både kulde og magnesium, hvilket kan optimere din velværeoplevelse.

Hvad er fordelene ved isbad?
    Isbade, også kendt som koldtvandsterapi, har mange fordele for både krop og sind. Når du træder ned i et isbad, sænkes kroppens temperatur hurtigt, hvilket aktiverer det sympatiske nervesystem. Denne reaktion udløser frigivelsen af endorfiner, hvilket kan forbedre humøret og reducere stress. Isbade hjælper også med at reducere inflammation og muskelsmerter, hvilket gør dem særligt populære blandt atleter.

Isbadets evne til at fremskynde restitutionskyldes, at den kolde temperatur mindsker blodgennemstrømningen til musklerne og reducerer hævelser. Når kroppen varmes op igen, øges blodcirkulationen, hvilket fremskynder helingsprocessen. 

Hvordan maksimerer du din isbad-oplevelse med Epsom salt?
    Når du kombinerer Epsom salt og isbad, får du det bedste fra begge verdener - koldtvandsterapiens anti-inflammatoriske egenskaber og Epsom salts muskelafslappende effekter. For at opnå den bedste oplevelse anbefales det at tilføje cirka 2 kopper Epsom salt til dit isbad, afhængigt af størrelsen på badet. Dette hjælper med at opløse saltet og sikrer, at magnesium trænger ind i huden.

Der er flere tidspunkter, hvor du kan maksimere din isbad-oplevelse med Epsom salt:

Efter træning: Når musklerne er ømme, kan et isbad med Epsom salt reducere muskelspændinger og fremskynde restitutionen.
    Efter en lang dag: Stress og træthed kan mindskes ved at tage et afslappende isbad. Kombinationen af kulde og magnesium beroliger sindet og forbereder dig på en god nattesøvn.

Shiiiit det var koldt - måtte op og i 5 gange før vandstanden passede .

Men lige så fedt som jeg huskede det. :-D

Wayne 5-12-24 17:16

• ★★★★★★0

Det handler ikke om dansk belæg, men generelt videnskabelig evidens.

Det handler heller ikke om tro, men om videnskab, det vil sige, der er metoder til at undersøge det.

Og endeligt: man skal aldrig bevise, at nogen ikke virker...men påvise at det virker.

Men altså, dine penge. Du kan ikke gøre for, at du bliver snydt - derfor synes jeg også, at alt sådan noget som epsom salt, healing, alternativ medicin og generelt alt, der hævder at have en gavnlig effekt på kroppen, skal igennem samme proces som medicin- og hvis der ikke kan påvises en effekt, skal det være forbudt.

Igen - jeg kunne ikke være mere ligeglad - det virkede:-)

Wayne 5-12-24 17:17

• ★★★★★★1

Igen - jeg kunne ikke være mere ligeglad - det virkede:-)

Så lad være med at svare?

Og du ved ikke om det virker med eller uden epsom salt ;)

Guldager 5-12-24 17:18

• ★★★★★1

Jeg går ud fra, at det kun er epsom salt I diskuterer?

For der er vel ikke nogen tvivl om at isbad i sig selv (med eller uden salt) er sundt?

S. Rico 5-12-24 17:32

• ★★★★★★1

For der er vel ikke nogen tvivl om at isbad i sig selv (med eller uden salt) er sundt?

Nu siger du I - tror kun det et mig ;)

Men ellers så ja, kun saltet- selvom der uden tvivl er en mange, der tror isbad kan en masse hokus pokus

Guldager 5-12-24 18:55

• ★★★★★★1

Præcist min tanke - fokus burde være på den samlede pakke, og velvære det giver det som minimum:-)

Wayne 5-12-24 19:13

• ★★★★★★3

Så lad være med at svare?

Og du ved ikke om det virker med eller uden epsom salt ;)

Du kunne også undlade at kommentere, når du tilsyneladende kun vælger den negative vinkel.

Fint nok du har en holdning til saltoptag - men samtlige vinterbadere er vel næppe totale idioter?

Wayne 5-12-24 19:12

• ★★★★★★1

Fint nok du har en holdning til saltoptag - men samtlige vinterbadere er vel næppe totale idioter?

Altså - jeg snakker om epsom salt, ikke vinterbadning?

Jeg snakker heller ikke om saltoptag, men om magnesium gennem huden, som er det, epsom salt handler om.

Tror vist heller ikke, at jeg har kaldt nogen for idioter.

Men du tolker det bare som du har lyst, det kan jeg ikke ændre på :)

Min eneste pointe er sådan set bare, at der ikke er noget belæg for, at epsom salt har nogen virkning.

Guldager 5-12-24 19:19

• ★★1

Hvis der er nogle der endnu ikke har set den fremragende serie og lidt af en klassiker - Baywatch - så har i her chancen at se den helt fra begyndelsen og helt gratis på youtube og på den officielle kanal.

Jeg har set alle sæsoner og et af højdepunkterne er afsnittet hvor en af redderne må kæmpe mod en blæksprutte undervands fordi den stjæler surfbræt.

www.youtube.com/watch

Kiyonji 5-12-24 20:27

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen