Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• ★★★★★★1

Jeg vil sindssygt gerne ind og se den nyåbnede Notre Dame. Jeg elsker store flotte katedraler.

Men at forsøge det nu til sommer er nok temmelig optimistisk. Selv om man måske kan skaffe sig en billet, så kommer man helt sikkert til at stå som sild i en tønde. Så hellere vente til om nogle år - og udenfor sæsonen.

Katedraler - min favorit er nok Duomoen i Firenze. Men der er mange!

Notre Dame - præcis min tanke. Vi nøjes med et kig udefra :-)

Wayne 8-12-24 22:49

• ★★★★0

at være afslappet på en ø med noget hvidt sand og hummer til frokost. Og en drink! Lidt som der GI bor..

Nu er jeg jo både for klog til at drikke og til at spise hummer (havets edderkopper) :-)

Men det er seriøst den årstid hvor jeg hvert år sidder og prøver at finde en måde at anskaffe en fornuftig vinterresidens i et land med et mere fornuftigt forhold til sollys. Problemet er bare at der ikke er nogen steder indenfor Europa der for alvor virker for mig. Gider sgu ikke rejse til den anden ende af kontinentet for at sidde og nydde 12 grad og regnvejr i sydspanien. Jeg forstår ikke rigtigt den dille. De Kanariske Øer er det nærmeste der lever nogenlunde op til kravene.

gi-jones 8-12-24 23:57

• 0

Og da der er en del mere reel evidens for at vinterbadning har en virkning - end at der findes en gud, så kan jeg ikke bruge den sammenligning til så meget.

Fair nok og det kom også klodset ud som om jeg sammenlignede. Tanken var mere at tro på noget kan skabe glæde og positivitet i ens liv. Det synes jeg er en interessant snak. 

Mickey fra Øen 9-12-24 08:43

• 2

For mig er denne diskussion slut - men det kan være at andre vil tage den om med dig?

Helt i orden. Det kan også være irriterende når man gerne vil fortælle med glæde om noget man har gjort og ser frem til og en klogeåge så kommer ind fra siden og ødelægger det. Jeg har intet forhold til vinterbadning og kolde karbad. Det kan sikkert være sundt og måske ikke. Hvis det skaber glæde i dit liv er det i hvert fald en god ting.

Mickey fra Øen 9-12-24 08:47

• ★★★★★0

Nu er jeg jo både for klog til at drikke og til at spise hummer (havets edderkopper) :-)

Men det er seriøst den årstid hvor jeg hvert år sidder og prøver at finde en måde at anskaffe en fornuftig vinterresidens i et land med et mere fornuftigt forhold til sollys. Problemet er bare at der ikke er nogen steder indenfor Europa der for alvor virker for mig. Gider sgu ikke rejse til den anden ende af kontinentet for at sidde og nydde 12 grad og regnvejr i sydspanien. Jeg forstår ikke rigtigt den dille. De Kanariske Øer er det nærmeste der lever nogenlunde op til kravene.

Det kan godt være, at temperaturkortene viser forholdsvis lave temperaturer i sydspanien om vinteren. Men virkligheden er noget andet. Jeg var nede i Estepona området i december sidste år og i februar i år. Og begge gange gik vi rundt i shorts og t-shirts og svedte. For når solen skinner - og det gør den meget ofte - så føles det langt varmere end termometeret viser.

Noget de til gengæld er dårlige til i sydspanien (og sikkert også resten af sydeuropa), det er opvarmede udendørs pools om vinteren. Det har vi ikke set nogen steder. Så skal man tage længere væk.

S. Rico 9-12-24 09:47

• ★★★2

Uha - jeg er bagud kan jeg mærke.

Jeg vil gerne på roadtrip og vandre i Montana, South Dakota og Wyoming til sommer. Men jeg har ikke kunnet finde nogle billige flybilletter. Og den rute, som jeg har i tankerne kræver at der skal findes og bookes hoteller 10-15 forskellige steder. Sådan noget kræver meget tid til research, så nu må vi se, om den tur bliver til noget i år.

Til gengæld har vi booket vinterferie i Florida. Og i går bookede vi en lille "efter-nytårsferie" i Marbella. Bare lige for at komme væk fra det mørke og kolde Danmark ned til noget lys og varme.

Pudsigt – Jeg bestilte flybilletter (Billund -> Seattle og hjem fra Las Vegas -> Billund) Black Friday. Bil og hoteller bestilte jeg Cyber Monday – Det sparede os 10-15.000,- kr., fra vores oprindelige budget, at gøre det der, fordi de havde så vanvittige tilbud. Vores tur kommer til at se sådan her ud:

• Seattle
    • Couer d´Alene
    • Glacier National Park
    • Yellow Stone
    • Lake Tahoe
    • Zion + Bryce
    • Page
    • Las Vegas

4.000 km på 26 dage – Det er meget, men vi har prøvet at være oppe på 3.500 km på 20 dage.

MadMartigan 9-12-24 09:57

• ★★★★★★1

Uha - jeg er bagud kan jeg mærke.

Jeg vil gerne på roadtrip og vandre i Montana, South Dakota og Wyoming til sommer. Men jeg har ikke kunnet finde nogle billige flybilletter. Og den rute, som jeg har i tankerne kræver at der skal findes og bookes hoteller 10-15 forskellige steder. Sådan noget kræver meget tid til research, så nu må vi se, om den tur bliver til noget i år.

Til gengæld har vi booket vinterferie i Florida. Og i går bookede vi en lille "efter-nytårsferie" i Marbella. Bare lige for at komme væk fra det mørke og kolde Danmark ned til noget lys og varme.

Er flybilletterne til USA ikke oftest billigst i februar, mener det er der de sætter sæderne til sommerferien til salg?

Jeg ved du har en forkærlighed for USA, og jeg skal klart dertil igen en gang. Men da vi både er suckere for bygninger, kultur og landskaber - så er der bare mere at hente på den front i Europa. Og jeg synes for eksempel at området omkring Cannes/Nice slår Higway One i skønhed.

Florida står også på min ønskeseddel - hvornår er det bedst, vejrmæssigt - er det i vinterferien? 

Marbella er garanteret lunere end i DK på det tidspunkt, herligt.

Wayne 9-12-24 10:20

• 0

Ja, ellers har han bare grimme hovedpiner. Det afgøre en læge med evidens nok ;D 

Flabet som altid:-D Herligt at følge jeres sværdslag og drillerier. Det bliver aldrig ubehageligt at læse.

Mickey fra Øen 9-12-24 10:29

• ★★★★0

Vores sommerferier er ret rolige. Normalt finder vi noget at lave i Danmark, da priserne for rejser er ulidelige. Vi tager derimod en uges ferie i slutningen af april. Vi var så heldige, at "vinde" i Novos feriehus lotteri i år, så vi skal spendere en uge i Casa Abuela Maria Frigiliana lidt øst for Malaga. Tror det er 2900kr vi kommer til at give for huset i en uge, så tager vi farfar og mormor med også.

Ved sidste lotteri fik vi et dejligt hus på en bjergside i Dolomitterne lige uden for Udine i ca. samme periode. Efter en kold vinter og trist forår er det dejligt at komme til lidt lunere temperaturer uden det bliver for ulideligt.

dyg 9-12-24 10:30

• 0

Når jeg læser med her og det har jeg gjort længe før jeg skrev lidt får jeg indtrykket af at nogle af jer rejser meget. Også mere end man normalt har ferie til?

Mickey fra Øen 9-12-24 10:31

• ★★★0

Når jeg læser med her og det har jeg gjort længe før jeg skrev lidt får jeg indtrykket af at nogle af jer rejser meget. Også mere end man normalt har ferie til?

Nej, det handler om at prioriterer - Så når jeg har 4 ugers sommerferie, har jeg ikke så meget efterår og vinter - Men man kan jo altis selv betale for sin feriedage 

MadMartigan 9-12-24 10:36

• 0

Nej, det handler om at prioriterer - Så når jeg har 4 ugers sommerferie, har jeg ikke så meget efterår og vinter - Men man kan jo altis selv betale for sin feriedage 

Det kan man. Så ville jeg nok ikke have råd til at rejse. Jeg havde bare indtryk af at flere herinde rejste flere gange om året. Det da fedt. Ville gerne. 

Mickey fra Øen 9-12-24 10:41

• ★★★★★★1

Så har jeg været oppe i 9. klasses mat. Synes egentlig det gik meget fint, det er ihf. mit indtryk. Den første smuttede efter 40 minutter, og jeg tog nok lidt under en time. Var den 4. der var færdig ud af en 10 stykker. Jeg synes ikke jeg kunne gøre mere. Nu er det så spændende om jeg består... Synes den nemmeste var noget med nogle høns og hektar pr. høne. Den værste var noget med at regne en trekantet facade ud, og så lave størrelsesforhold om, men tror jeg gjorde det rigtigt, som et divisionsstykke. Nu må vi se. 

Jeg er smadret i benene efter at have vadet Vejle tyndt. Det er satme en mærkelig by, der umiddelbart har en del flere "originaler# end i Kolding. Ved ikke om der er en slags akademi, men ellers havde de ca. fri samtidig som mig...

davenport 9-12-24 15:56

• ★★★★★★4

Det var ellers vildt i dag. Der var en hun-dværg på SOSU-skolen. Altså, sådan en rigtig én. Og i smart tøj og det hele, men man ved jo godt, at der er skjulte hensigter. Nu havde jeg jo meget at tænke på, så jeg kunne ikke rigtig lægge en plan for at spærre den inde i kælderen. Og det havde også været lidt af et projekt, at få den fanget, og så med hele vejen til Kolding. Men jeg skulede da til den, bare så linjerne lige er trukket op! Jeg skulle ud at tisse, og da jeg kom tilbage var den væk. Måske gemte den sig bag noget julepynt, jeg skulle ind i klassen, så chancen var jo forspildt. Men jeg så én! Og det er næsten jul..

davenport 9-12-24 19:19

• ★★★★0

Sidder du nu og fantaserer igen, nu hvor i ikke har strøm?

'Der er en uventet strømafbrydelse i Sdr. Bjert'

'Vi har cirka 2990 afbrudte kunder, og forventer normal forsyning cirka klokken 22:30.

dyg 9-12-24 21:00

• ★★★0

Sidder du nu og fantaserer igen, nu hvor i ikke har strøm?

Han kan ikke læse med, nu de ingen internet og strøm har ;)

MadMartigan 9-12-24 22:11

• 0

Han kan ikke læse med, nu de ingen internet og strøm har ;)

De har vel mobilnet. Hvis han kan bruge den slags.

Mickey fra Øen10-12-24 10:37

• ★★★★1

De har vel mobilnet. Hvis han kan bruge den slags.

Nu er det jo ikke fordi mobilnettet kører på en anden slags strøm end resten af butikken :)

gi-jones10-12-24 10:39

• 0

Nu er det jo ikke fordi mobilnettet kører på en anden slags strøm end resten af butikken :)

Så vidt jeg ved har mobilnettet netop backup i tilfælde af strømsvigt. 

Mickey fra Øen10-12-24 12:12

• ★★0

Vi har haft vandskade på kontoret pga. en forpakning som ikke var installeret korrekt. Så der er et helt område som er vådt og affugter der kører.

Spændende hvor meget nyt gulv der skal ligges. Endda helt nyt kontor og bygning fra 2022.

Kiyonji10-12-24 12:22

• ★★★★★★1

Nu er jeg tilbage igen. Jeg skulle lige komme mig over mandagen, med både dværge, eksamen, Vejle og strømsvigt. Det var en hel gal dag!

Men ja, strømmen gik ca. 20.30 - lige før der kom håndbold, så der var ikke andet at gøre, end at gå i seng. Man gider jo ikke sidde og se fjernsyn i mørke.

davenport10-12-24 12:42

• ★★★★★0

Det kan man. Så ville jeg nok ikke have råd til at rejse. Jeg havde bare indtryk af at flere herinde rejste flere gange om året. Det da fedt. Ville gerne. 

Det er helt klart et spørgsmål om at prioritere. Jeg bruger så godt som ingen penge på biler, tøj og byture.

"Alle" pengene går til ferier. I år har vi eksempelvis været i USA to gange (januar og marts), i Spanien to gange (februar og juli), Italien (maj), og Japan (september).

Tiden får jeg ved at kombinere de 6 ugers almindelig ferier med afspadsering fra de uger hvor jeg arbejder meget. Herudover arbejder jeg også lidt fra PC'en, mens jeg er på ferie. Eksempelvis ved at tage to eftermiddage (hvor de andre er på shopping) og klare en masse opgaver koncentreret fra "hjemmekontoret". På den måde kan jeg tit være på ferie i 2 uger - men kun bruge en uges ferie.

S. Rico10-12-24 20:39

• ★★★★★1

Er flybilletterne til USA ikke oftest billigst i februar, mener det er der de sætter sæderne til sommerferien til salg?

Jeg ved du har en forkærlighed for USA, og jeg skal klart dertil igen en gang. Men da vi både er suckere for bygninger, kultur og landskaber - så er der bare mere at hente på den front i Europa. Og jeg synes for eksempel at området omkring Cannes/Nice slår Higway One i skønhed.

Florida står også på min ønskeseddel - hvornår er det bedst, vejrmæssigt - er det i vinterferien? 

Marbella er garanteret lunere end i DK på det tidspunkt, herligt.

Jeg ville aldrig tage til Florida om sommeren. Det er der alt for varmt og fugtigt til. Om vinteren er vejret perfekt til os. Det kan godt være lidt køligt om morgenen. Men de fleste dage er der 20-25 grader i januar og februar. Ofte varmere.

Vi har også engang været der i foråret under Spring Break. Det var noget af det vildeste jeg har oplevet. Man skal være forberedt på kø, kø, og atter kø. Men det er en stor oplevelse at observere, hvordan de unge skejer ud.

Jeg er også ret glad for gamle middelalderbyer og kulturelle byer i Europa. Men sommeren er efterhånden blevet ulidelig i sydeuropa. Så fremover tror jeg at jeg vil foretrække naturen og de store vidder om sommeren - og så tage på Europa byture om foråret og efteråret.

S. Rico10-12-24 20:47

• ★★★★★0

Pudsigt – Jeg bestilte flybilletter (Billund -> Seattle og hjem fra Las Vegas -> Billund) Black Friday. Bil og hoteller bestilte jeg Cyber Monday – Det sparede os 10-15.000,- kr., fra vores oprindelige budget, at gøre det der, fordi de havde så vanvittige tilbud. Vores tur kommer til at se sådan her ud:

• Seattle
    • Couer d´Alene
    • Glacier National Park
    • Yellow Stone
    • Lake Tahoe
    • Zion + Bryce
    • Page
    • Las Vegas

4.000 km på 26 dage – Det er meget, men vi har prøvet at være oppe på 3.500 km på 20 dage.

Fed rute :-)

Jeg tror ikke vi har været forbi Couer d´Alene. Det tætteste var nok, da vi i 2010 havde en rundtur fra Vancouver  gennem det sydlige Canada mod øst, og herfra ned til Montana og tilbage mod vest til Seattle via Idaho og Oregon.  Så vidt jeg husker kørte vi en sydligere rute, end hvor Couer d´Alene ligger. Så skriv meget gerne nogle ord om turen, når du kommer så langt.

S. Rico10-12-24 20:53

• ★★★★1

Vi var i Florida i slut-september, og det var varmt. Vi ville sove i telt noget af tiden, men der var omkring 27 grader om natten, og i den fugtige varme var det umuligt at sove i vores telt.

dyg10-12-24 20:56

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen