Jeg ville aldrig tage til Florida om sommeren. Det er der alt for varmt og fugtigt til. Om vinteren er vejret perfekt til os. Det kan godt være lidt køligt om morgenen. Men de fleste dage er der 20-25 grader i januar og februar. Ofte varmere.
Vi har også engang været der i foråret under Spring Break. Det var noget af det vildeste jeg har oplevet. Man skal være forberedt på kø, kø, og atter kø. Men det er en stor oplevelse at observere, hvordan de unge skejer ud.
Jeg er også ret glad for gamle middelalderbyer og kulturelle byer i Europa. Men sommeren er efterhånden blevet ulidelig i sydeuropa. Så fremover tror jeg at jeg vil foretrække naturen og de store vidder om sommeren - og så tage på Europa byture om foråret og efteråret.
Vi er bundet op på to uger i sommerferien på grund af fruens job, så der er ikke så meget vi kan gøre ved det, indtil videre.
Prag kan godt gå an i juli - og begrænsede udflugter til Siena og Firenze Kommer også til at fungere. Paris kan blive både en dreng og en pige - men mon ikke det går.
Rom prøvede vi en uge med varmerekord forrige sommer- det var for vildt og det gør vi aldrig igen.
Efterår er vi en uge på Gran Canaria - og til påske bliver det nemt til endnu 4-5 dage i Prag, det er næsten bestilt.