Nu håber jeg ikke det er upassende at klage over følgende, når I andre ligger og har det dårligt :-)
Fredag morgen vågner jeg op til det første rigtige snevejr denne vinter. Og lige netop samme morgen, hvor jeg skal ud til lufthavnen og ned til Marbella. Det glatte føre var lige ved at medføre, at jeg ikke nåede mit fly. Og med kun en time i Amsterdam inden fly nummer to mod Malaga, så var det temmeig stressende. Jeg har tidligere prøvet at sidde i et fly, som blev forsinket med over en time, fordi isen på vingerne først skulle fjernes.
Hvad er lige den statistiske chance for, at det netop skulle bliver snevejr denne morgen - når det nu har været så varmt hele vinteren indtil nu?
Men heldigvis nåede jeg begge fly og er nu nede på et beach resort i Marbella, hvor vi har en lækker 2-bedroom apartment i 8 dage.
Det er mærkbart koldere her i januar, end det var de gange jeg var hernede i hhv. december og februar. Om aftenen er det nødvendigt med en varm trøje og jakke. Men i dagstiden er det rigeligt varmt til at man kan gå en tur i shorts og t-shirt. Og folk ligger da også og soler sig nede ved pool området. Vandet er til gengæld skide koldt. Så der er ingen der går i vandet - bortset fra de 3 hot tubs og de to indendørs opvarmede pools.
Dagen fordrev vi med en lang gåtur, og bagefter hyggede vi med en drink og en bog på en liggestol med udsigt ud over palmer, pools og middelhavet. Det er sgu' i orden :-)