Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• ★★★★★0

Vild historie- godt den havde en god slutning.

Tænker jeg har præcis den samme sygdom - jeg ligger og fryser og kamp sveder på skift med 39,3 grader.

Den planlagte tur i sommerhus er aflyst, og jeg har intet spist i dag.

God bedring- du er ikke alene.

.

Du må også have god bedring, Wayne.

NightHawk 1-01-25 12:57

• ★★★★1

Tusind Tak! :-)

Det blev en stille og rolig nytår i sofaen her. 

Jeg er stadigvæk svimmel, hver gang jeg rejser mig op, så det forsøger at jeg at gøre så lidt som muligt. Men hunden skal trods alt ud.

Vi kom igennem den nye Beetlejuice og det meste af Ringenes herre, før jeg kastede håndklædet i ringen. 

thomsen 1-01-25 14:16

• ★★★★★★1

Vi tog os den frihed at give ungerne en Big Mac i dag som en lille overraskelse. (Vi kørte lige en tur..) Den faldt vidst i god jord :)

Ellers har jeg bare siddet foran computeren hele dagen, og ikke foretaget mig noget som helst konstruktivt, ud over lige at have ryddet op i køkkenet og tændt opvaskeren. 

Så lige statsministerens tale. Den var sgu egentlig noget nedslående sådan over all. 

I morgen skal køleskabet ryddes op efter alt det julemad, og så forventer jeg at handle ind til en noget sundere uge, og en noget sundere tilværelse i det nye år. Synes altid dagene efter nytår er så deprimerende og uoverskuelige - nok fordi at det hele virker afsluttet og så skal vi til det hele igen forfra.

davenport 1-01-25 18:48

• ★★★0

Venter på at der kommer X Factor, og vil i den anledning, åbne, og drikke en flaske Verdi og spise nogle kransekager . Petit Fours, er dælme lækre...

Ryder666 1-01-25 19:04

• ★★★★★★0

Jeg synes talen var noget privilegie-blindt pis fyldt med ligegyldigheder og fyldt med steder, der skulle retfærdiggøre ham som konge.

Jeg blev faktisk helt overbecist om, at vi skal af med kongehuset, hvor jeg før var mere splittet.

Guldager 2-01-25 07:42

• ★★★★★★0

Jeg synes talen var noget privilegie-blindt pis fyldt med ligegyldigheder og fyldt med steder, der skulle retfærdiggøre ham som konge.

Jeg blev faktisk helt overbecist om, at vi skal af med kongehuset, hvor jeg før var mere splittet.

Kongehuset er en institution - det er en af de få ting der samler landet. Bare at se alle de glade mennesker som støtter op og rejser til hovedstaden da han indsattes som konge, siger alt.

Wayne 2-01-25 12:04

• ★★★★★0

Bare at se alle de glade mennesker som støtter op og rejser til hovedstaden da han indsattes som konge, siger alt.

Ja, at folk er idioter ;)

Ej, det må de selvfølgelig selv om. Personligt er jeg ligesom Guldager splittet. At folk fødes til titler virker for mig voldsomt ulogisk (bare det at se en grædefærdig Prins Joachim, da hans børn ikke længe kunne kalde sig prinser og prinsesser...).

Jeg tvivler på, at jeg personligt ville savne kongehuset, hvis det blev afskaffet, men på den anden side: Hvis det styrker samhandlen, turismen osv., synes jeg det er fint nok. Og måske har et lille land som Danmark brug for lidt "eventyr" og tradition.

Jeg var dog heller ikke imponeret over talen - syntes faktisk, at Mette Frederiksens var bedre...

chandler75 2-01-25 12:25

• ★★★★★★0

Ja, at folk er idioter ;)

Ej, det må de selvfølgelig selv om. Personligt er jeg ligesom Guldager splittet. At folk fødes til titler virker for mig voldsomt ulogisk (bare det at se en grædefærdig Prins Joachim, da hans børn ikke længe kunne kalde sig prinser og prinsesser...).

Jeg tvivler på, at jeg personligt ville savne kongehuset, hvis det blev afskaffet, men på den anden side: Hvis det styrker samhandlen, turismen osv., synes jeg det er fint nok. Og måske har et lille land som Danmark brug for lidt "eventyr" og tradition.

Jeg var dog heller ikke imponeret over talen - syntes faktisk, at Mette Frederiksens var bedre...

Jeg har også selv været splittet omkring kongehuset - men det må være sådan at der er en arvefølge - ellers skulle vi jo have en præsident.

Det med Joachim var grimt at overvære- de skulle nok aldrig have haft de titler fra start.

Du nævner selv nogle af de vigtigste årsager- som bidrager positivt til Danmarks handelsbalance. 

Grønland og Færøerne er en anden- spørgsmålet var om de stadig var en del af rigsfællesskabet uden Kongehuset?

Personligt synes jeg han holdt en fin tale - også set i lyset af det pres der lå, ovenpå dronningens 52 taler i streg.

Det ville være voldsomt at forvente at han skulle overgå en erfaren politiker- alligevel tror jeg godt du kan regne med at der var flere som så hans og applauderer indholdet.

Wayne 2-01-25 13:26

• ★★★★★★2

Kongehuset er en institution - det er en af de få ting der samler landet. Bare at se alle de glade mennesker som støtter op og rejser til hovedstaden da han indsattes som konge, siger alt.

Det gælder kun så længe, at de er vellidte. 

Men ja, 75% støtter kongehuset, 11% vil afskaffe det og 14% svarer "ved ikke" i den nyeste måling.

Det ændrer ikke på, at jeg var ved at gå amok over hans tale...den var ganske forfærdelig. Han nævner næsten i samme sætning de danskere, der har det svært for derefter at tale om, hvor godt et år, ham og Mary har haft. Ud over det indeholdte talen præcis ingenting. Men nu skal vi alle jo også lære at elske en ny konge, som vi er tvunget til at have.

At vi tjener penge er bestemt en vigtig ting, og for mig måske den eneste grund til ikke at afskaffe det. Og vi kan da snildt have Grønland og Færøerne uden (og her mener jeg bestemt, at vi skal arbejde for deres selvstændighed på sigt).

Guldager 2-01-25 15:47

• ★★★★★★0

For første gang siden jeg var barn, ser jeg frem til, det bliver snevejr...men kun fordi vores vinterdæk ikke var spild af penge så :)

Guldager 2-01-25 15:51

• ★★★★★1

Jeg kan se at der kommer wrestling på netflix nu. Kan godt være jeg finder min prepubetære tilstand frem igen...

Jeg troede kun det var nutidig wrestling der ville blive tilgængelig. Men nu ser jeg, at SAMTLIGE Wrestlemania helt tilbage fra 80'erne ligger på Netflix. Også samtlige Summerslams ligger der. Hvor ER det VILDT !!!

Jeg får mega meget lyst til at gense alt det fra 80'erne. Det var en stor del af mine teenage år, der gik med at se Hulk Hogan, Bret the Hitman, Andre the Giant, Rick Savage, The Ultimate Warrior, Jack the Snake, The Animal George Steele, King Kong Bundy osv osv.

Men, men, men. Hvis jeg først begynder at gå ned ad den sti igen - så kommer det jo til at tage al min tid. 

Hvis jeg er i stand til at styre mig, så tror jeg at jeg vil nøjes med Wrestlemania I - IV.

S. Rico 2-01-25 18:29

• ★★★★★★1

Jeg troede kun det var nutidig wrestling der ville blive tilgængelig. Men nu ser jeg, at SAMTLIGE Wrestlemania helt tilbage fra 80'erne ligger på Netflix. Også samtlige Summerslams ligger der. Hvor ER det VILDT !!!

Jeg får mega meget lyst til at gense alt det fra 80'erne. Det var en stor del af mine teenage år, der gik med at se Hulk Hogan, Bret the Hitman, Andre the Giant, Rick Savage, The Ultimate Warrior, Jack the Snake, The Animal George Steele, King Kong Bundy osv osv.

Men, men, men. Hvis jeg først begynder at gå ned ad den sti igen - så kommer det jo til at tage al min tid. 

Hvis jeg er i stand til at styre mig, så tror jeg at jeg vil nøjes med Wrestlemania I - IV.

Ha, ha - ja vildt de timer man har brugt på det. Herlige shows - jeg satser på at jeg kan nøjes med at gense lidt. Der er en del gentagelser i action - men dragterne og den måde de sviner hinanden! Skøn underholdning 

Min søn er pt i Osaka, efter et par uger i det øvrige Japan - er der noget de bør se ellers?

Wayne 2-01-25 18:54

• ★★★★★★1

Tror mit højdepunkt fra dengang var Wrestlemania VI hvor Hulk Hogan var mod The Ultimate Warrior om begge bælter, og en kamp på vidst nok 25 minutter. Jeg så alt jeg kunne komme i nærheden af dengang. Tir, tor,  fre og lørdag, og så et sammendrag fra ugen om søndagen. (På Eurosport) Og hvis jeg kunne slippe afsted med det, var der jo også wrestling på RTL mandag efter midnat. (Efter Trutti Frutti... :D )

davenport 2-01-25 19:25

• ★★★★★0

RTL mandag efter midnat. (Efter Trutti Frutti... :D )

Ja, hvad blev der lige af Tutti Frutti? 

Det program ville næppe bestå "politisk korrekthed og women empowerment" testen i dag  ;-)

S. Rico 2-01-25 20:08

• ★★★★★0

Tror mit højdepunkt fra dengang var Wrestlemania VI hvor Hulk Hogan var mod The Ultimate Warrior om begge bælter, og en kamp på vidst nok 25 minutter. Jeg så alt jeg kunne komme i nærheden af dengang. Tir, tor,  fre og lørdag, og så et sammendrag fra ugen om søndagen. (På Eurosport) Og hvis jeg kunne slippe afsted med det, var der jo også wrestling på RTL mandag efter midnat. (Efter Trutti Frutti... :D )

Wrestling med synkroniseret tysk tale? Det kan jeg ikke mindes at have set. Det må da også ødelægge en hel del. 

Men måske var det bare med tyske kommentatorer oven i det amerikanske - eller hvad?

S. Rico 2-01-25 20:11

• ★★★★★1

Ha, ha - ja vildt de timer man har brugt på det. Herlige shows - jeg satser på at jeg kan nøjes med at gense lidt. Der er en del gentagelser i action - men dragterne og den måde de sviner hinanden! Skøn underholdning 

Min søn er pt i Osaka, efter et par uger i det øvrige Japan - er der noget de bør se ellers?

Har ikke været i Osaka (bortset fra lufthavnen), så det er svært at sige. Men jeg ville nok tage toget op til Kyoto (en times tid) og se nogle af de mange flotte gader og templer. Hvis solen skinner, så ville jeg tage op i bjergene og vandre.

S. Rico 2-01-25 20:14

• ★★★★★★1

Har ikke været i Osaka (bortset fra lufthavnen), så det er svært at sige. Men jeg ville nok tage toget op til Kyoto (en times tid) og se nogle af de mange flotte gader og templer. Hvis solen skinner, så ville jeg tage op i bjergene og vandre.

Mener han allerede har været i Kyoto og se templer - de startede ud i Tokyo og har rejst med hurtigtog til de øvrige destinationer.

Wayne 2-01-25 20:20

• ★★★★★★0

@Thomsen 

Er du ovre dit sygdomsforløb- og hvis, hvor mange dage gik der?

Jeg var oppe Nytårsaften og Nytårsdag- mest for at holde fruen med selskab- men har haft total madlede, feber og hovedpine nu på femte døgn.

Jeg var dog i stand til at spise en skål havregryn her til morgen, så måske er der lidt fremgang, trods alt.

Wayne 2-01-25 21:42

• ★★★★1

@Thomsen 

Er du ovre dit sygdomsforløb- og hvis, hvor mange dage gik der?

Jeg var oppe Nytårsaften og Nytårsdag- mest for at holde fruen med selskab- men har haft total madlede, feber og hovedpine nu på femte døgn.

Jeg var dog i stand til at spise en skål havregryn her til morgen, så måske er der lidt fremgang, trods alt.

Jeg havde en håndfuld dage med feber. Men jeg hoster meget og føler mig stadigvæk generelt mat. Har også en tendens til svimmelhed, men det virker dog, som om at lige det er på vej retur.

Jeg har den samme madlede, du beskriver. Jeg har ikke spist ret meget andet end lidt havregryn og nogle boller de sidste mange døgn. Jeg orker hverken at lave noget eller spise noget. 

Jeg har hørt fra andre, at den hoste kan tage meget lang tid at komme over, som i flere uger. 

thomsen 3-01-25 15:08

• ★★★★★★1

Jeg havde en håndfuld dage med feber. Men jeg hoster meget og føler mig stadigvæk generelt mat. Har også en tendens til svimmelhed, men det virker dog, som om at lige det er på vej retur.

Jeg har den samme madlede, du beskriver. Jeg har ikke spist ret meget andet end lidt havregryn og nogle boller de sidste mange døgn. Jeg orker hverken at lave noget eller spise noget. 

Jeg har hørt fra andre, at den hoste kan tage meget lang tid at komme over, som i flere uger. 

Øv - havregryn er præcist det eneste jeg magter at få ned - og selv det kæmper jeg med. 
    Feberen er dog aftaget en del - svimmelhed har jeg også oplevet. Men pt ligger jeg under dynen med et ekstra lag tøj for at få varmen igen.

Flere uger lyder ikke lovende- krydser fingre for mindre. Tak for svar!

Wayne 3-01-25 15:35

• ★★★★★2

Nu håber jeg ikke det er upassende at klage over følgende, når I andre ligger og har det dårligt :-)

Fredag morgen vågner jeg op til det første rigtige snevejr denne vinter. Og lige netop samme morgen, hvor jeg skal ud til lufthavnen og ned til Marbella. Det glatte føre var lige ved at medføre, at jeg ikke nåede mit fly. Og med kun en time i Amsterdam inden fly nummer to mod Malaga, så var det temmeig stressende. Jeg har tidligere prøvet at sidde i et fly, som blev forsinket med over en time, fordi isen på vingerne først skulle fjernes.

Hvad er lige den statistiske chance for, at det netop skulle bliver snevejr denne morgen - når det nu har været så varmt hele vinteren indtil nu?

Men heldigvis nåede jeg begge fly og er nu nede på et beach resort i Marbella, hvor vi har en lækker 2-bedroom apartment i 8 dage.

Det er mærkbart koldere her i januar, end det var de gange jeg var hernede i hhv. december og februar. Om aftenen er det nødvendigt med en varm trøje og jakke. Men i dagstiden er det rigeligt varmt til at man kan gå en tur i shorts og t-shirt. Og folk ligger da også og soler sig nede ved pool området. Vandet er til gengæld skide koldt. Så der er ingen der går i vandet - bortset fra de 3 hot tubs og de to indendørs opvarmede pools.

Dagen fordrev vi med en lang gåtur, og bagefter hyggede vi med en drink og en bog på en liggestol med udsigt ud over palmer, pools og middelhavet. Det er sgu' i orden :-)

S. Rico 4-01-25 17:17

• ★★★★★★5

Ja, hvad skulle det da næsten være endt med? Det var heldigt, at i alligevel kom ned i varmen. Jeg læste lige indlægget for mine børn, som er helt enige i, at dér var i sgu heldige. 

davenport 4-01-25 17:49

• 0

Ja, hvad skulle det da næsten være endt med? Det var heldigt, at i alligevel kom ned i varmen. Jeg læste lige indlægget for mine børn, som er helt enige i, at dér var i sgu heldige. 

:-D

Mickey fra Øen 4-01-25 17:58

• ★★★★★1

Jeg var også lige ved at fortryde, at vi ikke havde købt en forsikring mod den slags. Vi har faktisk aldrig brugt penge på afbestillingsforsikringer, da jeg har den grundholdning, at jeg tager afsted, uanset om jeg har brækket begge ben og kaster op konstant ;-)

Med andre ord: vores ferier har første prioritet og overruler alt andet.

S. Rico 4-01-25 18:02

• ★★★★★★1

Nu håber jeg ikke det er upassende at klage over følgende, når I andre ligger og har det dårligt :-)

Fredag morgen vågner jeg op til det første rigtige snevejr denne vinter. Og lige netop samme morgen, hvor jeg skal ud til lufthavnen og ned til Marbella. Det glatte føre var lige ved at medføre, at jeg ikke nåede mit fly. Og med kun en time i Amsterdam inden fly nummer to mod Malaga, så var det temmeig stressende. Jeg har tidligere prøvet at sidde i et fly, som blev forsinket med over en time, fordi isen på vingerne først skulle fjernes.

Hvad er lige den statistiske chance for, at det netop skulle bliver snevejr denne morgen - når det nu har været så varmt hele vinteren indtil nu?

Men heldigvis nåede jeg begge fly og er nu nede på et beach resort i Marbella, hvor vi har en lækker 2-bedroom apartment i 8 dage.

Det er mærkbart koldere her i januar, end det var de gange jeg var hernede i hhv. december og februar. Om aftenen er det nødvendigt med en varm trøje og jakke. Men i dagstiden er det rigeligt varmt til at man kan gå en tur i shorts og t-shirt. Og folk ligger da også og soler sig nede ved pool området. Vandet er til gengæld skide koldt. Så der er ingen der går i vandet - bortset fra de 3 hot tubs og de to indendørs opvarmede pools.

Dagen fordrev vi med en lang gåtur, og bagefter hyggede vi med en drink og en bog på en liggestol med udsigt ud over palmer, pools og middelhavet. Det er sgu' i orden :-)

Fedt I nåede fly og frem til målet. 

Lyder lækkert - rigtig god ferie.

Nogen udflugts planer?

Wayne 4-01-25 19:09

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen