Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• ★★★1

Skulle til bageren her til morges, og så ville bilen pludselig ikke starte. Og har ingen kabler eller noget i bilen.

Heldigvis har vi vejhjælp, så nu venter jeg på Falck, som skal komme indenfor en time.

Måske jeg skal have tjekket vores bil i hoved og røv, den er lidt slidt...

Jeg betaler for årlige servicetilsyn for netop at forsøge at undgå din situation - kan anbefale det, selvom intet selvfølgelig er sikkert :)

Gorman13-01-25 07:57

• ★★★★★★0

Det skyldes nok kraftig frost i nat. Du skal nok have et nyt batteri.

Wayne13-01-25 08:10

• ★★★★★★1

Jeg betaler for årlige servicetilsyn for netop at forsøge at undgå din situation - kan anbefale det, selvom intet selvfølgelig er sikkert :)

Samme her - har aldrig prøvet at have en bil som ikke ville starte, og vi har samlet haft 14 biler gennem 36 år.

Husker som barn at vores nabo, hver dag bøvlede i et kvarter med at få bilen i gang- og altid kom for sent på arbejde. 

Han døde i øvrigt af hjertestop i en alder af kun 42 år. 

På det tidspunkt besluttede jeg at jeg aldrig ville have en bil som ikke kunne starte.

Wayne13-01-25 08:28

• ★★★★★★0

Det skyldes nok kraftig frost i nat. Du skal nok have et nyt batteri.

Helt sikkert. Vi er ikke så gode til at passe på vores bil, og aner intet om biler. Men vi har haft den i 6 år snart med samme batteri,.og den er fra 2012...

Guldager13-01-25 08:35

• ★★★0

Helt sikkert. Vi er ikke så gode til at passe på vores bil, og aner intet om biler. Men vi har haft den i 6 år snart med samme batteri,.og den er fra 2012...

Så vil et nyt batteri bestemt gavne :)

Gorman13-01-25 08:44

• ★★★★★★0

Samme her - har aldrig prøvet at have en bil som ikke ville starte, og vi har samlet haft 14 biler gennem 36 år.

Husker som barn at vores nabo, hver dag bøvlede i et kvarter med at få bilen i gang- og altid kom for sent på arbejde. 

Han døde i øvrigt af hjertestop i en alder af kun 42 år. 

På det tidspunkt besluttede jeg at jeg aldrig ville have en bil som ikke kunne starte.

Fintælling siger 15 biler, med de nuværende to.

Wayne13-01-25 09:52

• ★★★★★★0

Så vil et nyt batteri bestemt gavne :)

Men det koster penge! Hader at bruge penge bilen :)

Vi skal dog have ny bil indenfor 3-5 år, og den skal vi nok passe lidt bedre på. På vores nuværende er der også en del lak-skader og bakkeskader efterhånden, som ikke er blevet fikset endnu.

Guldager13-01-25 10:24

• ★★★★★0

Mit batteri er også fladt, så jeg har også ringet efter vejhjælp. De har dog travlt i dag, så de sagde, at der nok går et par timer. Heldigvis har jeg ikke travlt.

Det er dog anden gang i denne måned, at mit batteri er fladt, og jeg må ringe efter vejhjælp. Min bil er fra 2018, så det overrasker mig lidt, at jeg er nødt til at have nyt batteri. Men jeg ved heller ikke ret meget om biler. Jeg er godt klar over, at min kørsel med mange korte ture ikke er optimalt for batteriet, men jeg plejer at kunne kompensere for det i det kolde vejr med et par 30+ min. ture om ugen. Sådan en tur kørte jeg ellers i lørdags. Men de mange start og stop i går samt det kolde vejr har været nok til at tømme batteriet.

Jeg har dog allerede en tid til det årlige serviceeftersyn på onsdag hos Toyota, så jeg må hellere bede dem om, at udskifte batteriet.

Kruse13-01-25 10:49

• ★★★★★★0

Men det koster penge! Hader at bruge penge bilen :)

Vi skal dog have ny bil indenfor 3-5 år, og den skal vi nok passe lidt bedre på. På vores nuværende er der også en del lak-skader og bakkeskader efterhånden, som ikke er blevet fikset endnu.

Det er jo et valg man gør sig - for enig det koster mange penge at have en forsikring som betaler for parkeringsskader, eller uheld. Men det er godt nok rart, at man ikke skal have pengene op af lommen, hvis det sker.

Min kones bil har lige fået en dør ind i siden på bilen - resultat en kæmpe bule på en ret ny bil. Vildt træls, men også utroligt det ikke er sket før. Hun arbejder som pædagog i en børnehave, hvor der konstant afleveres, og hentes børn - som nogle gange er uden opsyn, og selv smækker døren op.

Surt når det sker - men når man så har en aftale i forsikringen som sikrer mod netop parkeringskader - hvor skyldneren ikke har meldt sig - uden at skulle betale selvrisiko, vel og mærke. Så er det bare lidt nemmere at sige pyt.

Min kones skuldre, faldt ned til afslappet tilstand og bare almindelig ærgerelse over det manglende overskud og ærlighed fra synderen. Hun passer jo nidkært på deres børn, hver dag.

Men pyt, det er en gratis omgang for os - i det tilfælde. Selvfølgelig ærgerligt at skulle undvære bilen i et par dage, men ellers....

Wayne13-01-25 12:02

• ★★★★★★0

Forsikringer har vi - det er mere alt det der vedligehold og pleje og pjat, men det er i virkeligheden nok dyre i længden ikke at gøre det.

Mit batteri er også fladt, så jeg har også ringet efter vejhjælp. De har dog travlt i dag, så de sagde, at der nok går et par timer.

Fordi vi har vejhjælp gennem Lærerstandens Brandforsikring skal de komme indenfor en time. Det kan ikke altid lade sig gøre, men det er aftalen.

Guldager13-01-25 12:54

• ★★★★0

Et nyt batteri kan købes i Harald Nyborg og man kan sagtens skifte det selv, hvis man ikke er lavet af tommelfingre. Just saying

gi-jones13-01-25 13:41

• ★★★★★★0

Mit batteri er også fladt, så jeg har også ringet efter vejhjælp. De har dog travlt i dag, så de sagde, at der nok går et par timer. Heldigvis har jeg ikke travlt.

Det er dog anden gang i denne måned, at mit batteri er fladt, og jeg må ringe efter vejhjælp. Min bil er fra 2018, så det overrasker mig lidt, at jeg er nødt til at have nyt batteri. Men jeg ved heller ikke ret meget om biler. Jeg er godt klar over, at min kørsel med mange korte ture ikke er optimalt for batteriet, men jeg plejer at kunne kompensere for det i det kolde vejr med et par 30+ min. ture om ugen. Sådan en tur kørte jeg ellers i lørdags. Men de mange start og stop i går samt det kolde vejr har været nok til at tømme batteriet.

Jeg har dog allerede en tid til det årlige serviceeftersyn på onsdag hos Toyota, så jeg må hellere bede dem om, at udskifte batteriet.

Det plejer heldigvis ikke at være den helt store udskrivning - og reelt kan man ofte reparere sådan et batteri, der kan være for lidt vædske på. Men i mange tilfælde er det så lidt det koster for et nyt, at det ikke er det værd.

Wayne13-01-25 14:40

• ★★★★★★0

Forkert tråd..

Wayne13-01-25 16:56

• ★★★★★★0

Nej, den er god nok! ;)

davenport13-01-25 18:57

• ★★★★★★0

Næh nu må jeg be om kammertonen ;-)

Wayne13-01-25 19:32

• ★★★★★★0

Nå, så fik jeg opsagt mit abb på AppleTV. Jeg fik den åbenbart i sin tid med Ipaden, og har bare gået og betalt uden at have brugt det. Det krævede ca 3 kvarter, at finde ud af det, da det er godt skjult. (Det er tegnet gennem mit telefonselskab, åbenbart) Så sparer jeg da 79,- md. til noget helt ubrugeligt. 

davenport13-01-25 20:10

• ★★★★★0

Har en starter i bilen, den samme Falk bruger det ikke man har fladt batteri men når det sku ske så er den dælme rar at ha og blot ku koble til og så køre videre.

Det hjælper dog ikke mod fladt dæk…

Elwood13-01-25 21:14

• ★★★★★0

Har en starter i bilen, den samme Falk bruger det ikke man har fladt batteri men når det sku ske så er den dælme rar at ha og blot ku koble til og så køre videre.

Det hjælper dog ikke mod fladt dæk…

Hvad er det for en starthjælp? Jeg har før overvejet at anskaffe mig sådan en, men ved ikke helt hvad jeg skulle gå efter.

Kruse13-01-25 22:48

• ★★★★★1

Hvad er det for en starthjælp? Jeg har før overvejet at anskaffe mig sådan en, men ved ikke helt hvad jeg skulle gå efter.

Det er det her mærke den præcise model kan jeg ikke lige huske må lige se mår jeg kommer til bilen da den ligger dernede.

no.co/products/power/boost

Jeg købte den til udsalg et sted for snart mange mange pr siden tror det var ca. 12-1300kr. Men de gange jeg allerede har brugt den har den tjent sig ind for mig.

Elwood13-01-25 23:22

• ★★★★★1

Jeg sidder og lytter/ser Joe Rogans podcast, hvor han har besøg af Mel Gibson. Det er en ret underholdende og interessant snak de har kørende - på trods af den triste baggrund med de forfærdelige brande i Californien. 

youtu.be/1rYtrS5IbrQ

Forleden havde han besøg af Quentin Tarantino og Roger Avery, som jo i sin tid arbejdede sammen i en video-biks inden, at de blev instruktører. De har godt nok mange sjove anekdoter på lager. :D

youtu.be/0u5vPHuAXXg

NightHawk15-01-25 12:50

• ★★★★6

Tarantino og Avery's egen podcast "Video Archives" er også ret sjov. Og så slipper man for alt det politiske bullshit associeret med Rogan :)

gi-jones15-01-25 12:59

• ★★★★★★1

Jeg sidder og lytter/ser Joe Rogans podcast, hvor han har besøg af Mel Gibson. Det er en ret underholdende og interessant snak de har kørende - på trods af den triste baggrund med de forfærdelige brande i Californien. 

youtu.be/1rYtrS5IbrQ

Forleden havde han besøg af Quentin Tarantino og Roger Avery, som jo i sin tid arbejdede sammen i en video-biks inden, at de blev instruktører. De har godt nok mange sjove anekdoter på lager. :D

youtu.be/0u5vPHuAXXg

Tak for links - det er jeg jo nødt til at tjekke ud. Fedt!

Wayne15-01-25 13:25

• ★★★★★2

Tak for links - det er jeg jo nødt til at tjekke ud. Fedt!

Det var så lidt. :) Og tak for din fornuftige, og stille og rolig måde at reagere på uden at blande politik ind i det. :)

NightHawk15-01-25 17:13

• ★★★★★★1

Det var så lidt. :) Og tak for din fornuftige, og stille og rolig måde at reagere på uden at blande politik ind i det. :)

Det var så lidt - tænker bare du kom med en anbefaling, som lød spændende ;-)

Wayne15-01-25 19:48

• ★★★★★1

Det er det her mærke den præcise model kan jeg ikke lige huske må lige se mår jeg kommer til bilen da den ligger dernede.

no.co/products/power/boost

Jeg købte den til udsalg et sted for snart mange mange pr siden tror det var ca. 12-1300kr. Men de gange jeg allerede har brugt den har den tjent sig ind for mig.

GB70

Er den jeg har til normal person bil.

Elwood15-01-25 20:34

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen