Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• ★★★★★★3

Jeg ved godt det kan lyde provokerende og kan godt forstå hvis du føler dig generet af det jeg skriver. Hvis jeg nu siger det ikke er for provokere eller genere dig, men kigger du på åbent og ærligt på din egen historik herinde tror jeg du vil opdage et mønster. Et mønster du måske burde få hjælp til at bryde. Så tror jeg også du ville opdage du ikke længere ville føle dig så forfulgt af uheld<3

Halløj 

Bruno/Zero Cool/NSF - og hvad du ellers har valgt at kalde dig selv. Lidt en spøjs ting du har gang i med at føre os alle bag lyset ved at starte nye brugernavne op. Jeg ved ikke rigtigt hvad ideen med det er, men du ender altid på et tidspunkt med at afsløre dig selv. Jeg ved at det er et velmenende råd du giver Davenport - og der er selvfølgelig sandhed og kærlighed med i det du skriver. Men gør det om muligt i en PM direkte til ham selv. Det ville være god stil.

Men stop nu den leg med at være en anden end den du er - Bruno er faktisk en ret ok gut.

Wayne26-01-25 04:50

• 1

What??? Er du sådan helt og aldeles seriøs Wayne, sådan helt alvorligt. Kan man virkelig sende PM til hinanden herinde?

Mickey fra Øen26-01-25 10:44

• ★★★★★★0

What??? Er du sådan helt og aldeles seriøs Wayne, sådan helt alvorligt. Kan man virkelig sende PM til hinanden herinde?

Det ved du lige så godt som jeg. Du kunne prøve at skrive til Moovys admin - jeg er sikker på du kan komme i kontakt med Davenport på en eller anden måde.

Men bliv nu ved den bruger du er - vi holder af den du er herinde.

Wayne26-01-25 11:59

• 1

Hvorfor sætter du spoileralert på hver gang du prøver at bilde dig selv og andre ind at jeg er en anden bruger du kender eller kendte? 

Mickey fra Øen26-01-25 12:01

• ★★★★★★0

Hvorfor sætter du spoileralert på hver gang du prøver at bilde dig selv og andre ind at jeg er en anden bruger du kender eller kendte? 

Kære Bruno - jeg ved ikke hvem du forsøger at snyde. Dig selv?

Det du skrev til Davenport, ved du kun hvis du har været her meget længe.

Tydeligt nok for dig?

Wayne26-01-25 12:16

• ★★★★★3

Tydeligt nok for dig?

Jeg synes ærligt talt at han har en helt anden skrivestil. Men det kan selvfølgelig være, at jeg husker forkert.

Kruse26-01-25 12:33

• 1

Tydeligt nok for dig?

Stop dig selv Holmes, du har røget for meget opium. Hvem jeg er, jeg er ikke den du siger, så er det ikke noget jeg agter at dele på nettet. Jeg har været herinde længe. Har blot ikke haft profil da jeg før i tiden ikke havde lyst til at skrive. Nu har jeg mere tid og synes det er hyggeligt. 

Mickey fra Øen26-01-25 14:16

• ★★★★★★2

Jeg kan se nogle oplagte forskelligheder i fx. kommasætning, og emner generelt. Og sarkasmen er heller ikke den samme. Men hvem ved - han kunne jo dumme det ned/eller op :D 

Men jeg har da aldrig været bange for at "afsløre" min identitet. Hvis nogen kan bruge det til noget, så be my guest... Rene Ørndrup, Agtrupvang 2, 6091 Bjert - orndrup4@gmail.com - jeg har tre børn og en kone. I kan se min bolig på Maps... Vi er da alligevel full exposed på nettet, vi tror bare vi er anonyme. Og hvad skulle man egentlig skjule? Jeg er en lovlydig borger, der laver mad, går i skole og har lidt ondt i lænden. (Nu får jeg sikkert reklamer fra kiropraktorer men jeg kan jo bare være ret ligeglad..) 

davenport26-01-25 14:00

• ★★★★★★5

Wayne - du er way off. Der er da ret stor forskel mellem NSF og Mickeys måde at skrive eller være på, filmiske interesser og politiske ståsted.

Og nu er jeg ikke NSF, men jeg ved, at han ikke vil have sit rigtige navn frem, så på hans vegne vil jeg gerne bede admin slette de indlæg. Hvis jeg kan det in absentia :)

Guldager26-01-25 14:21

• ★★★★★★1

Ja, hans rigtige navn er Kadann!!!

davenport26-01-25 14:03

• ★★★★5

Folkens, hermed lige en officiel advarsel: Der er ingen krav om at folk skal oplyse deres rigtige navn for at bruge vores forum. Men I bedes holde en ordenligt tone, allesammen. Så læg venligst den her diskussion i graven med det samme.

gi-jones26-01-25 14:35

• ★★★★★★0

Ay, captain. Let´s move on. 

davenport26-01-25 14:46

• ★★★★★★0

Folkens, hermed lige en officiel advarsel: Der er ingen krav om at folk skal oplyse deres rigtige navn for at bruge vores forum. Men I bedes holde en ordenligt tone, allesammen. Så læg venligst den her diskussion i graven med det samme.

Aftale, og beklager hvis det var et miss :-)

Det var nærliggende fordi pågældende bruger ofte har skiftet navn og fordi han havde lukket sin konto, igen.

Wayne26-01-25 15:09

• ★★★★★★4

Hvad siger i? Skal vi lige trække linjerne op eller hvad? Synes tonen er blevet lidt lunken, og det er da ikke komfortabelt for nogle. Jeg er ikke selv nogen at trække frem i den henseende.  Jeg kan sagtens fremstå som negativ, selv om jeg måske slet ikke er det, jeg ytrer bare min uforbeholdne mening, og jeg ved da godt at den ikke altid resonerer med flertallets mening. (Det skal der måske også være plads til?) 

Lige med den her sag, hvor jeg reflekterer over min uddannelses highs/lows, må jeg nok sige, at jeg ikke er ret bøjelig, da det er noget jeg oplever på daglig basis, og er en egentlig observation. Og den betragtning føler jeg at jeg er ret berettiget til, da det jo er min hverdag, og ikke bare noget jeg synes. 

Og så tænker jeg heller ikke, at jeg skal have hjælp til at komme omkring mine følelser eller min fortid, da jeg som et voksent menneske, sagtens selv kan resonere over den slags spørgsmål. 

Jeg beskriver bare hvad der sker, og det er selvfølgelig ikke alle, der synes det er livet eller den måde det kører på, men jeg tager jo kun udgangspunkt i, hvad der sker i mit liv og hvad jeg oplever. 

Og mht. betragtningerne omkring ikke etniske danskere, vil jeg gerne lige påpege, at jeg ikke på nogen måde er racist eller noget. Jeg skriver kun hvad jeg oplever, så må man tage den som man synes. Jeg holder meget af mine med-studenter - de er bare det forkerte sted. Og det er ikke noget jeg som enkeltperson kan gøre til eller fra på, men blot en observation. (Og jeg synes ikke det er i orden, når det kommer til det mål vi skal have i uddannelsen.) 

davenport26-01-25 16:39

• ★★★★★5

Hvad siger i? Skal vi lige trække linjerne op eller hvad? Synes tonen er blevet lidt lunken, og det er da ikke komfortabelt for nogle. Jeg er ikke selv nogen at trække frem i den henseende.  Jeg kan sagtens fremstå som negativ, selv om jeg måske slet ikke er det, jeg ytrer bare min uforbeholdne mening, og jeg ved da godt at den ikke altid resonerer med flertallets mening. (Det skal der måske også være plads til?) 

Jeg har stor respekt for, at du altid står ved dine holdninger. Især i et forum, hvor det nogen gange føles som om, at der er et "politisk korrektheds politi", der slår hårdt ned på kontroversielle synspunkter.

S. Rico26-01-25 16:48

• ★★★★4

Jeg holder mig typisk ude af diskussioner, medmindre man bliver offer for flamewar eller mudderkastning, det har jeg simpelthen ikke overskud til...men forsvarer mine holdninger i ny.og næ, hvis jeg føler mig angrebet 

Selvfølgelig har jeg en mening, men man ser mig sjældent blande mig i debatter, i sjældenhed, politiske frustrationer, but that's about it!!! Mest af hensyn til mine medmennesker da jeg ikke ønsker at såre nogle, så forventer typisk gensidig respekt i en debat....når jeg gi'r en holdning til kende en sjælden gang imellem...

Ryder66626-01-25 17:02

• ★★★0

Jeg tolker ikke advarslen som møntet på debatten om hvorvidt brugerne af personlig pleje er trygge ved ikke-dansksprogede social og sundhedsplejere, men mere på den måde debatten efterfølgende gik over gevind og blev personlig. Jeg er da også blevet fristet til at blande mig, men vi har jo fået at vide at vi skal stoppe den her.

Tak for linket i øvrigt, har desværre ikke nået at kigge på det og det når jeg måske nok heller ikke. 

Aranyhajú Nyárszépe26-01-25 18:40

• ★★★★★★1

Nå, men jeg tror da Guldager og jeg godt kan lade tøjlerne gå, vi kender hinandens (er mit indtryk) grænser. Det kan sommetider lyde mere barsk end det nok er. Vi er bare uenige i meget :) Vi plejer da nok at kunne snakke videre efter et lille døgns tid ;) 

davenport26-01-25 19:38

• ★★★★★★1

Tror egentlig vi er enige om flere ting end vi er uenige om :) - vi har bare lidt forskellige måder at betragte verden på.

Guldager26-01-25 19:55

• ★★★★★★0

.. Og det er jo det, der giver kolorit på tilværelsen :D 

davenport26-01-25 20:01

• ★★★★★★3

Især i et forum, hvor det nogen gange føles som om, at der er et "politisk korrektheds politi", der slår hårdt ned på kontroversielle synspunkter.

Jeg er oprigtig nysgerrig på det synspunkt. Hvorfor mener du, der er et "politisk korrektheds politi"? Det er vel bare folk, der er uenige og kommer med modargumenter?

Generelt oplever jeg lidt på nettet, at når folk har de såkaldte kontroversielle holdninger, og der så bliver argumenteret imod, så bliver de total fornærmet og trækker ytringsfrihedskortet, woke eller politisk korrekthed i stedet for at argumentere imod. Og jeg har det sådan lidt, at hvis du ytrer en holdning, skal man også være klar til et modsvar. Ytringsfrihed er jo ikke, at man kan sige hvad man vil, hvor man vil, hvornår man vil og uden modsvar.

Kunsten er så altid at holde fokus på emnet og ikke personen.

Guldager26-01-25 20:02

• ★★★★★★1

Det handler også om at dreje en samtale, og udfaldet af en diskussion.

Særligt når der plukkes i en tekst, og hele sammenhængen ikke tages med.

Det kan virke manipulerende.

Wayne26-01-25 20:13

• ★★★★1

Jeg foretrækker det man vist kalder for en diplomatisk samtale, diskussion/debat, hvis man kan sige det sådan...

Ryder66626-01-25 22:59

• 2

Jeg var ret tilfreds med at have reduceret min gang på Moovy til at følge med i Thomsens udmærkede heads-up om kommende udgivelser og havde ikke planlagt at interagere med brugerne herinde igen.

Men så ser jeg at en person der tilsyneladende ikke kunne læse sin vej ud af en telefonboks forsøger at lege amatørdetektiv og pludselig kalder mig ud, samt meget sætter mit navn lig med nogle brugernavne, selvom jeg specifikt har bedt om at man lader være med dette. Og der bliver ved med at blive kogt suppe på det over nogle timer med meget ineffektiv indblanden fra folkene bag siden.

Efter en tur i biografen og nogle timer med nogle venner, beslutter jeg for at gå i seng og sove på det, så jeg ikke skriver noget uovervejet.

Dette går ud til ovenstående personer, med alt respekt naturligvis: sut en uvasket pik og hvis det overhovedet er muligt, må I venligst drukne i pis.

Tak.

...27-01-25 05:57

• ★★★★★★3

Alt jeg har gjort er at opremse tre brugernavne (hvoraf de to stadig er til offentligt skue i Moovys lister - og derfor ikke særligt hemmelige) som har været offentligt kendte i årevis. Jeg har ikke nævnt adresser, telefonnumre, mails - eller faktiske navne. 
    Jeg har trådt i tulipanbedet - og vil Admin venligst slette mit indlæg, så vi kan komme videre.

Da jeg startede som bruger her stod mit rigtige navn nævnt under brugernavn. Jeg har som Davenport ikke noget at skjule, men fortæller ærligt hvad jeg gør, hvad jeg tænker og hvad jeg laver.

Jeg laver også fejl, som jeg må stå til ansvar for. Det er en del af livet.

Wayne27-01-25 06:28

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen