Jeg var et smut forbi krejlerne i pladebutikken Sound Station på Gammel Kongevej på Frederiksberg. En ven spillede nogle numre fra sin musical-koncept-plade live i butikken.
Jeg troede egentlig, at jeg kom i god tid, men der var en stor rand af mennesker udenfor. Det gjorde det selvfølgelig heller ikke bedre, at som musical er der en hel del musikere og sangere med, og derfor fyldte bandet ret meget af butikken, så der var ikke ret meget plads til tilhørere indenfor.
Jeg kom der mest for at hilse på. Men jeg mødte en del andre, jeg kendte, og så kunne jeg se, at der var et stort fremmøde blandt folk fra den originale punkscene i København sidst i 1970'erne.
En af venner fra vores gamle kaffeklub kom forbi med en stak plader, han skulle have signeret. Han hyggeklunser ved siden af og har en helt god gesjæft med at finde overset guld i alt fra sjælden keramik til kunst rundt omkring i København. Men han havde fundet noget ret unikt, som han havde taget med: En original masterpresnings-cd med Bleeders første album fra 1990'erne, som han ikke ville fortælle, hvor han havde fundet. Mit gæt er i en container hos det studie, hvor pladen blev indspillet, men jeg ved det ikke.
Vi var lidt spændte på, om Peter Peter ville signere den, for der er noget dårlig stemning mellem nogle af de gamle bandmedlemmer og især mellem pladeselskabet Sony og ham.
Jeg fik i øvrigt endelig en forklaring på, hvorfor genudgivelsen af Bleeder-albummet (der også indeholder nogle af de numre, der blev skrevet til Pusher) på vinyl gik i vasken.
Peter Peter havde åbenbart brokket sig til Sony over en udgivelse med noget Sort Sol, hvor de havde glemt at spørge ham. Jeg ved ikke, hvilke rettigheder han har til musikken, men han har i hvert fald skrevet en del af de gamle numre, så det er ret normalt, at man indhenter spørger først. Ikke at han ville have modsat sig noget, det var vist mere en formsag. Men det var en fyr hos Sony åbenbart blevet så fortørnet over, at han til gengæld insisterede at spørge alle de gamle bandmedlemmer fra Bleeder, om de var okay med den planlagte vinyludgivelse af deres første album. Mig bekendt er det Peter, der har skrevet al musikken her, men et par af medlemmer sagde nej, og så lagde Sony projektet ned. Derfor har Peter og co. i den seneste bandkonstellation Bleeder X simpelthen valgt at genindspille albummet, og det kommer så på vinyl i år i stedet for.
Peter signerede i øvrigt cd'en med et "Fuck Phony!" :-)