Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• ★★★★★1

Tror jeg en dag skal pille det hele fra hinanden, og så starte forfra med ledninger og connections. Jeg har bare ikke lige magtet det, og jeg skal stadig have en ny cast, før det giver mening. Har bare ikke lige 350,- til en ny. Så min forstærker er pt. ubrugelig. Men jeg savner den! 

Nå ja, jeg havde jo en stort set ubrugt ny, du gerne må få, hvis bare du betaler portoen. Jeg kan sende den, når jeg er tilbage i lejligheden om en uges tid. Du kan lige skrive din adresse til mig på messenger :)

chandler75 1-02-25 17:18

• ★★★★★★0

Tjek M8 ;)

davenport 1-02-25 17:18

• ★★★★★0

Jeg ved ikke om dette allerede er blevet nævnt af en anden, men jeg spurgte Nordisk Film Biografer om der vil være en pause under "The Brutalist" siden filmen er så lang som den er og jeg fik dette svar:

Egentlig lidt sjovt, fordi i den reel visning andre steder er der en deciderede Intermezzo, ligesom til f.eks. Ben Hur og andre film, så man har åbenbart bestemt at den skal væk fra hvertfald visningerne herhjemme, men sikert også andre steder.

Så det som ikke fordi det er en lang film, at jeg selv var nysgerrig på det, men mere fordi det virkede som en del af oplevelsen in a way.

Elwood 1-02-25 18:09

• ★★★0

Opdagede lige, at jeg stadig havde et glas paracetamol, der eftersigende skulle være det samme som panodiler og pamoler. 2 stk på 500mg har jeg lige indtaget..

Ryder666 1-02-25 23:04

• ★★★★★2

Kommet hjem fra byen efter en Gramsespektrum Masterclass, Michael Berthelsens Egen beskrivelse, som også var ja ordstyrer i en omkring alt omkring Gramsespektrum.

Damm det var en sjov aften.

Elwood 1-02-25 23:32

• ★★★2

Har besluttet at jeg ikke vil rejse til usa og lægge penge der sålænge landet adlyder Trumps vanvid. Ærgerligt, men så må pengene fx lægges i Europa og Danmark i stedet de næste 4 år. Det er også bedre for klimaet :)

Gorman 2-02-25 11:35

• ★★★★★★2

Det er også min plan! Jeg overvejer Hasmark Camping i stedet for.. :D 

davenport 2-02-25 12:09

• ★★★0

Det er også min plan! Jeg overvejer Hasmark Camping i stedet for.. :D 

Fedt at være politisk korrekt, ikk :)

Gorman 2-02-25 12:18

• ★★★★★★0

;)

davenport 2-02-25 13:20

• ★★★★2

Jeg har som sådan ikke besluttet, at jeg ikke vil derover. Men jeg mærker tydeligt, at jeg ikke rigtigt har lyst til at rejse til USA. Jeg har været derovre en 10-12 gange, men selvom jeg savner naturen, så har jeg det egentligt fint med at feriere andre steder nu om stunder.

dyg 2-02-25 16:54

• ★★★★★★0

Der er ludere og smarte dværge i Prag, hvis det er?

davenport 2-02-25 17:05

• ★★★★★1

Har besluttet at jeg ikke vil rejse til usa og lægge penge der sålænge landet adlyder Trumps vanvid. Ærgerligt, men så må pengene fx lægges i Europa og Danmark i stedet de næste 4 år. Det er også bedre for klimaet :)

Holder du så også op med at spise McDonalds, stopper med at købe amerikanske varer, holder op med at lytte til amerikansk musik og se Netflix osv.?

chandler75 2-02-25 17:41

• ★★★1

Holder du så også op med at spise McDonalds, stopper med at købe amerikanske varer, holder op med at lytte til amerikansk musik og se Netflix osv.?

God pointe, men nej jeg har bare ikke lyst til at rejse derover. Jeg har ikke tænkt mig at boycotte.

Gorman 2-02-25 18:23

• ★★★★1

Det tror jeg faktisk vil blive rimelig udbredt, hvis Trump lægger de 25% told på europæiske varer, som han har talt om.

Jeg har set ret mange indlæg i forskellige fora og på Reddit allerede, hvor folk lister mulige alternativer til amerikanske produkter, fx indenfor software. Og jeg så forleden er dansk vinimportør, der helt bevidst nu havde fravalgt at købe amerikansk vin ind. 

Det er selvfølgelig umuligt helt at komme uden om amerikanske produkter, for vores økonomier har været sammenflettet i mange årtier. Men det er da en meget naturlig reaktion på nogle unødvendige og latterlige, hvis ikke direkte fjendtlige handlinger fra det amerikanske styre. 

Det er jo sådan set ikke anderledes end, at der er ret mange, der nu får en dårlig smag i munden over Tesla, efter ejerens opførsel, og at man direkte kan se det i selskabets stærkt faldende salgstal over hele Europa. 

Jeg tror ikke, at jeg selv vil kunne droppe alt amerikansk. Det er jo heller ikke alle amerikanere, der er idioter. Men jeg vil da tænke mere på, hvor jeg lægger mine penge, for hvad og hos hvem. Jeg ser fx ingen grund til at støtte Amazon længere efter Bezos knæfald. Jeg er også allerede ved at nedjustere mit (minimale) Facebook-forbrug og vil i stedet fokusere på Bluesky, der ikke er underlagt den samme algoritmestyrede jagt på engagement og derfor ikke er lige så forhippet på at fremhæve kontroversielle meninger og indlæg (modsat den populære skrøne i de ekstreme højrefløjsmiljøer, så er Bluesky i øvrigt ikke lukket for hverken dem eller deres meninger, så længe de holder sig inden for stedets regler. Stedet har masser af oldschool konservative brugere. Men de ekstreme indlæg bliver ikke fremhævet af en algoritme længere, og brugerne kan meget nemt blokere hinanden, så de højstråbende ender ofte med bare at sidde og råbe i et tomrum - og det synes de jo ikke er sjovt.)

thomsen 2-02-25 19:13

• ★★★2

Det tror jeg faktisk vil blive rimelig udbredt, hvis Trump lægger de 25% told på europæiske varer, som han har talt om.

Jeg har set ret mange indlæg i forskellige fora og på Reddit allerede, hvor folk lister mulige alternativer til amerikanske produkter, fx indenfor software. Og jeg så forleden er dansk vinimportør, der helt bevidst nu havde fravalgt at købe amerikansk vin ind. 

Det er selvfølgelig umuligt helt at komme uden om amerikanske produkter, for vores økonomier har været sammenflettet i mange årtier. Men det er da en meget naturlig reaktion på nogle unødvendige og latterlige, hvis ikke direkte fjendtlige handlinger fra det amerikanske styre. 

Det er jo sådan set ikke anderledes end, at der er ret mange, der nu får en dårlig smag i munden over Tesla, efter ejerens opførsel, og at man direkte kan se det i selskabets stærkt faldende salgstal over hele Europa. 

Jeg tror ikke, at jeg selv vil kunne droppe alt amerikansk. Det er jo heller ikke alle amerikanere, der er idioter. Men jeg vil da tænke mere på, hvor jeg lægger mine penge, for hvad og hos hvem. Jeg ser fx ingen grund til at støtte Amazon længere efter Bezos knæfald. Jeg er også allerede ved at nedjustere mit (minimale) Facebook-forbrug og vil i stedet fokusere på Bluesky, der ikke er underlagt den samme algoritmestyrede jagt på engagement og derfor ikke er lige så forhippet på at fremhæve kontroversielle meninger og indlæg (modsat den populære skrøne i de ekstreme højrefløjsmiljøer, så er Bluesky i øvrigt ikke lukket for hverken dem eller deres meninger, så længe de holder sig inden for stedets regler. Stedet har masser af oldschool konservative brugere. Men de ekstreme indlæg bliver ikke fremhævet af en algoritme længere, og brugerne kan meget nemt blokere hinanden, så de højstråbende ender ofte med bare at sidde og råbe i et tomrum - og det synes de jo ikke er sjovt.)

Jeg reagerer også ligeledes men stille og roligt. Har solgt tesla og meta aktier fra for  6-12 måneder siden, men beholder pt stadig de  amerikanst it-aktier der ikke (mig bekendt) har solgt deres sjæl til Trump. 

Gorman 2-02-25 22:22

• ★★★2

“Danmark er ikke en god allieret” har JD Vance lige udtalt!!!

Man får sgu lyst til totalt boycot….

Gorman 2-02-25 23:08

• ★★★★★★0

Så er der ikke lige en underviser for en gang skyld så vi har fået udstukket en opgave, som vi kan hygge os med i 3 timer:/

davenport 3-02-25 08:47

• ★★★★★★2

“Danmark er ikke en god allieret” har JD Vance lige udtalt!!!

Man får sgu lyst til totalt boycot….

Der er ihvertfald nogle danske soldater, som var udstationerede i Afganistan som ikke føler sig værdsatte.

Danmark var bladt de få som militært bakkede op omkring USA efter 9/11

Wayne 3-02-25 09:38

• ★★★★0

Tirsdag blev min datter syg. Natten til onsdag blev jeg syg. Fredag var datteren tilbage i børnehave. I dag blev min søn syg... Og jeg er fandme stadigvæk syg! Er det ikke snart forår?

dyg 3-02-25 09:45

• ★★★★★★1

Tirsdag blev min datter syg. Natten til onsdag blev jeg syg. Fredag var datteren tilbage i børnehave. I dag blev min søn syg... Og jeg er fandme stadigvæk syg! Er det ikke snart forår?

Tænker præcis det samme - jeg gider ikke mere vinter, det har været længe nok, tak.

Wayne 3-02-25 09:50

• ★★★★★2

Tænker præcis det samme - jeg gider ikke mere vinter, det har været længe nok, tak.

Og derfor tager vi på onsdag til Floridas varme i 2 uger. Lige nu siger vejrudsigten høj sol og 27 grader fra og med torsdag.

Vi tager selvfølgelig selv alt vores mad med hjemmefra, så vi ikke behøver at lægge nogen penge til det amerikanske marked ;-)

S. Rico 3-02-25 13:02

• ★★★★1

Og derfor tager vi på onsdag til Floridas varme i 2 uger. Lige nu siger vejrudsigten høj sol og 27 grader fra og med torsdag.

Og crazy-barometeret står på "Wacko-galore"

gi-jones 3-02-25 14:32

• ★★★★★★0

Vi tager selvfølgelig selv alt vores mad med hjemmefra, så vi ikke behøver at lægge nogen penge til det amerikanske marked ;-)

Ha,ha

Det er unfair, det vil jeg også. Vi nøjes med 5 dage i sommerhus på Langeland fra på fredag, og dernæst 2 dage i København.

Jeg forventer ikke lige 27 grader, men hyggeligt bliver det helt sikkert. 

Jeg byttede det dog uden tøven hvis det var muligt til Florida :-)

Wayne 3-02-25 16:20

• ★★★★★★0

Da jeg jo ikke har optjent feriepenge, skal jeg arbejde i ferien. (Jeg er jo lønnet af kommunen som voksenlærling) Og i dag fik jeg at vide, at jeg skal være på det plejehjem jeg blev uddannet fra (som kok). Det bliver lidt mærkeligt, at se det på den måde. Så kan jeg også lige sige hej til pigerne i køkkenet :D 

davenport 3-02-25 16:28

• ★★★★★1

Jeg byttede det dog uden tøven hvis det var muligt til Florida :-)

Du skal være velkommen. Der er et extra bedrooom vi ikke kommer til at bruge i den lejlighed vi har lejet de første fire dage :-)

S. Rico 3-02-25 17:51

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen