Der er ellers gang i brand i Kolding. Jeg så det i bagspejlet på vej hjem ifa. en ordentlig røgsøjle. Der er da kommet folk på hospitalet, så helt ufarligt er det da ikke. De har vidst bedt folk om at lukke vinduer og lade være med at sidde og drikke rosé på Marinaen...
Hvad laver du nu?
★★★★★★0
★★★★0
Har lige færdiglæst Andy Weirs Project Hail Mary. Undervejs tænkte jeg flere gange, at det var en oplagt historie til at blive filmatiseret, og med en hurtig googling kan jeg se, at andre har haft samme tanke. Den kommer til næste år med Ryan Gosling i hovedrollen.
★★★★★0
Har lige færdiglæst Andy Weirs Project Hail Mary. Undervejs tænkte jeg flere gange, at det var en oplagt historie til at blive filmatiseret, og med en hurtig googling kan jeg se, at andre har haft samme tanke. Den kommer til næste år med Ryan Gosling i hovedrollen.
Den lyder ret spændende. Læste lige lidt om bogen og det minder om en blanding af bl.a. "The Martian" og "Sunshine". Så det kunne godt gå hen og blive en rigtig god og interessant film.
★★★★0
Den lyder ret spændende. Læste lige lidt om bogen og det minder om en blanding af bl.a. "The Martian" og "Sunshine". Så det kunne godt gå hen og blive en rigtig god og interessant film.
Jeps, og der er også god slat af andre film også (som jeg ikke vil nævne, da det ville spoile nogle af temaerne i Project Hail Mary). Jeg nød bogen, der er en typisk Andy Weir bog, med masser af naturvidenskabelige elementer.
★★★★0
Har lige færdiglæst Andy Weirs Project Hail Mary.
Jeg har læst den to gange, og elsker den virkelig. Hvis jeg selv kunne få lov til at lave en hvilken som helst film, stod den allerøverst på listen. En skam at Phil Lord og Chris Miller kom først :)
★★★★★★1
Det ender nok med vi skal flytte. Vi får pt. max boligstøtte, og nu stiger jeg en smule i løn, så den ryger yderligere ned. Og huslejen stiger med næsten 2000,- + forbrug, så det har vi ikke råd til.
Problemet er at vi helst skal blive i Bjert, da ungerne går i skole her, og det vil betyde en masse kørsel. Som også koster + at Jane arbejder herude også.
Men priserne er for høje herude, så vi finder ikke noget billigere.
Alternativt er vi nok nødt til at flytte hjem til Janes forældre, hvilket jeg selvfølgelig ser som det ultimative nederlag i en alder af 49.
Kunne man da ikke bare vinde i Lotto? Eller i det mindste finde en bank, der ville låne én til et hus, uden at man skal have et rådighedsbeløb på 18.000 efter alt er betalt? Hvem fanden har det i dagens Danmark??
Jeg kan mærke, at jeg ligger lige på grænsen til et nedbrud.
Der er bare aldrig noget godt. Alt er altid pis.
Jeg vil fanme også rejse og se verden, og vi skal prioritere hvem af børnene der kan få et par nye bukser til den første :/
★★★★★★1
Det ender nok med vi skal flytte. Vi får pt. max boligstøtte, og nu stiger jeg en smule i løn, så den ryger yderligere ned. Og huslejen stiger med næsten 2000,- + forbrug, så det har vi ikke råd til.
Problemet er at vi helst skal blive i Bjert, da ungerne går i skole her, og det vil betyde en masse kørsel. Som også koster + at Jane arbejder herude også.
Men priserne er for høje herude, så vi finder ikke noget billigere.
Alternativt er vi nok nødt til at flytte hjem til Janes forældre, hvilket jeg selvfølgelig ser som det ultimative nederlag i en alder af 49.
Kunne man da ikke bare vinde i Lotto? Eller i det mindste finde en bank, der ville låne én til et hus, uden at man skal have et rådighedsbeløb på 18.000 efter alt er betalt? Hvem fanden har det i dagens Danmark??
Jeg kan mærke, at jeg ligger lige på grænsen til et nedbrud.
Der er bare aldrig noget godt. Alt er altid pis.
Jeg vil fanme også rejse og se verden, og vi skal prioritere hvem af børnene der kan få et par nye bukser til den første :/
Sådan er det at have børn - vi måtte også prioritere med tre. Der er bare noget man ikke kan.
Prøv Arbejdernes Landsbank - og se om ikke I kan spare lidt ekstra op når du stiger i løn. Et hus er måske ikke helt umuligt så?
Jeg kender nogen som fik lov, efter at deres økonomi havde været helt i ruin, og de bor i hus nu med bil og ferier. Og meld dig og konen ind i fagforeninger - det tæller højt i banken som sikkerhed.
★★★★★1
Det er jo sindssygt. Er de 18.000 kr. pr. person eller for hele husstanden?
Min kone er overlæge, og hun har langt fra 18.000 efter alt er betalt.
Jeg kan trøste dig med at det er ALT for varmt p.t. i Miami med 30 grader og meget fugtigt. Jeg glæder mig faktisk til at komme hjem i morgen.
Beklager hvis denne bemærkning er upassende... :-)
★★★★1
Beløbets størrelse afhænger af husstanden
Finanstilsynet har sammen med Forbrugerombudsmanden lavet en vejledning, som definerer nogle satser som pejlemærker for, hvad dit rådighedsbeløb skal være:
- Ca. 7.000 kr. om måneden for singler.
- 11-12.000 kr. om måneden for samlevende.
- Har du et eller flere børn, vil der skulle lægges et beløb oveni. Beløbet afhænger af barnets alder – og jo ældre barnet er, jo flere penge skal der regnes ind i rådighedsbeløbet. Beløbet er mellem ca. 2.000 og 3.500 kr.
★★★★★★1
Det er jo sindssygt. Er de 18.000 kr. pr. person eller for hele husstanden?
Min kone er overlæge, og hun har langt fra 18.000 efter alt er betalt.
Jeg kan trøste dig med at det er ALT for varmt p.t. i Miami med 30 grader og meget fugtigt. Jeg glæder mig faktisk til at komme hjem i morgen.
Beklager hvis denne bemærkning er upassende... :-)
Hyg dig med dine 30 grader, dem napper jeg til sommer i Toscana :-)
★★★★★★0
Skynd jer at købe hus inden I får børn, må rådet så være - nok lidt sent :-)
★★★★★1
Sad i en hot tub i går og snakkede med en amerikaner. Han startede med at spørge mig, om jeg kan lide Trump.
Mit svar kom prompte: "ingen danskere kan lide Trump"
Og så snakkede han ellers om hvor forfærdelig korrupt Bidens regering var. At de skulle have brugt 60 mia. dollars på flygtninge, som var taget fra FEMA's budget. FEMA er dem der tager sig af ofre for naturkatastrofer - så som de mange orkaner der florerer hernede.
Hvordan skal man lige kunne kloge sig på amerikansk indenrigs politik med en ærke amerikaner? Så jeg lyttede bare og lagde mit ansigt i de rette folder.
Han var faktisk super sympatisk og sjov. Og meget nysgerrig om danskere og deres holdning. Da jeg sagde, at jeg ikke tror på nogen religion - eller magi i det hele taget (for mig er alle religioner det rene magi), så svarede han, at det var en sjov betragtning og spurgte, om alle danskere har det sådan. Jeg svarede at de fleste danskere nok er kristne - men ikke "aktivt kristne". Håber det er nogenlunde korrekt.
Som de fleste amerikanere man møder hernede i Florida, så er han selvstændig med eget firma. Han sælger maskiner som bruges til at spray-painte huse. Ham bor i øvrigt i Minesota (ligesom Brandon fra 90210) og kunne aldrig drømme om at flytte permanent til Florida. Han elsker det varierede klima i Minesota, hvor der er over 100 graders forskel på vinter og sommer (i Fahrenheit).
Elsker at man altid kommer til at snakke med folk herovre. Det sker sjældent i en dansk hot tub :-)
★★★★★★1
Sad i en hot tub i går og snakkede med en amerikaner. Han startede med at spørge mig, om jeg kan lide Trump.
Mit svar kom prompte: "ingen danskere kan lide Trump"
Og så snakkede han ellers om hvor forfærdelig korrupt Bidens regering var. At de skulle have brugt 60 mia. dollars på flygtninge, som var taget fra FEMA's budget. FEMA er dem der tager sig af ofre for naturkatastrofer - så som de mange orkaner der florerer hernede.
Hvordan skal man lige kunne kloge sig på amerikansk indenrigs politik med en ærke amerikaner? Så jeg lyttede bare og lagde mit ansigt i de rette folder.
Han var faktisk super sympatisk og sjov. Og meget nysgerrig om danskere og deres holdning. Da jeg sagde, at jeg ikke tror på nogen religion - eller magi i det hele taget (for mig er alle religioner det rene magi), så svarede han, at det var en sjov betragtning og spurgte, om alle danskere har det sådan. Jeg svarede at de fleste danskere nok er kristne - men ikke "aktivt kristne". Håber det er nogenlunde korrekt.
Som de fleste amerikanere man møder hernede i Florida, så er han selvstændig med eget firma. Han sælger maskiner som bruges til at spray-painte huse. Ham bor i øvrigt i Minesota (ligesom Brandon fra 90210) og kunne aldrig drømme om at flytte permanent til Florida. Han elsker det varierede klima i Minesota, hvor der er over 100 graders forskel på vinter og sommer (i Fahrenheit).
Elsker at man altid kommer til at snakke med folk herovre. Det sker sjældent i en dansk hot tub :-)
Ja de er ret åbne og nysgerrige - og overraskede over hvor vidende vi, og hvor mange sprog vi kan.
Jeg havde engang en fransk landsholdstrøje på - med et fransk emblem, og blev spurgt om jeg var fra Frankrig. Jeg havde købt den fordi jeg syntes den var pæn, og havde ærligt ikke skænket det en tanke.
Men det kunne en amerikaner aldrig finde på, sagde damerne jeg snakkede med.
Jeg tror det kan sidestilles med vores forhold til religion - min holdning er lig din. Som oplyst menneske er det svært at tænke noget andet.
★★★★★1
Jeg havde engang en fransk landsholdstrøje på - med et fransk emblem, og blev spurgt om jeg var fra Frankrig. Jeg havde købt den fordi jeg syntes den var pæn, og havde ærligt ikke skænket det en tanke.
Men det kunne en amerikaner aldrig finde på, sagde damerne jeg snakkede med.
Min kone køber altid en masse turist t-shirts der vi kommer hen og giver dem til mig. Og når jeg går med en trøje hvor der eksempelvis står Atlanta, Colorado eller Minesota, så tror amerikanerne altid, at jeg er fra det sted. Også efter de har hørt min danske accent - sjovt nok. Men ok, der bor jo en masse "udenlandske" folk i USA.
Det må være en amerikansk ting, det der med at gå i en trøje med sin egen bytekst på. Jeg kunne aldrig i en million år finde på at gå rundt i en trøje, hvor der står "Horsens". Det ville sgu da være super kikset.
★★★★★2
Personligt ville jeg hellere have en Horsens t-shirt end en Atlanta, Colorado eller Minnesota. Det er sgu så kikset at det er lidt fedt =)
David Lund19-02-25 23:32
★★★★★1
Personligt ville jeg hellere have en Horsens t-shirt end en Atlanta, Colorado eller Minnesota. Det er sgu så kikset at det er lidt fedt =)
Men du bor nok heller ikke i Horsens (antager jeg). Hvis du gjorde, så tror jeg ikke du ville gå med den :-)
★★★★★★1
Min kone køber altid en masse turist t-shirts der vi kommer hen og giver dem til mig. Og når jeg går med en trøje hvor der eksempelvis står Atlanta, Colorado eller Minesota, så tror amerikanerne altid, at jeg er fra det sted. Også efter de har hørt min danske accent - sjovt nok. Men ok, der bor jo en masse "udenlandske" folk i USA.
Det må være en amerikansk ting, det der med at gå i en trøje med sin egen bytekst på. Jeg kunne aldrig i en million år finde på at gå rundt i en trøje, hvor der står "Horsens". Det ville sgu da være super kikset.
Jeg har det præcis på samme måde - jeg ville aldrig købe en trøje med “Odder” på ;-)
★★★★★★1
Men du bor nok heller ikke i Horsens (antager jeg). Hvis du gjorde, så tror jeg ikke du ville gå med den :-)
Tænk hvis man blev antastet af nogen fra “byen” :-)
Når vi er på ferie går vi i en stor bue uden om andre danskere - og tier stille hvis vi hører dansk. Vi er jo netop på ferie for at opleve noget andet.
★★★★★0
Måske rigtigt nok. En “Humlebæk” t-shirt ville være ret kedeligt også. Men Odder derimod! Den gad jeg godt!
David Lund20-02-25 07:19
★★0
Er det ikke bare fordi ens egen hjemstavn ikke klinger fint nok. Jeg tog gerne en Humlebæk eller Odder brysttatovering over en t-shirt med Kolding
★★★★★1
Tænk hvis man blev antastet af nogen fra “byen” :-)
Når vi er på ferie går vi i en stor bue uden om andre danskere - og tier stille hvis vi hører dansk. Vi er jo netop på ferie for at opleve noget andet.
Vi gør præcist det samme :-)
Vi hørte heldigvis ingen danskere under hele ferien. Eller andre europæiske sprog for den sags skyld. Kun amerikansk og latino spansk.
★★★★★★1
Vi gør præcist det samme :-)
Vi hørte heldigvis ingen danskere under hele ferien. Eller andre europæiske sprog for den sags skyld. Kun amerikansk og latino spansk.
Det er nok også lidt uden for sæson, for danske familier. De fleste vælger sommerferien til en USA tur, der er flest uger hvor børnene har fri.
Eller også har de danskere I har været i nærheden af været lige så tyste som I :-)
★★★★★★1
Man kunne jo også vælge en ferie i Usbekistan, så møder man ikke Poul og Grethe fra Brabrand... Og får oven i købet en aktiv ferie!
★★★★1
Der er jo også altid Mellemøstens Riviera - der skulle være så flot på denne årstid.
★★★0
Kan endelig gå sådan nogenlunde i hastigt tempo, igen.
Har ikke fået smertestillende medicin i cirka en uges tid nu...
Det eneste jeg har fået er to Treo brustabletter mod en lille, men irriterende hovedpine som det eneste i ugen, der er gået!