Var til Stand up på Aarhus Street Food i aftes.
Vært var Gritt Jakobsen, som samlet udfyldte mindst en session i løbet af aftenen. Særligt hendes "danglish" historien hos frisøren vakte jubel - jeg havde hørt den før, men den kunne godt tåle en gentagelse.
Der var et "føl" på scenen som den første - han gjorde ok, trods af gentagne kig på mobilen for lige at holde øje med tid og materiale.
Næste var Per Sodemann, som nok kørte aftenens sjoveste og mest sammensatte show - særligt hans indlæg om at være fattig Stand-upper og spare på strøm og varme gav gode grin. Også at han og kæresten var glemsomme var ret sjovt. Han kørte generelt et stramt show, hvor han kunne vende tilbage til sine pointer, flere gange.
Aftenens overraskelse var Tobias Dybvad, som tydeligt ikke helt havde forberedt sig - men virkede som om han tænkte - den kører jeg lige på rutinen. Da han først var varmet op efter en lidt forkølet joke om svigerforældre og Molslinjen, fik han lidt mere gang i den med en betragtning af sig selv som barn, også en joke om oste gav fin respons. Dybvad er lige flyttet til Aarhus - fedt han lige ville troppe op og markere det.
Alt i alt en herlig aften.
Her til formiddag var det min tur til at booke billetter til næste show - det lykkedes, men allerede efter et minut var alle sæder solgt. Man skal være pænt hurtig!