Har været alene hjemme et par dage, så i går besluttede jeg mig for at gøre noget godt for mig selv og tage over at træne for første gang i lang tid.
Jeg var lidt overrasket over at finde døren låst og et skilt, der forklarede, at centret var lukket den 30. november. Så har man altså været længe væk.
Nu har jeg opsagt mit medlemskab til PureGym. Det er for dyrt, og det nærmeste center ligger for langt væk.
Tænker, at jeg køber et klippekort til svømmehallen tæt på i stedet.
Bagefter fornyede jeg mit medlemskab til Cinemateket. Jeg har besluttet, at jeg vil prøve at se så meget som muligt i deres nye David Lynch-serie. Der er også flere film i Polanski-serien, jeg gerne vil se. Jeg har stærkt brug for noget, der kan distrahere tankerne fra alt det, der sker ude i verden.
Jeg startede kavalkaden med at smutte ind at se debutfilmen Eraserhead i går aftes. Det gik op for mig, at det nok er mere end 30 år siden, at jeg har set den sidst.
Dengang så jeg den indenfor kort tid først i form af en slidt kopi af en kopi af en kopi på vhs (i en dobbeltforestilling med Cronenbergs Naked Lunch), og så fik den kort tid efter pludseligt dansk biografpremiere.
Jeg har aldrig ejet Eraserhead på vhs eller dvd. Jeg har Criterions BD stående et sted, men jeg er ret sikker på, at jeg aldrig har set den. Det er virkelig en film, man skal være i det rette humør til.
Jeg har nok været 20-21 år, sidst jeg så den, og selvom jeg var fascineret af den, så ville det være synd at sige, at jeg forstod noget som helst. Den side er da heldigvis blevet meget bedre.
Det var især sjovt at se, hvor meget af det, der senere kom til at kendetegne Lynch' film, allerede var tilstede i hans første værk.
Selvom det stadigvæk ikke er en film, jeg bare vil sætte på for at hygge, så kommer der nok ikke til at gå 30 år igen før næste gang.