Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• ★★★★0

Har lige læst, at Hooters har indgivet konkursbegæring. Det var ellers et godt sted derovre. Fik de bedste buffalowings jeg har smagt der, og så var serveringspersonalet lige min kop paabst. 

Jeg har været der en enkelt gang, og var ikke specielt vild med maden. Desuden havde tjenerne alt for meget tøj på (muligvis pga det var i New York den 27. december, og det var fandme koldt udenfor).

dyg 1-04-25 09:42

• ★★★1

Så røg endnu en af de store 

Val Kilmer er gået bort 

www.bt.dk/int.-kendte/skuespilleren-val-kilmer-er-doed

Ryder666 2-04-25 06:11

• ★★0

Ikke den store overraskelse da han har været syg de seneste 10 år og tæt på døden i en længere periode. Han så også helt forfærdelig ud, så det var svært at skjule det.

Kiyonji 2-04-25 07:45

• ★★★0

Ville ind og se hvad han har spillet med i ham der og det er jo ret meget. Men det kommer sikkert en poll inden længe om bedste film :)

Aranyhajú Nyárszépe 2-04-25 11:41

• ★★★★★★0

Ville ind og se hvad han har spillet med i ham der og det er jo ret meget. Men det kommer sikkert en poll inden længe om bedste film :)

Der er faktisk allerede to:

Bedste film: www.moovy.dk/afstemninger/film/Bedste-film-med-Val-Kilmer

Bedste præstation: www.moovy.dk/afstemninger/film/Bedste-Val-Kilmer-praestation

The Insider 2-04-25 13:04

• ★★1

Jeg har skrevet under på kontrakt på ny lejlighed i nærheden af Kbh. Så nu mangler jeg bare maj og juni og der skal du passe lidt på og når folk ikke bruger deres rigtige navn på fb. Der mister de en stor del af deres troværdighed 

Kiyonji 2-04-25 13:39

• ★★★★1

Jeg er ved at være pænt træt af, at Cinemateket i København har droppet det fysiske program. 

Det er sket som en del af de brede besparelser i kølvandet på skandalebyggeriet på taget, hvor de sidste år etablerede en open air-biograf, bar og hyggeområder. 

Hvis de så bare havde en velfungerende hjemmeside. Men hjemmesiden ligner stadigvæk noget, der er blevet designet for 15 år siden, og programmet er uoverskueligt.

Det fysiske program havde den fordel, at man kunne sidde og sætte krydser både ud for film og i en kalender bagerst, så man kunne planlægge bedst.

Der mangler virkelig en funktion på hjemmesiden, lidt a la netbutikkernes ønskeliste, hvor man kan krydse titler af og se gå ind og se en samlet liste under sin profil, evt. printe den ud eller sende den til sig selv. 

De næste måneder byder bl.a. på David Lynch-retrospektiv, Roman Polanski-serie og en Gene Hackman-serie. 

Jeg skal som minimum ind at se fem af Lynch, fire-fem af Polanski og de to Psych-Out events med ældre genrefilm. 

Biograf | Det Danske Filminstitut

thomsen 3-04-25 11:02

• ★★★★★★1

Fedt! Min mormors bror kommer alligevel hjem til begravelsen i morgen. Han sidder i flyveren lige nu. Jeg ved godt det er lidt morbidt, men jeg glæder mig meget til at se ham. Anledningen kunne godt være bedre.

davenport 3-04-25 11:12

• ★★★★0

Fedt! Min mormors bror kommer alligevel hjem til begravelsen i morgen. Han sidder i flyveren lige nu. Jeg ved godt det er lidt morbidt, men jeg glæder mig meget til at se ham. Anledningen kunne godt være bedre.

Begravelser har det med at bringe familier sammen (og derefter kommer al balladen med arv, der sagtens kan splitte en familie ad)!

Hvornår har han sidst været i landet?

dyg 3-04-25 11:36

• ★★★★★★0

Det er et par år siden. Men han emigrerede med mine oldeforældre i 50erne, og har glemt det meste dansk, men de var to brødre, og er det stadig. Ham den anden er bare meget syg, så han kan ikke rejse. Jeg glæder mig til at snakke med ham. Det er kartoffel-i-munden-engelsk eller amerikansk eller hvad det nu hedder når man er canadier?

davenport 3-04-25 12:13

• ★★0

Jeg har lige bestilt rengøring af min lejlighed, som fordi det er første gang det sker bliver til en storrengøring. Første gang jeg gør det, men jeg orker ikke gøre det selv og kommer også at bestille en flytterengøring til når jeg flytter, da du som privatperson ikke kan rengøre til et tilfredsstillende niveau. 

1200 SEK for en rengøring og så inkluderer det at du får tilsendt en pakke med alle deres rengøringsmidler, da de kun anvender deres egne produkter. Så er det pludselig ikke en dårlig handel.

Nå ja og første gang kommer de tre personer til en 55 kvm stor lejlighed 

Kiyonji 4-04-25 11:38

• ★★★★0

Outch, til os der har aktier og pensionsordninger :(

men så må vi jo bare slå røven i sædet i 1 årstid, så er vi forhåbentligt tilbage igen :)

Gorman 4-04-25 18:15

• ★★★★2

Har været alene hjemme et par dage, så i går besluttede jeg mig for at gøre noget godt for mig selv og tage over at træne for første gang i lang tid.

Jeg var lidt overrasket over at finde døren låst og et skilt, der forklarede, at centret var lukket den 30. november. Så har man altså været længe væk.

Nu har jeg opsagt mit medlemskab til PureGym. Det er for dyrt, og det nærmeste center ligger for langt væk.

Tænker, at jeg køber et klippekort til svømmehallen tæt på i stedet.

Bagefter fornyede jeg mit medlemskab til Cinemateket. Jeg har besluttet, at jeg vil prøve at se så meget som muligt i deres nye David Lynch-serie. Der er også flere film i Polanski-serien, jeg gerne vil se. Jeg har stærkt brug for noget, der kan distrahere tankerne fra alt det, der sker ude i verden. 

Jeg startede kavalkaden med at smutte ind at se debutfilmen Eraserhead i går aftes. Det gik op for mig, at det nok er mere end 30 år siden, at jeg har set den sidst.

Dengang så jeg den indenfor kort tid først i form af en  slidt kopi af en kopi af en kopi på vhs (i en dobbeltforestilling med Cronenbergs Naked Lunch), og så fik den kort tid efter pludseligt dansk biografpremiere. 

Jeg har aldrig ejet Eraserhead på vhs eller dvd. Jeg har Criterions BD stående et sted, men jeg er ret sikker på, at jeg aldrig har set den. Det er virkelig en film, man skal være i det rette humør til. 

Jeg har nok været 20-21 år, sidst jeg så den, og selvom jeg var fascineret af den, så ville det være synd at sige, at jeg forstod noget som helst. Den side er da heldigvis blevet meget bedre. 

Det var især sjovt at se, hvor meget af det, der senere kom til at kendetegne Lynch' film, allerede var tilstede i hans første værk. 

Selvom det stadigvæk ikke er en film, jeg bare vil sætte på for at hygge, så kommer der nok ikke til at gå 30 år igen før næste gang.

thomsen 5-04-25 12:04

• ★★★★★★3

Har haft en fantastisk weekend. Vi fik vores canadiske "onkel" på besøg fra kl. 12 lørdag, og vi har bare hygget os, til min mor hentede ham hen på eftermiddagen i dag. Og jeg må sige, at min hjerne er total ristet over at have skulle omstille mit sprog. Jeg taler flydende engelsk, men man skal alligevel lige omstille sig, og da min kone ikke taler engelsk, var der meget oversættelse. Og børnene fik SÅ meget ud af det. Især min mellemste, der ikke er god til engelsk. Men han fandt lige pludselig ud af, at det faktisk var et fag i skolen, der blev oversat til noget brugbart. Han er pave stolt og var faktisk den der snakkede mest af ungerne. Jeg har rost ham meget for det. 

Nu vil alle gerne til Canada. Det koster heller ikke mere end måske 5000,- pr. billet, men min datter lavede straks en dåse med Canada på, og lagde de første 8 kroner i :D Min kone blev solgt, da han fortalte at "we have bear cubs in the backyard" og viste et billede af dem. Hun var parat til at køre direkte til lufthavnen :D 

Nu er vi trætte, og kunne godt trænge til weekend...

davenport 6-04-25 16:35

• ★★★0

Er kommet hjem efter en tur i Ikea fik købt følgende 

Malm kommode med fire skuffer 80*100 Hvid 

Tre stk toiletbørster 

To stk vasketøjskurver 

To stk gulvmåtter 

samlet pris 811kr...

Ryder666 6-04-25 20:08

• ★★1

Har lige set den video fra Dr. Mike hvor han var på Jubilee for at diskutere vacciner med 20 skeptikere. 

www.youtube.com/watch

Og hvis folk er interesseret i at se hele hans diskussion med skeptikerne kan den ses her. Jeg har ikke selv set den.

www.youtube.com/watch

Kiyonji 6-04-25 21:30

• ★★★★★2

Har lige set den video fra Dr. Mike hvor han var på Jubilee for at diskutere vacciner med 20 skeptikere. 

www.youtube.com/watch

Og hvis folk er interesseret i at se hele hans diskussion med skeptikerne kan den ses her. Jeg har ikke selv set den.

www.youtube.com/watch

Har det sku så godt i dag, jeg har ikke behov for at se mere af de fjolser :) jeg så første korte klip med ham der som virkelig var langt ud noget med, at alt som blev sagt jo kunne ændre med tiden, så hvorfor skulle han tage eksperters ord for gode vare, som hans forsvar for RFK. Junior, buddy det gælder så også dine modargumenterer. Og så ser man de folk i baggrunden som nikker hver gang de tror han sagde noget der var godt argument. Det hele er jo F! Up over there.

Men fedt at se folk prøver, men de her folk er jo blæst.

Elwood 7-04-25 14:20

• ★★★1

Fååååårk... jeg stopper snart i mit nuværende job og derfor søger jeg arbejde p.t., men min telefon er mere eller mindre stoppet med at fungere. Den har haft problemer med at oplade de sidste par uger, og vil nu ikke genkende mit sim-kort mere - så nu kan jeg hverken modtage eller foretage opkald, hvilket er pænt vigtigt som jobsøgende. Så enten er problemet min telefon, hvilket det meget vel kan være, da der her været problemer den i et stykke tid nu (jeg har også haft den 3-4 år), eller også er det sim-kortet eller også er det begge dele. 

Uanset hvad har jeg ikke rigtig tid til at finde ud af det så bliver nødt til at købe en ny telefon i dag efter arbejde, tjekke om mit sim-kort fungerer i denne og forhåbentlig gør det tricket, hvis ikke skal der bestilles nyt sim-kort og så kommer der til at gå nogle dage før jeg har en fuldt fungerende telefon igen.

Man er virkelig afskåret fra resten af verden når ens telefon ikke fungerer, specielt som aktivt jobsøgende. 

Det er heller ikke det fedeste for min økonomi, så lige nu er det vigtigste en funktionel telefon. 

Jeg var lige nødt til at få sagt det højt, så jeg kan komme videre med min dag.

Essal 8-04-25 06:56

• ★★★1

Fååååårk... jeg stopper snart i mit nuværende job og derfor søger jeg arbejde p.t., men min telefon er mere eller mindre stoppet med at fungere. Den har haft problemer med at oplade de sidste par uger, og vil nu ikke genkende mit sim-kort mere - så nu kan jeg hverken modtage eller foretage opkald, hvilket er pænt vigtigt som jobsøgende. Så enten er problemet min telefon, hvilket det meget vel kan være, da der her været problemer den i et stykke tid nu (jeg har også haft den 3-4 år), eller også er det sim-kortet eller også er det begge dele. 

Uanset hvad har jeg ikke rigtig tid til at finde ud af det så bliver nødt til at købe en ny telefon i dag efter arbejde, tjekke om mit sim-kort fungerer i denne og forhåbentlig gør det tricket, hvis ikke skal der bestilles nyt sim-kort og så kommer der til at gå nogle dage før jeg har en fuldt fungerende telefon igen.

Man er virkelig afskåret fra resten af verden når ens telefon ikke fungerer, specielt som aktivt jobsøgende. 

Det er heller ikke det fedeste for min økonomi, så lige nu er det vigtigste en funktionel telefon. 

Jeg var lige nødt til at få sagt det højt, så jeg kan komme videre med min dag.

Du behøver ikke vente et par dage, hvis du går med eSim - det er klart forholdsvis hurtigt.

Jeg konverterede mit til eSim - det blev oprettet på under 5 minutter via selvbetjening hos YouSee.

HonoDelLoce 8-04-25 10:21

• ★★★0

Du behøver ikke vente et par dage, hvis du går med eSim - det er klart forholdsvis hurtigt.

Jeg konverterede mit til eSim - det blev oprettet på under 5 minutter via selvbetjening hos YouSee.

Tak for tippet, HonoDelLoce - det tror jeg lige se nærmere på for fremtiden. 

Nu lykkedes heldigvis at skifte telefon. Samme sim-kort fungerede uden problemer i den nye telefon. Det har været en lidt hektisk dag - så nu skal jeg bare lave så lidt som muligt resten af i dag.

En god ting ved nye telefoner er dog at det ret nemt at flytte kontakter, apps og kalender aftaler og alt det der relativt nemt og hurtigt over til den nye.

Essal 8-04-25 17:00

• ★★★★★★0

Jeg har en underviser i dag, der giver mig stress. Han jabber når han taler, og har nok astma, da han har nogle dybe vejrtrækninger. 

davenport 9-04-25 09:02

• ★★★★★★1

Jeg har en underviser i dag, der giver mig stress. Han jabber når han taler, og har nok astma, da han har nogle dybe vejrtrækninger. 

Giv lige Vader en chance. Det var været hårde tider, siden den anden Dødsstjerne røg.

The Insider 9-04-25 10:01

• ★★★★★★0

Ja, alle ville hellere ned i kælderen og spille Darth...

davenport 9-04-25 10:14

• ★★★★0

Hvordan søger man i trådene på moovy?

Gorman 9-04-25 22:17

• ★★★0

Hvordan søger man i trådene på moovy?

Vælg menupunktet "Forum". I bunden af siden, klik søg.

Aranyhajú Nyárszépe 9-04-25 22:40

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen