Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• ★★★★★0

de par gange jeg har haft brug for dem, i forbindelse med cykeltyveri, så har de været ganske fine og nemme at snakke med.

Lige med cykeltyverier kan der vel heller ikke være så meget at rafle om - der er vilkårene vel ret lige ud ad landevejen og kan ikke tolkes på alle mulige måder?

chandler7526-05-25 13:00

• ★★★★0

Nu bruger jeg GF som jeg klart kan anbefale, de har lokalt kontor hvor man fysisk kan besøge en assurandør - hvilket vist er et særsyn efterhånden.

Jeg havde også GF lige indtil de smed mig ud.

Det var en periode, hvor jeg fik stjålet (så vidt jeg husker) 4 cykler på 5 år. Derfor sagde de ligeud, at de tabte for mange penge på mig, og ikke ville have mig som kunde mere. Det var ikke fordi, at jeg købte de dyreste cykler, men det var i klassen 5-8.000kr pr cykel (+ en formue på låse).

dyg26-05-25 13:01

• ★★0

Har IF men har aldrig haft brug for dem i de par år jeg har haft dem. 

Kiyonji26-05-25 13:35

• ★★★★1

Lige med cykeltyverier kan der vel heller ikke være så meget at rafle om - der er vilkårene vel ret lige ud ad landevejen og kan ikke tolkes på alle mulige måder?

Næh, ikke før de smider dig ud, fordi de ikke gider betale for det længere.

dyg26-05-25 13:52

• ★★★★★★0

Jeg havde også GF lige indtil de smed mig ud.

Det var en periode, hvor jeg fik stjålet (så vidt jeg husker) 4 cykler på 5 år. Derfor sagde de ligeud, at de tabte for mange penge på mig, og ikke ville have mig som kunde mere. Det var ikke fordi, at jeg købte de dyreste cykler, men det var i klassen 5-8.000kr pr cykel (+ en formue på låse).

Vildt, du var da også ret hårdt ramt. Gætter på at de fleste forsikringsselskaber havde gjort det samme.

Wayne26-05-25 16:02

• ★★★0

Jeg vaskede igår min signerede t-shirt som Robert Knepper skrev sin autograf på + en kommentar til mit spørgsmål, angående tvivl om T-Bags tilbagevenden i sæson 4 af prison break...han skrev "T-Bag lives on your t-shirt". Der findes kun et ekplar af den kaliber i hele verden. T-shirt tog heldigvis ikke skade...så det var heldigt!!!

Ryder66626-05-25 18:03

• ★★★★★★4

Var oppe i dansk (mundligt) i dag og fik et 10-tal. Begrundelsen var, at jeg snakkede lige lidt for meget, så tiden skred :D Ellers var det en fin præstation. Kom op i emnerne Podcast og Debat (udgangspunkt i et debatindlæg jeg skrev tilbage i feb.) Udover mig, var der et par 12-taller, en del 4-taller og én der ikke bestod, men hun taler stort set heller ikke dansk, og det gør det unægtelig en kende svært...

davenport27-05-25 15:23

• ★★★★★0

Nu kan man tage indfødsretsprøven:

www.dr.dk/nyheder/indland/kan-du-blive-dansk-statsborger-tag-indfoedsretsproeven-her

Jeg svarede rigtigt på 42 ud af de 45 spørgsmål. Disse havde jeg forkert, alle relateret til geografi, som jeg er elendig til:

- Hvor højt over havets overflade ligger Danmarks højeste naturlige punkt?
    - Hvor ligger den gamle by og Aros
    - Hvilket symbol er der i Færøernes flag?

chandler7527-05-25 17:12

• 0

Var oppe i dansk (mundligt) i dag og fik et 10-tal. Begrundelsen var, at jeg snakkede lige lidt for meget, så tiden skred :D Ellers var det en fin præstation. Kom op i emnerne Podcast og Debat (udgangspunkt i et debatindlæg jeg skrev tilbage i feb.) Udover mig, var der et par 12-taller, en del 4-taller og én der ikke bestod, men hun taler stort set heller ikke dansk, og det gør det unægtelig en kende svært...

Var det en kvindelig sensor?

Jamison27-05-25 17:13

• 0

www.dr.dk/nyheder/indland/kan-du-blive-dansk-statsborger-tag-indfoedsretsproeven-her

Jeg svarede rigtigt på 42 ud af de 45 spørgsmål. Disse havde jeg forkert, alle relateret til geografi, som jeg er elendig til:

Jeg fik 43. Men det var ikke samme spørgsmål som du. I hvert fald indgik ingen af disse du skriver.

Jamison27-05-25 17:20

• ★★★★★★0

Det var ikke de samme spørgsmål som du fik?

Wayne27-05-25 17:26

• ★★0

Fik 43. Fejl på hvornår kvindernes kampdag er. Kunne ikke huske om det var marts eller april.

Havde også fejl på hvornår du må købe cigaretter i DK.

Kiyonji27-05-25 17:47

• ★★★★★★3

Ja, det var en kvindelig sensor, der hed Helena. Det er det mest sexede kvindenavn jeg kan komme i tanke om, så jeg læssede bare pølsen på bordet, og spurgte om hun ville slikke eller suge? Hun ville helst slikke (omkring hovedet - der hvor smagen sidder) og det fik hun så lov til. Ellers var det en ret rolig dag og jeg nød min kaffe. 

davenport27-05-25 17:58

• ★★★★★0

Det var ikke de samme spørgsmål som du fik?

Nu er det nogle helt andre spørgsmål end dem jeg fik - spøjst.

chandler7527-05-25 18:03

• ★★★★★0

Nu er det første spørgsmål det med grundloven.

chandler7527-05-25 18:05

• ★★★★★0

Nå, på den nye fik jeg 44/45. Svarede forkert på "Gælder grundloven på Færøerne og i Grønland?"

chandler7527-05-25 18:12

• ★★0

Det er også tydeligt at nogle spørgsmål er henvendt til specielt muslimske lande, hvor svaret nærmest bliver lagt i munden på dig og så er der nogle jeg ikke kendte svaret på men prøvede at bruge lidt logik. Hvad skulle et dansk skib gøre i Cuba. Alliere sig med dem mod USA ?

Kiyonji27-05-25 19:11

• ★★★★★0

Det er også tydeligt at nogle spørgsmål er henvendt til specielt muslimske lande, hvor svaret nærmest bliver lagt i munden på dig og så er der nogle jeg ikke kendte svaret på men prøvede at bruge lidt logik. Hvad skulle et dansk skib gøre i Cuba. Alliere sig med dem mod USA ?

Ja, de der "kan man komme i fængsel hvis ..." var ikke særligt subtile. 

Jeg fik 45/45, men gættede også nogle stykker undervejs. 

thomsen27-05-25 20:56

• ★★★★★★0

Nå, på den nye fik jeg 44/45. Svarede forkert på "Gælder grundloven på Færøerne og i Grønland?"

Jeg fik også 44/45

Min fejl var hvor gammel man skal være for at kunne købe cigaretter!

Wayne28-05-25 11:17

• ★★0

De cigretter! Troede egentlig at loven var den samme som med alkohol

Kiyonji28-05-25 11:38

• ★★★★★★0

De cigretter! Troede egentlig at loven var den samme som med alkohol

I Danmark er der forskellige aldersgrænser for køb af alkohol, afhængigt af alkoholprocenten. For at købe alkohol med en alkoholprocent på 1,2 eller derover, men ikke over 6, skal man være 16 år. For alkohol med en alkoholprocent på over 6, er aldersgrænsen 18 år. 

Stakkels butikansatte.

Wayne28-05-25 11:44

• ★★★1

Begik den fejl at handle ind i dag, men havde selvfølgelig ikke tænkt over, at det var Kristi Himmelfartsdag, så langt de fleste butikker havde lukket. Kun Lidl havde åbent, og jeg kan endegyldigt konstatere, at Lidl nok er den dagligvarebutik, jeg mindst har lyst til at handle i.

Deres udvalg er ringe – medmindre det drejer sig om tilbudsvarer eller deres egne discount-efterligninger, som næsten altid smager forfærdeligt – så er Lidl faktisk ikke særlig billig.

Der var selvfølgelig også alt for mange mennesker, fordi de var de eneste, der havde åbent.

Rema 1000 er stadig den foretrukne dagligvarekæde herfra.

Essal29-05-25 15:15

• ★★★★★★0

Rema er vel også den billigste af de store kæder? Jeg gad godt, at jeg havde råd til at handle i Menu eller bare Bilka, og kunne gå lidt og vælge mellem forskellige produkter. Vi har kun en Rema herude, og det bliver kedeligt i længden. 

davenport29-05-25 15:35

• ★★★0

Netto har lige åbnet en ny butik i heri byen, og jeg har benyttet mig flittigt af de gode tilbud. Købte f.eks en kasse med 24 dåser Pepsi Max Lime til 99kr inkl pant...plus 6 flasker 50cl grønne sukkerfri sodavander fra Harboe til 33kr inkl pant

Ryder66629-05-25 16:33

• ★★★★★3

Fik lige et shock. Sad og stenede foran computeren da der pludselig fløj en gråspurv ind af havedøren og baskede rundt om mit hoved. Den fløj derefter hen til vinduet og kunne ikke forstå, at den ikke kunne komme ud, og baskede op og ned. Gav den et lille puf hvorefter den fløj ud af døren.

Davenport ville have lavet i bukserne...

chandler7529-05-25 17:47

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen