Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• ★★★★★0

Der var lige to jehovaer forbi. Den ene var næsten ikke særlig grim. Men gad ikke i dag. Det er ellers altid sjovt at diskutere Noahs Ark, men var lige ved at tømme opvasker..

BN?

thomsen 9-06-25 12:24

• ★★★★★★1

BN? Ah, så skulle meget satme være gået galt, da begge var piger :D 

davenport 9-06-25 12:29

• ★★★★★★0

Jeg skulle have været til Iron Maiden-koncert i går, men fik solgt min billet.

Derfor har jeg en fridag i dag. Og jeg er helt med i forhold til arbejdet. Huset er ryddet op, jeg har handlet ind til ugen, så når jeg lige får afleveret sønnike kl. lidt i 8, står den på film gallore indtil jeg henter ham 15.30 (hvorfor så sent, når jeg har en fridag, spørger I? Fordi de har spildag, så han vil gerne være der - ellers ville jeg normalt hente ham kl. 14).

Jeg skal simpelthen se, hvor får skridt, jeg kan gå...

Guldager10-06-25 07:25

• ★★★★0

hvorfor så sent, når jeg har en fridag, spørger I?

Nej, det gør jeg bestemt ikke. Min søn bliver generelt træt af mig, hvis jeg henter ham tidligere end 15:30, og helst først kl. 16. De fleste af hans venner bliver hentet mellem 15:30 og 16, så han gider ikke afsted før det.

dyg10-06-25 08:20

• ★★★★★★2

Min søn skal udreddes for autisme i november - og det har skabt lidt introspektion hos mig selv (nu er jeg jo også snart midaldrende...).

Så med en blanding af chatGPT, spørgeskemaer og sundheds-sider er jeg næsten overbevist om, at jeg har ADHD. Hvilket selvfølgelig ikke er noget specielt - det har mellem 5% og 10% af alle mennesker - og det har ikke været et stort problem i mit liv. Uanset om jeg har det eller ej, vil jeg ikke have noget medicin for det. Min mor ville have mig testet som barn, min far synes det var pinligt.

Men der er meget, der peger på det:

• Jeg bruger spontant penge - også uden egentlig at have penge til det.
    • Jeg drikker for meget, når jeg drikker. Efter en 8 genstande, så siger min hjerne, at nu skal der fuld fart på, og så bliver jeg ret stiv.
    • Jeg er stort set aldrig vred eller sur - men kan godt eksplodere.
    • Jeg kan slet ikke styre ting som slik og cola.
    • Jeg udskyder det meste, der er besværgeligt, og så går jeg all-in.
    • Jeg kan ikke sove uden lyd - selvom jeg blevet bedre til det efter jeg er begyndt at læse om aftenen.
    • Jeg kan ikke koncentrere mig om at arbejde på min arbejdsplads, for der er for stille - så sætter mig altid ud i personalerummet.
    • Jeg bruger meget energi på ikke at trippe og forstyrre eller komme med nye indfald, når jeg underviser - ofte er jeg nok det forstyrrende element i et klasseværelse :)
    • Jeg glemmer konstant små-aftaler - og kan også glemme det meget kort tid efter, det er blevet aftalt. Som i, at en kollega minder mig om, at vi har et møde i næste pause, og så har jeg glemt det.
    • Af og til går jeg helt amok i oprydning eller sortering - og så går det stærkt.
    • Jeg afbryder ofte - men tænker meget over, at jeg skal lade folk tale færdigt.

Guldager10-06-25 13:50

• ★★★★★1

Jeg er stort set alt det modsatte af det, du beskriver, så ADHD har jeg nok ikke :)

Til gengæld har jeg OCD, så hvis jeg går op i noget, kan jeg virkelig gå op i det - fx at lave den helt perfekte beskrivelse af min airbnb, fuldende samlingen af Beach Boys-vinyler osv. Jeg skifter også tit mening.

chandler7510-06-25 13:57

• ★★★★★0

Min mor ville have mig testet som barn, min far synes det var pinligt.

Var der overhovedet noget, der hed ADHD dengang?

chandler7510-06-25 13:57

• ★★★★★★1

Var der overhovedet noget, der hed ADHD dengang?

Man kaldte det vel damp - som faktisk er en underart af ADHD nu.

Eller bare de vilde drenge.

Guldager10-06-25 14:03

• ★★★★★0

Det sker en sjælden gang, at jeg køber et skrabelod. I dag havde jeg købt et til 25 kr. - og vandt 200 kr.! De skal selvfølgelig investeres i 7 nye lod, så jeg i værste fald går i nul

chandler7510-06-25 18:18

• ★★★★★★0

Jeg føler mig helt som Homer. Troede bare jeg skulle se kedelig TV, og så er der sgu landskamp! WUHUU!!

davenport10-06-25 18:48

• ★★★★★★0

Gør mig klar til i morgen - min miniferie er færdig. Heldigvis skal jeg bare være censor i morgen og på torsdag skal mine klasser ud i byen for at spille volley, basket og parkour - så det bliver også stille og roligt :) 

Det er altid supersvært at koncentrere sig om at lave god undervisning så tæt på sommerferien. Tror generelt vi i uge 25 og 26 skal have udeundervisning. Man kan sagtens have matematik og naturfag udenfor...

Guldager10-06-25 19:11

• ★★★★1

Ingen filmkigning idag, er simpelthen drænet for energi til at koncentrere mig så slapper max af. Vil tage det daglige bad om lidt. Har lige ordnet en lille opvask...det var hvad, der var overskud til!!!

Ryder66611-06-25 22:25

• ★★★★1

Har fået to stk paracetamoler mod smerter i højre ben, plus to Treo brustabletter mod en hovedpine,som jeg mistænker skyldes overtræthed. Er næsten færdig med Prison Block 1, tager 2'eren bagefter, og venter med at se Texas Chainsaw Massacre (1974) til imorgen..

Ryder66612-06-25 20:41

• ★★★★1

Hovedpine væk, det hjalp at få noget mad. 

Første måltid i løbet af hele dagen, så sult kunne også have været grund til hovedpine 

Ryder66612-06-25 21:32

• ★★0

Så er der snart start på Le Mans, så det bliver en weekend på sofaen! Fik lidt for mange bajere i går, så er temmelig brugt, men det passer motorløb jo fint til:-)

Weird_J14-06-25 14:28

• ★★★★★0

Så er der snart start på Le Mans, så det bliver en weekend på sofaen! Fik lidt for mange bajere i går, så er temmelig brugt, men det passer motorløb jo fint til:-)

Jeg har aldrig forstået det fede ved at se nogle biler køre i ring...

chandler7514-06-25 18:14

• ★★★★★★1

Lidt som dem der bare cykler ligeud...

davenport14-06-25 18:18

• ★★★★★0

Lidt som dem der bare cykler ligeud...

Dem kan jeg dog identificere mig en lille smule mere med, da jeg selv cykler...

chandler7514-06-25 18:21

• ★★★★★★0

Cykelløb kan jeg slet ikke forstå. Det er kedeligere end vand. Bare nogle (oftest ukendte) folk der kører på en cykel, og så går det nogle gange op, og nogle gange også ned. Og så vinder de noget farvet tøj, og omgiver sig med et par (indrømmet) lækre franske piger. Og når de så skal interviewes, sidder de og piver over noget vedr. cykel. Ej, det er mig helt passé. 

Og når det så kommer til de der midaldrende mænd på vejen på deres cykel, og rigtigt sponsortøj (som de har købt), så flejner jeg ganske ud! I forgårs kom en af dem bag min tuktuk, da jeg holdte for rødt, og så tog han den forkerte bremse, så han stod lige på snotten. Kæft det var sjovt. (Jeg var dog anstændig nok til at høre om han var ok)

davenport14-06-25 19:08

• ★★★★★0

Og når det så kommer til de der midaldrende mænd på vejen på deres cykel, og rigtigt sponsortøj (som de har købt), så flejner jeg ganske ud! I forgårs kom en af dem bag min tuktuk, da jeg holdte for rødt, og så tog han den forkerte bremse, så han stod lige på snotten. Kæft det var sjovt. (Jeg var dog anstændig nok til at høre om han var ok)

chandler7514-06-25 19:15

• ★★★★1

Vil ud og få mig noget frisk luft, når jeg har set Bubba Ho-tep færdig, kan mærke at der er hovedpine på vej, så tænker at en lille gåtur til Netto kan dulme den...

Har været ude at gå tidligere på dagen og luftet ud, spist og været i bad, tænker at holde en pause med filmkigning men næsten 5 film i træk er også godt klaret, vil jeg mene...

Ryder66614-06-25 19:59

• ★★0

Jeg elsker cykling og dens brutalitet og kultur. Du kan ikke gemme dig og den stærkeste vinder som regel. Derudover er de utrolig hårdføre. De kan styrte med 50-60 kilometer i timen, slå sig og alligevel rejse sig op og fortsætte. Det er en farlig sport men de piver ikke.

Det jeg ikke bryder mig om er når Vingegaard i dag og i går bliver slået så skal modstanderen anklages for doping bare fordi det er en dansker bliver slået. Disse folk har dog ingen beviser så det er dermed injurier som er ulovligt og strafbart. Det er vist noget med en lov i Danmark der hedder Jante.

Kiyonji14-06-25 20:07

• ★★★★2

Hovedpine afværget, det hjalp med en lille men rask gåtur...!

Ryder66614-06-25 21:10

• ★★★★1

Er først vågnet for en halv time siden, efter at jeg først faldt i søvn omkring kl 08:30 imorges, så er næsten udhvilet. Vil snart gå i bad, for at blive ekstra opkvikket.

Da det styrtregner udenfor, kommer jeg nok ikke ud at gå idag, men vil alligevel lufte ud, så jeg får noget frisk luft!!!

Ryder66615-06-25 17:09

• ★★★★1

YouSee er nede i øjeblikket, og på driftsiden står der at det kan vare frem til kl 17..

Kan ikke engang se Live TV,. Virkelig dårlig stil, at det skal vare så længe. Eneste positive er, at der ikke er noget must see, men det er selve princippet i, at der skal opstå så lange fejl problemer i løbet af et år. Overvejer stadig en anden udbyder!!!

Ryder66616-06-25 14:53

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen