Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

• 0

En gammel kollega blev smidt ud fra et luderhus, fordi han ville have norsk...

Det var da harmløst. Kunne forstå hvis det var Tysk...

Popeye 5-10-25 20:15

• ★★★★★★0

Han ville have det på åben gade....

davenport 5-10-25 20:33

• ★★★★★0

Han ville have det på åben gade....

til en gang græsk, på åben gade på vej til Grækenland?!

;-)

Ryder666 5-10-25 21:34

• ★★★★★0

Ser BGT nattens sidste afsnit, men nøjes nok kun med en enkelt film i aften, for trætheden nærmer sig, selvom jeg lige har været i bad...men odenseturen har drænet mig for energi, på grund af de mange mennesker der var derinde. Dog var køen til kasserne heldigvis små....men alligevel....det var nok til en mindre hovedpine, som jeg lige har taget to Treo brustabletter, og håber på en normal nattesøvn 

Ryder666 5-10-25 21:43

• ★★★★★1

Jeg havde en så voldsom hovedpine, der varede til kl 05-tiden imorges så fra kl 17 og frem igår aftes, var jeg nødsaget til at tage 6 stk Treo brustabletter (med timers mellemrum, og to af gangen) der ikke hjalp. Måtte tage noget der var stærkere, nemlig to pamoler, som heldigvis resulterede i at jeg endelig kunne sove normalt omkring kl 05:30 imorges. 

Var også ude at trække noget frisk luft omkring kl 02-03, men det hjalp heller ikke. Kun pamoler, viste sig, at være effektive. Hovedpinen er nu helt og heldigvis forsvundet, men er godt nok træt!!!

Ryder666 7-10-25 13:42

• ★★★★★★0

Husk at få væske...

Jeg overværede i dag, at en mand fik stukket et kateder ind i sit urinrør. Det var, som de unge siger, cringe! Han hulkede også en del, og det kan jeg satme godt forstå!! Jeg kan slet ikke sætte mig ind i smerten. (Der føres en ballon ind i blæren) 

Ellers bare another day at the office... 

davenport 7-10-25 16:39

• ★★★0

Så har jeg sgu købt en bordopvaskemaskine. Det er første gang, jeg har haft en opvaskemaskine, siden jeg flyttede hjemmefra. Synes, jeg har taget nok håndopvaske. Fatter slet ikke folk, der siger, at de godt kan lide at tage opvasken i hånden.

Får den dog først installeret i weekenden.

Så prøver jeg sgu også lige en gratis måned med YouTube Premium. Ser alligevel ret meget YT, så vil se, om det giver mening for mig at abonnere på det. Det er alligevel lidt pebret for YouTube – 139 kr. om måneden.

Essal 7-10-25 18:33

• ★★★★★1

Husk at få væske...

Jeg overværede i dag, at en mand fik stukket et kateder ind i sit urinrør. Det var, som de unge siger, cringe! Han hulkede også en del, og det kan jeg satme godt forstå!! Jeg kan slet ikke sætte mig ind i smerten. (Der føres en ballon ind i blæren) 

Ellers bare another day at the office... 

Får rigeligt med væske, måske ikke postevand, men rigeligt med drikkelse:)

Ryder666 7-10-25 19:24

• ★★★★★★0

Alt væske er væske. Men det er tit det der giver hovedpine, at man ikke får nok, og så bliver man dehydreret. Og det går lige i kraniet. I min verden, ser man tit ældre, der ikke får nok og det fører faktisk til forskellige sygdomme. (Ikke at du er ældre, men same same.) Men man skal heller ikke have for meget, for så udskiller man for meget. Så det er noget med at holde væsken op imod sin vægt. Man kan også udskille fx vitaminer, hvis man drikker for meget.

davenport 7-10-25 19:46

• ★★★★★1

Lige i øjeblikket, drikker jeg sukkerfri og kaloriefri sodavand og en gang imellem, vand med smag og brus. Er ikke så vild med at drikke vand fra hanen...men går ikke hen og dehydrerer.

Hovedpinen er heldigvis væk nu...er bare ved at være overtræt.... tænker at daffe i bad, til en gang opkvikker 

Ryder666 7-10-25 20:05

• ★★★0

Alt væske er væske.

Hvis man ikke vil dehydrere, skal man ikke forsøge at slukke tørsten i alkohol. Ellers er det rigtigt at alt tæller. Også sådan noget som kaffe.

Aranyhajú Nyárszépe 7-10-25 20:38

• ★★★★★1

Olie og benzin er også væske. Men det vil jeg ikke umiddelbart anbefale :-)

S. Rico 8-10-25 03:22

• ★★★★★★5

Vi søger nogle gange hos KidsAid, der hjælper familier med børn med kroniske sygdomme. I dag kom der lige fem biletter i mailen til Ree Park, som vi kan bruge her i ferien. Så der skal vi op i morgen. Hader den lange tur til Djursland, men vi skal nok få en hyggelig dag :)

davenport13-10-25 14:58

• ★★★★★★0

Det blev en god dag i Ree Park, hvor vi stoppede ved Risskov Pizza på vej hjem, som vi gerne gør på vej hjem, når vi har været nordpå. De laver sgu bare god pizza! Og de kunne genkende os :) Min datter bad så om en kurdisk, som det hedder i Kolding. (Kebab og salat) Den faldt vidst ikke i god jord, så de må have haft noget mod kurdere? Men ikke mere en sjov snak. Det hedder pizzaen jo hernede. 

Men hyggelig dag, med musikquiz på vej hjem, så nu er alle trætte. 

I morgen skal vi på Skogoy i Kolding til den vildeste buffet med alt fra sushi til frisk skaldyr, og så er de feriepenge vidst også brugt til fuld smadder. 

Men dejligt at give ungerne en god efterårsferie, som de har minder fra. (Og kan fortælle om) Det betyder meget for os. 

davenport14-10-25 19:43

• ★★★★★★0

Vi har lejet et sommerhus ved Ringkøbing, så vi napper lige fire dage vestpå fra torsdag.

Planen er at komme en tur forbi sandskulpturerne, traveture, god mad og afslapning.

Wayne14-10-25 20:43

• ★★★★0

Vi har lejet et sommerhus ved Ringkøbing, så vi napper lige fire dage vestpå fra torsdag.

Planen er at komme en tur forbi sandskulpturerne, traveture, god mad og afslapning.

Er sandskulpturerne ikke fjernet?

Gorman15-10-25 00:27

• ★★★★★1

Da vi sidste år var i Japan, syntes jeg at toiletterne var ret avancerede. Men her i Kina er det endnu mere fancy. 

Hvor mange af disse 15 knapper synes I giver intuitiv mening?

imgur.com/a/y7ikdpe

PS: jeg brugte kun 3 af knapperne. Gæt hvilke.

S. Rico15-10-25 05:59

• ★★★★★★0

Er sandskulpturerne ikke fjernet?

Ikke i følge deres hjemmeside 

sandskulptur.dk/

Wayne15-10-25 08:58

• ★★★★★★1

Da vi sidste år var i Japan, syntes jeg at toiletterne var ret avancerede. Men her i Kina er det endnu mere fancy. 

Hvor mange af disse 15 knapper synes I giver intuitiv mening?

imgur.com/a/y7ikdpe

PS: jeg brugte kun 3 af knapperne. Gæt hvilke.

Vildt ;-)

God ferie.

Wayne15-10-25 09:03

• ★★★★★2

Vildt ;-)

God ferie.

Tak.

Jeg er ret imponeret over, hvordan alting kører vanvittig effektivt her i Kina. Eksempelis på togstationer. Alle skal gennem paskontrol ved indgangen, gennem security med bagage, og endnu engang paskontrol inden man kan komme ned på togperronen. Og selv om der er mega mange mennesker, så kører det hele vildt smooth, og man kommer aldrig til at stå i kø i mere end 1-2 minutter.

Kineserne har også fat i den lange ende ift. betaling. Sidste gang vi var her, brugte vi kreditkort og kontanter. Men denne gang har vi på intet tidspunkt haft brug for hverken kreditkort eller cash. Al betaling (fra hoteller til gadesælgere) går via de to apps der hedder Alipay og WeChat. Enten scanner man deres QR-kode, eller også scanner de vores QR-kode. Og det er super smart og effektivt.

Og så er de ikke mindst ekstremt flinke og service-mindede. Det er de også i Japan. Men hvor japanerne er ret reserverede, så er kineserne meget mere åbne. Her til aften sad vi på en restaurant og spillede kort og drak øl. Mange af de andre gæster kom hen og betragtede os og stillede alle mulige spørgsmål. Næsten ingen kan engelsk, men så kommer oversætter-app's til undsætning. Vi er også kommet med i mange kineseres familiealbum, for de kan godt lide at få selfies med blegansigter som os.

Lige nu er vi i Zhangjiajie National Park. Det er nok ikke et navn, der ringer de store klokker. Men hvis jeg nu siger "Avatar Mountains", så er det altså her at de ikoniske bjerge ligger, som er brugt af James Camaron i Avatar filmene. Det er sindssygt flot - men desværre også meget turistet. Der er lige så mange kinesiske turister her som der er amerikanske turister i Floridas Disneyland.

S. Rico17-10-25 16:00

• ★★★★★0

Ser vmd 

Og nøj et ringe husorkester der har svært ved at følge hinanden

Troede ikke det kunne blive meget værre, end Daniel fra The Antonelli Orchestra. Kan godt være de ikke var super tight men i det mindste svingede musikken bedre.

Derudover et fjollet, uoriginal og nærmest ligegyldigt bandnavn =  kærlighed ...

vidst godt at programmet er ved vejs ende. Dog er der mere starpower over deltagerne denne gang, end sidste år.

Ryder66617-10-25 20:47

• ★★★1

Tak.

Jeg er ret imponeret over, hvordan alting kører vanvittig effektivt her i Kina. Eksempelis på togstationer. Alle skal gennem paskontrol ved indgangen, gennem security med bagage, og endnu engang paskontrol inden man kan komme ned på togperronen. Og selv om der er mega mange mennesker, så kører det hele vildt smooth, og man kommer aldrig til at stå i kø i mere end 1-2 minutter.

Kineserne har også fat i den lange ende ift. betaling. Sidste gang vi var her, brugte vi kreditkort og kontanter. Men denne gang har vi på intet tidspunkt haft brug for hverken kreditkort eller cash. Al betaling (fra hoteller til gadesælgere) går via de to apps der hedder Alipay og WeChat. Enten scanner man deres QR-kode, eller også scanner de vores QR-kode. Og det er super smart og effektivt.

Og så er de ikke mindst ekstremt flinke og service-mindede. Det er de også i Japan. Men hvor japanerne er ret reserverede, så er kineserne meget mere åbne. Her til aften sad vi på en restaurant og spillede kort og drak øl. Mange af de andre gæster kom hen og betragtede os og stillede alle mulige spørgsmål. Næsten ingen kan engelsk, men så kommer oversætter-app's til undsætning. Vi er også kommet med i mange kineseres familiealbum, for de kan godt lide at få selfies med blegansigter som os.

Lige nu er vi i Zhangjiajie National Park. Det er nok ikke et navn, der ringer de store klokker. Men hvis jeg nu siger "Avatar Mountains", så er det altså her at de ikoniske bjerge ligger, som er brugt af James Camaron i Avatar filmene. Det er sindssygt flot - men desværre også meget turistet. Der er lige så mange kinesiske turister her som der er amerikanske turister i Floridas Disneyland.

Fedt - God tur

MadMartigan18-10-25 07:22

• ★★★★★★1

Tak.

Det lyder generelt som om du har haft en meget bedre ferie i Kina, end den i Japan - min søn som var i Japan i 3 uger sidste vinter overvejer også østen, blandt andet Vietnam hvor han har været før når han tager afsted igen. Men måske burde han overveje Kina?

Wayne20-10-25 07:28

• ★★★★★★1

Hjemme fra efterårsferie i Ringkøbing. Generelt er rigtig hyggelig og charmerende by, med masser af kunsthåndværk, brosten - og en bykerne hvor man har nænsomt har bevaret sjælen i de gamle fine bygninger. Og så ligger byen ud til fjorden, hvor man kan følge fiskerne komme ind med deres fangst.

Samtidig er der mange fine spisesteder, vi fik for eksempel en fantastisk brunch hos "Den glade gullerod".

En udflugt til Søndervig gav desværre slet ikke samme følelse - en ren turistfælde, helt uden sjæl. Vi var der for at se på sandskulpturerne, som er et besøg værd - men den største oplevelse i området var en travetur over Bagges Dæmning hvor man går på tværs af fjorden. Nu var vejret også fantastisk i lørdags, ingen vind og fuld sol.

Bestemt ikke sidste gang vi er i Ringkøbing.

Wayne20-10-25 14:23

• ★★★★★1

Havde forventet at min pakke fra Medimops fra Tyskland skulle ankomme d 16 som lovet, men den er endnu ikke dukket op.

Det drejer sig om Air, med Djimon Hounsou og Norman Reedus, i hovedrollerne 

Det er over en uges tid siden bestillingen, og er ved at være godt træt af ventetiden. Sker der ikke noget når ugen er omme, overvejer jeg at kontakte dem, og få refunderet beløbet på sølle 52kr, men det er mere en principsag end noget dybere.

Ryder66620-10-25 17:07

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen