Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Det bliver selvsagt det første jeg gør :D

    davenport 3-04-17 23:11

  • ★★★★★★0

    Økonomien i at have en bil, er en af årsagerne til, at jeg aldrig får taget mig sammen til at få et kørekort. Fra dag 1 begynder man at tabe penge på den, uanset om den bliver brugt eller ej. Samtidig har jeg slet ikke et behov for en bil, da jeg bor 5-10 min. fra en s-togsstation og det ville tage mig længere tid at komme på arbejde i bil, end med s-toget.

    Zero Cool 4-04-17 06:44

  • ★★★0

    Jeg kan tænke mig at det ikke er nødvendigt for dem der bor i storbyerne med relativt velfungerende infrastruktur, men for os på landet er det næsten ikke til at leve uden.

    Den kollektive trafik kan man ikke stole på og hvis man skal bruge 4 timer om dagen på at komme frem og tilbage til arbejde, så bliver man udkørt i længden. Scooter/knallert kan tunes og det kan derfor gå an i den vame del af året, men er ikke særlig sjovt om vinteren i en snestorm.

    Bil er desvære en nødvendighed for os og dem der kører med busserne her, er mest skolebørn der ikke gamle nok til at have fået kørekort endnu.

    Aranyhajú Nyárszépe 4-04-17 07:07

  • ★★★0

    Og nu vil jeg sætte mig ud i min Berlingo og kører på arbejde :P

    Aranyhajú Nyárszépe 4-04-17 07:12

  • ★★★★★★0

    Man skal dog ikke længere tilbage end forrige side, for at finde en landbo, som ikke har kørekort. Der er nok ingen tvivl om, at det er mest praktisk at have en, selvom det nok er meget få steder i Danmark, hvor der ikke findes adgang til offentlig transport.

    Zero Cool 4-04-17 07:26

  • ★★0

    Hvis jeg skulle med offentlig transport på arbejde, så vil det tage 3 timer derhen om morgen og 2 timer hjem om eftermiddagen = jeg vil se min unger 20 minutter hver dag.

    Så jeg er glad for min bil!

    hilsen pendleren

    Tiany 4-04-17 08:23

  • ★★★0

    Jeg kunne slet ikke forestille mig et liv uden bil. Busforbindelsen herude fungerer 4 gange i døgnet hver vej (cirka).

    Jeg har haft bil siden cirka en måned efter jeg blev 18. Men da arbejdede jeg så også som entreprenør, så selvom jeg boede inde i byen var det fuldstændigt umuligt at leve med offentlige transportmidler, hvis jeg skulle møde klokken 6-7-stykker på en mark et eller andet gudsforladt sted.

    og så er hele friheden ved at have en bil bare nærmest ikke til at sætte pris på - og så dyrt behøver det heller ikke være. En kammerat køber aldrig biler til over 25.000 og kører dem så, til de ikke kan synes længere (eller koster for meget at reparere på), typisk 4 år. Så sparer han også på forsikringen, da de kun bliver ansvarsforsikret.

    Selvom benzinpriserne er steget, så er det oftest stadig billigere at køre bil end at tage offentligt transportmidler - og det skal jo så bare ganges op, når du er mere end en person.

    HonoDelLoce 4-04-17 08:37

  • ★★★★★0

    Jeg har en arbejdsbil, som jeg ikke betaler for, og er del af en delebilsordning, når behovet for bil til familien opstår. Det fungerer fint for nu.

    David Lund 4-04-17 08:49

  • ★★★★★★0

    Når alt kommer til alt, er det jo et spørgsmål om vane. Givet, hvis man har meget transport i forbindelse med arbejde eller arbejder forskellige steder, så er der ingen tvivl om at bil er det mest praktiske.

    Men altså, afhængigt af hvilken vej jeg tager med s-toget, rammer jeg seks forskellige knudepunkter indenfor 2-25 min., hvor jeg kan komme videre med enten tog eller bus.

    Bortset fra de 1-2 gange om året, hvor jeg skal et smut til Jylland eller til Lolland (yrdk), har jeg svært ved at se hvordan en bil kunne gøre mit liv nemmere eller give mig mere frihed. Og jeg har lidt svært ved at tro, at det kan gøres billigere end de 850 kr. om måneden, som jeg betaler for mit månedskort, samt de småbeløb jeg bruger udover det på transport. Eksempelvis kostede det mig den vilde sum af 320 kr. at komme til Silkeborg og retur med bussen, jeg kan forestille mig, at det er svært at gøre billigere i bil.

    Men selvfølgelig, forskellige mennesker, forskellige behov/ønsker. :)

    Edit: og jeg ser det selvfølgelig ud fra synspunktet af en person som er dels er særdeles single og dels ikke har børn (eller vil have dem).

    Zero Cool 4-04-17 09:14

  • ★★★★★★0

    Men Davenport - din kone har vel bil? Jeg kunne ikke forestille mig, at livet på landet kan lade sig gøre uden en bil overhovedet eller adgang til offentlig transport.

    Selv fik jeg kørekort, da jeg blev 18, men man kunne heller ikke komme rundt uden en bil i Vestjylland. Nu bor jeg i Odense og har absolut ikke brug for en bil, så det har vi ikke. Selv heller ikke med en baby på vej har vi tænkt os at anskaffe en. Det kan dog ændre sig, når jeg får job på en eller anden efterskole et sted på Fyn.

    Guldager 4-04-17 09:21

  • ★★★★0

    Jeg er selv vokset op på landet, hvor det at have bil var ret nødvendigt, men efter jeg flyttede til Århus som 20årig har jeg ikke haft brug for egen bil. I en kort periode prøvede jeg at lease en lille bybil for at se, om jeg ville blive glad for det, men jeg blev mest af alt bare doven.

    Nu bor jeg i Kbh, og er meget glad for bybilerne, som man kan snuppe, hvis man har købt lidt for stort ind i Bilka. Og skal jeg til Jylland eller andre steder hen, hvor det er upraktisk med det offentlige, så lejer jeg bare en bil. Ser man på det samlede regnskab, så kan det uden tvivl betale sig for mig ikke at have bil.

    dyg 4-04-17 09:48

  • ★★★0

    Jeg ved ikke hvordan Davenport gør. Måske bor han tæt på anstalten, måske kører hans kone eller kollega ham, måske har han kun brug for 2 timers søvn i døgnet.

    Aranyhajú Nyárszépe 4-04-17 11:19

  • ★★★★★★0

    Jeg har 900 m. til arbejde, så jeg plejer at gå :D

    davenport 4-04-17 12:57

  • ★★★★0

    Selvom jeg bor i KBH, gad jeg nu godt have bil, da jeg virkelig hader at tage offentlig transport og gør det ekstremt sjældent.

    Hvis jeg skal et sted hen, der er uden for rimelig cykelafstand (max. 15 km medmindre jeg kan tage et bad, når jeg når frem), vil jeg være mere tilbørlig til at tage en Uber (så længe det varer).

    Jeg prøvede at tage et par køretimer, da jeg boede i USA for 20 år siden, men det var slet ikke mig. Så hvis jeg en dag skal have bil, bliver det når de helt selvkørende, der ikke kræver kørekort, en dag kommer på gaden.

    chandler75 4-04-17 13:10

  • ★★★0

    Lige et spørgsmål til fotograf nørderne: Hvis i tager billeder med et DSLR kamera bruger I så jeres højre eller venstre øje til se med i viewfinderen?

    Jeg ser nemlig bedst med venstre øje, så det er det jeg bruger til at se med I viewfinderen selvom alle de DSLR kameraer jeg har set er lavet til at man skal bruge højre øje. Det virker bare unaturligt for mig at skulle bruge højre øje. Så kan det godt være at jeg måske ligner en idiot i forhold til alle de professionelle fotografer, men det er altså det jeg er vant til.   

    Essal 4-04-17 13:19

  • ★★★★0

    Højre. Men jeg bruger næsten ikke søgeren mere på min Sony spejlløs kamera, der er skærmen langt mere effektiv. Pudsigt nok, så er søgeren faktisk sat på den venstre side. 

    Babo 4-04-17 13:24

  • ★★★★0

    Jeg skifter lidt, men bruger hovedsageligt venstre øje.

    dyg 4-04-17 14:56

  • ★★★★★3

    Jeg er lige kommet hjem fra første tur bag rattet i en bil på en manøvrebane. Fuck, det var fedt! I betragtning af at jeg aldrig før har prøvet at køre bil, så gik det sådan set ganske fint.

    Kruse 4-04-17 17:45

  • ★★★0

    Igår spillede Kris Herman for de ansatte på Esbjerg rådhus, han var ret god, især til at få alle med og lytte. Tror det var en slags reklame for hans nuværende tour. Idag spiller han (sjovt nok) på tobakken i Esbjerg.

    MOVIE1000 5-04-17 11:20

  • ★★★★★★0

    Shit: www.hollywoodreporter.com/news/shia-labeoufs-man-down-sells-one-ticket-uk-debut-991144

    Zero Cool 5-04-17 13:09

  • ★★★★★0

    Shit: www.hollywoodreporter.com/news/shia-labeoufs-man-down-sells-one-ticket-uk-debut-991144

    En bruger på Reddit forklarede meget godt hvad der nok er sket, for det er langt fra et enkeltstående tilfælde. Der stod højest sandsynligt i en kontrakt at den skulle have en biografpremiere, men distributørerne bag mener formenligt at filmen er mere egnet til en VOD-udgivelse så hurtigt som muligt, så de sætter filmen op i en enkelt biograf og bruger ingen penge på markedsføring og reklame af den biografpremiere. Så kan de hurtigere få den udgivet på den måde, som økonomisk giver bedst mulig mening.

    Det sker hvert år, og hvert år kommer der en nyhedsartikel om hvor få billetter den pågældende film solgte i biografen, men jeg tror kun at det er af kontraktmæssige årsager at de overhovedet får biografpremiere. Jeg tror ikke at man skal lægge så meget i det.

    Kruse 5-04-17 13:38

  • ★★★★★★0

    Det kan meget vel være, lidt ligesom den behandling som visse danske film får.

    Zero Cool 5-04-17 13:39

  • ★★★★★0

    Lynhurtigt spørgsmål: Bruger de fleste folk herinde AdBlock? Jeg oplever nogle problemer med enkelte reklamer her på sitet og vil lige høre, om andre har oplevet tilsvarende.

    The Insider 5-04-17 18:52

  • ★★★0

    Lynhurtigt spørgsmål: Bruger de fleste folk herinde AdBlock? Jeg oplever nogle problemer med enkelte reklamer her på sitet og vil lige høre, om andre har oplevet tilsvarende.

    Hvis du tænker på HBO reklamen der popper op hver gang man skifter side, så ja 

    MOVIE1000 5-04-17 19:03

  • ★★★★★2

    Lynhurtigt spørgsmål: Bruger de fleste folk herinde AdBlock? 

    Jeg bruger glorie. 

    Lars! 5-04-17 19:31

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen