Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Der er satme gang i den på arbejdet. Nyt fællesrum bliver endelig lavet, efter en beslutningsproces der tog et godt år. Så indendørsarkitekt og håndværkere, samt personale der endelig laver noget... :O

    Nu vil jeg gå ud, og give en omgang brændende kærlighed med mos...

    davenport19-04-17 12:24

  • ★★★★★★0

    Burning Love Baby!

    T. Nielsen19-04-17 12:27

  • ★★★★★★0

    Det' satme længe siden, jeg har fået sådan en omgang. Gad vide om man ikke liiiige skulle bestille det hos de gamle.

    Zero Cool19-04-17 12:28

  • ★★★★★★0

    Jeg har fundet Lock-Up: Extended Stay på Netflix. Det er meget interessant at se en dokumentar så tæt på fangerne.

    Guldager19-04-17 13:07

  • ★★★★★★2

    En ny udgave af Stalker er på vej: vimeo.com/213701012/description

    Den ser ret vild ud.

    Zero Cool19-04-17 20:01

  • ★★★0

    En ny udgave af Stalker er på vej: vimeo.com/213701012/description

    Den ser ret vild ud.

    Ej hold fast, hvor ser det godt ud! :)

    Benway19-04-17 20:17

  • ★★★★0

    Er der nogle Tarkovsky fans tilbage her på siden? Synes aldrig han nævnes. 

    Babo19-04-17 20:53

  • ★★★★★1

    Har der da været speciel anledning til at diskutere Tarkovksy? Det er jo ikke ligefrem fordi at han har en ny film på vej ;)

    Jeg vil godt betegne mig som en Tarkovsky-fan, omend det varierer meget, hvor stærkt jeg reagerer på hans film. Nogle af hans film opsluger mig fuldstændigt, mens andre efterlader mig distanceret og uengageret.

    Kruse19-04-17 21:19

  • ★★★★★★0

    Jojo, har da set alle hans film :) - er især vild med Mirror, Stalker og Offret.

    Guldager19-04-17 21:20

  • ★★★★★★0

    Og er der nogen Jørven Mjølk fans egentlig? Elsker hans eneste to film "Grenaa - Fragmenteret" (84) og "Langaa - Depraveret" (89). Ved godt det er total niche, men det er fanme flot filmet, i betragtning af, at han kun havde et håndholdt VHS-kamera til sin rådighed!

    davenport19-04-17 21:27

  • ★★★★0

    Har der da været speciel anledning til at diskutere Tarkovksy? Det er jo ikke ligefrem fordi at han har en ny film på vej ;)

    Jeg vil godt betegne mig som en Tarkovsky-fan, omend det varierer meget, hvor stærkt jeg reagerer på hans film. Nogle af hans film opsluger mig fuldstændigt, mens andre efterlader mig distanceret og uengageret.

    Kubrick er også borte, men han diskuteres dagligt :) Og så var jeg blot nysgerrig. Jeg har også set alle hans film. Kan være jeg laver en rangering. 

    Babo19-04-17 21:38

  • ★★★★★2

    Kubrick er også borte, men han diskuteres dagligt :) Og så var jeg blot nysgerrig. Jeg har også set alle hans film. Kan være jeg laver en rangering. 

    Diskuteres dagligt? Ahh, det passer ikke helt. Men det er vel ikke så underligt at en mere tilgængelig instruktør som Kubrick diskuteres mere end Tarkovsky, som er nogle skridt længere over i art-house end Kubrick. Tarkovsky bliver stadig diskuteret mere her på siden end andre store instruktører, som Fellini, Godard eller Bergman.

    Kruse19-04-17 21:48

  • ★★★★★★0

    Men Fellini sucks! Sådan, nu sagde jeg det :)

    Bergman er jeg ret vild med, mens jeg kun har fået set en Godard. Nybølge er ikke lige min kop te, mens jeg er lidt kritisk overfor neorealismen - er dog vild med Vittoria de Sica.

    Guldager20-04-17 08:18

  • ★★★★★★0

    Men altså, det er jo ikke værre end at man laver en tråd, hvis der er noget specifikt man vil diskutere.

    Zero Cool20-04-17 08:20

  • ★★★★0

    Fellini hersker ... men har da også lavet sin portion bæ :) 

    Bruce20-04-17 09:18

  • ★★★★1

    Selv når Fellini er dårlig, er han aldrig kedelig :)

    chandler7520-04-17 10:32

  • ★★★★0

    Det er rigtigt :)

    Bruce20-04-17 10:47

  • ★★★0

    For mig tror jeg også det handler om at jeg har set alt hvad manden har lavet og der er jo heller ikke så mange igen. Jeg genser meget sjælendt film, da der er så mange film jeg mangler at se.

    Og så er det også min opfattelse at de fleste herinde er mest fokuseret på mainstream.

    Vi skal heller ikke forglemme at debattere Chris Marker. Han var også en interessant kunstner der fortjener opmæksomhed. Man kan meget passende se hans hyldest til Tarkovsky "Une journée d'Andrei Arsenevitch". Den minder lidt om A.K. Bare meget bedre.

    Aranyhajú Nyárszépe20-04-17 15:56

  • ★★★★★★0

    Jeg ved nu ikke, om man glemmer at diskutere nogen...jeg kan tale om film i en uendelighed, men er enig med Bruno - man kan jo oprette en tråd, hvis man gerne vil diskutere dette eller hint :)

    Guldager20-04-17 16:16

  • ★★★★0

    D'oh, det er jeg da godt klar over man kan :) Vi skal have en Tarkovsky poll :)

    Babo20-04-17 16:36

  • ★★★★0

    Beklager det noget dystre skift. En pige fra min datters klasse hængte sig i går :( De fik det at vide i dag og jeg har været knust siden min datter ringede og fortalte det. Kendte hende ikke, men det er så tragisk at tænke over og hvad den stakkels pige må have gået rundt med. Alt andet bliver så ligegyldigt og jeg tænker på de stakkels efterladte nu :(

    Bruce20-04-17 20:07

  • ★★★★★★0

    Det var da ganske forfærdeligt! Det må være slemt, når en så ung person vælger den udvej. Har de modtaget en form for krisehjælp i klassen?

    davenport20-04-17 20:10

  • ★★★0

    Det er godt nok trist Bruce, hvor gammel var hun?

    Vi havde en her i lokalsamfundet, som hængte sig onsdagen før Påske. Kendte ham ikke så godt, men snakkede med ham når jeg mødte ham, og har spille lidt fodbold med han lillebror. Han efter lader kone, og 3 børn på 6,12 og 15 :(

    MadMartigan20-04-17 20:11

  • ★★★★0

    Det var da ganske forfærdeligt! Det må være slemt, når en så ung person vælger den udvej. Har de modtaget en form for krisehjælp i klassen?

    Ja de har fået hjælp og har gået ture, grædt. Og talt. De skal alle derind i morgen.

    Det er godt nok trist Bruce, hvor gammel var hun?

    Vi havde en her i lokalsamfundet, som hængte sig onsdagen før Påske. Kendte ham ikke så godt, men snakkede med ham når jeg mødte ham, og har spille lidt fodbold med han lillebror. Han efter lader kone, og 3 børn på 6,12 og 15 :(

    Hun var lige fyldt 18 :(

    Ja forfærdeligt at tænke på. Man må være langt ude, når man kan sige farvel frivilligt til kone og børn. Faldt over denne i dag

    politiken.dk/ibyen/_film/art5580918/Instrukt%C3%B8r-bag-film-om-mystiske-ungdoms-selvmord-i-Wales-%C2%BBDet-er-et-h%C3%A5rdt-samfund%C2%AB

    Bruce20-04-17 20:20

  • ★★★★0

    Jeg er sikker på, at man skal være meget, meget langt ude for at begå selvmord - især jo ældre man bliver.

    Da jeg var barn, kastede en af mine lærervikarer sig ud foran et tog. Det undrede mig dengang, hvor meget det påvirkede forældrene, og jeg må med skam indrømme, at jeg efterfølgende en enkelt gang, da noget gik mig imod, brugte argumentet over for mine forældre, at jeg ville begå selvmord.

    Meget senere begik en af mine forældres venner også selvmord. Han var læge og så ud til at have tjek på tingene. Jeg kan huske, at han engang nedgjorde mig lidt, fordi jeg spillede rollespil og var lidt teenage-nørd. Han endte med at iklæde sig dametøj og tage en plasticpose over hovedet og kvæle sig selv.

    Derudover bestilte en af mine venners ven en togrejse til Berlin, bookede ind på et fornemt hotel og lagde sig i badekarret med kroppen fyldt med piller. En anden vens ven prøvede at kaste sig ned på nogle togskinner, men overlevede, delvist lammet. Kort tid efter han slap ud fra hospitalet satte han sig i sin køresol, hældte en liter benzin over sig og tændte en lighter. Han efterlod kone og to børn.

    chandler7520-04-17 20:54

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen