Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Er lige kommet hjem efter min mors 61årige fødselsdag. Og det irriterer mig grænseløst, at min far skal tirre ungerne, når de er trætte. Vi havde nået punktet, hvor de ikke kunne mere, og så skal den grå lige prikke til dem. "Hva, så tandløs" og i den retning. Nogle gange har jeg bare lyst til at konfrontere ham med hele min bagage fra min egen barndom, og give den hele armen, men faktisk gider jeg ikke, da det ikke ville opnå det formål, jeg kunne ønske mig. Jeg har aldrig været personlig med min far, så jeg tror det ville være spildte Guds ord på Balle Lars. Men jeg fik da ordnet deres anlæg, så de nu kan se Charlie i tårnhøj stereo, med en faktisk hæderlig NAD forstærker og et sæt Dali 650.

    davenport29-04-17 23:49

  • ★★★★★0

    CineFix laver nogle af de bedste filmnørdede videoessays på YouTube, og deres seneste Best Shots of All Time - Pt. 1 skuffer bestemt ikke i den henseende. De hylder nogle af de bedste billeder på film, deler dem op i kategorier og forklarer hvorfor de mener de er fantastiske. De starter endda ud med et dansk islæt.

    Best Shots of All Time - Pt. 1

    Min farvorit af deres er nok 10 Best Uses of Color of All Time.

    Men ja de er alle sammen rigtig gode, jeg kan også godt li Rocket Film schools gennemgang af forskellige cuts, den lærte mig en hel del omkring de forskellige udgaver, og, hvornår de blir brugt.

    Elwood30-04-17 10:02

  • ★★★★0

    Er nødt til at tage en pause fra at spille Bloodborne, så jeg drikker kaffe og læser lidt. Har som altid gang i to bøger på én gang - en fagbog og en skønlitterær. Fagbøgen er Rick Worlands halvakademiske The Horror Film og den skønlitterære er første bind af Clive Barkers gamle novelleserie Books of Blood.

    Overvejer lidt at smutte i træningscenteret og træne et par timer. 

    thomsen30-04-17 13:46

  • ★★★★★0

    Så har vi fået hund i huset hjemme hos os. Vi måtte køre 11 timer for at hente den, og på vejen krydsede vi i hvert fald 3 årstider (smukke Norge). Vi hentede to Bernersennen hvalpe, den ene til nogle andre købere, som bor i nærheden (2 timer herfra). Min kone er faldet pladask for dem, men nu har vi så afleveret den ene videre. Det gør det noget lettere at lufte den, når vi bare skal ud med ėn. Så er det spændende, hvornår den slutter med at pisse indenfor og sådan ellers falder til. 

    Lars!30-04-17 14:29

  • ★★★★★★0

    Tillykke med den :) Mine svigerforældre har haft 3 af dem, og det er en ret god hund. Og flot!

    davenport30-04-17 14:45

  • ★★★★★0

    Aldrig haft en så stor hund før. Jeg er vokset op med et gadekryds (Cocker Spaniel + Golden Retriever), hvorefter min mor opdrættede Cavalier King Charles Spaniels. Men disse virker også meget venlige af natur. 

    Lars!30-04-17 15:09

  • ★★★★0

    Var et smut i Fitness World og træne ben og puls. Jeg forsøger at styrke mine ben og øge min smidighed, så jeg kan lave nogle bedre spark til karate. Jeg er kommet op på det niveau, hvor jeg egentligt bør kunne vise nogle rimelige baglæns cirkelspark i hovedhøjde, og det kniber stadigvæk med at nå derop. Så jeg har valgt at skubbe næste graduering minimum til jul, eller hvornår jeg nu end bliver i stand til det.

    Tillykke med hunden, Riqon! Bernersennen er en virkelig dejlig race. 

    thomsen30-04-17 16:57

  • ★★★★★★0

    Hvad er egentlig den bedste kampsport at starte med som lille? Jeg vil gerne ha at mine unger lærer at forsvare sig mod børnelokkere, men der skal også læres, at det at kunne banke de andre, kun er en nødløsning, ikke et privilegium. Jeg gik selv til Shoyn Ryo Saibukan Karate (evt stavet forkert) en periode, og det var ret godt.

    davenport30-04-17 18:20

  • ★★★★★0

    Jeg tror ærlig talt, at ligegyldig hvilken kampsport dine unger lærer, vil de ikke kunne forsvare sig fysisk mod børnelokkere. Derimod er den klassiske lære om ikke at gå med fremmede hjem en rigtig god ide at få under huden!

    David Lund30-04-17 18:28

  • ★★★★★★0

    Ja, er man 10 år gammel og kan karate, er det pænt ligegyldigt, hvis man står overfor en 100 kg. gut/gutinde, som har ondt i sindet. Modsat hvad film har vist os, ville Hit-Girl dø i løbet af cirka 2 min. :D

    Zero Cool30-04-17 18:29

  • 0

    Opmuntrende, drenge. :o

    Kyllingebenet30-04-17 19:08

  • ★★★★★★0

    Det vel bedre end at tro, at ens bør er sikre, fordi de kan karate eller andet selvforsvar. :)

    Desuden er det vel på sin vis også lidt ligegyldigt, at da statistikkerne vist siger, at det er uhyre sjældent at fremmede kommer forbi i en fæl kassevogn og stjæler børn. Der er en større risiko for at der sker noget ved dem, når de er i nærheden af familien eller venner af familien.

    Zero Cool30-04-17 19:17

  • 0

    Det er selvfølgelig rigtig nok, et barn kan ikke forsvare sig mod et fuldvoksent menneske. Men jeg tænker, at selvforsvar jo ikke bare er selvforsvar, men at det på længere sigt kan give meget mere end bare lærdom om karatehug her og der.

    Måske bider det så meget på, at det går fra hobby til livstil. :-)

    Kyllingebenet30-04-17 19:36

  • ★★★★★0

    Ja præcis! Man kan lære disciplin, respekt og få selvtillid af karate og lign., og det skader jo ikke at lære selvforsvar heller. Så længe man ikke tror, at man så er sikret mod børnelokkere, for der skal vist lidt mere til.

    David Lund30-04-17 19:43

  • ★★★★★★0

    Jo jo, sport skader selvfølgelig ikke på nogen som helst måde, uanset om man går til ninja eller går til curling. :)

    Zero Cool30-04-17 19:46

  • 0

    I den sidste ende kan man alligevel ikke være sikker på noget. De bare næver kan jo ikke matche et hold af assassins der står klar med Uzi 9mm og flammekastere.

    Kyllingebenet30-04-17 19:50

  • ★★★★0

    NINJA-CURLING!!!

    gi-jones30-04-17 19:58

  • ★★★★★1

    I den sidste ende kan man alligevel ikke være sikker på noget. De bare næver kan jo ikke matche et hold af assassins der står klar med Uzi 9mm og flammekastere.

    Klassisk børnelokker build!

    David Lund30-04-17 20:38

  • ★★★0

    Jeg troede børnelokkere var sådan nogle voksne der udnytter deres mentale overlegenhed til at lokke eller presse børn ud i noget seksuelt. Kan ikke se hvad forskel karate skal gøre?
    Måske tænkes der på voldtægtsforbrydere, men voldtægt af børn er da ret sjældent? Så skal man da også være meget uheldig.

    Aranyhajú Nyárszépe30-04-17 20:52

  • ★★0

    Er lige kommet hjem efter min mors 61årige fødselsdag. Og det irriterer mig grænseløst, at min far skal tirre ungerne, når de er trætte. Vi havde nået punktet, hvor de ikke kunne mere, og så skal den grå lige prikke til dem. "Hva, så tandløs" og i den retning. Nogle gange har jeg bare lyst til at konfrontere ham med hele min bagage fra min egen barndom, og give den hele armen, men faktisk gider jeg ikke, da det ikke ville opnå det formål, jeg kunne ønske mig. Jeg har aldrig været personlig med min far, så jeg tror det ville være spildte Guds ord på Balle Lars. Men jeg fik da ordnet deres anlæg, så de nu kan se Charlie i tårnhøj stereo, med en faktisk hæderlig NAD forstærker og et sæt Dali 650.

    Hvor jeg kender det... her er det bare svigerfar, der altid skal blive ved, selv når vi beder ham stoppe. Og her får jeg slet ikke noget ud af at tale højt. Har prøvet og det ender altid med skænderier og mig der skal undskylde, selvom han er fjolset.

    Tiany30-04-17 20:59

  • ★★★0

    Det er også et hyggeligt program og det er jo vigtigt med lyden. Har før set Spørg Charlie så højt at naboen kom og klagede.

    Aranyhajú Nyárszépe30-04-17 21:17

  • ★★★★★★0

    Jeg vil sgu da hellere ha at min datter ved hvor klytterne sidder, og at man sigter mod midten af posen, end at hun kan reciterer My Little Pony. Hvis der var en børnelokker på banen, så vil jeg da hellere, at de går på ham, og yder mest mulig skade, end bare at lade sig rive med... Det kan da godt være, at de ikke gør stor skade, men hellere at møre en støvle i nøddeposen, end ikke at møre!

    davenport30-04-17 21:49

  • ★★★★★★0

    Jeg er pænt sikker på, at hun allerede ved det, hvis hun har været på internettet.

    Zero Cool30-04-17 21:52

  • ★★★★★★0

    Jo jo, men en smule teknik har jo aldrig skadet nogen :D

    davenport30-04-17 22:41

  • ★★★★★★0

    Nu er weekenden heldigvis slut. Det er ikke andet end skænderi og børn der slåsser. Nu skal jeg tilbage på arbejde, hvor man kan slappe af, og gå og hygge lidt med noget god mad. Så starter konflikterne først når ungerne skal hentes kl. 15. Oh, good times de næste 5 dage..

    davenport30-04-17 22:49

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen