Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★0

    Kort dag i morgen yaaa, så der ikke længe til weekend :)

    Elwood30-04-17 22:51

  • ★★★★★★0

    Jeg holder fri i morgen og tirsdag - jeg fandt ud af, at man får smidt fridage i hovedet, når man arbejder i finansbranchen, så jeg lå pludselig inde med fire omsorgsdage og i morgen får jeg en uges ferie, udover hvad jeg optjente sidste år.

    Crazy shit.

    Zero Cool30-04-17 23:06

  • ★★★★★0

    Omsorgsdage? hvor mange børn har du Bruno, eller er der noget jeg ikke lige har forstået ved dem :)

    Elwood30-04-17 23:20

  • ★★★★★★0

    Ingen (så vidt jeg ved).

    Jeg tror de fleste arbejdsgivere giver omsorgsdage til alle, fordi det naturligvis gav en del gnidninger blandt personalet, når forældre fik dem og det lidt blev forventet, at barnløse stod klar til at dække hullerne.

    I staten blev omsorgsdagene lavet om til den sjette ferieuge, eller feriefridage, blev de kaldt. I den finansielle sektor får vi både omsorgsdage og den sjette ferieuge, oveni normal ferie. Det særlige ved omsorgsdage er dog, at man kun kan holde én i kvartalet normalt (og to i sidste kvartal), men fordi jeg startede i marts og slet ikke var opmærksom på alt dethér, så fik jeg lov til at afholde to.

    Zero Cool30-04-17 23:30

  • 0

    Jeg har fri helt til på næste lørdag, pga. at 1. maj er en rød dag :)

    Whispering Horse30-04-17 23:30

  • ★★★★★0

    Ingen (så vidt jeg ved).

    Jeg tror de fleste arbejdsgivere giver omsorgsdage til alle, fordi det naturligvis gav en del gnidninger blandt personalet, når forældre fik dem og det lidt blev forventet, at barnløse stod klar til at dække hullerne.

    I staten blev omsorgsdagene lavet om til den sjette ferieuge, eller feriefridage, blev de kaldt. I den finansielle sektor får vi både omsorgsdage og den sjette ferieuge, oveni normal ferie. Det særlige ved omsorgsdage er dog, at man kun kan holde én i kvartalet normalt (og to i sidste kvartal), men fordi jeg startede i marts og slet ikke var opmærksom på alt dethér, så fik jeg lov til at afholde to.

    Ahh ok blev blot lige nysgerrig.

    Elwood30-04-17 23:33

  • ★★★★★★0

    Ahh ok blev blot lige nysgerrig.

    Det er ikke helt nemt at blive klog på, fordi vi har selvfølgelig også flex OG noget der hedder en timekonto, som jeg ikke helt ved hvad vi bruger til.

    Zero Cool30-04-17 23:34

  • ★★★★0

    Efter min pakke har været strandet 12 dage i Brøndby Pakkecenter, så ringede jeg igen i dag til Postnord. Supporteren kunne berette, at hun troede, den var blevet ødelagt og sendt retur til Amazon... Troede!

    Hvordan kan de ikke logge hvad der sker med pakkerne?! Men nu har jeg skrevet til Amazon og bedt om at få dem til at sende en ny.

    dyg 1-05-17 15:03

  • ★★★★0

    Hvad er egentlig den bedste kampsport at starte med som lille? Jeg vil gerne ha at mine unger lærer at forsvare sig mod børnelokkere, men der skal også læres, at det at kunne banke de andre, kun er en nødløsning, ikke et privilegium. Jeg gik selv til Shoyn Ryo Saibukan Karate (evt stavet forkert) en periode, og det var ret godt.

    Jeg tror ikke så meget, at det er et spørgsmål om, hvilken kampsport og stilart, men mere om hvilken klub. 

    Find et par klubber i nærheden. Snak med dem. Tag forbi og se dem træne og allervigtigst få en prøvetime. 

    Det vigtigste er at finde en klub, hvor man føler sig velkommen og tryg, og hvor folk er glade for at komme.

    Som andre har været inde på, så spiller størrelsesforhold selvfølgelig altid ind. Men man skal heller ikke være blind for, at viden om og erfaring med at slå og sparke effektivt, og hvilke områder der er bedst at ramme, kan være særdeles brugbart i en nødsituation. Et enkelt veltilrettelagt slag eller spark kan være alt, der skal til, for at skabe muligheden for at komme væk. 

    Og som det også allerede har været nævnt, så kan der også være andre fordele ved kampsport som disciplin, selvtillid og respekt for andre, men det afhænger naturligvis meget af klubben.

    Der kan selvfølgeligt være forskelle på stilarter indenfor den enkelte kampsport. Nogle vægter fx meget sportsdelen, mens andre er mere selvforsvarsorienterede. Der er altid en del diskussion indenfor kamsportsmiljøet, om hvor brugbare de meget sportsorienterede grene reelt er ude i virkeligheden. Men det er jeg ikke den rette til at kunne bedømme. Med mindre du bliver overfaldet af en anden kampsportsudøver, så vil det i det fleste situationer nok også være nok, som nævnt før, med et-to modangreb for at skabe en flugtmulighed. Og her spiller stilarten nok ikke SÅ stor en rolle, som mange gerne vil have. 

    thomsen 1-05-17 16:26

  • ★★★★★★0

    Det er jo rigtigt, men min begrænsede viden indenfor kampsport, er at fx karate er offensiv, hvor fx judo er defensiv. Og jeg tænker, at det ville være en god idé, hvis man også lige kan gi et drøjt hug, inden man stikker af. Men jeg er ikke helt sikker på, hvilke muligheder der er i Kolding for tiden. Da jeg var lille var der de fleste stilarter, men det kan jeg da finde ud af. Tak for svar :)

    davenport 1-05-17 16:40

  • ★★★★★★1

    Du kunne oss' bare give ungerne en cykelkæde eller en springkniv, det var måden vi klarede det på i gamle dage. Eller en gun, hvilket er måden man klarer det på i dag!

    Zero Cool 1-05-17 16:56

  • 1

    Hvad med en Uzi 9mm, en flammekaster og nogle kastestjerner?

    Kyllingebenet 1-05-17 16:58

  • ★★★★1

    Uzi'en er fin, men flammekasteren passer rigtigt dårligt i skoletasken.

    gi-jones 1-05-17 17:52

  • 0

    Børnelokker - er det ikke et levn fra 80erne og 90erne. Når jeg hører det ord, forestiller jeg mig mest af alt en midaldendre/ældre mand som lokker børn med slikkepinde og andet slik.

    I dag bliver de vel nærmere kaldt pædofile eller sexforbrydere.

    Whispering Horse 1-05-17 18:59

  • ★★★★★★0

    Jeg tænker på Mek Pek.

    Zero Cool 1-05-17 19:04

  • ★★★★0

    Ny trailer til 'It Comes at Night' 

    www.firstshowing.net/2017/new-official-trailer-for-trey-edward-shults-horror-it-comes-at-night/

    Babo 1-05-17 20:23

  • ★★★★★★0

    Tidligere på aftenen blev jeg kontaktet af en gut, som gerne ville have mig til jobsamtale. Jeg blev noget forvirret, fordi jeg søgte jobbet i februar måned og havde ikke hørt fra dem før nu.

    Zero Cool 1-05-17 21:39

  • 0

    Men er du stadig interesseret i jobbet?

    Kyllingebenet 1-05-17 21:45

  • ★★★★★★0

    Der er godt nok gang i den på arbejdet. Folk siger op på stribe. Jeg står som en selvstændig enhed i køkkenet, og er ikke som sådan med i det hele, men jeg får da sporadisk information hen af vejen. (Køkkenet er altid et godt samlingssted, arbejde som fest!) Jeg tror at problemet ligger i, at målgruppen for nye indtag, ikke er psykiatrisk men hårdkogte narkomaner, og det er personalet ikke tilfredse med. Der er bare ikke ansat nye endnu, og der er indenfor 3 mdr. nok 5 der har sagt op. Med målgruppen taget i betragtning, er min mening at vi nok lige skulle oppe os på ansættelser, post haste! Men det er ret spændende. Misbrugsadfærd er helt nyt for mig, når det kommer til rigtige narkomaner. (Haaaar du en femmmmmer til en kop kaffe - agtigt)(/indsæt Albertslund accent) Så der er noget at lære.

    davenport 1-05-17 22:21

  • ★★★★★★0

    Men er du stadig interesseret i jobbet?

    Slet ikke, jeg har fået andet job.

    Zero Cool 1-05-17 22:22

  • 0

    Jeg har lige tjekket om min arbejdsgiver har indbetalt til pension, hvilket de ikke har. I hvert fald ikke udfra de oplysninger jeg kan finde frem. Så det er så lige endnu en ting der skal påpeges og gøres noget ved.

    Whispering Horse 1-05-17 22:45

  • ★★★★★★0

    Jeg har en helt sindsyg pension. Der ruller godt 6000,- ind pr. md. Jeg har 30k i løn men på papiret 36k+lidt mere reelt. Ville nu hellere bare ha lønnen, da jeg tror mine penge er meget devalueret når jeg bliver (mere) gammel. Det er sgu nu jeg har brug for pengene, mens ungerne er små. Når jeg kommer op i årene, tager jeg bare nogle fester og den slags sort, så der er lidt ekstra.

    davenport 1-05-17 22:51

  • ★★★★★0

    Jeg har haft lidt med narkomaner at gøre i vikar-arbejde. Det er helt klart et udfordrende klientel. Man skal holde godt fast på sin mobil og tåle en del højlydt hysterisk sludder. Min kone er lige begyndt som en slags afvænnings-psykolog på et center for den slags, og det kan også have sine udfordringer, især når hun skal hjælpe dem med nedsat tænkeevne. 

    Lars! 1-05-17 22:58

  • 0

    Jeg har en helt sindsyg pension. Der ruller godt 6000,- ind pr. md. Jeg har 30k i løn men på papiret 36k+lidt mere reelt. Ville nu hellere bare ha lønnen, da jeg tror mine penge er meget devalueret når jeg bliver (mere) gammel. Det er sgu nu jeg har brug for pengene, mens ungerne er små. Når jeg kommer op i årene, tager jeg bare nogle fester og den slags sort, så der er lidt ekstra.

    Det må siges at være en ret god pensionsordning. Jeg kan ikke lige huske hvad jeg får, men i hvert fald ikke det beløb som du nævner. Jeg har kæmpet hårdt for at få udbetalt overtidspenge, så har ikke haft overskud til også at kigge på pension. Nu har jeg så endelig fået dem, så nu skal de så også hoste op med pension. Og så mangler jeg så også lige at få et skema til sommer, så jeg endeligt kan få afklaret min sommerferie.

    Whispering Horse 1-05-17 23:04

  • ★★★★★★0

    Det er som at have med børn på ca. 12 at gøre, der så har evnen til at manipulere og stjæle, samt at flette dig om en finger for at opnå behovsopnåelse. Vi har en der kan spise omkring et halvt kilo sukker om dagen, hvis han kan slippe afsted med det. (Sukker er erstatning for stoffer, når der ikke er noget. Bare det giver et buzz!) Og så er de fucking farlige. Temperamentet kan gå fra 0 til 640 på ca. 4 sekunder. Jeg er bare konsekvent. Jeg gider ikke noget shit, og det ved de. Jeg havde lige en konflikthåndtering i dag, da der var en der stod og bankede på min låste dør til køkkenet hele formiddagen. Så tændte jeg af! Jeg har et arbejde at udføre, og så gider jeg fanme ikke rende, for at han skal ha kaffe, sukker, mad, mælk, diverse andre ting for at sætte ting i gang.

    davenport 1-05-17 23:10

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen