Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★★★0

    Jyllandsvitser?? Hører jeg den fjerne lyd af en banjo?

    davenport31-05-17 22:19

  • ★★★★★★0

    Squeal like a pig Davenport. Weeeeeeee!

    T. Nielsen31-05-17 22:22

  • ★★★★★★0

    Flere superhelte film er på vej, så han skal nok få første pladsen igen :)

    Nah, det giver bedre mening at bruge tiden på andre boards, hvor der faktisk er en interesse i dem.

    Zero Cool31-05-17 23:48

  • ★★★★★★0

    Er man blevet fin på den?

    davenport31-05-17 23:50

  • ★★★★★★0

    Er man blevet fin på den?

    Det er oftest sjovere at være mere end én, hvis man skal have en samtale. :)

    Zero Cool31-05-17 23:54

  • ★★★★★0

    Jeg snakker gerne mere superheltefilm, når jeg engang får set en god en af slagsen :) måske wunderlady? 

    Lars!31-05-17 23:57

  • ★★★★★★0

    Jeg snakker gerne mere superheltefilm, når jeg engang får set en god en af slagsen :) måske wunderlady? 

    Thanks for making my point, som de unge vist siger. :)

    Zero Cool 1-06-17 00:00

  • 0

    Bruno, er du sådan helt hardcore med comics og lignende?

    Kyllingebenet 1-06-17 00:16

  • ★★★★★1

    Bruno og Evermind er nok de to her på Moovy der er mest street hardcore med Comics.

    Elwood 1-06-17 08:25

  • ★★★★★★0

    Hardcore og hardcore, jeg samler på tegneserier og har læst dem on/off næsten siden jeg lærte at læse.

    Zero Cool 1-06-17 08:51

  • 1

    Det er nice nok, jeg har selv et par omnibus'er til at stå, det er satme nogle ordentlige krabater at side med. :-) Er stor fan af DC universet, og tror måske at Batman og Green Lantern er mine absolutte favoritter.

    Kyllingebenet 1-06-17 12:06

  • ★★★★★0

    @Bony

    Velkommen tilbage NightHawk, godt at se dig herinde. :-)

    @Herrguth

    Også et velkommen tilbage fra mig til Nighthawk. Jeg er glad for, at du er kommet ud på den anden side.

    Tak skal i have. :) Og Tak for de pæne ord. :)

    NightHawk 1-06-17 17:54

  • ★★★★★3

    Jeg tog en musikquiz på DR forleden om nogle af de store sci-fi scores og opdagede bag efter, at DR's symfoniorkester laver en række koncerter, "Galaxymphony", her mellem d. 1 og 3 juni. Koncerten i morgen, som bl.a. byder på klassiske værker så som "Star Wars", "Aliens" og "Rumrejsen 2001", kan ses på DRK fra kl. 21.

    www.dr.dk/om-dr/programmer-og-koncerter/video-dr-symfoniorkestret-tager-paa-rumrejse-i-juni

    NightHawk 1-06-17 18:36

  • ★★★0

    Min hysteriske nabo har klaget til boligselskabet over høj musik og de har sendt mig en "påmindelse". Den tygger jeg jo så lidt på. Efter hvad jeg syntes at have hørt, bliver det vanskeligt for dem at få mig smidt ud på grund af det og jeg ved også at der kun er en nabo der klager. De andre er der ikke nogle problemer med.

    De har så vedlagt en kopi af Ordensreglementet og den morer jeg mig over. Der står:

    Benyttelse af radio, fjernsyn, grammofon, båndoptager og musikinstrumenter skal ske med fornøden hensynstagen til naboerne og må ikke finde sted efter klokken 22.00 på hverdage/søn og helligdage og efter klokken 24.00 fredag/lørdag.

    Det vil vel sige at jeg sådanset ikke har brudt reglementet, da jeg ikke benytter nogle af de nævnte lydapparater. Jeg har en computer der er sat til et anlæg.

    Der står jo sådanset også at man ikke må se fjernsyn efter klokken 22. Det er da fjollet og hvem bruger også en båndoptager idag?

    Aranyhajú Nyárszépe 1-06-17 19:08

  • 0

    Nu vi er ved nabostøj, så bor jeg lige op af en gade med drukkenbolte der både drikker, råber og slåsser med hinanden 24/7. Det er til tider underholdende, har da også filmet et par spøjse episoder, blandt andet hvor en af dem falder/laver rullefald i slowmotion på fortorvet med røven bar (sender gerne klippet rundt lol).
    Men når de råber og skriger om natten, så står jeg sgu af.

    Kyllingebenet 1-06-17 19:31

  • ★★★★★★0

    Luftgevær og grove saltkorn - job done!

    davenport 1-06-17 19:20

  • ★★★0

    Hvis man bor i en gågade eller lignende, så må man vel forvente lidt larm engang imellem. Her i byen har vi haft et værtshus, hvor naboerne klagede over støj. Hvis værthuset lå der før naboerne flyttede ind, så syntes jeg det er lidt fjollet. Hvis man flytter ind sådan et sted, så man man forvente lidt larm fra fulde mennesker eller lignende.

    Nu vi er ved det, så bør vi også forbyde kirkeklokker. De ringer gerne om søndagen hvor vi andre ligger og sover brandert ud.

    Aranyhajú Nyárszépe 1-06-17 19:25

  • ★★★★1

    Min hysteriske nabo har klaget til boligselskabet over høj musik og de har sendt mig en "påmindelse". Den tygger jeg jo så lidt på. Efter hvad jeg syntes at have hørt, bliver det vanskeligt for dem at få mig smidt ud på grund af det og jeg ved også at der kun er en nabo der klager. De andre er der ikke nogle problemer med.

    Jeg tror aldrig, der er nogen i Danmark, der er blevet smidt ud pga. høj musik. Desværre. Jeg har selv haft et par naboer, der var uden for pædagogisk rækkevidde.

    Ved du med sikkerhed, at de andre naboer ikke også er generet? Det er ikke alle, der tør stå frem og klage...

    chandler75 1-06-17 19:28

  • ★★★★★★0

    Nu vi er ved det, så bør vi også forbyde kirkeklokker. De ringer gerne om søndagen hvor vi andre ligger og sover brandert ud.

    Hvis man bosætter sig tæt på kirker, må det vel være hvad man må forvente;-P

    Jeg boede engang på Hjallesevej i Odense, næsten lige hvor den stødte op og blev til Albanigade. Der kunne også være en del larm. Det har nu aldrig generet mig. Det generede mig heller aldrig når de unge nedenunder eller hende den unge ovenpå festede (eller hun fik pik til hun skreg som en stukken gris!).

    Høj musik og fest, det var hyggeligt nok. En enkelt gang er det gået mig på og det var da det samme forbandende lorteteknopissomething med dertil buldrende bas stod på repeat. Så da den gik i gang for 5. gang (kl var dog også 2-3 om natten), fyrede jeg op for anlægget med go' gammeldags Rock'n'Roll, indtil de fangede budskabet:-D Men ellers var det fedt nok og når alle andre kunne larme, betød det også, at jeg ikke behøvede tage det store hensyn, når der blev fyret op for 7.1 anlægget til en god gang ramasjang:-)

    T. Nielsen 1-06-17 19:39

  • ★★★★★★0

    Jeg løste problemet med nabostøj. Jeg flyttede i hus. Der generer jeg ingen, selv om jeg får lyst til at se T2 en sen nat..

    davenport 1-06-17 19:40

  • ★★★★★★0

    Jeg løste problemet med nabostøj. Jeg flyttede i hus. Der generer jeg ingen, selv om jeg får lyst til at se T2 en sen nat..

    Haha, det var lige den overtalelse der skulle til, da jeg flyttede til Falster og sammen med min kone. Først boede vi til leje i et større boligkompleks (eller hvad det hedder) midt i Nykøbing og der skulle jo tages lidt hensyn. Jeg var mest til lejlighed, gerne ejer, men ville gerne kunne larme. Hun ville gerne hus......Jeg fik mit eget bibliotek og et filmværelse:-D

    T. Nielsen 1-06-17 19:42

  • ★★★0

    Jeg har prøvet engang at naboen klagede hvor jeg sad og så Spørg Charlie. 

    Jeg tror aldrig, der er nogen i Danmark, der er blevet smidt ud pga. høj musik. Desværre. Jeg har selv haft et par naboer, der var uden for pædagogisk rækkevidde.

    Ved du med sikkerhed, at de andre naboer ikke også er generet? Det er ikke alle, der tør stå frem og klage...

    Det kan jeg selvfølgelig heller ikke vide. Der bor ikke nogen ovenover mig. Nedenunder har viceværten kontor og han er der jo ikke uden for kontor tid. Til den ene side bor en ældre dame, som ikke hører særlig godt. Kan selvfølgelig ikke være 100% sikker på at det ikke genere hende. Hun har klaget en gang for en del år siden. Det var endda om dagen, hvor jeg lige testede anlægget af. Siden har jeg intet hørt.

    Aranyhajú Nyárszépe 1-06-17 19:52

  • 0

    Naturligvis kan man forvente at et værtshus leverer mere larm end vanligt, men der er også klare regler for hvor meget de må larme og på hvilke tidspunkter. Det er kommunerne der sørger for at de skal overholde det. Mig og mine naboer klagede til kommunen over et værtshus. Kommunen kom og målte lydniveauet i vores lejligheder og det var en del over det tilladte. De tog en snak med ejerne og så blev det bedre, dvs det var under det tilladte. Kommunen vendte også tilbage til mig ved flere lejligheder for at forhøre om hvordan det gik.

    De spillede så også høj musik efter klokken 22 på hverdage, for ikke at tale om midt på dagen nogengange.

    Desværre har boligselskaberne ikke den samme magt. Der kan man bare håbe at naboerne spiller for åbne vinduer, da det så bliver en sag for politiet.

    Whispering Horse 1-06-17 19:57

  • ★★★0

    Hvis man bor i en gågade eller lignende, så må man vel forvente lidt larm engang imellem. Her i byen har vi haft et værtshus, hvor naboerne klagede over støj. Hvis værthuset lå der før naboerne flyttede ind, så syntes jeg det er lidt fjollet. Hvis man flytter ind sådan et sted, så man man forvente lidt larm fra fulde mennesker eller lignende.

    Nu vi er ved det, så bør vi også forbyde kirkeklokker. De ringer gerne om søndagen hvor vi andre ligger og sover brandert ud.

    Enig med kirkerne, har vi ikke også lige et par 100 for mange? Kunne man ikke lave en kirke app istedet. 

    (Dog generer klokkerne mig ikke, synes bare det er fjollet og forstår ikke helt reglerne for hvornår/hvorofr de ringer og hvem bruger det?)

    MOVIE1000 1-06-17 19:57

  • ★★★★★★0

    Timeslag. (Hvis du har glemt din telefon!)

    davenport 1-06-17 20:51

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen