Forum - Forum-tråd: Hvad laver du nu?

Hvad laver du nu?

  • ★★★★0

    Apropos alkohol, så fik jeg taget mig sammen til at hente app'en vivino, som faktisk gør det godt. Jeg drikker rødvin som aldrig før :)

    Babo 2-06-17 16:52

  • ★★★★★★0

    Ha ha :D

    davenport 2-06-17 16:57

  • ★★★★0

    Jeg er fest/weekendryger. Jeg kan godt ryge et par stykker en gang imellem hvis jeg sidder og hygger med en film en lørdag aften, og hvis jeg er i byen eller til fest, kan der godt ryge en halv pakke sammen med alle de andre rygere ude på altanen.

    Til gengæld har jeg ingen problemer med ikke at ryge resten af ugen, og det er overhovedet ikke noget jeg tænker over, så jeg har åbenbart ikke det der afhængigheds-gen, når det gælder nikotin. Af samme grund er det selvfølgelig tåbeligt, at jeg ikke bare stopper helt...

    Jeg er i samme båd. 

    Jeg røg fast i 1-2 år, dengang jeg var bims og indlagt. Det var ikke det store, ca. 10 om dagen, da det var vildest, men det kom helt af sig selv, fordi dem, jeg snakkede med, var rygere og hele tiden smuttede ud i rygerummet sammen. Det var dengang, man stadigvæk måtte ryge på hospitalerne.

    Jeg holdt dog rimeligt hurtigt op igen bagefter, da det en dag gik op for mig, at jeg var begyndt at kæderyge og tænde den ene efter den anden, mens jeg drak kaffe og så film. Og så brød jeg mig heller ikke om, at de milde Blå Kings lige pludseligt var begyndt at smage af ingenting, og at jeg skulle op i styrke, for at det rigtigt battede. 

    Jeg har heldigvis aldrig haft problemer med at stoppe fra den ene dag til den anden.

    Jeg ryger ofte til fester, men det er ikke altid. Efter jeg fik ny lejlighed med altan for tre år siden er mit forbrug dog steget. Jeg må indrømme, at jeg i sommerperioden rigtigt godt kan lide at sidde på altanen med en bog eller computeren, en kop kaffe og en cigaret. Første år blev det til tre pakker på et år. Sidste år nåede jeg vist op på fem, og i år bliver det nok et par pakker mere. Til gengæld ryger jeg stort set ikke i vinterhalvåret. 

    Men læge siger, at han jo ikke officielt må anbefale det, men at på det niveau er det noget, han nok hellere vil kalde for livsforlængende. :)

    thomsen 2-06-17 17:25

  • ★★★★★★1

    Det er jo heller ikke et forbrug. Tror det sorterer under marginalgrænsen ;)

    davenport 2-06-17 17:28

  • 0

    Aldrig? Øl uden smøg, er som bøf uden løg. :)

    Jeg kan hverken lide smøg eller løg, så det passer mig perfekt!

    Kyllingebenet 2-06-17 17:34

  • ★★★★★1

    Ikke for at blære mig, men jeg har aldrig røget.

    Heller ikke jeg, bare vandpibe et par gange, hvis det tæller. 

    Lars! 2-06-17 18:32

  • ★★★3

    Jeg overvejer lidt at begynde at ryge pibe. Bare så jeg har noget demonstrativt at pege med, når jeg skal understrege en pointe.

    Benway 2-06-17 18:43

  • ★★★★0

    Jeg har aldrig hverken røget eller drukket - øl eller kaffe

    gi-jones 2-06-17 18:51

  • 0

    Jeg har kun indtaget kokain og ludere. 

    Kyllingebenet 2-06-17 19:04

  • ★★★★0

    Jeg overvejer lidt at begynde at ryge pibe. Bare så jeg har noget demonstrativt at pege med, når jeg skal understrege en pointe.

    Er det ikke ligesom at bide eller sutte på brillestangen?

    Bruce 2-06-17 19:16

  • ★★★★★0

    Ikke for at blære mig, men jeg har aldrig røget.

    Det kan jeg også blære mig med! Eller... jeg har da røget et par gange, men det var den slags, man bliver rundtosset af =)

    David Lund 2-06-17 19:19

  • ★★★0

    Er det ikke ligesom at bide eller sutte på brillestangen?

    At sutte på brillestang synes jeg er mere en lidt skvattet passiv narresut-agtig gerning. Selvom jeg er begyndt at gå med briller, gør jeg det fandengaleme aldrig! :)

    Benway 2-06-17 19:38

  • 0

    Generelt det at sutte på stænger er i sig selv en nederen ting.

    Kyllingebenet 2-06-17 19:52

  • ★★★★★★0

    Det er vel mere i samme boldgade som at se hen over brillerne med bistre øjenbryn?

    davenport 2-06-17 19:53

  • ★★★0

    Jeg stoppede med at være passiv ryger da min mor stoppede med at ryge. 

    Idag er jeg på C vitaminer og afhængig af ilt.

    MOVIE1000 2-06-17 20:01

  • ★★★★0

    Vandpibe er max hygge!

    Babo 2-06-17 20:02

  • ★★★★★0

    Vandpibe er max hygge!

    Almindelige cigaretter har aldrig nogensinde fristet mig. Men vandpibe... 

    Lars! 2-06-17 20:09

  • 1

    Jeg stoppede fra den ene dag til den anden. 20-30 grønne Cecil om dagen (filterløs, ikke det ulækre mentolpjat). Jeg har skrevet opgave om nikotinafhængighed på studiet og man skal helst holde sig fra mellemveje og nedtrapninger. Det virker sjældent. Sæt dig for at du vil stoppe og så hold fast i det. Ingen undskyldninger om det ene eller andet. Man er nødt til at tro på at det kan lykkes, ellers vil det med næsten 100% sikkerhed fejle. Har man også en fysisk afhængighed, så substituer med tyggegummi eller nikotintyggegummi (husk det er med måde, "tyggeteknikken" er ekstremt vigtig). Fuml med en kuglepen eller din tissemand, hvis du mangler følelsen af en cigaret mellem fingrene. ;-)

    Hvis du gerne vil stoppe Davenport, så bare gør det. Spring ud i det. Pøj pøj med det. :-D

    Bony 2-06-17 20:14

  • ★★★★0

    Almindelige cigaretter har aldrig nogensinde fristet mig. Men vandpibe... 

    Det er flere år siden jeg stoppede med alm cigaretter. Men vandpibe ryger jeg i ny og næ, når muligheden byder sig. 

    Babo 2-06-17 20:28

  • ★★★★0

    Hvad er vandpibe egentlig? Vaporiseret vand?

    chandler75 2-06-17 20:47

  • ★★★0

    Er det ikke bare dampe, med smag?

    Jeg kan nu holde mit rygen nede, til et par gange eller tre om året. Den årlige skitur, er fast, der har vi alle 5 hver sin pibe med :D

    MadMartigan 2-06-17 21:13

  • ★★★★★★0

    Ved særlige lejligheder, nyder jeg at dampe på en cigar fra tid til anden:-) Hvis vi finder ind på stamstedet "Marinestuen" (der dårligt har ændret udseende de sidste 50-100 år vil jeg tro og har haft samme ejer siden 1968) så er en Havgasse med cigar til hyggeligt. Marinestuen er et af de få steder, hvor du stadig må ryge. 

    T. Nielsen 2-06-17 21:32

  • ★★★0

    Og Als Kro og Badehotel...

    MadMartigan 2-06-17 21:59

  • ★★★★★★0

    Har selv festrøget, og der kunne sagtens ryge en 20-30 smøger til en sådan fest...men konen(dengang kæresten) kunne ikke lide det, og så stoppede jeg det. Det var overraskende svært, så jeg kan kun forestille mig, hvordan faste rygere har det.

    Med hensyn til sundhed, så er det ret usundt at være lejlighedsryger også: www.sciencedaily.com/releases/2017/05/170503093146.htm

    Guldager 2-06-17 23:06

  • ★★★★★★0

    En eller anden dag vågnede jeg op og startede sædvanligvis dagen med at hoste brunt slim op og spytte det ud i vasken, hvilket normalt var efterfulgt med en smøg og en kop kaff'. Men præcis dén dag tænkte jeg "detdér er sgu ikke helt godt, så det kunne være jeg skulle stoppe med at ryge" og så var beslutningen sådan set taget.

    Et par uger senere stod jeg overfor det store valg - at gå 2 min. og købe morgenmad, men undvære smøger eller gå 10 min., så jeg kunne hæve penge til både morgenmad og smøger. Jeg valgte at droppe smøgerne, røg de to sidste jeg havde tilbage og stoppede. Det er  17-ish år siden og jeg gik fra 40 om dagen uden filter (hjemmerullet Lucky Luke-style).

    Det tog rigtig lang tid at slippe af med lysten til en smøg, men trangen forsvandt næsten øjeblikkeligt. Jeg har røget et par cigarer og smøger siden, men der gik ikke lang tid før, at det var mindst ligeså ulækkert at ryge smøger, som første gang jeg prøvede en.

    I dag er jeg på ingen måde manisk omkring at folk ikke må ryge omkring mig og kan fint bruge en aften på et brunt værtshus, men jeg synes selvsagt ikke at det er så fedt med smøger på de steder, hvor det ikke længere er tilladt, eksempelvis på togstationer.

    Zero Cool 2-06-17 23:26

Gå til forum-oversigtLog ind for at deltage i diskussionen